- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (72 opinie)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (97 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (115 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (48 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (66 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (135 opinii)
Estakada do wyburzenia jednak z mniejszym dofinansowaniem
Nie niemal 4,7 mln zł, a ok. 2,5 mln zł będzie kosztować remont, który ma wzmocnić estakadę Żuławską na węźle Elbląska. Prace zostaną przeprowadzone, mimo że obiekt i tak jest przeznaczony do rozbiórki. Roboty mają się rozpocząć w marcu, a zakończyć w czerwcu 2024 r. Zawyżona kwota wynikała z niewłaściwej informacji przekazanej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.
Aktualizacja, 16.01
Już po publikacji naszego artykułu okazało się, że Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska podała niewłaściwą kwotę dotyczącą kosztu inwestycji.
Miasto dołoży brakującą kwotę do ok. 2,5 mln zł, czyli ok. milion zł więcej niż zakładano w zabezpieczonym budżecie.
- Przepraszamy za wprowadzenie w błąd. Umowa została podpisana na zakres podstawowy. Uruchomienie ewentualnie opcji nastąpi po rozpoczęciu robót i ocenie stanu obiektu - poinformowała Aneta Niezgoda z DRMG.
Zanim jednak do nich dojdzie, miasto chce wyremontować estakadę. Podpisano właśnie umowę na wzmocnienie jej konstrukcji.
Jeszcze w listopadzie 2023 r. miasto informowało, że na zadanie zabezpieczono w miejskiej kasie prawie 1,6 mln zł.
Okazało się jednak, że wszystkie oferty na wykonanie zadania mocno przekraczają budżet. Swoje propozycje przedstawiły firmy:
- WANT Sp. z o.o. - 8 186 878,80 zł
- FBSerwis S.A. - 4 677 067,00 zł
- Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 6 883 916,40 zł
Prawie 4,7 mln zł na remont
Ostatecznie miasto zdecydowało się wybrać najtańszą z tych ofert. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała, że umowę na realizację zadania podpisano z firmą FBSerwis. Koszt prac to ok. 4,7 mln zł.
Początek robót zaplanowano nie wcześniej niż 1 marca, a koniec prac - w czerwcu 2024 r.
W ramach robót planowana jest m.in. rozbiórka starej nawierzchni i wykonanie nowej nawierzchni, wymiana dylatacji, odcinkowe wymiany i naprawy bariery energochłonnej, remont najazdów na obiekt na odcinku 15 m przed obiektem, naprawy powierzchniowe betonu ścian murów oporowych czy antykorozyjne zabezpieczenie powierzchni betonowych.
Opinie wybrane
-
2024-01-15 16:06
(28)
W ramach przebudowy, proponuje zamknąć estakadę. Zobaczymy jaki będzie efekt i czy na pewno chcemy ją zburzyć
- 469 30
-
2024-01-16 08:04
dopóki nie ma ukończonej obwodnicy metropolitalnej powinna stać ale po wybudowaniu tunelu i obw południowej widać, że ruch się zmniejszył
- 1 5
-
2024-01-15 18:50
Wg planów strefa czystego transportu ma w Gdańsku objąć 5 dzielnic (2)
Centrum nie dla plebsu
- 12 8
-
2024-01-16 01:50
Ola męczy, ze pis zabral jej kase (1)
Ale robi remont wiaduktu do wyburzenia za 4,5 mln zl. Nie ma co, sołtys!
- 11 3
-
2024-01-16 12:28
Nieuku pis nie zabrał żadnej kasy Oli tylko zabrał ją mieszkańcom Gdańska. To celowe działanie, jak również przejęcie Energii, miało na celu odwrócenie się wyborców od kandydatów na prezydenta Gdańska którzy nie są popierania przez pis.
- 2 4
-
2024-01-15 16:32
Tak, na pewno chcemy (7)
Potrzeby mieszkańców Cedrów Wielkich nie powinny być realizowane ze stratą dla jakości życia w mieście, a ta estakada na tę jakość wpływa negatywnie
- 9 29
-
2024-01-16 14:53
W jaki sposób? (2)
- 0 1
-
2024-01-17 13:59
A podatki od pensji pracowników?
- 0 0
-
2024-01-17 06:17
Ściekami do Martwej Wisły
- 0 0
-
2024-01-16 05:45
(2)
Pamiętaj że są jeszcze mieszkańcy Gdańska pracujący w Rafinerii która jest jednym z największych płatników podatków a więc też dokłada się do budżetu Gdańska
- 12 1
-
2024-01-16 07:18
mylisz się (1)
po połączeniu z Orlenem podatki już nie płyną do Gdańska niestety
- 3 5
-
2024-01-16 14:53
Płyną.
- 1 0
-
2024-01-15 19:42
ze strata dla gastro i hotelarz
Ktorzy sie slinia na ten kawalek ulicy, gdzie mozna upchac gawiedz zjezdzajaca do Gdanska.
Miasto ma z tego niewiele a i gawiedz wkrotce sie znudzi.- 7 1
-
2024-01-15 16:14
Durny komentarz. Zamiast estakady bedziesz mial dwa pasy naziemne (12)
a nie ich brak. Az tak bardzo edukacja leży?
- 19 58
-
2024-01-15 19:09
Dwa pasy i zestaw świateł tworzący korki?
- 9 2
-
2024-01-15 16:53
(9)
Estakada to bezkolizyjne skrzyżowanie, dwa pasy naziemne to skrzyżowanie kolizyjne ze światłami i korkami. w sprawie ronda to proszę sprawdzić działanie np. we Władysławowie gdzie korek cięgnie się aż do Redy z jednej strony i do Helu z drugiej.
- 55 5
-
2024-01-17 13:03
To samo w Żukowie
- 0 0
-
2024-01-15 19:11
Racja (1)
We "Władku" korek jest na rondzie, które tam nie powinno w ogóle powstać. Droga Reda Hel powinna być jako główna, a Jastrzębia Góra Hel lub do Redy podporządkowane jak dawniej.
- 3 8
-
2024-01-15 22:31
To wystarczy kilka aut skręcających w stronę Chlapowa by korek był do Redy
A na razie w szczycie sezonu jest zaraz za Puckiem!
Tam brakuje ronda Turbinowego!- 5 0
-
2024-01-15 17:14
W jaki sposób estakada rozładowuje korek ciągnący się do forum? (2)
- 7 26
-
2024-01-17 06:15
Wg. ciebie zamiast jednego korka przy Forum możemy mieć dwa bo dodatkowo przy Elbląskiej. Jeszcze wiele lat będziemy jeździć samochodami nawet elektrycznymi ale będziemy jeździć. W czasach pozamykania nas w 15 minutowych gettach tez czymś musza dojeżdżać siły porządkowe do tłumienia rozruchów.
- 1 0
-
2024-01-16 09:54
chyba skrzyżowania pomyliłeś
- 10 0
-
2024-01-15 17:05
Z jakimi korkami? Tam już są korki. Winna jest estakada czy skrzyżowanie, którego jeszcze nie ma? (2)
- 5 22
-
2024-01-17 13:58
Zlikwidują estakadę, to te korki będą jeszcze większe. Tak trudno to skumać?
- 1 0
-
2024-01-17 06:11
zlikwidujcie durne przejścia naziemne i będzie bez korków
- 0 1
-
2024-01-15 16:41
Chciał być błyskoltiwy
Wyszło jak zwykle
- 18 6
-
2024-01-15 16:08
(2)
kwik kierowców o czym będzie świadczył?
- 7 90
-
2024-01-15 16:15
(1)
Aż się prosisz ciasnogaci...
Kwik kierowców oznacz, że twa matka jest wieczorem dostępna xD- 70 10
-
2024-01-16 09:36
ok, ale najpierw musisz mnie na rowerze pokonać na 10km
- 3 17
-
2024-01-15 17:21
Nie szkoda wydawać 70 mln na przebudowę węzła (22)
Nie lepiej za to wiele innych palących inwestycji zrobić. Np tramwaj, buspas lub cokolwiek innego, co zachęci ludzi do komunikacji zbiorowej
- 98 116
-
2024-01-17 01:44
Koszt to 20 mln zl
50 idzie do kieszeni peowcow. Dlatego PO nie chce zmienić sołtysiary. Gdyby Budyn się nie stawiał neumannowi i Wałęsie to by dzisiaj żył.
- 2 0
-
2024-01-16 01:52
Nie przesadzaj
To tyle co sobotni spęd bydła z Tuskiem, największym przyjacielem budynia.
- 5 2
-
2024-01-15 19:50
Spadaj ekopato. (1)
- 4 7
-
2024-01-15 21:13
Spadaj ignorancie
- 5 3
-
2024-01-15 19:47
a ze swojej kasy placa??!
Za to zyski z wynajmu i gastro oraz deweloperskich pudelek i owszem, do wlasciwych kieszeni trafia...
Coraz silniejszy trend zawlaszczania przestrzeni zyciowej przez tani "przemysl" turystyczny, ktory tworzy w miastach "strefy smierci", z ktorych ruguje sie mieszkancow...- 10 1
-
2024-01-15 19:16
Żaden zbiorkom sprawy nie załatwi (13)
Miasta rozrosły się nadmiernie na boki tworząc deweloperskie sypialnie i jazda autem go pracy w centrum stała sie koniecznością. W obecnych czasach gdy ludzie są wygodni, a połowa kierowców drugiego samochodu to kobiety żaden buspas czy ścieżka rowerowa nie zmieni już mentalności tych ludzi. Auto jest dla wygody przemieszczania się człowieka, a urzędnicy miasta i pseudoekolodzy robią wszystko aby ludziom to utrudnić. Mówcie to w Chinach, Indiach lub w Bangladeszu to was wyśmieją.
- 23 9
-
2024-01-16 14:01
(2)
O matko - nie znasz się na sprawie to może najpierw coś przeczytaj i spróbuj zrozumieć.
Poszerzanie dróg i budowa estakad w mieście to droga donikąd - wiemy to od dawna.
Mamy działające, dobre i wielokrotnie sprawdzone rozwiązanie - transport publiczny + infrastruktura rowerowa i piesza. I to działa.
W przeciwieństwie doO matko - nie znasz się na sprawie to może najpierw coś przeczytaj i spróbuj zrozumieć.
Poszerzanie dróg i budowa estakad w mieście to droga donikąd - wiemy to od dawna.
Mamy działające, dobre i wielokrotnie sprawdzone rozwiązanie - transport publiczny + infrastruktura rowerowa i piesza. I to działa.
W przeciwieństwie do poszerzania dróg, które im bardziej poszerzysz tym więcej znajdzie się chętnych, żeby nimi jeździć i tym mniej chętnych, żeby je utrzymywać. Nie mówiąc już o dodatkowych problemach z parkowaniem, zanieczyszczeniem i wypadkami. Ponadto - może to kogoś zdziwi, ale to samochody tworzą korki :-P- 0 7
-
2024-01-16 14:49
Czyli mówisz, ze gdyby były lepsze drogi to ludzie chętnie porzuciliby ten prześwietny transport publiczny
i rowery na rzecz aut? Zaorałeś temat.
- 1 0
-
2024-01-16 14:48
"Wiemy to od dawna" - kto wie? i skąd?
- 2 0
-
2024-01-16 06:55
Jakoś Polki i Polacy za granicą korzystają ze zbiorkomu (2)
Problemem jest zbiorkom w Gdańsku. Jak mam do wyboru jechać 15-20 min samochodem, to bym się pogodził z dojazdem w 30-35 min komunikacją zbiorową, a moja trasa zbiorkomem trwa 55 min. Więc nie wyrażaj się za wszystkich, bo dobra komunikacja, by przekonała wielu ludzi, tak jak jest na zachodzie.
- 8 2
-
2024-01-16 14:50
Bzdura.
Jeżeli autem mam 20 minut a zbiorkomem 30 min to zawsze wybiorę auto.
I do tego powinniśmy dążyć! Precz z komuną!- 1 2
-
2024-01-16 09:32
nie ma problemu. Po prostu zorganizuj sobie czas na czas przejazdu. Na zachodzie też nie dowożą ciebie do duzego pokoju. Wiec nie zachłystuj sie "zachodem". Po porstu nie używasz polskiego. Ja używam wiec moge powiedzieć że kałmiesz.
- 1 7
-
2024-01-15 22:06
Jak tak ludzie wybrali to nich teraz sami ponoszą konsekwencje swoich wyborów
a nie przerzucają problemy na tych, co akurat myśleli przed kupnem lokalu. Jak mentalność sugeruje stanie 2h w korkach w te i we wte, nie należy w to ingerować - niech mentalność zwycięża
- 3 3
-
2024-01-15 21:12
(5)
Jak walną ceny zaporowe za parkowanie w centrum miasta, a tak jest w wielu miastach w Europie, to wierz mi że nagle wszyscy pokochają transport publiczny.
- 9 11
-
2024-01-16 14:51
Nie pokochają.
Wyprowadzą się z tego miasta po prostu.
- 3 0
-
2024-01-16 00:05
(3)
nie, jak dadzą ceny zaporowe za parking, to ludzie będą realizować swoje potrzeby poza miastem, poprostu padnie wszystko w centrum. Każdy lokal gastro, małe sklepy, usługi itd. Zotaną nieliczne, z cenami dla wąskiej grupy bogatych. Zachód już to zobaczył i przeciwdziała. W Gdyni zaczyna się dziać - pada lokal za lokalem, i pustki świecą w
nie, jak dadzą ceny zaporowe za parking, to ludzie będą realizować swoje potrzeby poza miastem, poprostu padnie wszystko w centrum. Każdy lokal gastro, małe sklepy, usługi itd. Zotaną nieliczne, z cenami dla wąskiej grupy bogatych. Zachód już to zobaczył i przeciwdziała. W Gdyni zaczyna się dziać - pada lokal za lokalem, i pustki świecą w witrynach, co drugi, trzeci znikł albo w witrynie zieje napis: lokal do wynajęcia, ale po co wyciągać wnioski? Lepiej stojąc na przepaścią dac wielki krok na przód bo wszyscy dali, a przecież do błędu się w tym kraju nikt nie przyzna.
- 20 8
-
2024-01-16 09:50
W Amsterdamie stała się dokładnie odwrotność tego co napisałeś, po zamknięciu dróg w centrum dla samochodów biznesy odżyły i ilość pieszych/rowerzystów na tamtejszych ulicach wzrosła wykładniczo.
- 2 7
-
2024-01-16 09:29
(1)
no nie. Nie wszyscy sie wyprowadzą na zadooopia. Nic nie padnie a ludzie przeniosą się na zbiorkom i rowery. Częsć kupi samochody "eko" bo będizie musiała a reszta bedzie zostawiałą samochody na parkingach na obrzeżach miasta. A potem ktos wymysli baterię co bedzie wytrzymymwałą długo i samochody wrócą. ps. chinczycy testuja baterię co trzyma 50 lat, jak sie sprawdzi bedzie kompletne eko i korki wrócą. ale masa ludzi juz bedzie na rowerach i zbiorkomach a miasta przebudowane pod nich.
- 2 10
-
2024-01-16 10:26
Super.50 lat. Ale to jest bateria do zegarka, a Ty chcesz napędzać nią samochody. Ale jaja.
Poza tym to jest technologia jądrowa. Już słyszę wrzask ekooszołomów.
- 7 1
-
2024-01-15 18:47
Zwężenie dróg, burzenie estakad, przejścia naziemne nad podziemnymi (2)
Likwidacja parkingów, płatne parkowanie 7 dni w tygodniu do 20 w całym mieście.... tak, gdańszczanie to mądrzy ludzie i wybierają mądrych radnych
- 32 4
-
2024-01-16 09:21
ale to gdańszczanie tego chcą, w 99%. (1)
mieszkańcy z tablicami na N niekoniecznie ale w końcu jako goście niech sie podporzedkują lub wrócą tam gdzie mieszkali.
- 4 11
-
2024-01-16 13:42
Chyba sie poślizgnąłeś ...
Nie podpieraj się Gdańszczanami! Te twoje 99% to niby skąd? Tu 99% to "przybysze". Rdzennych to na palcach się liczy i od nich trzeba było się uczyć.
- 4 2
-
2024-01-15 16:03
Ludzie którzy w ankiecie zaznaczyli że estakada nie jest do niczego potrzebna (38)
prawdopodobnie nigdy nie byli w tamtych rejonach w godzinach szczytu. Bez estakady czeka nas kompletny paraliż, wystarczająco już zrobiły naziemne przejścia dla pieszych, zrobione od razu nad tunelem.
- 530 109
-
2024-01-16 14:11
hhm
i oto chodzi by przekonać ludzi do zbiorowej komunikacji
- 0 3
-
2024-01-16 10:35
Mityczny paraliż
Z tymi paraliżami jest jak z końcami świata. Słyszymy o tym za każdym razem, gdy planuje się zmianę organizacji ruchu i jakoś miasto dalej żyje
- 4 6
-
2024-01-16 09:18
Na kogo głosowałes w wyborach?
Bo jezeli na kurtyzane Adamowicza, to teraz nie płacz.
- 8 1
-
2024-01-15 17:56
O to właśnie chodzi rządzącym
Klaus Schwab lubi to!
- 9 3
-
2024-01-15 17:57
Analfabetyzm urbanistyczny (1)
Zapraszam się doedukować zamiast prezentować swoją ignorancję na forum
- 7 4
-
2024-01-15 20:03
najgorszy jest analfabetyzm osob, ktore czytaja bez zrozumienia...
Spraw, o ktorych czytaja.
- 2 3
-
2024-01-15 17:32
Jeżdżę tamtędy w godzinach szczytu regularnie i nie widzę, żeby przejścia pogorszyły sytuację. (2)
Ale równolegle powinna powstać Nowa Sandomierska, jako objazd Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia od okolic Elbląskiej do Traktu św Wojciecha. Wtedy również estakada przy Okopowej powinna zostać rozebrana.
- 11 11
-
2024-01-16 14:54
Spowolniły ruch samochodów! FUJ!
- 0 0
-
2024-01-15 19:58
nazywa sie to "mala obwodnica poludniowa"
I byla planowana od lat '70 razem z "duza"
Ale w ramach "oszczednosci" zrezygnowano z jej realizacji... I zrobiono tylko duza...
A potrzeba tego polaczenia jest oczywista bo pozwoliloby to sensowna realizacje postulatow dotyczacych zmiany charakteru Podwala Przedmiejskiego.
Moze to zrobic w raz z sensowna "nowa walowa" i tunelem pod motlawa.
Ale ona te przedsiewziecia zostaly koncertowo spaprane i sprawy ida "od d... strony"...- 11 1
-
2024-01-15 17:11
I bardzo dobrze. Szkoda tylko tych, którzy nie głosowali na tych nieudaczników
Ale na szczęście to tylko niewielka cześć mieszkańców.
- 5 0
-
2024-01-15 17:03
Hm (3)
Ludzie którzy zaznaczyli żeby zburzyć estakadę może mieszkają obok?
- 11 6
-
2024-01-15 18:35
Obok estakady to jest akademik (1)
- 2 3
-
2024-01-15 22:16
nie ta estakada...
- 7 0
-
2024-01-15 17:13
Czego?
- 4 2
-
2024-01-15 16:39
I co takiego zrobiły te przejścia? (3)
Że trzeba zrobić kilkudziesięciometrową przerwę w korku na Podwalu?
- 16 16
-
2024-01-15 17:16
(2)
to że przed skrzyżowaniem ludzie stoją w korku i marnują więcej pieniędzy na paliwo
- 16 7
-
2024-01-16 09:13
A co za różnica czy stoją w korku przed czy za przejściem? (1)
Jak przejść nie było to po prostu stali 50m dalej, żadna różnica
- 2 8
-
2024-01-17 06:27
różnica jest taka za za przejściem już jadę a nie stoję
- 0 0
-
2024-01-15 16:36
A jak bywają tam codzienni to łaskawca pozwoli się wypowiadać?
Powinna być wyburzona od razu, kasa na remont to kasa stracona.
- 10 16
-
2024-01-15 16:23
(5)
Estakada pozwala wam jedynie szybciej stanąć w korku za skrzyżowaniem.
- 33 26
-
2024-01-15 19:51
a kto te korki spowodowal??! (4)
Ta sama bolszewicka ekipa od burzenia estakad. Najpierw zakorkowac a potem wykazywac, ze nie dziala...
Elementarz manipulacji splecznej, stworzyc problem i narzucac rozwiazania.- 18 13
-
2024-01-16 09:48
dobrze gada. Miasto będzie wydawać na remont obiektu, który później zburzy i wyda 70 mln na kolejną rozpadającą się
głośną drogę pod oknami z kostki. To jest kompetencja wydawania pieniędzy z naszych podatków. Wciskają kity i modne hasełka jednak to zakorkuje kolejną część miasta, przez przejścia naziemne obok istniejących tuneli. Natworzenie przejść co 50-100 dla "nie pełnosprawnych" pieszych co nawet już bez wysepki przez 2 pasy nie potrafią przejść. itp itd.
A ich cel to być chyba w top 3 najwolniejszych miast w europie, tzn. miastem uspakajające ruch drogowy czyt. zakorkowane i dziurawe.- 13 1
-
2024-01-16 09:11
Korki spowodowało skrzyżowanie koło forum
Przejścia na Podwalu nie pogarszają przepustowości tego skrzyżowania, jedyny efekt to kawałek przerwy w korku. A przynajmniej można normalnie skręcić w lewo w Chmielną albo Łąkową.
- 5 3
-
2024-01-15 22:08
Ano kierowcy i ich blaszane rumaki (1)
- 9 9
-
2024-01-16 09:50
idź pojeździj rowerem po śniegu i niech troche zmrozi ci te szare komórki jeśli masz... rumakku
- 11 2
-
2024-01-15 16:11
Mieszkam w tej okolicy i uwaza ze powinno sie ja usunac. (5)
Kierowcy tam stoją i będą stali w ten sposób. Tyle ze miasto zaoszczędzi na remontach. To nie miejsce na autostradę.
- 35 39
-
2024-01-15 20:03
(3)
Autostradę? Tam jest 50 km/h. A auta stoją i na dole i u góry w korku. Więc jeśli zabierzemy jedna drogę to gdzie sie podzieją auta? W naturze nic nie ginie. Chyba jednak słabo tu mieszkasz.
- 29 5
-
2024-01-16 09:09
Przecież nikt nie zabiera drogi, tylko przenosi ją z góry na poziom gruntu (2)
Będą 2 pasy, tak jak teraz, tyle że po ziemi a nie w powietrzu.
- 4 16
-
2024-01-17 14:02
Teraz jest bezkolizyjnie, co usprawnia ruch. Jak dodasz 2 pasy naziemne, to jeszcze bardziej zwiększy to korki. Myślenie nie boli.
- 0 0
-
2024-01-16 12:50
Gdzie? Chyba po torach te pasy pociągną
Bo przypominam że tam już są dwa pasy naziemne. Serio, po co te kłamstwa że tu mieszkasz, skoro nie wiesz jak wygląda droga? Zresztą zobacz sobie na zdjęcie.
- 12 0
-
2024-01-15 17:15
to się przeprowadź
- 20 17
-
2024-01-15 16:06
Wystarczy zrobić rondo ze światłami jak w normalnym dużym mieście w Polsce (6)
Chociaż dzikusy w Gdańsku mogą nie ogarnąć, że nie wjeżdża się na skrzyżowanie, jak nie można z niego zjechać.
- 32 61
-
2024-01-15 19:19
Powiedz to towarzyszom radzieckim z samochodów TAXI, którzy w nosie maja czerwone światło.
- 10 1
-
2024-01-15 16:35
Rondo jak już to bez świateł (1)
Ale takie na wypasie
- 7 6
-
2024-01-16 14:58
Rondo ze światłami to nie rondo!!
- 4 0
-
2024-01-15 16:15
(2)
dokładnie tu nawet po rondzie nie potrafią się poruszać, tragedia
- 15 26
-
2024-01-15 19:21
(1)
Bo w Gdańsku 40 % ludzi to przyjezdni z wiosek gdzie nawet PKS nie dojeżdżał.
- 15 14
-
2024-01-15 22:35
To ciekawe, że same stare gdańskie dziady
jeżdżą jak potłuczeni
- 8 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.