• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd

Maciej Naskręt
17 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r. Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r.

Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.



Jak rozliczasz się z Energą za zużytą energię?

Od kilku dni trwa wysyłanie przez spółkę Energa zaległych faktur. Na niektórych widnieje rozliczenie za aż dziewięć miesięcy. W efekcie klienci otrzymują wysokie rachunki, których często nie są w stanie opłacić jednorazowo.

- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.

Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu. Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach

- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.

Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.

Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok

Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców. Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców.
Nie będzie opłat dodatkowych

Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.

Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.

Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa

Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej. Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej.
Problem wywołał nowy system

Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.

To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.

Problem z fakturami nie będzie się powtarzał

Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.

Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (562) 5 zablokowanych

  • (2)

    29 dostałem fakturę z data zapłaty 29!!!! Firma krzak...

    • 27 4

    • odwołaj się!!!powiedz że dostałeś po czasie! (1)

      Albo nic nie dostałeś!!

      • 5 1

      • I właśnie o to chodzi w tym syfie z Energą. O to, że nie dość że nawalili na całej linii, to jeszcze narażają ludzi

        na konieczność tłumaczenia się, że nie są wielbłądem. A nuż ktoś się nie odwoła i będzie bezprawnie naliczone odsetki można wysłać do windykacji jak gdyby nigdy nic. Ludzie muszą chodzić po bankach i odkręcać kwestie przelewów, które poszły na rachunki po cichu przez Energę zmienione w grudniu bez żadnej informacji do klientów itd.
        Pajace, które piszą komentarze że problem jest wydumany i że ludzie powinni odkładać na rachunki w ogóle nie rozumieją istoty problemów, które w związku z tym bałaganem narosły i z którymi ludzie jeszcze długo będą się wozić i je odkręcać - klienci, a nie zawszona Energa - firma, która politycznie ratuje na na mój koszt związkowców ze Śląska.

        • 7 0

  • (1)

    energa kupuje prad od pkp energetyka a polska to bankrut prze 8 lat po dziadzy polskie

    • 8 13

    • Antoni za wcześnie odstawił proszki.

      I postanowił się swoją paranoją podzielić ze światem. Brawo, Antoni! Cała Wolska z tobą!

      • 6 7

  • rozliczenie rzeczywiste (3)

    Rozliczenie rzeczywiste proponuje najlepsza rzecz w tym całym burdelu nie muszę czekać na żadne rachunki a Ci ludzie co teraz narzekają niech maja pretensje do siebie tylko.....

    • 24 29

    • popieram

      robie tak od kilku ladnych lat i zero problemow, mail o przypomnieniu rozliczenia przychodzi punktualnie co miesiac, zglaszam licznik, faktura sie generuje od reki i oplacam - polecam

      • 10 8

    • też nie działały przez miesiąc

      podałem stan, faktury nie wygenerowało a po miesiącu przyszło wezwanie, wchodzę na stronę a faktury , której dotyczyło wezwanie nie ma, pojawiła sie po 3 dniach oczywiście ze wsteczna datą !!!

      • 9 2

    • generalnie tak..

      ale jak zwykle "diabeł nie śpi i tkwi w szczegółach" . Usługa "rozliczenia rzeczywiste" działa prawidłowo. Raz jednak, pod koniec ub. roku, nie chciało otworzyć się okienko do podawania stanu licznika. Sądziłem,że ENERGA coś robi w systemie (przełom roku), ale dopiero po kilku podejściach zobaczyłem komunikat informujący, że z powodu zaległości w opłatach usługa została zawieszona. Sprawdziłem zatem i faktycznie na koncie widniała zaległość w kwocie .... 30 groszy!!. Po uregulowaniu "zaległości" (koszt przelewu dwukrotnie wyższy od wpłacanej kwoty) usługa zadziałała.

      • 2 0

  • (11)

    Nie ważne czy rachunek dostaje czy nie co miesiąc wysyłam 100 zł i mam nadpłatę bo nigdy nic nie wiadomo..
    Głupcem sa ludzie którzy nie dostają rachunku i nie płaca bo jakby wpłacali cokolwiek to nie mieli by problemu
    Chociaż uważam ze Energa powinna wysyłać rachunki co miesiąc swoim klientom i zachowywac sie bardziej odpowiedzialnie.

    • 27 20

    • Dobry sposób

      ja też tak zrobię od przyszłego miesiąca

      • 4 7

    • głupi jesteś! (3)

      W sklepie Ci nie naliczy to 100 płacisz?
      A fiskus ,paragon,w tym wypadku faktura!!ogarnij się!

      • 10 5

      • (2)

        Chyba nie rozumiesz sensu ! Skoro nie masz rachunki a płacić trzeba za prąd, wodę i inne takie to lepiej wysyłać po 100 zł i miec nadpłatę niż niedopłatę baranie

        • 3 10

        • ale baranku, ja potrzebuję zaliczać to w koszty, a bez f-ry nie mogę

          • 13 3

        • Tia...

          A niby dlaczego ja mam ich kredytować?

          PS. Od dawna stosuje "rozliczenie rzeczywiste"...

          • 4 0

    • ja tak robiłam a okazało się, że zmienli konto (4)

      i teraz mają problem, bo coś w systemie nie działa,
      dobrze, że mam dowody wpłaty

      • 9 2

      • Każdy klient ma swoje konto

        • 3 4

      • Dokładnie ;-) Zmienili kilka miesięcy temu numery kont klientów (2)

        i ten z pierwszego postu będzie miał spory kłopot ze swoimi przezornymi nadgorliwymi comiesięcznymi wpłatami ;-)

        • 10 3

        • Przychodzą do mnie cały czas rozliczenia ma Pani nadpłatę 80 zł itd...
          Wiec pieniadze nie zginęły :)

          • 1 3

        • dokladnie

          Zasada: placic za wystawiona fakture a nie wirtualne przypuszczenia..

          • 7 2

    • Głupcem tu jest Energa

      bo umowa jest dwustronna, i Energa nie dopełniła swoich obowiązków, gdybyś Ty nie dopełnił, od razu miałbyś kary.

      Nie można przyjmować ciągle4 służalczej postawy wobec korporacji-monopolisty,
      trzeb aby zbiorowo złożyć skargę u Rzecznika Praw Konsumenta.

      • 12 1

  • ENERGA

    I wszystko jasne!
    Teraz jeszcze podwyzsza rachunki aby "ratowac gornictwo"...

    • 27 4

  • ale o co afera? (6)

    Energa była tak miła, że pozwoliła skorzystać swoim klientom z kredytu kupieckiego bez żadnych kosztów, a jak ktoś nie potrafi zarządzać własnymi finansami to już nie wina Energii.

    • 33 29

    • (5)

      Wszedłem w komentarze tylko po to, żeby coś takiego napisać, ale widzę, że ktoś mnie już uprzedził.
      Tak naprawdę klienci są na tym do przodu, bo przez jakiś czas mogli obracać gotówką.
      Więc o co ta afera?

      • 13 13

      • W duszy mam ich kredyt kupiecki. Chodzi o bałagan w firmie, która nawet nie potrafi wystawić faktur, (1)

        a teraz jeszcze bierze się za ratowanie górnictwa na nasz koszt, bo Prezes kazał.

        • 12 2

        • to, że doliczą nam w rachunkach koszt utzrymania przywilejów górniczych to już własnie sprawka prezesa oraz efekt traktatu przedwyborczego Duda-Duda (poparcie solidarności za pieniądze obywateli)

          • 9 1

      • to anty-argument

        gdyż na wielu f-arch doliczają odsetki karne za niepłacenie za niewystawione f-ry.....!
        jasne- to pomyłka systemu,
        ale ile trzeba zmarnować czasu, by to odkręcić !

        Mają po prostu bajzel, wydali kasę na źle funkcjonujący system

        • 13 2

      • (1)

        Mózgu im zabrakło i teraz płacz ale czego mamy się spodziewać ludzie to za darmo by wszystko chcieli

        • 0 4

        • Już się nie ośmieszaj. Nie rozumiesz problemu, bo cię to przerasta, więc już lepiej zaprzestań zajmowania się tym.

          • 2 0

  • nie od kilku dni (1)

    Tylko już rok temu nie dostarczali faktur,a karę 50 zł.naliczali!!nie dajcie się,odwoływać się!!!tak zrobiłem i uznali!bo jakim prawem tak robią?!nie mam faktury,skąd mam wiedzieć kiedy i jaka płatność?zgoda,człek powoniwn się niby zapytać,ale ja pracujè 12-20 godzin czasem,wir pracy i to co zafundował mi Wałęsa by żyć na zachodnim poziomie pochłania wszystko!

    • 18 6

    • Odłożyć do koperty

      Trzeba było odkładać i czekać na fakturę.

      • 0 1

  • ha ha, a obiecywali 6 m-czne terminy płatności (1)

    do Rzecznika Praw KONSUMENTA Z NIMI

    • 21 7

    • 6 m-czne terminy płatności

      a 180 dni to nie przypadkiem 6 miesięcy ?

      • 7 0

  • a ja wszystkie rachunki opłacam po terminie

    i zdanżam! a wy lemingi tylko płaczecie po internetach.

    • 9 18

  • (8)

    Najlepsza akcja jaka mnie spotkała.. Zaległość 150 zł za prąd.. No jakas lipa była ze nie miałam jak zapłacić.. Nagle odłączają prąd :)
    Jadę zapłacić zeby włączyli prąd ale prądu dalej nie ma co sie okazuje oprócz 150 zł zaległego rachunki muszę zapłacić dodatkowo 100 zł za ponowne podłączenie :D
    Dobry biznes swoją droga...
    Uważam ze 150 zł to nie powód do wyłączenia ale no z 500 zł to rozumiem..

    • 13 19

    • powiedz im że zmieniasz operatora i tyle

      powinno podziałać

      • 6 4

    • lipa to korzystać z czegoś i nie płacić ! (1)

      • 8 1

      • Zycie płata rożne figle

        • 0 1

    • dokładnie - nie musisz kupować prądu w Enerdze (2)

      masz kilkadziesiąt firm do wyboru

      • 3 5

      • ha ha

        "prad" to 1/10 ceny, reszta to "koszty przesylu" ktorego monopolista jest Energa...

        • 7 1

      • Tłuczku ale ten prad

        do teojego domu dostarcza Energa a nie inny sprzedawca pradu. Licznik w twojej chałupie też należy do Energi. Energa w tym rejonie jest jedynym dystrybutorem prądu. Więc się nie uwolnisz....

        • 5 0

    • 150 czy 500

      co za różnica, rachunek nie zapłacony, prąd odłączony ;)

      • 5 0

    • A za bułki albo benzynę

      też płacisz po miesiącu albo dwóch? I przeczytaj sobie swoja umowe na prąd. Jeśli podpisałaś to znaczy zaakceptowałaś warunki i wszelkie opłaty.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane