• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd

Maciej Naskręt
17 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r. Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r.

Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.



Jak rozliczasz się z Energą za zużytą energię?

Od kilku dni trwa wysyłanie przez spółkę Energa zaległych faktur. Na niektórych widnieje rozliczenie za aż dziewięć miesięcy. W efekcie klienci otrzymują wysokie rachunki, których często nie są w stanie opłacić jednorazowo.

- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.

Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu. Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach

- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.

Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.

Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok

Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców. Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców.
Nie będzie opłat dodatkowych

Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.

Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.

Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa

Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej. Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej.
Problem wywołał nowy system

Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.

To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.

Problem z fakturami nie będzie się powtarzał

Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.

Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (562) 5 zablokowanych

  • ale wezwania do zapłaty wysyłali !!! (35)

    • 317 23

    • Kaczyński wstawia do rad nadzorczych 70 letnie staruchy. (7)

      Oto efekty dobrej zmiany.

      • 57 41

      • Problem się zaczął za PO (4)

        • 53 16

        • i PIS nic nie robi by to zmienić (3)

          Po co przejeli władze by ciągnąć status-kwo? jak tak to dalej PO mogło rządzić , przynajmniej społeczeństwo by nie było tak podzielone. Niech zaczna coś robić a nie tylko obsadzają urzędy

          • 23 15

          • Typowa odpowiedź winnego (2)

            obwiniać nastepców

            • 14 6

            • mozna rozlozyc na raty (1)

              mozna to rozlozyc na raty ALE trzeba jechac az do gdanska ja mam 120 km... fajnie nie ? i dwa rachunki do zpalaty jeden do wcozraj na 540 zl a drugi na jutro za 680 zl... debile

              • 6 3

              • Nie trzeba nigdzie jechać

                Nie trzeba nigdzie jechać, można nie płacić do pół roku bez informowania nikogo. Przynajmniej ja taką informację dostałam. No przynajmniej potrafili się zachować.

                • 0 1

      • "To przyszło tak nagle". Czy oni nie zorientowali się że nie płacili za prąd od dłuższego czasu? To jasne że przyjdzie większa faktura.

        • 35 6

      • To efekt Tuska hahah

        • 2 1

    • Ale za wcześniejsze faktury.

      Nie wystawiali nowych

      • 13 1

    • Niech mi ktos wytlumaczy czym sie rozni prad zwykly od prądu budowlanego ktory jest drozszy ? (4)

      w artykule znalazl sie opis jakiego czlowieka ze ma tzw ''prad budowlany ktory jest drozszy od zwyklego ''. Czyli jaka jest np. roznica miedzy pradem zwyklym a tym budowlanym nawet jak cos jest tzw. sila t. To nie jest kuriozum ?. nie mowie o parametrach wiec przyjmijmy ze paramtry sa identyczne bo i betniarka na tym moze pracowac i cos domowego . Czy jak zwykjle chodzi o kase ?

      • 21 1

      • Tu masz szczegóły: (1)

        energiadirect.pl/poradniki/prad-budowlany-a-zwykly

        • 1 3

        • oczywiście strona energi zawiera manipulację: "wymaga podpisania umowy kompleksowej" A nieprawda, mogę prąd kupić od kogoś innego, tylko przesył należy obowiązkowo do tego co ma kable

          • 10 0

      • Dokładnie tak

        Chodzi tylko o kasę. U mnie przy zmianie taryfy z budowlanej na domową nawet bezpieczników nie zmienili. Gdybym nie zmieniał taryfy na dwustrefową, to by się do skrzynki nie pofatygowali a tak musieli, żeby licznik zmienić.

        • 16 2

      • prąd budowlany jest leżakowany w skrzyniach ze zlotymi zawiasami i wiekami z cedru

        jest po prostu szlachetniejszy od zwykłego pradu, przywożą go ładnie zapakowany ,a nie jak zwykły w kankach i wiadrach

        • 44 0

    • Szanowni Państwo! (13)

      Nie myślcie nawet by sie spierać z Energą, oni zawsze maja racje i radzę zapamietać "przeprosiny" bo to jest pierwszy i ostatni raz kiedy to zobaczycie. Ta firma nie ma w zwyczaju za nic nikogo przepraszać. Państwo w Państwie wypisz wymaluj. Nie dziwcie się również jak bedziecie dostawać wezwania do zapłaty, mimo deklaracji Enega... Będziecie dzwonic na ich infolinie i odbijać się od muru...bo konsultant nic nie może, bo musi zapytać swojego przełożonego i tak dalej.

      • 64 2

      • (4)

        Dokładnie, Energa ma wyjątkowy BURDEL. Zmieniałem adresy do korespondencji. Dwa razy wysłali dobrze, po czym za chwilę znowu wysyłają na stary adres. Zawsze place terminowo, raz nie zapłaciłem, bo nie otrzymałem faktury. Naliczyli 40 zł za wezwanie do zapłaty. Piszę do nich, że nie otrzymałem faktury - nie interesuje ich to, chcą 40 zł i już. Beznadziejna firma.

        • 53 0

        • Obciażaja nawet (2)

          Za odczyty ze zdjętych licznikow. Nie wiem nawet jak to możliwe????

          • 20 0

          • no jak? (1)

            Mają ten licznik u siebie w biurze i raz w miesiącu Pani Grażynka wyjmuje z szuflady i dokonuje odczytu - "stan licznika bez zmian" :)

            • 17 0

            • Brak odpisanego demontażu w systemie. Dalej jest szacowany.

              • 3 0

        • Do mnie przychodziły wezwania do zapłaty na całkowicie obcą, nieznaną mi osobę, że niby taki adres podała do korespondencji

          jeden telefon ze zdecydowaną informacją, że rozmawia z nimi osoba znająca prawo, nie obchodza jej ich wadliwe procedury teleadresowe, nie będzie sprzątać ich bajzlu i jeszcze raz, to natychmiast będzie doniesienie do prokuratora o nękanie i wykorzystywanie cudzych danych do wyłudzania pieniędzy - i spokój.

          • 2 0

      • Dobrze radzę - NIGDY NIE DZWOŃCIE NA INFOLINIĘ ENERGI! (5)

        Wszystko co z tymi dziadami borowymi macie do załatwienia, załatwiajcie na piśmie mailowo. Na wszystko trzeba mieć papier i dowód. Rozmowa (...) mija się z celem, bo potem poszukiwanie nagrań rzekomo rejestrowanych jest mission impossible

        • 47 0

        • (3)

          Masz rację, rozmowa z dziećmi. Zatrudniają studentów EUROPEISTYKI i innych cudów, ci ludzie nie potrafia udzielić zadnej informacji.

          • 25 1

          • to fakt

            Studenci europeistyki to wyjątkowe tłuki

            • 8 0

          • Moja laska jest na europeistyce (1)

            faktycznie tłuk ,ale jak sie stuka !!!!

            • 14 0

            • prawda, miałem ją wczoraj

              • 4 0

        • Prawda

          Dzwonilam w styczniu pytalam o fakture powiedziała kobieta że mam cierpliwie czekać do końca miesiąca. Dalej była cisza dzwonie w lutym ponownie a tam zonk okazało się że fakura juz pod koniec grudnia była wystawiona.

          • 15 0

      • 100% racji !!!

        Masz rację. Nie raczą nawet odpowiedzieć na zgłoszenie poprzez formularz na stronie, aczkolwiek mają na to konkretny termin-ćwiczyłem to dwukrotnie a trzeci raz na maila. Ich chyba nic nie obowiązuje poz ściąganiem kasy (tak im się wydaje przynajmniej).

        • 21 0

      • Nastepny z energi

        • 0 0

    • czy jak ja te pieniondze wplacalam w tym czasie na radio maria to mozna to uznac za zaplacone za prond ?

      jak dalam na cele wyzsze to hyba powinni to uznac w tej prondowni .czy jak bo skond teraz brac ?

      • 15 16

    • Mi dwa lata temu nawet wezwania nie wysłali, (2)

      tylko przyjechali i wyłączyli prąd!...
      A ceregieli związanych z włączeniem go z powrotem...szkoda słów i nerwów. Dlatego teraz jestem zawsze na bieżąco!
      P.S. A PiS nie może wszystkiego od razu naprawić. tak jak nikt z nas nie jest w stanie ogarnąć wielkiego bałaganu w jeden dzień np.w mieszkaniu...
      Miłego dnia!

      • 13 12

      • no ale przez kilka miesięcy

        to mogliby już coś naprawić :P

        • 6 0

      • PiS mógłby

        zajmowac się rozwiązywanie problemów, gdyby czasu nie zajmowało by mu Tworzenie problemów i absurdów

        • 0 0

    • Ty z energi? (1)

      Wezwanie to se mozesz w zad wsadzic jak nie ma faktury. Wezwanie do zaplaty MUSI byc poprzedzone faktura! Bez faktury tp kazdy kazdego moglby se "wzywAc do zaplaty" ... Malo tego jak "wzywasz do zaplaty" a nie wystawiles faktury to energetyczno kolorowy misiu masz przyjemnosc z US😀

      • 2 0

      • Wezwanie do zaplaty jest nic nie warte jak nie ma dokumentu bedacego podstawa do zaplaty czyli faktury vat. Bo tu chodzi o podatki.

        • 2 0

    • zmiany?

      Dziwne czy to energa czy złodzieje. mi zmienili wszystko numer klienta i numer konta ciekawe do kogo trafi kasa ? a stadion trzeba utrzymać hehehee

      • 1 1

  • I mnie to trafiło (35)

    800 zł ... poszło :-(

    • 96 34

    • Przecież podobno jest 6 miesięcy na zapłatę rachunku ;- ) Po co płaciłeś? Dla zasady trzeba ich te 6 miesięcy przetrzymać ;-) (6)

      Ja od października nadal nie mam faktury, saldo w energa 24 - 0PLN.

      • 38 12

      • saldo (5)

        Też miałem saldo 0 zł ale w starym systemie. Teraz saldo sprawdza się w nowym systemie o którym nikt nie jest informowany. Okazało się, że mam 900 zł do zapłaty. Powodzenia :)

        • 17 5

        • dokładnie to samo miałem...

          • 8 3

        • Akurat na zmianę systemu już wpadłem w styczniu dzięki komuś tutaj na forum kto mnie oświecił w którymś z artykułów o tym (2)

          bardaku Energą zwanym. Też byłem w szoku, bo spokojnie logowałem się na stary ebok i żadnego przekierowania, ba nawet szczątkowej informacji, że jest nowy ebok. Tak zachowuje się porządna firma? Wpuszcza klientów na minę i świadomie wprowadza w błąd? Nie informuje o zmianach, pozwala logować się na stary e-bok bez żadnej informacji po zalogowaniu o zmianie, zmienia sobie numery kont i numery klientów bez żadnej informacji pozwalając ludziom na wpłaty na nieaktualne konta, nie wystawia przez pół roku faktur i uniemożliwia podawanie danych tym co korzystają z rozliczeń rzeczywistych itd.
          To jest grubsza afera, a nie jak niektórzy tu wypisują głupoty, że ludzie nie chcą płacić rachunków, co jest oczywistą bzdurą, ale zawistny naród swoich zagryzie, a chory wadliwy system będzie chwalił.

          • 19 3

          • Mialam to samo takiego burdelu jak energa nie spotkałam nigdzie. Konsultanci wprowadzają w błąd. Nie mam wersji papierowej ale po tej akcji zastanawiam sie czy jednak do niej nie powrócić. Bo teraz maila nie przysłali z info o fakturze na ebok stan był zero a na nowym energa24 faktura wisiala od stycznia. Tylko skąd ja mialam wiedzieć że jest faktura skoro sprawdzałam tylko ebok. Zawsze płacę wszystko na czas a tu zaległości do tego odsetki a niby nie naliczaja. Kłamstwo

            • 19 3

          • dorota

            a ja cały czasz korzystam ze starego systemu rozliczenia i jest w porządku

            • 1 6

        • ja mam jedno mieszkanie w starym systemie

          a drugie w nowym. co za bajzel.
          Od maja napisałem 9 reklamacji do energii, wszystkie musieli uznać, ale trwało to miesiącami.

          • 8 3

    • ja też nie dostaję faktury za prąd od dłuższego czasu (19)

      i oczywiście bardzo mnie to irytuje ale zdaję sobie sprawę że dostane rachunek jakieś 700zł bo miesięcznie średnio płacę stówkę więc nie będzie to dla mnie żadna niespodzianka, skoro przez pół roku nie dostałem żadnego rachunku i nie płacę to znaczy że nagle trzeba będzie zapłacić.... nie rozumiem tego że co niektórzy ludzie są tym zaskoczeni..

      • 86 11

      • (13)

        Taaa dokładnie !! Lepiej co miesiąc wysłać te 100-150 zł nawet jak rachunek nie przychodzi zeby potem nie było ze po 6 miesiącach masz do zapłaty 800 zł

        • 22 27

        • Ostrożnie z tym wysyłaniem... (10)

          Już jakiś czas temu zmieniły się numery kont - warto sprawdzić, żeby zdziwienia nie było.

          • 37 4

          • (9)

            Wystarczy wysłać na to z ostatniej wystawionej faktury. Z czym tu ostrożnie?

            • 9 20

            • Znajoma miała problem ze zwrotem (stałe zlecenie w banku) (2)

              Dziwne o tyle, że podobno z automatu powinno było i tak trafić do Energa, ale otóż... nie trafiło...

              • 19 3

              • (1)

                To do skarpety trzeba było a nie teraz wielka afera trzeba mózgiem ruszyć czasami

                • 14 19

              • Rusz, rusz, ale ci chyba to nie grozi.

                • 14 5

            • Widzisz jaki niedouczonyjesteś i jak źle ludziom radzisz. (5)

              Jeszcze raz specjalnie dla ciebie - zmienili w grudniu numery kont każdego klienta i numery klientów też! Nie wystawiali faktur, więc nikt o tym nie wie, bo w żaden sposób o tym nie informowali. Kto ma w banku ustawione miesię cznie stałe zlecenia, ma problem.

              • 17 10

              • Mylisz osoby;) (4)

                Nie mam stałego zlecenia i - na szczęście! - nie miałam problemów z fakturami, jedynie z dostępem do konta on-line.
                P.S. Znajomym raczej Twoich 'rad' nie przekażę - są już wystarczająco wkurzeni;D

                • 6 3

              • NIE WYSYŁAĆ NA STARE NUMERY KONT PRZELEWÓW. Już prościej się nie da ;-)

                • 13 6

              • Przecież to nie było squirrel-lka do ciebie ;-/ tylko do tego co się mądrzył, że konto jest na ostatniej fakturze sprzed zmiany (2)

                Systemu.

                • 9 1

              • (1)

                Hau, hau! Oraz zwracam honor;)

                • 6 1

              • aby coś zwrócić, trzeba to najpierw odebrać

                • 0 3

        • Phi, ja co 2 m-ce płacę 500 zł. (1)

          Mam przepływowy podgrzewacz wody - 18 kW.

          • 4 15

          • no to jestes idiota i ciezki frajer krótko mówiąc

            • 2 3

      • Ty sprawdź lepiej dobrze to co dostaniesz, bo w tym bałaganie możesz dostać wszystko.

        Tu nie jest problemem to co będzie wynikało ze stanu faktycznego z licznika, tylko to że po tym półrocznym chaosie zaczną się dziać rzeczy dziwne. Tak samo było poprzednim razem, kiedy był pad systemu. Mnóstwo informacji w Sieci jest na ten temat. Ludzie dostawali faktury na kwoty z kosmosu w ogóle niezgodne z ich stanem licznika etc.

        • 21 2

      • Prawidłowo. Tyle że ludzie w większości wydają na bieżąco stan posiadania, więc sam rozumiesz;) Poza tym bardziej od zaległych rachunków drażni bałagan w systemie. Mnie 'rozrywka' ominęła, ale kilkoro znajomych musiało zarywać kilka godzin w pracy, żeby udowadniać brak pokrewieństwa z wielbłądem:/

        • 23 1

      • Ze wszystkim sie zgadzam, tylko obawiam sie jednego. Ludzie oplaca rachunek za trzy miesiace, a za pol roku znowu dostana kumulacje.

        • 16 1

      • (1)

        W listopadzie podpisałam umowę z Energa na dostawę prądu do nowego mieszkania i do dnia dzisiejszego nie otrzymałam faktury.. a jak dzwoniłam kilka razy na infolinię żeby zapłacić za zużyty prąd to otrzymałam odpowiedź, że jest to niemożliwe, ponieważ mój licznik nie jest jeszcze przypisany do mojego konta i bóg jeden wie jak to długo jeszcze potrwa, więc niektórzy nawet nie mieli możliwości wysyłania 100-150 zł za opłaty bo nie mają przypisanego licznika do konta więc nie ma jak zapłacić bo numer klienta przyjdzie dopiero z pierwszą fakturą. to jakaś kpina....

        • 11 1

        • kpina na calego

          A najlepsze, ze na przesyl pradu Energa ma MONOPOL.
          Co na to URE? Nic oczywiscie...

          • 8 1

    • ja tam (3)

      Nie zaplace i ch..

      • 13 8

      • (2)

        I przyjdzie z rana windykator...i sąsiadów obudzi, wstydu narobi...
        :-)

        • 4 7

        • (1)

          Mam obejscie na liczniku od 15 lat. Pralka i piekarnik chodza na obejsciu, lodowka normalnie zeby nie bylo podejrzane. Mialem juz raz kontrole i te glupiki kazaly wlaczyc tv i otworzyc lodowke. Skoczyl im pobor i sobie poszli.

          Hehehehe nigdy mnie nie zlapiecie!

          • 6 12

          • i za 10zł miesięcznie stajesz się złodziejem

            a do tego chwalisz się tym w necie

            Faktycznie geniusz z Ciebie prze h uj

            • 12 2

    • (1)

      do mnie przyszlo 43zł:P, na fakturze odznaczone odczyt fizyczny ale nikogo nie było:P

      po porównaniu stanu licznika z tym co na fakturze mogę się spodziewać w następnym okresie wysokiego rachunku....

      • 14 1

      • Te zaległe faktury płacić dopiero w terminie płatności za te 6 miesięcy. Energa trochę popłynie z płynnością finansową, to może

        się nauczy szacunku do klientów.

        • 12 1

    • 1750zl kto da wiecej

      :)

      • 6 0

    • Przez pół roku miałeś nieoprocentowany kredyt.

      Trzeba było na lokacie trzymać, to miałbyś z tego jeszcze odsetki.

      • 2 1

  • po zmianie systemu (23)

    nie ma zawiadomienia na maila o nowej wystawionej fakturze. Trzeba samemu logować się i sprawdzać co jakiś czas czy już jest faktura.
    Marna zmiana systemu

    • 253 16

    • (3)

      Faktycznie w styczniu mi nie przyszło nic na maila, próbowałam się logować ok. 30 razy w ciągu miesiąca i się nie udawało, a gdy się wreszcie udało okazało się, że termin płatności faktury właśnie minął.
      Za to teraz w marcu dostałam razem cztery maile / dwa z powiadomieniem że wystawiono fakturę, potem dwa o tym, że zaksięgowano moją wpłatę. Kłopoty z logowaniem nadal są, udaje się raz na trzy próby.

      • 33 3

      • ten ich nowy system to porażka (1)

        ja tez nie dostałem powiadomienia na maila, nie przenieśli tych ustawień i informacji z poprzedniego sytemu. Następnym razem przez tydien nie moglem sie zalogowac zeby sprawdzic czy wystawili fakture. Teraz wprowadzilem maila i zaznaczyłem powiadamianie, ale zaden e-mial nie przyszedl.
        Powinni beknac za ten bałagan.
        Rozumiem ze jest czas wdrozenia i laczenia systemów, ale ludzie to trwa od grudnia, a jest juz polowa marca.
        Gdyby jakis bank mial problemy (przez 3 mce) z logowaniem swoich klientow, to juz by ich wszystkich stracil.

        • 40 1

        • Energa

          To monopolista wiec ma nas w (...) poważaniu

          • 23 3

      • to samo u mnie

        • 1 0

    • Jak nie ma jak jest (1)

      Ja cały czas dostaję. I przypomnienia o zbliżającym się terminie zapłaty również.

      • 8 16

      • Przecież nie wszyscy klienci Energi mieli ten problem z fakturami ;-/

        To że ciebie akurat coś nie dotyczy, to się ciesz.

        • 17 2

    • Poleg(a)li na systemie jak ZUS

      • 18 3

    • (1)

      Jest. Ja dostałam. Co prawda też dopiero teraz i podwójną kwotę, ale tego się spodziewałam. A osoby, które marudzą to co? Myślały, że jak rachunek się spóźnia to w ogóle nie przyjdzie i mogą za tę kasę nowe buty kupić? Nie kumam afery.

      • 21 15

      • Afera jest o bałagan, a nie o płatność.

        • 25 4

    • Jedni nie są powiadamiani wcale, (1)

      inni - jak np. ja - dostają 3 sms-y w sprawie tej samej (dawno zapłaconej) faktury;)
      P.S. Olo, sprawdź czy przypadkiem info nie ląduje w spamie. U mnie tak właśnie było po zmianie ich systemu (wcześniej przychodziło normalnie).

      • 21 2

      • Mi nie przychodzą w ogole maile po zmianie. Nawet do spamu. A co do sms potwierdzam przychodzą poźno i nie aktualne.

        • 10 0

    • Na czym polega problem, że trzeba się raz na miesiąc-półtora-dwa zalogować? (1)

      Jak często logujesz się do fb, twittera, nk, mejla?

      • 3 26

      • Ogarnij się!!!
        Skoro jest opcja powiadomienia to ma działać a jak nie działa to nie powinno jej być.
        Przeczytaj artykuł i komentarze, część ludzi nie dostaje faktury od jakiegoś czasu i teraz dostają za rachunek za kilka miesięcy z terminem płatności parę dni.
        Ja jeszcze czekam... (nie mam faktury od listopada i aż się boję co przyjdzie)

        • 4 0

    • g... prawda - ja dostaję SMS'a z przypomnieniem o konieczności rozliczenia/podania stanu licznika (1)

      ale jak ktoś jest pipa to nic nie poradzisz

      • 0 27

      • Mam powiadomienia, smsy przyszły po 2tyg od wystawienia faktury ktora tak naprawdę już od 2tyg była opłacona. Burdel totalny.

        • 12 0

    • Spoznione faktury...

      Potwierdzam wypowiedz przedmowcy.... powiadomienia o wystawieniu faktury przyszly z 2 miesiecznym opoznieniem.... rzeczywiscie nic dobrego z tej zmiany mnie nie spotkalo.

      • 9 0

    • (2)

      Dokladnie i to w energa24 ja logowalam sie na ebok na maila a tam żadnej info w koncu dowiedziałam się, że faktura jest wystawiona ale nie na ebok tylko energa24. Tylko skąd ja miałam wiedzieć wróżka nie jestem. Klamstwo, że nie naliczaja odsetek bo mi naliczyli

      • 13 0

      • Dokładnie. Ja tylko przypadkiem dowiedziałem się o zmianie eboka tutaj w komentatrzach w styczniu.

        Wuje z Energi ani na maila ani pocztą ani w żaden inny sposób nie raczyli o tym powiadomić. W ten sposób osoby takie jak ty zostały wprowadzone w maliny, bo logowały się do starego systemu sprawdzić saldo, a tam saldo 0 i żadnej informacji o tym, że system jest nieaktualny. Firma, która traktuje poważnie swoich klientów w takiej sytuacji robi przekierowanie do nowego systemu, a nie świadomie wprowadza klientów w błąd licząc na naciągnięcie ich na odsetki. Ty działałaś w dobrej wierze, Energa w złej. Zdecydowanie powinnaś tą sprawę opisać i wysłać do rzecznika praw konsumenta oraz UOKiK.

        • 14 0

      • Przysyłali maile o przejściu z ebok na energa24

        • 0 1

    • Energa 24 ma opcję ustawienia powiadamiania. Trzeba wejść w dane a potem ustawić powiadomienia. Tylko poszukać!

      • 1 7

    • a noty z odsetkami klienci i tak dostają

      No właśnie, też nic na e-mail nie dostaje, z logowaniem problem, zapłaciłam juz dwie faktury po terminie nie z mojej winy i dostałam noty odsetkowe do zapłaty! Ciekawe czy kiedykolwiek je anulują. Masakra z tym nowym systemem.

      • 5 0

    • Bzdura. (1)

      Bzdura na dwa tygodnie przed opłatą otrzymuję maila z fakturą.

      • 1 6

      • Ciesz się. Nie wszyscy mają tyle szczęścia.

        • 6 0

  • (9)

    polski burdel

    • 188 20

    • Sprawdzajcie dokładnie dane z faktury - nr licznika, stan itd., bo już niektórzy podostawali kompletne bzdury na fakturach. (4)

      Ciekawe na jakiej podstawie wystawiają teraz faktury, kiedy ostatni odczyt licznika był kilka miesięcy temu, a kolejne według informacji mailowych zaginęły i nie mają ich w Systemie.
      Dokładnie analizować faktury i reklamować do bólu. Niech się na śmierć zarobią niedojdy z Energi.

      • 22 0

      • No i mam po 6 m-cach jakąś fakturę w energa24. (3)

        Owszem pojawiło się saldo inne niż 0, bo wczoraj było jeszcze 0.
        Owszem o dziwo w ogólnych informacjach termin płatności jest na wrzesień, więc 6 miechów zachowane, ale dlaczego nie mogę wejść w dokument w formie PDF i zapoznać się ze szczegółami rozliczenia?

        • 8 1

        • wejdź w tryb DOSa (2)

          i wpisz format c:

          • 1 6

          • o kurcze (1)

            To oni jeszcze w DOS ? ;)

            • 5 1

            • To by wiele tłumaczyło ;-/ Poziom niekompetencji krytyczny.

              • 7 0

    • to nie POlski burdel tylko ostatni zapis testamentowy PO (1)

      • 8 6

      • A PIS nic nie chce zmienić, jakby było im to na ręke już dawno by to zmienili.

        Widać po prędkości prac i niektórych ustaw. Także miej pretensje do PIS bo stołki juz zdarzyli obsadzić

        • 4 1

    • Reset haseł wskazuje na coś innego....

      • 2 3

    • Tak to prawda.gdyby to była wina odbiorcy to by miał sprawę sądową byłby zaangażowany komornik.Taka jest rzeczywistość.ATP pan Naskręt przeprasza i dobrze.

      • 0 0

  • Te bzdury wypisują od stycznia w odpowiedzi na maile ;-) Firma trup i tyle w temacie. (8)

    • 157 12

    • do mnie ostatnio dzwonili z propozycją umowy rocznej (6)

      przez telefon wszystko wyglądało ok , jednak gdy podliczyłem okazało się ,że po po dopisaniu umowy na rok ,miesięcznie zaoszczędzę 30 gr. Śmiech na sali a na rok byłbym udupiony, za 3,60 rocznych oszczędności .

      • 15 0

      • bylbys stratny nawet gdyz zloty traci na wartosci )

        sila nabywcza tych 3,60 byla wieksza rok temu niz dzis a za rok bedzie znacznie mniejsza .

        • 6 0

      • a office nie proponowali?

        i 1 TB pamięci?

        • 7 0

      • Czyżby słynna opłata handlowa 15,99 PLN/mies ? (3)

        za nieobniżanie rachunków ( ściślej za energię, która stanowi jakieś 40-45% rachunku )
        Robienie z klienta głupka ma w firmie Energa długą tradycję, albo/i ta firma i jej pracownicy cierpią na amnezję ( zanik pamięci ), więc przypominam:
        cena energii czynnej wg taryfy G11 wynosiła:
        na koniec roku 2012 - 0,2824 PLN/kWh
        na koniec roku 2013 - 0,2714 PLN/kWh
        na koniec roku 2014 - 0,2547 PLN/kWh
        Energa ma swoich klientów za stado baranów, którzy nie kojarzą prostych faktów.
        Ceny energii spadają i póki co nie ma przesłanek do ich radykalnego wzrostu uzasadniającego wykup całkiem specyficznej "polisy ubezpieczeniowej" w postaci tzw. opłaty handlowej w wysokości 16 PLN/mies.
        Przy zużyciu ca.200 kWh/mies cena musiałaby rosnąć 20 % rocznie aby taka opłata była uzasadniona.
        Póki co brak przesłanek w cenach surowców typu węgiel, ropa, gaz aby sie tego obawiać i firma taka jak Energa powinna o tym wiedzieć.
        Wniosek: akwizycja takich umów czasowych jest naciądaniem klienta i próbą
        "niekorzystnego rozporządzenia mieniem" jak to nazwano w Kodeksie Karnym lub naciganiem frajerów w języku potocznym.

        • 20 0

        • he he

          Tak, a jak molestuja w tej sprawie telefonicznie, gorzej jak "darmowe garnki dla seniorow"...

          • 9 0

        • to 16 złotych zostało zniesione teraz jest 3,50 (1)

          • 0 0

          • Nic dziwnego, że tak d.... zawracali zawieraniem umów na 5 lat skoro planowali taki chaos zrobić jak od pół roku tam ma miejsce

            • 12 0

    • To właśnie efekt "dobrej zmiany" PiS

      • 1 8

  • biedne ofiary-zapomniały o rachunku za prąd??? (16)

    to straszne

    • 160 165

    • Nie zapomnieli, tylko nie otrzymywali faktury, nawet po próbie wyjaśnienia sytuacji. (11)

      Nie jest uczciwą praktyką to, że dostarczono faktury z terminami zapłaty, które już zapadły a następnie nalicza się opłatę za zwłokę. Prąd został zużyty i trzeba za niego zapłacić - to jest bezsporne, ale zwłoka w spłacie powstała z winy dostawcy prądu. W takim wypadku to on powinien wziąć na siebie skutki, również te finansowe.

      • 48 6

      • Bezsensowna afera (9)

        Na stronie systemu jak byk jest napisane, że faktury niestety nie przychodzą i energa rekomenduje zapłacić tyle co zwyczajowo wynosił rachunek. Ja tak zrobiłem, choć do tej pory mam jeszcze saldo 0,00. Po prostu warto było normalnie przelewać za prąd regularnie, bo przecież wiadomo, że nagle nie ma się tego za darmo.

        Ludzie udają głupiego, bo myślą, że w ten sposób wywalczą coś jeszcze? I tak od tej płatności nie będzie odsetek przez pół roku, a to już dużo.

        • 34 31

        • bzdura, jestem przedsiębiorcą i nie mogę zaliczać w koszty niczego bez f-ry (4)

          to umowa obustronna, Energa ma oprócz praw, jeszcze obowiązki,
          tak jak Odbiorca

          • 48 5

          • Dziecku tłumaczysz? (1)

            On wie lepiej, po co faktury...

            • 27 4

            • "ono wie", bo "to dziecko"

              rodzaj nijaki

              • 1 0

          • nie ma zapłaty - nie ma faktury

            Nie można zaliczać w koszty wydatków, które nie miały miejsca, więc gdzie problem?

            • 6 7

          • to teraz dostaniesz f-rę i nie płacz

            Placic mogłeszaliczkowo a rozliczysz sie z VAT dopiero po uzyskaniu faktury. Bajanie o nie mozliwości to jakies bajki dorosłego człowieka który myslał ze prad będzie gratis. Ile ty masz lat przedsiębiorco?

            • 4 3

        • Polacy to lenie myśleć im się niechce a teraz wyją ciężko było odkładać jak co zawsze ale nie po co lepiej wyć bo rachunek nie przyszedł boże wstyd ludzie

          • 9 10

        • tyle co zawsze ?? (2)

          tyle co zawsze tzn ile?? ja płacę enerdze tylko za przesył i zawsze jest to zupełnie inna kwota. To ile mam niby zapłacić?? Pomimo że ostatni rachunek zapłaciłam w listopadzie to wg ebok saldo mam 0,00zł. Z kosmosu kwoty nie będę płacić, bo niby dlaczego. Aby zapłacić trzeba mieć PODSTAWĘ CZYLI FAKTURĘ a skoro jej nie mam to nie płacę.

          • 7 2

          • dobra dobra... tyle co zawsze? rachunki dostaję co dwa miechy i są one różnej wielkości

            więc nawet gdybym się uparł i chciał zapłacić tyle co ostatnio to i tak zapewne rozminąłbym się w którąś stronę z faktyczną kwotą....a potem ten ich po...bany system by mi wysyłał jakieś agresywne wezwania do zapłaty za niedopłaconą teraz kwotę np 20zł....latami ten smród by się ciągnął bo ja już wiem jak Energa potrafi namieszać w kwitach
            dziękuję bardzo, nie skorzystam z sugestii operatora by zapłacić "przybliżoną" kwotę, co to to nie
            czekam aż doliczą się i przyślą mi papier za faktyczne zużycie, i wtedy sobie będę im tę kwotę cykał w ratach- bo przecież bajzel powstał nie z mojej winy

            • 8 1

          • a średnio to ile to jest?

            skoro płaciłeś ostatnio 200 zeta to trzeba było płacic po 200 zeta i było by git

            • 2 2

      • Do skarpety trzeba było odkładać a nie teraz płacz

        • 9 10

    • to jest Umowa dwustronna, nie jednostronna, opbowiązki sa po stronie Sprzedawcy (1)

      wymienione w Umowie,
      za ich niedopełnienie przysługuje ulga w opłacie za prąd- tak mam w umowie.

      F-ra jest podstawa do zapłaty, a nie, że Odbiorca musi zaocznie wpłacać jakieś kwoty bez podstawy, bo Sprzedawca wywalił kasę na nieudany system informatyczny

      • 36 0

      • dziesiątki (jeżeli) nie setki tysięcy liczników do zdalnego odczytu

        Ja mam taki ale ciągle facet przychodzi z latarką... Po kija więc instalowali? Plotka
        niesie że liczniki kupił jeden a system drugi prezes.. Niestety nie sprawdzili czy całość będzie działać

        • 1 0

    • Polak tylko wyć potafi

      • 7 10

    • w uznaniu zasług prawilnych komentarzy...

      dostajesz angaż na dozorcę polskiego kotła.

      • 0 0

  • Naiwni. (26)

    Nie rozumiem tych ludzi. Jak można się nie zorientować, że coś jest nie tak. To ktoś myśli sobie, ze od lipca 2015 do lutego 2016 prąd ma za free, że Energa nie upomni się o swoje. Polecam rozliczenie rzeczywiste.

    • 294 85

    • Sam jesteś naiwny

      Mimo ponagleń drogą telefoniczną oraz zgłaszaniem za pomocą elektronicznego biura obsługi klienta faktury pojawiły się nagle 2 faktury. Nr 1 - stara oraz nowa Nr - 2 zawierająca w sobie zarówno kwotę tej 1 oraz 2 !!! ??? Co do braku naliczeń odsetek to niech sobie Energa te teksty między bajki wsadzi.

      Przyszła nota odsetkowa wprawdzie na 1,08 PLN więc problemu robić nie będę ale jednak przyszła.

      Prośba więc o wstrzymanie się przed bezpodstawnymi komentarzami bez znajomości tematu.

      Miłego dnia życzę.

      • 36 13

    • bez f-ry nie płacę, bo nie moge tego zaliczyć w koszty (3)

      zawarłem umowę z Energą, a oni zachowują się jakby ich nic nie obowiązywało,
      gdybym ja nie dopełnił obowiązków , zaraz poszłyby odsetki

      • 41 1

      • Prawo działa w obie strony.. (2)

        Dlatego teraz dostajesz brak odsetek i długi okres rozliczeniowy w gratisie.

        • 6 13

        • Pewnie dlatego wystawili notę odsetkową za zwłokę w spłacie. (1)

          • 12 1

          • To do sądu z tym.

            Nie mogą naliczyć odsetek od faktury którą dopiero teraz wystawili, zważywszy że błąd leżał po ich stronie, co sami potwierdzają..

            • 17 1

    • Ja się upominałem 4 razy. (3)

      Upominałem się 4 razy , że nie mam faktury. Za każdym razem wmawiali mi, że pod koniec miesiąca dostanę na 100% fakturę. Czekam już od wrzęsnia 2015r. Ponadto co z tego że rozłożą na raty jak kolejne rachunki bedziesz musiał płacić regularnie wiec i tak bedzie kumulacja w wydatkach.

      • 21 3

      • Ale do kogo te pretensje?

        Co za problem był odłożyć te pieniądze które miały iść na prąd, na co liczyłeś? Że ENERGA zapomniała i płacić nie będzie potrzeba, czy że prądu nie zużyłeś/dostałeś w gratisie?
        Głupi czy co?

        • 23 21

      • Ja również dzwoniłam i upominałam kilkakrotnie. Zawsze to samo: wystawiam już polecenie odczytu i dalej cisza. Rachunku nie mam od września, a są raczej wysokie. Czekam na FV, pewnie będzie prawie 2 tyś- dobrze , że w związku z tym wydłużyli termin płatności.

        • 6 0

      • czarodziej?

        Płaciłeś prędzej rachunki i nagle brak faktur. Trzeba było odkładać co 2 miesiące przybliżoną kwotę a nie najlepiej wszystko wydać i robi się problem.

        • 9 0

    • dopisali odsetki (1)

      • 7 0

      • zapłacić co im się należy, a odsetki się liczy od terminu płatności podanego na fakturze

        • 2 0

    • ale co ma do tego sposób rozliczeń? (1)

      Problem jest z wystawieniem faktury a nie z odczytem, pomiarem czy pozyskaniem danych do jej wystawienia...

      • 11 0

      • Ma to, że co miesiąc spisuję stan licznika, podaję przez eboka i w ciągu minuty otrzymuję informację ile jest do zapłacenia. Fakturę mogę sobie wydrukować jak mam taką potrzebę

        • 6 4

    • jak faktury nie masz to ile płacić inteligencjo ? (1)

      • 5 1

      • policzyć samemu ale trzeba skończyć przynajmniej gimnazjum

        • 10 2

    • (1)

      głupki - spisuje sobie licznik mnożę kWh i wiem jaki rachunek przyjdize, nie można było co miesiąc odkładać kwotę do szuflady? teraz pozostajo wielkie oczy hahaha

      • 13 5

      • 100%

        racja. sami z siebie robimy d....a a potem pretensje.

        • 7 0

    • bzdura (2)

      Korzystam z rozliczenia rzeczywistego, jednak ostatni przelew, który wykonałam, do dziś nie został zaksięgowany na moim koncie, nie mogłam więc rozliczać na bieżąco.
      I dług rośnie.

      • 3 2

      • A co cię obchodzi czy zaksięgowali czy nie masz dowód wysłania i ok

        • 8 1

      • Polecam zalogować się na platformę Energa24. Dane na eBOKu są nieaktualne.

        • 3 1

    • Gdzie indziej (1)

      Osobiście, to mam na głowie ciekawsze rzeczy, niż pamiętanie czy jakaś kretyńska firma przysłała w tym miesiącu rachunek na plus czy na minus jak to ma Energa w zwyczaju i czy w ogóle go przysłała...

      Oszustwo i złodziejstwo i tyle!

      • 0 7

      • jak masz ciekawsze rzeczy to zawyżone rachunki z uśmiechem na twarzy zapłacisz?

        • 2 0

    • (1)

      Po mimo wielokrotnych telefonów, meili rachunek dostałam po 12 mc. Paranoja żeby w 21 wieku nie móc się doprosic rachunku, a procedura rozliczenia rzeczywistego rusza dopiero po wystawieniu 1 rachunku przez energe

      • 0 3

      • Nieprawda. Możesz mieć rozliczenie rzeczywiste po nadaniu numeru klienta, co nie jest równoznaczne z otrzymaniem pierwszej faktury i zazwyczaj następuje zaraz po podpisaniu umowy.

        • 2 0

    • Wcale nie naiwni

      Ja współpracę jako bezpośredni klient zaczęłam w kwietniu 2015 roku. Po pierwszym odczycie czyli maj/czerwiec 2015 dostałam fakturę za zużycie w mieszkaniu gdzie jeszcze nie zamieszkiwała na ponad 2.500 zł !! Wyjaśnianie kosztowało mnie masę telefonów, kilka odczytów miesięcznie, aż napisałam pismo do Głównego Urzędu Energetycznego o kontrolę mojej sprawy, zrobili jakąś korektę w systemie, z naliczeniem odsetek, ale dostałam też pisemną informację, że zostanę pisemnie poinformowana o rozstrzygnięciu, do dnia dzisiejszego nic nie przyszło. W grudniu zaniepokoił mnie brak faktur, telefony do firmy nic nie dały, chciałam więc uruchomić odczyt rzeczywisty. Z uwagi na nie słusznie naliczone odsetki za horondalną faktóre było to niemożliwe. Postanowiłam że dla świętego spokoju zapłacę je żeby mieć możliwość uruchomienie tej opcji, tak zrobiłam. Po czym okazało się że nie mogę uruchomić do dnia dzisiejszego tej opcji z uwagi na zmianę systemów.... Oczywiście sama zaczęłam wpłacać jakieś kwoty na konto energii jednak czyniąc to z wielkim strachem o swoje pieniądze

      • 1 0

    • Normalnie można się nie zorientować. W starym systemie masz saldo sprzed pół roku i trzy ostatnie zapłacone dawno fv widnieją jako nieopłacone. Do nowego systemu cię nie przenieśli, a jak przenieśli to nie dostajesz info na e-mail i/lub telefon nawet jak masz tylko e-fakturę. Nie możesz się też zalogować do w=nowego systemu, a przemiła pani z infolini nie wie jakie masz saldo, kiedy sytem zacznie działać lub kiedy cię przeniosą.
      Firmie Energa nie przeszkadza to naliczać odsetek, a to co jest w artykule to pewnie tylko reakcja na tysiące skarg. W tych skumulowanych fv nie ma info, że można je płacić w ratach.

      • 1 0

  • g*wno prawda (11)

    mi wystawili rachunek po kilku miesiącach i naliczyli odsetki bezczelnie

    • 176 14

    • No chyba żartujesz? Prześlij informacje do redaktora, który pisał ten artykuł. Te sprawy trzeba nagłaśniać. (2)

      • 33 1

      • (1)

        Też mi odsetki dali za fakturę której nie dostałem, jak tylko będzie możliwość to zmieniam operatora bo to co oni odstawiają to jest po prostu żart.

        • 14 1

        • Wyślij te dane, bo to będzie dotyczyć wielu osób. To trzeba nagłaśniać. Ten cały burdel z Energą.

          • 13 0

    • Czy mozna sie naprzyklad podlaczyc do dostawcy pradu z USA ? sa takie kable ? (1)

      zeby zrezygnowac z energa . Chyba jakies kable z pradem mozna polozyc na dnie oceanu z NY ?

      • 7 4

      • Można

        przez satelitę.

        • 1 1

    • ja sie odwołałem,przeprosili,uwzględnili! (2)

      • 7 0

      • Mnie za niewystawianie faktury przepraszali już kilka razy w mailach. Faktury nie mam nadal ;-/ (1)

        Skoro cię pociesza, że ktoś cię robi w jajo, ale cię za to przeprasza. Brawo ty!

        • 12 0

        • Czyli jak się nie pokapujesz , że oszukali za niesłusznie naliczone odsetki to zysk zostaje w energii ?

          • 3 0

    • Mi tez naliczyli

      • 4 0

    • Ściemniacz

      • 0 2

    • Potwierdzam

      Również naliczono mi odsetki za opóźnienie powstałe nie z mojej winy (brak dostępu do e-faktury). Co prawda po zgłoszeniu reklamacji zostały anulowane, ale jednak niesmak pozostał.

      • 2 0

  • trzeba górnikom dosypać do garnuszka (17)

    Mały Naczelnik kazał.

    • 196 89

    • niech

      Zra wungiel

      • 22 3

    • Bezzębny naczelnik wstawił do rady nadzorczej 70letnią staruchę i to efekt (2)

      • 20 9

      • ale nie dzałajacy system informatyczny kupili wcześniej

        • 18 2

      • ona ma ponad 80 lat i zna się na energiach i ziołach

        • 14 2

    • Wraca sprawiedliwość (7)

      Ty od małego naczelnika to się odczep ,wielki koDebilu.

      • 15 32

      • (6)

        a ja bym chciał, żeby mały naczelnik i jego wielka nienawiść odczepili się ode mnie i od mojego kraju

        • 17 9

        • (2)

          Nie wiem co chcesz, nie słyszałem żeby kaczor się czepiał Izraela.

          • 6 12

          • on się wszystkiego czepia

            • 8 5

          • Swoich ma się Kalkstein czepiać?

            • 8 5

        • jak sie nazywa Twój kraj? (2)

          • 4 1

          • chyba niestety tak samo jak Twój (1)

            • 3 5

            • to jest tez kraj naczelnika jakbyś zapomniał

              to jest tez kraj naczelnika jakbyś zapomniał

              • 0 1

    • Twoje wpisy paniusiu są jak granat w rękach małpy (3)

      tylko tobie urwą paluszki i jeszcze na śmiech narażą.
      Nie przepadam za Kaczyńskim ale jest akurat wyższy od ciebie zarówno fizycznie jak i intelektualnie.
      Niestety ma on pewną zasadniczą dla ciebiie i zaKODowanych komuszków z PZPR wadę. Odstawił was od korytka i to boli :-) Do tego odstawił juz na zawsze i nigdy nie bedzięcie tymi którzy odstawią Kaczyńskiego a to cieszy miliony.

      • 15 28

      • (1)

        "Nie przepadam za Kaczyńskim ale.." a dalej pisowska narracja dyktowana w sztabie. PiSowski trol.

        • 17 9

        • 73 grosze od wpisu

          można godnie żyć i naprawdę uwierzyć w słuszność tych poglądów

          • 10 2

      • Kariera po plecach brata ... faktycznie wyższy intelektualnie i fizycznie ... przeciętny mań-kun jak stanie na łapach to jest wyższy służalczyku

        • 0 5

    • ta jasne.... mądry to ty jesteś inaczej. Nie wiesz czy celowo ignorujesz fakt, że Energa

      narobiła pasztetu już w połowie 2015 roku?
      no nie ma za bardzo jak przypiąć tego Małemu Naczelnikowi-jak go nazywasz

      • 5 2

  • Jak się przez kilka miesięcy nie dostawało rachunków, (17)

    to chyba można było odkładać w przybliżeniu należną kwotę?

    • 256 73

    • ale co to za firma (3)

      Nie wystawia rachunkow przez pol roku, nic nie wiadomo - B U R D EL po prostu

      • 39 5

      • Ciekawe..

        Czy jak ja przestanę wystawiać faktury za swoje usługi to skarbówka też machnie ręka?

        • 28 3

      • Tak, machnie, bo obowiązek podatkowy powstaje w momencie wystawienia faktury. Nie wystawiłeś, znaczy jeszcze nie dokończyłeś usługi/jeszcze nie dowiozłeś towaru w całości i jeszcze nie domagasz się za niego zapłaty.

        • 17 5

      • To też fakt...

        • 4 0

    • można było ale kto to robił?

      pewnie nikt albo 2% społeczeństwa

      • 12 5

    • razem z odsetkami karnymi

      • 6 2

    • (2)

      Ludzie w Polsce to do tyłu z myśleniem są skąd mieli wiedzieć że można było odkładać jak nie było faktur może myśleli że Energa nie upomnienia się haha co za brak mózgu

      • 17 7

      • Jedynym problemem jest bardak w Enerdze - firmie, która nie radzi sobie nawet z wystawianiem faktur zresztą nie pierwszy raz.

        • 15 2

      • haha popraw składnię myślenia i pisania

        • 3 1

    • Nie do końca rozumiem problem. Są w enerdze indywidualne subkonta (jedno co mnie zdziwiło to pismo na jesieni że nastąpiła ich zmiana, więc momentalnie do nich dzwoniłam z pytaniem czy to nie jakieś oszustwo). Każdy mniej więcej wie ile płaci, więc jeśli powiedzmy płacę co 2 miesiące około 2 stówy, to co mi szkodzi przelać co miesiąc stówę i potem dostać fakturę z uwzględnioną nadpłatą. Albo co śmieszniejsze - "do zapłaty pozostało 50 groszy" a koszt znaczka wiadomo jaki. Jakby chodziło o setki tysięcy, to rozumiem, koszt kapitału jest określony, ale w przypadku stówki, koszt kapitału jest na poziomie kilku groszy!

      • 5 5

    • ciekawe jakbyś z banku nie dostał przez parę miesięcy wyciągu i żył sobie w błogiej nieświadomości (1)

      co tam u ciebie na koncie dzieje

      • 6 2

      • Internet!

        Nie trzeba żadnych wyciągów z banku, sprawdź stan konta na stronie banku i nie będzie ci już tak błogo!

        • 0 0

    • Nie można (2)

      gdyż bez rachunku nie wiesz ile zapłacić, to nie ryczałt

      • 1 4

      • Licznika nie masz zamontowanego?

        Masz. Nie możesz samodzielnie sprawdzić ile kWh zużyte? Mnożenia uczą w szkole podstawowej.

        • 4 0

      • Jesteś lemingiem i nie masz pojęcia ile zużywasz energii

        ... chyba wiesz ile płacisz średnio za energię ??? a nie nie wiesz bo to mamusia płaci... wiem myślenie w społeczeństwie boli widać to po tej sytuacji - ludzie spodziewali sie że dostaną rachunek 200 zł za pół roku lub więcej czy jak ? Zresztą co tu komentować brak ogarnięcia się społeczeństwa

        • 3 3

    • Ja wpłacałem na ich konto i naliczyli opłatę za wpłatą przed wystawieniem faktury.

      • 0 0

    • Bałwan.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane