• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada do wyburzenia jednak z mniejszym dofinansowaniem

szym
15 stycznia 2024, godz. 16:00 
Opinie (207)
Prace na estakadzie nie będą kosztować jednak ok. 4,7 mln zł, a ok. 2,5 mln zł. Prace na estakadzie nie będą kosztować jednak ok. 4,7 mln zł, a ok. 2,5 mln zł.

Nie niemal 4,7 mln zł, a ok. 2,5 mln zł będzie kosztować remont, który ma wzmocnić estakadę Żuławską na węźle ElbląskaMapka. Prace zostaną przeprowadzone, mimo że obiekt i tak jest przeznaczony do rozbiórki. Roboty mają się rozpocząć w marcu, a zakończyć w czerwcu 2024 r. Zawyżona kwota wynikała z niewłaściwej informacji przekazanej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.



Aktualizacja, 16.01



Już po publikacji naszego artykułu okazało się, że Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska podała niewłaściwą kwotę dotyczącą kosztu inwestycji.

Miasto dołoży brakującą kwotę do ok. 2,5 mln zł, czyli ok. milion zł więcej niż zakładano w zabezpieczonym budżecie.

DRMG prostuje informację o zawyżonej cenie remontu. DRMG prostuje informację o zawyżonej cenie remontu.
- Przepraszamy za wprowadzenie w błąd. Umowa została podpisana na zakres podstawowy. Uruchomienie ewentualnie opcji nastąpi po rozpoczęciu robót i ocenie stanu obiektu - poinformowała Aneta Niezgoda z DRMG.
Dopłata miasta dotyczy opcji, nie całej oferty, o czym pierwotnie informowała DRMG. Dopłata miasta dotyczy opcji, nie całej oferty, o czym pierwotnie informowała DRMG.




Uważasz, że estakada powinna zostać wyburzona?

Najpierw remont, a docelowo wyburzenie - taka przyszłość czeka estakadę na węźle ElbląskaMapka przy Bramie Żuławskiej. Metamorfozę ma przejść także ul. Długie Ogrody i jej bezpośrednie otoczenie. Prace będą etapowane i mają pochłonąć ok. 70 mln zł.

Zanim jednak do nich dojdzie, miasto chce wyremontować estakadę. Podpisano właśnie umowę na wzmocnienie jej konstrukcji.

Jeszcze w listopadzie 2023 r. miasto informowało, że na zadanie zabezpieczono w miejskiej kasie prawie 1,6 mln zł.

Okazało się jednak, że wszystkie oferty na wykonanie zadania mocno przekraczają budżet. Swoje propozycje przedstawiły firmy:

  • WANT Sp. z o.o. - 8 186 878,80 zł
  • FBSerwis S.A. - 4 677 067,00 zł
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 6 883 916,40 zł


Prawie 4,7 mln zł na remont



Ostatecznie miasto zdecydowało się wybrać najtańszą z tych ofert. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała, że umowę na realizację zadania podpisano z firmą FBSerwis. Koszt prac to ok. 4,7 mln zł.

Początek robót zaplanowano nie wcześniej niż 1 marca, a koniec prac - w czerwcu 2024 r.

W ramach robót planowana jest m.in. rozbiórka starej nawierzchni i wykonanie nowej nawierzchni, wymiana dylatacji, odcinkowe wymiany i naprawy bariery energochłonnej, remont najazdów na obiekt na odcinku 15 m przed obiektem, naprawy powierzchniowe betonu ścian murów oporowych czy antykorozyjne zabezpieczenie powierzchni betonowych.

szym

Opinie (207) 3 zablokowane

  • Pani Dulkiewicz w pełnej krasie...

    • 23 4

  • (3)

    Nie mogę zajść na głowę, że zachwyt modernizmem kierował ludźmi do takich ekscesów jak rozp.. powojennego Śródmieścia tranzytem, Zieleniakiem i "autostrada" przez środek. Do tego dodajmy obskurne drogie w utrzymaniu tunele. Wgle puszczenie tranzytu w takim miejscu, ehhh. Jakby do pełni szczęścia brakowało tylko wielkiego darmowego parkingu kosztem tkanki miejskiej i gawiedź byłaby szczesliwa. Ja wiem, że kochamy biedo-bylejakosc, ale w końcu to był piękny Gdańsk...

    • 17 26

    • Jedyny plus wojennych zniszczeń był taki, że można było to i owo unowocześnić. Po co się cofać? (1)

      Można odbudować fortyfikacje nowożytne, mury, fosy, cofnąć się do 1670, albo - a idźmy na całość - 1410. Tylko po co? Miasto służy do życia. Skansen można wybudować gdzieś obok.

      • 8 3

      • Raczej do wegetacji, a nie do życia. Czy my zawsze musimy zadowalać się byle g**nem?

        • 3 4

    • wioska się marzy?

      Szkoda że nie zauważyłeś że miasto jest coraz większe. Zastanowiłeś się może ilu gdańszczan jeździ tą drogą codziennie do pracy i z powrotem? Popatrz sobie na mapę Gdańska, do ilu firm i zakładów prowadzi ta droga. Cały czas budowane są nowe miejsca pracy w tej części Gdańska. Może zacznij trochę myśleć bo od zachodzenia w głowę nic mądrego nie napisałeś.

      • 1 0

  • Takiego ruchu tam (1)

    Nie ma a na Chełmie nowa można by postawic

    • 3 12

    • byles tam kiedykolwiek?

      • 1 0

  • Gdyby nie bylo Forum (1)

    ..to można by wyburzyć. Niestety centrum handlowe w takim miejscu powoduje dodatkowy ruch aut. Głupota było wybudowanie Forum i Głupota będzie wyburzenie estakady. ...ale czy ktoś w UM myśli.... . Nie sądzę. Przedszkolak szybciej zrozumie niż nasi urzędnicy

    • 35 7

    • To chyba inna estakada

      • 6 0

  • Szukanie sensacji. Ona "do wyburzenia" będzie za 15, może 20 lat. (2)

    A to jest normalny remont eksploatacyjny.
    Rozumiem że autor tego tytułu nie naprawia na bieżąco swojego samochodu, np zawieszenia czy hamulców, bo przecież "jeszcze jeździ", a za parę lat i tak na złom.

    • 23 3

    • Dokładnie jak będą wyburzać

      tak jak budują Nową Świętokrzyską to i ćwierć wieku może być za mało.

      • 2 0

    • Oby!

      • 0 1

  • Może wreszcie przy okazji remontu estakady zostaną z niej usunięte siedliska gołębi,

    które zanieczyszczają cały przystanek tramwajowy Brama Żuławska. Pora odłowić te ptaszyska i wywieźć za miasto, aby nigdy już tam nie wróciły. O szkodliwości ptasiego guano na konstrukcję estakady chyba nikogo nie trzeba przekonywać.

    • 15 10

  • Po pierwsze Estakada nie jest do wyburzenia (1)

    i nie powinna nigdy być! Zakorkowane drogi to ostatnio źle się kojarzący symbol tego miasta zresztą b.nieudolnie zarządzanego jeśli chodzi o kwestie organizacji ruchu!

    • 42 10

    • A czy ktoś z gawiedzi zastanawia się dlaczego są te korki? Budowa nowych dróg nigdy i nigdzie na świecie nie rozwiązała problemu korków. Jedynym rozwiązaniem jest transport publiczny z prawdziwego zdarzenia, ale z tymi władzami to się nigdy nie uda.

      • 3 2

  • Nie ruszać! (2)

    Zmodernizować i zostawić w spokoju coś co jest dobrym rozwiązaniem komunikacyjnym.

    • 34 9

    • Dorzucisz się z własnego portfela na to dobre rozwiązanie komunikacyjne? (1)

      To jest koszmarnie drogie rozwiązanie komunikacyjne

      • 1 4

      • Tak bo wszyscy w miejskich podarkach się co roku dorzucamy do wszystkiego co jest tutaj.

        • 2 1

  • do wyburzenia ale miliony na remont - gdańska logika...

    • 13 4

  • Opinia wyróżniona

    Nie szkoda wydawać 70 mln na przebudowę węzła (22)

    Nie lepiej za to wiele innych palących inwestycji zrobić. Np tramwaj, buspas lub cokolwiek innego, co zachęci ludzi do komunikacji zbiorowej

    • 98 116

    • Zwężenie dróg, burzenie estakad, przejścia naziemne nad podziemnymi (2)

      Likwidacja parkingów, płatne parkowanie 7 dni w tygodniu do 20 w całym mieście.... tak, gdańszczanie to mądrzy ludzie i wybierają mądrych radnych

      • 32 4

      • ale to gdańszczanie tego chcą, w 99%. (1)

        mieszkańcy z tablicami na N niekoniecznie ale w końcu jako goście niech sie podporzedkują lub wrócą tam gdzie mieszkali.

        • 4 11

        • Chyba sie poślizgnąłeś ...

          Nie podpieraj się Gdańszczanami! Te twoje 99% to niby skąd? Tu 99% to "przybysze". Rdzennych to na palcach się liczy i od nich trzeba było się uczyć.

          • 4 2

    • Żaden zbiorkom sprawy nie załatwi (13)

      Miasta rozrosły się nadmiernie na boki tworząc deweloperskie sypialnie i jazda autem go pracy w centrum stała sie koniecznością. W obecnych czasach gdy ludzie są wygodni, a połowa kierowców drugiego samochodu to kobiety żaden buspas czy ścieżka rowerowa nie zmieni już mentalności tych ludzi. Auto jest dla wygody przemieszczania się człowieka, a urzędnicy miasta i pseudoekolodzy robią wszystko aby ludziom to utrudnić. Mówcie to w Chinach, Indiach lub w Bangladeszu to was wyśmieją.

      • 23 9

      • (5)

        Jak walną ceny zaporowe za parkowanie w centrum miasta, a tak jest w wielu miastach w Europie, to wierz mi że nagle wszyscy pokochają transport publiczny.

        • 9 11

        • (3)

          nie, jak dadzą ceny zaporowe za parking, to ludzie będą realizować swoje potrzeby poza miastem, poprostu padnie wszystko w centrum. Każdy lokal gastro, małe sklepy, usługi itd. Zotaną nieliczne, z cenami dla wąskiej grupy bogatych. Zachód już to zobaczył i przeciwdziała. W Gdyni zaczyna się dziać - pada lokal za lokalem, i pustki świecą w witrynach, co drugi, trzeci znikł albo w witrynie zieje napis: lokal do wynajęcia, ale po co wyciągać wnioski? Lepiej stojąc na przepaścią dac wielki krok na przód bo wszyscy dali, a przecież do błędu się w tym kraju nikt nie przyzna.

          • 20 8

          • (1)

            no nie. Nie wszyscy sie wyprowadzą na zadooopia. Nic nie padnie a ludzie przeniosą się na zbiorkom i rowery. Częsć kupi samochody "eko" bo będizie musiała a reszta bedzie zostawiałą samochody na parkingach na obrzeżach miasta. A potem ktos wymysli baterię co bedzie wytrzymymwałą długo i samochody wrócą. ps. chinczycy testuja baterię co trzyma 50 lat, jak sie sprawdzi bedzie kompletne eko i korki wrócą. ale masa ludzi juz bedzie na rowerach i zbiorkomach a miasta przebudowane pod nich.

            • 2 10

            • Super.50 lat. Ale to jest bateria do zegarka, a Ty chcesz napędzać nią samochody. Ale jaja.

              Poza tym to jest technologia jądrowa. Już słyszę wrzask ekooszołomów.

              • 7 1

          • W Amsterdamie stała się dokładnie odwrotność tego co napisałeś, po zamknięciu dróg w centrum dla samochodów biznesy odżyły i ilość pieszych/rowerzystów na tamtejszych ulicach wzrosła wykładniczo.

            • 2 7

        • Nie pokochają.

          Wyprowadzą się z tego miasta po prostu.

          • 3 0

      • Jak tak ludzie wybrali to nich teraz sami ponoszą konsekwencje swoich wyborów

        a nie przerzucają problemy na tych, co akurat myśleli przed kupnem lokalu. Jak mentalność sugeruje stanie 2h w korkach w te i we wte, nie należy w to ingerować - niech mentalność zwycięża

        • 3 3

      • Jakoś Polki i Polacy za granicą korzystają ze zbiorkomu (2)

        Problemem jest zbiorkom w Gdańsku. Jak mam do wyboru jechać 15-20 min samochodem, to bym się pogodził z dojazdem w 30-35 min komunikacją zbiorową, a moja trasa zbiorkomem trwa 55 min. Więc nie wyrażaj się za wszystkich, bo dobra komunikacja, by przekonała wielu ludzi, tak jak jest na zachodzie.

        • 8 2

        • nie ma problemu. Po prostu zorganizuj sobie czas na czas przejazdu. Na zachodzie też nie dowożą ciebie do duzego pokoju. Wiec nie zachłystuj sie "zachodem". Po porstu nie używasz polskiego. Ja używam wiec moge powiedzieć że kałmiesz.

          • 1 7

        • Bzdura.

          Jeżeli autem mam 20 minut a zbiorkomem 30 min to zawsze wybiorę auto.
          I do tego powinniśmy dążyć! Precz z komuną!

          • 1 2

      • (2)

        O matko - nie znasz się na sprawie to może najpierw coś przeczytaj i spróbuj zrozumieć.
        Poszerzanie dróg i budowa estakad w mieście to droga donikąd - wiemy to od dawna.
        Mamy działające, dobre i wielokrotnie sprawdzone rozwiązanie - transport publiczny + infrastruktura rowerowa i piesza. I to działa.
        W przeciwieństwie do poszerzania dróg, które im bardziej poszerzysz tym więcej znajdzie się chętnych, żeby nimi jeździć i tym mniej chętnych, żeby je utrzymywać. Nie mówiąc już o dodatkowych problemach z parkowaniem, zanieczyszczeniem i wypadkami. Ponadto - może to kogoś zdziwi, ale to samochody tworzą korki :-P

        • 0 7

        • "Wiemy to od dawna" - kto wie? i skąd?

          • 2 0

        • Czyli mówisz, ze gdyby były lepsze drogi to ludzie chętnie porzuciliby ten prześwietny transport publiczny

          i rowery na rzecz aut? Zaorałeś temat.

          • 1 0

    • a ze swojej kasy placa??!

      Za to zyski z wynajmu i gastro oraz deweloperskich pudelek i owszem, do wlasciwych kieszeni trafia...

      Coraz silniejszy trend zawlaszczania przestrzeni zyciowej przez tani "przemysl" turystyczny, ktory tworzy w miastach "strefy smierci", z ktorych ruguje sie mieszkancow...

      • 10 1

    • Spadaj ekopato. (1)

      • 4 7

      • Spadaj ignorancie

        • 5 3

    • Nie przesadzaj

      To tyle co sobotni spęd bydła z Tuskiem, największym przyjacielem budynia.

      • 5 2

    • Koszt to 20 mln zl

      50 idzie do kieszeni peowcow. Dlatego PO nie chce zmienić sołtysiary. Gdyby Budyn się nie stawiał neumannowi i Wałęsie to by dzisiaj żył.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane