- 1 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (56 opinii)
- 2 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (78 opinii)
- 3 Nowe zatoki na styku dwóch miast (41 opinii)
- 4 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (205 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (97 opinii)
- 6 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (207 opinii)
Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.
- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach
- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.
Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.
Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok
Nie będzie opłat dodatkowych
Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.
Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.
Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa
Problem wywołał nowy system
Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.
To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.
Problem z fakturami nie będzie się powtarzał
Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.
Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).
Miejsca
Opinie (562) 5 zablokowanych
-
2023-12-16 12:22
Zużycie prądu
Wiecie co? Korzystam z opcji sms odnośnie zużycia rzeczywistego niech mi ktoś wyjaśni jakim sposobem w odpowiedzi na moje zapytanie 6 grudnia bieżącego roku otrzymałam kwotę do zapłaty 119 zł a 12 grudnia to jest 6 dni później otrzymuje kwotę do zapłaty 1630 złotych? Zostaje mi sie kurka powiesić i tyle. Poprostu
- 0 0
-
2020-04-30 22:29
Żałosna firma
Co chwila mają pracę techniczne nad beznadziejną strona nawet nie można podawać odczytów zlikwidować to coś
- 0 0
-
2016-03-17 10:17
BALAGAN (1)
nie wysylaja powiadomien o fakturach a jak juz sie zalogowalam okazalo sie ze w grudniu mi jedna FVwystawili (chociaz w styczniu jeszcze do nich dzwonilam ze nie moge sie zalogowac do ich ebok) Odsetki naliczone. Reklamacja telefoniczna nic nie dala - kazali pisac - Nikt tego nie czyta - nie odpowiedziano mi na reklamacje ktora wyslalam ponad 2 miesiace temu. Siostra tez dostala juz kilka wezwan do zaplaty chociaz reklamowala swoj rachunek, gdyz od 4 mies powinna miec rozliczany prad wg innej taryfy (podpisala nowa umowe ktorej nie uwzgledniaja) STRASZNY BALAGAN
- 34 0
-
2019-04-08 13:52
Proszę o kontakt , mam sprawę w sądzie. Energa stosowała stawki wg taryfy innej niż w umowie
- 0 0
-
2017-11-10 00:04
oszusci
wymyslaja jakis wolumen ikaza sobie placic za powietrze bagatela za 660 kwh 1380 zl
- 0 0
-
2017-08-23 16:43
Ukradajom ludzie
- 0 0
-
2017-06-21 21:45
naprawdę???
jakoś nikt z ENERGA nie przysłał termoni rat do zapłaty jednorazowo musieliśmy przelać na konto tych... krwiopijócw 1895, zł sr*nie w banie,,,,,,
- 0 0
-
2017-06-14 16:25
Problem się powtarza!!!!!!!!!!!!!
już 3 raz dostaje fakture z kwotą 200 i zaległe 200
dwa razy zapłaciłem 400.... teraz nie zapłace ... jak mi odłączą prąd - bedzie sprawa w sądzie za narażenie życia i zdrowia bez powodu!- 0 0
-
2017-04-29 12:19
Absurd
Ja od stycznia 2016 wręcz prosiłam o rachunek za prąd -przysłali po 15 miesiącach .co mi da że mam rozłożony termin płatności .Muszę im płacić bieżące i zaległe To kwota nieosiągalna.Ostatnio usłyszałam że wcale nie zgłaszałam problemu-robią z ludzi głupków.
- 0 0
-
2017-03-07 15:19
Kolejna długo terminowa faktura
Najpierw przyszła faktura za 7 miesięcy.
Naliczyli odsetki i wystawili wezwanie do natychmiastowej zapłaty.
Wysłałam pismo-reklamację.
Opisałam na czym polega problem i że to oni nie wywiązali się z umowy narażając mnie na koszta. Zażądałam anulowania odsetek, rozłożenia faktury na dogodne DLA MNIE raty i złożyłam wniosek o bonifikatę przy następnej fakturze (można tak zrobić jak operator nie wywiązuje się z umowy).
Sprawa została rozwiązana pozytywnie.
Minął rok. I kolejna faktura za ponad 4 miesiące (marzec 2017).
Widać, że operator ma za nic swoich klientów.- 0 0
-
2017-01-31 17:24
faktura po 7 latach
a mojemu ojcu Energa przysłała fakturę po 7 latach, obejmuje okres od 2010 do 01.2017 ojciec ma licznik przedpłatowy, kwota do zapłaty 4600 zł;))) tak działa firma.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.