• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego znowu zwężona. Do września

Michał Sielski
8 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Kierowcy mogą spodziewać się korków na estakadzie do jesieni. Kierowcy mogą spodziewać się korków na estakadzie do jesieni.

Zła wiadomość jest taka, że prace związane ze zwężeniem na Estakadzie Kwiatkowskiego będą trwały od marca do września. Ale jest też dobra: drogowcy uczą się na własnych błędach.



Co zazwyczaj robisz, gdy stoisz w korku?

W tym roku remontowane będą dwa kolejne przeguby starszej części Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. To niezbędne prace, bo droga dosłownie się sypie. W związku z remontem kierowców czekają więc zwężenia i wynikające z nich korki, bo okresowo wyłączane z ruchu będą po dwa pasy jezdni.

- Niestety, wymagają tego procesy technologiczne. Prace wykonywane muszą być bez drgań, więc okresowo fragmenty jezdni będą wyłączane z ruchu. Wiemy, że powoduje to uciążliwości dla kierowców, ale innej metody nie ma - mówi Maciej Karmoliński, wicedyrektor gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Koszt prac to kilka milionów złotych. Ostatnio urzędnicy płacili 1,9 mln zł za remont jednego przegubu. Czyja oferta okaże się najtańsza w tym roku, przekonamy się pod koniec stycznia, kiedy rozstrzygnięty będzie przetarg. Miesiąc później wykonawca podpisze umowę i ruszy do pracy. Wszystko wskazuje na to, że nieprzerwanej, choć ostatnio kierowcy mieli sporo pretensji. I to słusznych, bo zaplanowany w okresie zimowym remont wstrzymała aura.

- Dlatego tym razem nie popełnimy tego błędu i zrobimy wszystko, by prace jak najszybciej zakończyć. Niestety, i tak potrwa to kilka miesięcy, bo nie możemy całkiem zamknąć estakady, choć wtedy dałoby się zrobić wszystko zdecydowanie szybciej - dodaje Maciej Karmoliński.

Czytaj także: Gdynia chce oddać Estakadę Kwiatkowskiego.

Urzędnicy czekają na oferty do 22 stycznia. 95 proc. punktów wykonawcy otrzymają za cenę prac, a 5 proc. za okres rękojmi. Maksymalny czas zakończenia prac jest określony w specyfikacji przetargu - inwestycja ma być ostatecznie odebrana 10 września.

Miejsca

Opinie (100) 4 zablokowane

  • reklama (3)

    a się komuś darmowa reklama trefiła

    • 71 6

    • (1)

      oj tam ktoś powinien beknąć za tą Kwiatkowskiego, no żeby tyle "lat" remontować takie kawałki, mamy XXIw. Pewnie szybciej od nowa by zrobili

      • 1 6

      • przedmówca raczej miał na myśli to auto do wynajęcia

        • 6 0

    • to raczej celowe było:) ziomek pewnie jego tam pracuje albo on sam dorabia:)

      • 0 0

  • Gdyby kwiatkowski tak wybudował Gdynię (5)

    To dzisiaj zamiast miasta była by tylko kupa gruzu.

    • 96 8

    • ale to budował Gierekl! (3)

      ten idol mas, cudotwórca lat 70-tych, złoty Edward. I teraz mamy klops, bo beton byl z piasku i wody.

      • 18 13

      • Nie załapałeś sensu wypowiedzi poprzednika (2)

        Przecież on nie twierdzi, że to Kwiatkowski źle wybudował estakadę. Kwiatkowskiego wskazuje jako solidnego budowniczego w przeciwieństwie do budowniczych estakady.

        • 14 1

        • (1)

          kolego estakada jest dobrez budowana tylko z ejak coś stało przez 30 lat to sie i tak zużywa wiec teraz juz kilka lat po oddaniu trzeba remontowac a prawda jest taka że ta droga ma juz 40 lat

          • 7 1

          • lata, to jedno,
            ale fakt że na przyjazd I sekretarza goniono terminy, a do pracy mobilizowano m.in. żołnierzy służby zasadniczej, jakoś nie gwarantuje super jakości...

            • 0 0

    • Gdyby kwiatkowski tak wybudował Gdynię-komentarz

      A autobus to przefrunie:)

      • 1 0

  • Skoro ma sie rozsypać , to trzeba naprawić. (3)

    Ja się nie przejmuje, bo jeżdzę autobusem.

    • 24 7

    • taaa autobusy latają nad drogami :-) bedziesz tak samo gnił w korkach jak ci w samochodzie. jedyne wyjście to rower

      • 16 10

    • i co z tego

      jak bedę miał sesjem czy ważne koło to jak się spóźnię, to tak obsmaruje wszystkich w necie że im literki będą się zlewać z asfaltem. DO PRACY Ludzie ZA MOJE PODATKI!

      • 4 13

    • A ...

      ...autobusy nie stoją w korkach ? :D

      • 0 1

  • weżcie to zburzcie,szkoda nerwów. (3)

    albo zatrudnijcie niemieckich inżynierów niech to zrobia raz porządnie.

    • 52 17

    • Głupiś i tyle (1)

      Niemieccy inżynierowie spieprzyli POG w dwóch miejscach, austriaccy (to gorsza odmiana Niemców) spieprzyli most na autostradzie A1 koło Mszany. To tylko parę przykładów, które można mnożyć pokazując niemiecką "solidność".
      Niemiecka precyzja i dokładność to już tylko legenda, poczytaj sobie ile czasu nie potrafią skończyć budowy nowego lotniska k/Berlina.

      • 4 4

      • przeciez to budowali Polacy a Niemcy tylko kase brali

        • 5 1

    • Tak jak nowe berlińskie lotnisko

      • 1 2

  • (2)

    gdzie dokładnie będą robić ?

    • 6 5

    • na Estakadzie Kwiatkowskiego. (1)

      • 4 1

      • dzięki, myślałem że na Estakadzie Kowalskiego w Bangladeszu

        • 1 0

  • Estakada Kwiatkowskiego to żyła złota dla najrzetelniejszych, zaprzyjaźnionych firm budowlanych

    jw

    • 87 7

  • Ta droga od dawna powinna być drogą krajową! (12)

    Przecież nie mieszkańcy Gdyni ją tak niszczą, a tiry które z całej Polski (i nie tylko) zjeżdżają do portu i w dodatku bardzo często jeżdżą przeładowane, a gdynianie płacą za to grube miliony.

    • 121 15

    • stać was na lotnisko (5)

      to i z drogą sobie poradzicie hłe hłe

      • 21 25

      • Was stać też na lotnisko a na większość dróg z kasy państwa bierzecie. (4)

        Jednak my wam nie żałujemy.

        • 28 9

        • Ale to lotnisko nie jest Gdańśkie a regionalne, i nie zostało zbudowane na przekór wszystkim. (3)

          • 11 11

          • Stać Was na dopłaty do stadionu i ECS (1)

            • 6 0

            • Tyle, że ciekawostka.

              Zdecydowana większość Gdańszczan protestuje przeciwko ECS, mimo że większość kasy daje Unia i Warszawa. A u was mało kto protestuje przeciwko podobnemu pomnikowi głupoty.

              • 0 0

          • boli Cie to lotnisko co.Na przekór wszystkim czyli komu wam?

            Czy raczej Twoje wypowiedzi są na przekór lotnisku w naszym mieście.

            • 0 0

    • Jakoś W-Z czy Sucharskiego są drogami krajowymi (3)

      Mimo, że pełnią podobne funkcje i mają podobny wymiar.

      • 9 2

      • Nie wiesz dlaczego? (2)

        Szczur nie POpiera PO, a miał nawet - o zgrozo - romansik z niezyjąca kaczką. Co prawda wycofał się, ale PO jest pamiętliwe.
        POtrafi też odwdzięczać się swoim wielbicielom. Jak myślisz, dlaczego DK7 zaczyna się ni z gruszki, ni z pietruszki w Żukowie? Bo jak rządziła UW z KLD (czyli dzisiejsza PO), to trzeba było zapewnić na koszt państwa utrzymanie zimowe i naprawy dojazdu do firmy NATA Pana marszałka Z.

        • 9 4

        • A teraz ciekawostka, w wypowiedzi zabrakło słówka nie.

          Otóż Ani W-Z ani Sucharskiego nie są drogami krajowymi :)

          To taki małe eksperyment mający zobrazować ile nienawiści powoduje małe przeinaczenie faktów.

          No dobra nie małe, zwykłe kłamstwo, nazywajmy rzeczy po imieniu a nie bawmy się jak politycy w nazywanie kłamstwa "mijaniem się z prawdą" jak pewien pamiętny polityk koalicji ubiegłej.

          Pozdrawiam :)

          • 0 0

        • Czy są aż tak pamiętliwi?

          Sporo ludzi po czystkach w PiS z ludzi uważających, że w partii trzeba coś zmienić wylądowało w PO, Grobelny, mimo że też niezależny kasę z budżetu centralnego ciągnie itd.

          Raczej kwestia tutaj jest w nieudolności Szczurka, a raczej w jego obrażalskim charakterze. Rządzony przez PiS Radom dostaje więcej kasy z budżetu centralnego niż Gdynia.

          • 1 0

    • Gdyby Gryzoń potrafił cokolwiek załatwić to dawno już byłaby DK! (1)

      Tylko, ze ten zapatrzony w siebie człowiek z nikim nie potrafi się dogadać! Jest absolutnie nieskuteczny w pozyskiwaniu funduszy, nie potrafi nawet załatwić takiej wydawałoby się logicznej rzeczy!

      • 8 14

      • Głupiś!

        Przeczytaj wyżej post @Logika

        • 2 1

  • robić w nocy. (7)

    tylko w nocy a nie w dzień polscy pajace,brać przykład z zachodu. mamy 2013 rok,cywilizowane kraje nie zamykają głównych dróg w godzinach szczytu. tylko polski inżynier ,śmierdzący głupi dureń ma problemy z logicznym myśleniem.

    • 48 37

    • (2)

      Można robić w nocy. W dzień będzie przerwa techniczna na wysychanie betonu. Będzie ona trwała 28 dób. Dopiero po stwardnieniu betonu nadleje się kolejny element i znów 28 dób. Beton to beton i żadnym wrzaskiem tego nikt nie zmieni.

      • 19 4

      • jak to?! (1)

        Beton też będzie wiązał tylko w nocy, jak w cywilizowanym kraju ...

        • 14 4

        • Tak, a asfalt dopiero po 13tej

          • 10 1

    • patriotycznie o inżynierach.... (1)

      a ty co jestes? po licencjacie polonista, czy politolog? Bo pewnie na bank bezrobotny i nudzący sie nad klawiaturą!

      • 14 2

      • Za młody , aby już pracować .

        Od mamy na cukierki , a od taty na kino .

        • 7 2

    • jestes debilem śledziu (1)

      to zapłać patolu 250% stawki za nocki jak w Niemczech robolom to beda w nocy pracować.

      • 3 6

      • Twoi ulubieńcy przez 15 lat remontowali autostradę z Berlina do Kolbaskowa. Jeżdżę ta trasą od 30 lat i w życiu nie widziałem, aby ktoś tam pracował w nocy poza Polizei i Tankstelle.

        • 3 4

  • jak już teraz są takie korki... (9)

    ... to co będzie jak zacznie się remont. Chyba czas otworzyć przeprawę promową między Śródmieściem a Oksywiem!

    • 75 2

    • Most (8)

      Nie prom a most na przedłużeniu Waszyngtona w stronę pł. Dąbka. Dwie jezdnie z mninimum trzema pasami ruchu każda. Połączone z projektowaną Nową Węglową

      • 5 0

      • 2x3 (4)

        ty chcesz tam jeździć czy piłkę grać? po co ci takie powierzchnie? ile tam ludzi mieszka na tych czterech dzielnicach dzielnicach żeby tam budować takie autostrady? 1 jezdnia po jeden pas przy funkcjonującej e. kwiatkowskiego by wystarczyła... i to most zwodzony, bo inaczej musialbyć jeździć ze dwa razy w kółko po ślimaku na 40/50m wysokości (kto by za taką konstrukcję dla tych 4 dzielnic płacił?)

        • 0 4

        • Polecam wrzucić do wyszukiwarki "Köhlbrandbrücke in Hamburg"

          Pasowałby w Gdyni ... Niesamowite wrażenia z jazdy, no i ta nazwa "Rattebrücke in Gdynia".

          • 0 0

        • dodaj sobie wszystkie ciężarówki do terminali i placów składowych wykonujących czesto kursy 10 razy dzienni do terminali ... a wg spisu ludnosci to mieszka tam :52467 ludzi jednakze sa to dane z 2005 roku daje to ponad 20 % ludności Gdyni, raczę zauważyć że od tego czasu dzielnice bardzo się rozrosły w osiedla bloków wielorodzinnych więc szacunkowo liczba mieszkańców wzrosła o 10 000 Wiadomo jednak iż przez tę trasę jadą również mieszkańcy Kosakowa , Suchego Dworu i innych przyległych gmin. Sprawę rozwiązałoby uruchomienie kolei niezależnej od układu drogowego. Nawierzchnia kolejowa była nawet rewitalizowana jednakże brak trakcji elektrycznej ograniczyłby tabor do szynobusów spalinowych (podobnych do tych na trasie Gdynia - Hel )

          • 2 0

        • trent- typowy polski ograniczony przygłup

          • 0 0

        • Przepraszam, zapomniałem o ścieżkach rowerowych i ciągach dla pieszych

          Czyli jeszcze większa powierzchnia potrzebna.
          Właśnie tacy ludzie bez wyobraźni projektowali estakadę - przykład: chodnik kończący się "w polu".

          • 0 0

      • No to ten most będzie musiał być wysoko postawiony, żeby Stena Line przepłynęła. (1)

        Poza tym, trzeba będzie odciąć cały terminal i port wojenny na rok, dwa, trzy? Nie mówiąc już o kosztach.

        • 0 0

        • Potrzeba ok. 55m. Nic nie trzeba odcinać, można budować nie blokując portu.

          • 0 0

      • Pomysł dobry

        ale potrzebna byłaby zgoda wojska na przejście przez ich teren. Możliwe, acz trudne.

        • 0 0

  • oj tam

    Ważne że robią,nie ma co narzekać...

    • 14 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane