• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada do wyburzenia jednak z mniejszym dofinansowaniem

szym
15 stycznia 2024, godz. 16:00 
Opinie (207)
Prace na estakadzie nie będą kosztować jednak ok. 4,7 mln zł, a ok. 2,5 mln zł. Prace na estakadzie nie będą kosztować jednak ok. 4,7 mln zł, a ok. 2,5 mln zł.

Nie niemal 4,7 mln zł, a ok. 2,5 mln zł będzie kosztować remont, który ma wzmocnić estakadę Żuławską na węźle ElbląskaMapka. Prace zostaną przeprowadzone, mimo że obiekt i tak jest przeznaczony do rozbiórki. Roboty mają się rozpocząć w marcu, a zakończyć w czerwcu 2024 r. Zawyżona kwota wynikała z niewłaściwej informacji przekazanej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.



Aktualizacja, 16.01



Już po publikacji naszego artykułu okazało się, że Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska podała niewłaściwą kwotę dotyczącą kosztu inwestycji.

Miasto dołoży brakującą kwotę do ok. 2,5 mln zł, czyli ok. milion zł więcej niż zakładano w zabezpieczonym budżecie.

DRMG prostuje informację o zawyżonej cenie remontu. DRMG prostuje informację o zawyżonej cenie remontu.
- Przepraszamy za wprowadzenie w błąd. Umowa została podpisana na zakres podstawowy. Uruchomienie ewentualnie opcji nastąpi po rozpoczęciu robót i ocenie stanu obiektu - poinformowała Aneta Niezgoda z DRMG.
Dopłata miasta dotyczy opcji, nie całej oferty, o czym pierwotnie informowała DRMG. Dopłata miasta dotyczy opcji, nie całej oferty, o czym pierwotnie informowała DRMG.




Uważasz, że estakada powinna zostać wyburzona?

Najpierw remont, a docelowo wyburzenie - taka przyszłość czeka estakadę na węźle ElbląskaMapka przy Bramie Żuławskiej. Metamorfozę ma przejść także ul. Długie Ogrody i jej bezpośrednie otoczenie. Prace będą etapowane i mają pochłonąć ok. 70 mln zł.

Zanim jednak do nich dojdzie, miasto chce wyremontować estakadę. Podpisano właśnie umowę na wzmocnienie jej konstrukcji.

Jeszcze w listopadzie 2023 r. miasto informowało, że na zadanie zabezpieczono w miejskiej kasie prawie 1,6 mln zł.

Okazało się jednak, że wszystkie oferty na wykonanie zadania mocno przekraczają budżet. Swoje propozycje przedstawiły firmy:

  • WANT Sp. z o.o. - 8 186 878,80 zł
  • FBSerwis S.A. - 4 677 067,00 zł
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 6 883 916,40 zł


Prawie 4,7 mln zł na remont



Ostatecznie miasto zdecydowało się wybrać najtańszą z tych ofert. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała, że umowę na realizację zadania podpisano z firmą FBSerwis. Koszt prac to ok. 4,7 mln zł.

Początek robót zaplanowano nie wcześniej niż 1 marca, a koniec prac - w czerwcu 2024 r.

W ramach robót planowana jest m.in. rozbiórka starej nawierzchni i wykonanie nowej nawierzchni, wymiana dylatacji, odcinkowe wymiany i naprawy bariery energochłonnej, remont najazdów na obiekt na odcinku 15 m przed obiektem, naprawy powierzchniowe betonu ścian murów oporowych czy antykorozyjne zabezpieczenie powierzchni betonowych.

szym

Opinie (207) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Ludzie którzy w ankiecie zaznaczyli że estakada nie jest do niczego potrzebna (38)

    prawdopodobnie nigdy nie byli w tamtych rejonach w godzinach szczytu. Bez estakady czeka nas kompletny paraliż, wystarczająco już zrobiły naziemne przejścia dla pieszych, zrobione od razu nad tunelem.

    • 530 109

    • Wystarczy zrobić rondo ze światłami jak w normalnym dużym mieście w Polsce (6)

      Chociaż dzikusy w Gdańsku mogą nie ogarnąć, że nie wjeżdża się na skrzyżowanie, jak nie można z niego zjechać.

      • 32 61

      • (2)

        dokładnie tu nawet po rondzie nie potrafią się poruszać, tragedia

        • 15 26

        • (1)

          Bo w Gdańsku 40 % ludzi to przyjezdni z wiosek gdzie nawet PKS nie dojeżdżał.

          • 15 14

          • To ciekawe, że same stare gdańskie dziady

            jeżdżą jak potłuczeni

            • 8 9

      • Rondo jak już to bez świateł (1)

        Ale takie na wypasie

        • 7 6

        • Rondo ze światłami to nie rondo!!

          • 4 0

      • Powiedz to towarzyszom radzieckim z samochodów TAXI, którzy w nosie maja czerwone światło.

        • 10 1

    • Mieszkam w tej okolicy i uwaza ze powinno sie ja usunac. (5)

      Kierowcy tam stoją i będą stali w ten sposób. Tyle ze miasto zaoszczędzi na remontach. To nie miejsce na autostradę.

      • 35 39

      • to się przeprowadź

        • 20 17

      • (3)

        Autostradę? Tam jest 50 km/h. A auta stoją i na dole i u góry w korku. Więc jeśli zabierzemy jedna drogę to gdzie sie podzieją auta? W naturze nic nie ginie. Chyba jednak słabo tu mieszkasz.

        • 29 5

        • Przecież nikt nie zabiera drogi, tylko przenosi ją z góry na poziom gruntu (2)

          Będą 2 pasy, tak jak teraz, tyle że po ziemi a nie w powietrzu.

          • 4 16

          • Gdzie? Chyba po torach te pasy pociągną

            Bo przypominam że tam już są dwa pasy naziemne. Serio, po co te kłamstwa że tu mieszkasz, skoro nie wiesz jak wygląda droga? Zresztą zobacz sobie na zdjęcie.

            • 12 0

          • Teraz jest bezkolizyjnie, co usprawnia ruch. Jak dodasz 2 pasy naziemne, to jeszcze bardziej zwiększy to korki. Myślenie nie boli.

            • 0 0

    • (5)

      Estakada pozwala wam jedynie szybciej stanąć w korku za skrzyżowaniem.

      • 33 26

      • a kto te korki spowodowal??! (4)

        Ta sama bolszewicka ekipa od burzenia estakad. Najpierw zakorkowac a potem wykazywac, ze nie dziala...

        Elementarz manipulacji splecznej, stworzyc problem i narzucac rozwiazania.

        • 18 13

        • Ano kierowcy i ich blaszane rumaki (1)

          • 9 9

          • idź pojeździj rowerem po śniegu i niech troche zmrozi ci te szare komórki jeśli masz... rumakku

            • 11 2

        • Korki spowodowało skrzyżowanie koło forum

          Przejścia na Podwalu nie pogarszają przepustowości tego skrzyżowania, jedyny efekt to kawałek przerwy w korku. A przynajmniej można normalnie skręcić w lewo w Chmielną albo Łąkową.

          • 5 3

        • dobrze gada. Miasto będzie wydawać na remont obiektu, który później zburzy i wyda 70 mln na kolejną rozpadającą się

          głośną drogę pod oknami z kostki. To jest kompetencja wydawania pieniędzy z naszych podatków. Wciskają kity i modne hasełka jednak to zakorkuje kolejną część miasta, przez przejścia naziemne obok istniejących tuneli. Natworzenie przejść co 50-100 dla "nie pełnosprawnych" pieszych co nawet już bez wysepki przez 2 pasy nie potrafią przejść. itp itd.
          A ich cel to być chyba w top 3 najwolniejszych miast w europie, tzn. miastem uspakajające ruch drogowy czyt. zakorkowane i dziurawe.

          • 13 1

    • A jak bywają tam codzienni to łaskawca pozwoli się wypowiadać?

      Powinna być wyburzona od razu, kasa na remont to kasa stracona.

      • 10 16

    • I co takiego zrobiły te przejścia? (3)

      Że trzeba zrobić kilkudziesięciometrową przerwę w korku na Podwalu?

      • 16 16

      • (2)

        to że przed skrzyżowaniem ludzie stoją w korku i marnują więcej pieniędzy na paliwo

        • 16 7

        • A co za różnica czy stoją w korku przed czy za przejściem? (1)

          Jak przejść nie było to po prostu stali 50m dalej, żadna różnica

          • 2 8

          • różnica jest taka za za przejściem już jadę a nie stoję

            • 0 0

    • Hm (3)

      Ludzie którzy zaznaczyli żeby zburzyć estakadę może mieszkają obok?

      • 11 6

      • Czego?

        • 4 2

      • Obok estakady to jest akademik (1)

        • 2 3

        • nie ta estakada...

          • 7 0

    • I bardzo dobrze. Szkoda tylko tych, którzy nie głosowali na tych nieudaczników

      Ale na szczęście to tylko niewielka cześć mieszkańców.

      • 5 0

    • Jeżdżę tamtędy w godzinach szczytu regularnie i nie widzę, żeby przejścia pogorszyły sytuację. (2)

      Ale równolegle powinna powstać Nowa Sandomierska, jako objazd Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia od okolic Elbląskiej do Traktu św Wojciecha. Wtedy również estakada przy Okopowej powinna zostać rozebrana.

      • 11 11

      • nazywa sie to "mala obwodnica poludniowa"

        I byla planowana od lat '70 razem z "duza"

        Ale w ramach "oszczednosci" zrezygnowano z jej realizacji... I zrobiono tylko duza...
        A potrzeba tego polaczenia jest oczywista bo pozwoliloby to sensowna realizacje postulatow dotyczacych zmiany charakteru Podwala Przedmiejskiego.
        Moze to zrobic w raz z sensowna "nowa walowa" i tunelem pod motlawa.

        Ale ona te przedsiewziecia zostaly koncertowo spaprane i sprawy ida "od d... strony"...

        • 11 1

      • Spowolniły ruch samochodów! FUJ!

        • 0 0

    • O to właśnie chodzi rządzącym

      Klaus Schwab lubi to!

      • 9 3

    • Analfabetyzm urbanistyczny (1)

      Zapraszam się doedukować zamiast prezentować swoją ignorancję na forum

      • 7 4

      • najgorszy jest analfabetyzm osob, ktore czytaja bez zrozumienia...

        Spraw, o ktorych czytaja.

        • 2 3

    • Na kogo głosowałes w wyborach?

      Bo jezeli na kurtyzane Adamowicza, to teraz nie płacz.

      • 8 1

    • Mityczny paraliż

      Z tymi paraliżami jest jak z końcami świata. Słyszymy o tym za każdym razem, gdy planuje się zmianę organizacji ruchu i jakoś miasto dalej żyje

      • 4 6

    • hhm

      i oto chodzi by przekonać ludzi do zbiorowej komunikacji

      • 0 3

  • (1)

    I znowu wybrano najtańsza opcję.Po 3 latach remont generalny.

    • 20 9

    • Za 3 lata to tego paskudztwa już tam nie będzie.

      • 0 4

  • Jak chcecie pozbyć się kolejnych mieszkańców tej okolicy burzcie (11)

    Tylko przypominam, że dochód miastu-samorządowi przynoszą stali mieszkańcy, a nie turyści na 2-3 dni... Korkujcie dalej, obcinajcie dalej kursy komunikacji miejskiej, parkingów przesiadkowych nadal nie ma... Ale cóż od dawna wiadomo, że w tym magistracie siedzą psiapsiółki, a nie wykształceni urzędnicy.

    • 76 5

    • W Gdyni jest to samo... Od 20 lat..

      Gryzonie i koledzy.. I fachowcy

      • 11 0

    • A co niby daje okolicznym mieszkacom ta estakada? (6)

      Mnie nic.

      • 9 15

      • (1)

        za to dużo daje mieszkańcom kartuz i pruszcza np

        • 4 9

        • Bardziej Przejazdowa i Cedrów

          Ale tak

          • 8 1

      • A no to, że jest mniej spalin (3)

        Jak samochody jadą płynnie

        • 8 2

        • (2)

          Byłoby mniej gdyby ich jeździło mniej.
          Mityczna płynność jazdy to przecież totalny i**otyzm, bo zamiast płynności uzyskuje się zwiększenie ruchu i większe prędkości => mniejsze bezpieczeństwo.

          • 0 3

          • Zwiekszenieruchu

            • 0 0

          • Ale brednie.

            • 1 0

    • (2)

      Ciekawa hipoteza, że estakada pompująca ruch samochodowy w to miejsce i dająca hałas, a głównie służąca mieszkańcom powiatu gdańskiego z okolic Cedrów Wielkich i Przejazdowa wpłynie negatywnie na jakość życia w tym miejscu. W rzeczywistości będzie wręcz przeciwnie, co potwierdzają mieszkańcy na spotkaniach, które się z tymi mieszkańcami odbywały w ostatnich miesiącach.

      • 6 11

      • Ja jestem mieszkańcem widzę estakadę z balkonu i jestem za jej rozebraniem oraz utworzeniem przejścia naziemnego w okolicach bramy Żuławskiej do Lidla.
        Oczywiście wymagana jest tez całkowita metamorfoza Długich Ogrodów, Angielskiej Grobli.

        • 1 6

      • Estakada pompuje ruch?!

        Co za absurdalny "wniosek"!

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (28)

    W ramach przebudowy, proponuje zamknąć estakadę. Zobaczymy jaki będzie efekt i czy na pewno chcemy ją zburzyć

    • 469 30

    • (2)

      kwik kierowców o czym będzie świadczył?

      • 7 90

      • (1)

        Aż się prosisz ciasnogaci...
        Kwik kierowców oznacz, że twa matka jest wieczorem dostępna xD

        • 70 10

        • ok, ale najpierw musisz mnie na rowerze pokonać na 10km

          • 3 17

    • Durny komentarz. Zamiast estakady bedziesz mial dwa pasy naziemne (12)

      a nie ich brak. Az tak bardzo edukacja leży?

      • 19 58

      • Chciał być błyskoltiwy

        Wyszło jak zwykle

        • 18 6

      • (9)

        Estakada to bezkolizyjne skrzyżowanie, dwa pasy naziemne to skrzyżowanie kolizyjne ze światłami i korkami. w sprawie ronda to proszę sprawdzić działanie np. we Władysławowie gdzie korek cięgnie się aż do Redy z jednej strony i do Helu z drugiej.

        • 55 5

        • Z jakimi korkami? Tam już są korki. Winna jest estakada czy skrzyżowanie, którego jeszcze nie ma? (2)

          • 5 22

          • zlikwidujcie durne przejścia naziemne i będzie bez korków

            • 0 1

          • Zlikwidują estakadę, to te korki będą jeszcze większe. Tak trudno to skumać?

            • 1 0

        • W jaki sposób estakada rozładowuje korek ciągnący się do forum? (2)

          • 7 26

          • chyba skrzyżowania pomyliłeś

            • 10 0

          • Wg. ciebie zamiast jednego korka przy Forum możemy mieć dwa bo dodatkowo przy Elbląskiej. Jeszcze wiele lat będziemy jeździć samochodami nawet elektrycznymi ale będziemy jeździć. W czasach pozamykania nas w 15 minutowych gettach tez czymś musza dojeżdżać siły porządkowe do tłumienia rozruchów.

            • 1 0

        • Racja (1)

          We "Władku" korek jest na rondzie, które tam nie powinno w ogóle powstać. Droga Reda Hel powinna być jako główna, a Jastrzębia Góra Hel lub do Redy podporządkowane jak dawniej.

          • 3 8

          • To wystarczy kilka aut skręcających w stronę Chlapowa by korek był do Redy

            A na razie w szczycie sezonu jest zaraz za Puckiem!

            Tam brakuje ronda Turbinowego!

            • 5 0

        • To samo w Żukowie

          • 0 0

      • Dwa pasy i zestaw świateł tworzący korki?

        • 9 2

    • Tak, na pewno chcemy (7)

      Potrzeby mieszkańców Cedrów Wielkich nie powinny być realizowane ze stratą dla jakości życia w mieście, a ta estakada na tę jakość wpływa negatywnie

      • 9 29

      • ze strata dla gastro i hotelarz

        Ktorzy sie slinia na ten kawalek ulicy, gdzie mozna upchac gawiedz zjezdzajaca do Gdanska.

        Miasto ma z tego niewiele a i gawiedz wkrotce sie znudzi.

        • 7 1

      • (2)

        Pamiętaj że są jeszcze mieszkańcy Gdańska pracujący w Rafinerii która jest jednym z największych płatników podatków a więc też dokłada się do budżetu Gdańska

        • 12 1

        • mylisz się (1)

          po połączeniu z Orlenem podatki już nie płyną do Gdańska niestety

          • 3 5

          • Płyną.

            • 1 0

      • W jaki sposób? (2)

        • 0 1

        • Ściekami do Martwej Wisły

          • 0 0

        • A podatki od pensji pracowników?

          • 0 0

    • Wg planów strefa czystego transportu ma w Gdańsku objąć 5 dzielnic (2)

      Centrum nie dla plebsu

      • 12 8

      • Ola męczy, ze pis zabral jej kase (1)

        Ale robi remont wiaduktu do wyburzenia za 4,5 mln zl. Nie ma co, sołtys!

        • 11 3

        • Nieuku pis nie zabrał żadnej kasy Oli tylko zabrał ją mieszkańcom Gdańska. To celowe działanie, jak również przejęcie Energii, miało na celu odwrócenie się wyborców od kandydatów na prezydenta Gdańska którzy nie są popierania przez pis.

          • 2 4

    • dopóki nie ma ukończonej obwodnicy metropolitalnej powinna stać ale po wybudowaniu tunelu i obw południowej widać, że ruch się zmniejszył

      • 1 5

  • Nie remontować!

    niech się zawali w niekontrolowany sposób pod ruchem!

    • 7 11

  • Na tym zdjęciu widać prawdziwą urodę Gdańska haha (1)

    • 13 16

    • Ladnie

      • 0 0

  • była posłanka co chciała kręcić lody na służbie zdrowia. Coś wtedy nie pykło..

    .. ale może chociaż na estakadzie się uda coś wykręcić.

    POzdrowienia PO-kemony:)

    • 32 6

  • stracą nie tylko kierowcy (5)

    Przecież ta estakada służy nie tylko kierowcom. Dzięki niej ruch odbywa się płynnie i obejmuje również pasażerów komunikacji miejskiej, obejmuje transport produktów, po prostu poruszanie się po Gdańsku jest dzięki takim estakadom łatwiejsze. Nie wiem po co miałaby być ta estakada wyburzona, kiedy dobrze służy i jest potrzebna.

    • 81 11

    • No tak, przecież wszędzie tam gdzie są skrzyżowania transport ludzi, produktów leży. (1)

      Za to na owej estakadzie nigdy nie ma korków prawda?

      • 3 6

      • Prawda.

        • 0 0

    • (2)

      Po estakadzie nie kursuje żadna linia komunikacji miejskiej. Sama estakada nie upłynnia też w żaden sposób ruchu, ponieważ jest z każdej strony otoczona skrzyżowaniem ze światłami.

      • 1 5

      • oczywisice ze ulatwia (1)

        Samochody jadą górą i przez to nie blokuja drogi autobusom jadącym dołem

        • 4 2

        • Górą jedzie tylko część samochodów od strony E7, reszta zasuwa dołem. Autobusy stoją na światłach tak czy owak.

          • 0 0

  • Odp się, od tej estakady. (1)

    • 57 5

    • Dokładanie. Dajcie ją zburzyć a nie się czepiacie.

      • 2 8

  • Gdańsk stał się średniowieczem drogowym na mapie Polski, w Warszawie 2 mln mieszkańców i jeździ się płynnie dzięki dobrej (9)

    synchronizacji świateł drogowych i tzw zielonej fali. W Gdańsku natomiast mamy falę ale głupoty ze strony rządzących. Niestety jeszcze chwila i będziemy stali w korkach wyjeżdżając z garażu/hali garażowej

    • 127 32

    • Po Warszawie płynnie?

      hahahahahaha

      • 23 8

    • W latach

      80 byłeś w Warszawie ostatni raz?

      • 14 6

    • Byłeś kiedykolwiek w Warszawie czy widziałeś ją tylko na mapach Google?

      • 13 5

    • Płynnie w Warszawie? (1)

      "Płynnie się jeździ w Warszawie" to jest oksymoron

      • 10 6

      • Komunikacja miejska

        tam daje radę - nie dość że punktualnie, to płynnie i szybko.
        Pora wyjść, ze swojego pudełka i spojrzeć szerzej, uczyć się, wyciągać wnioski i inwestować z wizją.

        • 2 3

    • Nam rowerzystom estakada nie potrzebna. Zacznijcie jeździć tramwajami i rowerami dla zdrowia nas wszystkich

      • 3 12

    • Pogonić w wyborach Dulkiewicz i jej lewacką spółeczkę

      • 12 5

    • Biorac pod uwage laczna populacje i jej zageszczenie w Wwie to jest absolutnie najlepszym duzym miastem w Polsce pod wzgledem komfortu jazdy samochodem - ale to tylko i wylacznie zasluga tego, ze jest bezkonkurencyjnym narodowym liderem infrastruktury miejskiej czyli transportu publicznego + sieci chodnikow, przejsc i ddrow. Gdyby wladze Trojmiasta wiedzialy jak madrze wydac pieniedze to moglibysmy pojsc w jej strone i zyc na poziomie pierwszego swiata.

      • 10 3

    • W którym miejscu Wawy?

      Gdzie ta zielona fala w Wawie?

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane