• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd

Maciej Naskręt
17 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r. Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r.

Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.



Jak rozliczasz się z Energą za zużytą energię?

Od kilku dni trwa wysyłanie przez spółkę Energa zaległych faktur. Na niektórych widnieje rozliczenie za aż dziewięć miesięcy. W efekcie klienci otrzymują wysokie rachunki, których często nie są w stanie opłacić jednorazowo.

- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.

Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu. Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach

- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.

Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.

Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok

Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców. Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców.
Nie będzie opłat dodatkowych

Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.

Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.

Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa

Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej. Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej.
Problem wywołał nowy system

Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.

To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.

Problem z fakturami nie będzie się powtarzał

Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.

Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (562) 5 zablokowanych

  • oni są teraz

    Prawi i Sprawiedliwi, a w maju znów zakładowa pielgrzymka do Watykanu.

    • 14 8

  • Ale gdzie jest problem? (6)

    przecież logiczne jest, że skoro rachunek nie przychodził to przecież nie znaczy, że prąd jest za frajer? Co to za myślenie? Logiczny inteligentny człowiek odkłada sobie mniej więcej kwotę jaką płaci np do koperty i jak przychodzi rachunek to płaci. Gdzie my żyjemy, jak trzeba się tłumaczyć, że energia przez x miesięcy nie była prezentem od Energii!

    • 14 13

    • (1)

      Ta myśleli że nie będzie rachunków haha o co ten płacz wasza wina ze nie odkladaliscie a teraz wycie że tak dużo boże co za naród

      • 10 4

      • ej wy z marketingu Energi ;)

        Powtarzacie ten sam tekst ;):)

        • 1 0

    • (3)

      Ale chyba skoro energa popelnila blad to powinna chyba dac w ramach tego jakis rabat czy cokolwiek. Bo co, ja mam wszystkiego pilnowac, za pomylke na 1zl czy zwloke 1 dzien z platnoscia mam naliczane kary ale w druga strone to juz nie dziala?...

      • 4 1

      • Ta rabat boże Polacy to by tylko chcieli żeby im dać dać dać ludzie życie za darmowe się skończyło

        • 1 1

      • rabat jest w umowie, gdy z winy Energa nie dostarczono f-ry w ciągu 2-óch tygodni od odczytu (1)

        napisałam do nich

        • 2 0

        • podaj punkt regulaminu, mi się wydaje, że tam coś było że muszą przysłać człowieka do odczytu w ciągu iluś dni od zgłoszenia,

          ale rabat za brak faktury?

          • 1 0

  • Prąd budowlany ma więcej Amperów

    a Volty te same

    • 5 1

  • BANDA-ZŁODZIEJE i tyle!!! dla nich klient to ma tylko płacić !!!nie wspominam ich miło!!! zawiną ( zmiana systemu,blokada systemu) mam to w d*p...bo i tak trzeba wszystko zapłacić. ponoć jedyny sposób to Rzecznik S.K. ale mam ich gdzieś!!!

    • 6 4

  • nie bedzie naliczac odsetek. niezla sciema . mi juz naliczyli. złożylam reklamacje

    • 15 0

  • pełowe zakodowane łepki (2)

    otwórzcie oczy wytężcie słuch i pomyślcie a zrozumiecie że banda oszustów przez ostatnie lata zrobiła z was podnóżki. Stańcie wkońcu razem z Polakami!

    • 7 10

    • zmień dilera biedaku umysłowy

      • 5 3

    • W psychiatryku podłączono internet i mamy takie kwiatki.

      Wracaj miernoto do kolorowanek, bo na więcej cię nie stać.

      • 3 1

  • Jo mom wiatrak na dachu

    śmigło siem kręci i prund pompuje
    jak nie ma wiatru to se pedałuje
    i wszystko za darmo mom

    • 10 1

  • (1)

    Trzeba było odkładać a nie teraz wyć

    • 9 3

    • znowu ten Energa marketing

      • 1 3

  • wy o prądzie

    a 10 marsz Milionów!

    • 5 3

  • (2)

    Prokurator gdzie jest w tym mieście?

    • 4 2

    • prokuratorem jest pan Zero

      • 4 1

    • Prokurator?

      Uciekł ze względu na "dobrą zmianę", przestępcy są bezkarni dzięki panu Zbyszkowi a do tego mogą liczyć na dudapomoc o ile tylko zadeklarują chęć wstąpienia do pis

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane