• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa zapowiada koniec problemów z fakturami

DŁ/KFP
1 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania. Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania.

Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.



Czy dotyczyły cię opóźnienia związane z fakturami firmy Energa?

Część odbiorców prądu nie otrzymywała rachunków od kilkunastu miesięcy. Niektórzy czekali na nie od 2014 roku. Do jednych faktury nie docierały, u innych znajdowały się po pół roku, a kwoty na nich widniejące wydawały się dosyć przypadkowe. Nierzadko przekraczały one miesięczne dochody klientów energetycznego potentata.

Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.

- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd

Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek. Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek.
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.

Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.

- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
DŁ/KFP

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • Oddali firmę pod opiekę najświętszej panienki (3)

    i efekty zaraz widać.

    • 132 23

    • Matka Boska Elektryczna? (2)

      • 38 1

      • a faktury za "co łaska" (1)

        dla wybranych za "Bóg zapłać"

        • 21 1

        • A przed otwarciem koperty

          apel smoleński.

          • 12 4

  • Skandaliczne sytuacja. Brak profesjonalizmu. (1)

    Czekałem na fakturę od ENERGA od października 2015r. 180dni na płatność jest niewystarczająca. ENERGA musi dać możliwość zapłaty takich faktur w indywidualnie ustalonym terminie powyżej 365dni. To jest inna sytuacja niż faktury za 3miesiące. ENERGA musi się liczyć że sprawami ochrony konsumentów oraz sprawami sądowym jeżeli tego nie zrozumie. Pozdrawiam. Klient

    • 13 0

    • przedawnienie

      część faktur sprzed 2 lat uległa przedawnieniu co do części, która obejmuje sprzedaż energii elektrycznej (nie przesył). W tym zakresie obowiazuje 2 letni termin przedawnienia, więc część osób może odmówić zapłaty (niektórych FV przynajmniej w części) powołując się na przedawnienie :)

      • 1 0

  • Hmm

    Ja za miesiąc dostałem 3.5 tyś do zapłaty i rozłożyli mi na 3 raty.

    • 1 0

  • No super po prostu :D
    Teraz tylko jeszcze nauczyć czytać i pisać tych baranów którzy odczytuja liczniki i w ogóle będzie XX wiek. Bo do XXI to jeszcze macie daleko w tej super firmie...

    • 10 0

  • Czyli problem ze strony Energa a klient ma płacić odsetki. To jakieś pop,,dolone. Kiedy ktoś zrobi porządek?

    • 13 0

  • A ja i tak (2)

    zmieniam dostawcę prądu po rozwiązaniu umowy z energą (jest terminowa, jeszcze 8 miesięcy). Złodzieje i oszuści. Oszukany "gwarancją najniższej ceny" naród wam tego nie zapomni.

    • 26 2

    • :)

      tak na marginesie, dostawca prądu zawsze jest ten sam :)

      • 4 0

    • Dlatego trzeba czytać co się podpisuje

      Kolejna firma "oszuka" Cię tak samo, jeżeli nie przeczytasz umowy

      • 3 1

  • Przyszedł PiS i jest ok

    Zmienili wladze w energetyce z PO na PiS zlodzieji odstawili i bedzie wszystko ok

    • 4 12

  • Złodzieje

    • 10 0

  • Zatrudnijcie jeszcze więcej misiewiczów to już całkiem będzie b......l

    • 13 0

  • Skandaliczne sytuacja

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane