- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (160 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (210 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (108 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.
- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach
- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.
Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.
Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok
Nie będzie opłat dodatkowych
Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.
Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.
Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa
Problem wywołał nowy system
Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.
To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.
Problem z fakturami nie będzie się powtarzał
Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.
Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).
Miejsca
Opinie (562) 5 zablokowanych
-
2016-03-17 10:17
BALAGAN (1)
nie wysylaja powiadomien o fakturach a jak juz sie zalogowalam okazalo sie ze w grudniu mi jedna FVwystawili (chociaz w styczniu jeszcze do nich dzwonilam ze nie moge sie zalogowac do ich ebok) Odsetki naliczone. Reklamacja telefoniczna nic nie dala - kazali pisac - Nikt tego nie czyta - nie odpowiedziano mi na reklamacje ktora wyslalam ponad 2 miesiace temu. Siostra tez dostala juz kilka wezwan do zaplaty chociaz reklamowala swoj rachunek, gdyz od 4 mies powinna miec rozliczany prad wg innej taryfy (podpisala nowa umowe ktorej nie uwzgledniaja) STRASZNY BALAGAN
- 34 0
-
2019-04-08 13:52
Proszę o kontakt , mam sprawę w sądzie. Energa stosowała stawki wg taryfy innej niż w umowie
- 0 0
-
2016-03-17 10:27
(1)
ta firma to wielka padaka, obsługa, system... jeden wielki bałagan
- 22 2
-
2016-08-29 15:14
ZMiana taryfy
W styczniu złożyłam dokumenty uprawniające mnie do zmiany taryfy z budowlanej(bardzo drogiej) C11 na G11 do dnia dzisiejszego 29.08.2016r. taryfa nie została zmieniona, czyli płacę dwókrotnie większe rachunki. Wszelkie pisma, kontakty telefoniczne, oraz meilowe nie przynoszą żadnych skutków. Każą czekać i oczywiscie na bieżąco płacic rachunki. Bałagan straszny, brak słów
- 0 0
-
2016-03-17 10:28
Co sie dziwicie (3)
Jak nie było faktury to trzeba było nadpłacać co miesiąc a teraz wielkie zdziwienie.
Myśleliście że zapomną? A teraz nagle wielkie zdziwienie.- 12 17
-
2016-03-17 11:20
(2)
Ciężko im było pomyśleć że tak trzeba
- 3 5
-
2016-03-17 15:14
Zdecydowanie tak NIE TRZEBA. (1)
- 1 0
-
2016-03-17 20:00
Nie trzeba? To płać i nie płacz!
- 1 0
-
2016-03-17 10:28
a ściślej 73 letnią
rentierkę rodziny Kalkstein
- 9 4
-
2016-03-17 10:28
pozew zbiorowy
- 7 6
-
2016-03-17 10:33
wingiel przywieźli wingiel (1)
teraz to już mamy jak za niemca
- 9 3
-
2016-03-18 15:06
wungiel wungiel przywieźli wojna bydzie
- 0 0
-
2016-03-17 10:33
Energa to pikuś
To co wyczynia PGNiG to jest dopiero skandal. Faktura wystawiona 12 lutego z dwutygodniowym terminem ważności (czyli do 26 lutego) przychodzi 24 lutego. Oczywiście nikogo tam nie interesuje data wysłania przelewu, więc de facto dają 1 dzień na zapłatę, a potem naliczają odsetki. To jest złodziejstwo umocowane prawem!
- 20 2
-
2016-03-17 10:36
kiedyś był taki zarąbisty film... (1)
a w nim kwestia jednego aktora podsumowująca CAŁY system :
"a my pańskiego płaszcza nie mamy i co pan nam zrobi"
na końcu powinien być znak zapytania ale to nie było zapytanie lecz stwierdzenie...
i tak się mają rzeczy w tym kraju od 1945 roku i jeśli ktoś myśli, że w 1989 roku albo np. w 2015 roku coś się zmieniło to jesteście w błędzie, obywatel to szmata a władza to wielcy panowie...
wystarczy sprawdzić kto jest właścicielem ENERGA i wszystko jasne- 17 2
-
2016-03-23 16:36
platnosc
A kto jest wlascicielem ENERGA bo ja nie wiem do dzis
- 0 0
-
2016-03-17 10:36
nie zapłace ani grosza
złodziejstwo jakim prawem naliczaja odsetki za ich burdel w systemie
- 21 4
-
2016-03-17 10:37
Tłumaczenie na poziomie 5-latki
"Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie" pisze pani Anna.
Dobrze że nic nie uśpiło jej czujności że ma np. dziecko bo wtedy byłaby prawdziwa tragedia- 19 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.