- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (185 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (95 opinii)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (85 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (669 opinii)
- 5 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (358 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (194 opinie)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 09:28
hahha ale porazka :D (6)
nie no co tu sie dzieje w gdansku. Bylem w tym roku w Ostravie - 300tys miasto 3cie co do wielkosci w czechach :) wyjazd z centrum miasta zajal 10minut wprost na autostrade. Widze ludzie w Gdansku, ktorzy podejmuja decyzje nie maja doswiadczenia ani wiedzy o infrastrukturze miasta.
Co nalezy a co powinno sie zmienic usunac.... Widac dziadostwo sie szerzy :) A mieszkancy Gdanska zaplaca za te urojone pomysly ---> tu kolega zrobi projekt, tam drugi zaklepie, 3ci wygra przetarg a 4ta kolezanka podsumuje ;)
PATOLOGIA :(- 51 6
-
2012-10-28 11:44
super z ciebie gość, ja byłem w Antwerpii (1)
miasto większe od Gdańska, o standardzie o jakim możemy pomarzyć w Gdańsku i o jakim marzą w Ostravie. I normalnie co ja pacze - główne skrzyżowanie w centrum, gdzie zawsze był tunel i estakada - zupełnie jak na Okopowej - NIE MA TUNELU, NIE MA ESTAKADY, za to jedna ulica to deptak a druga ma szerokie chodniki pełne ludzi. Ci ludzie chodzą, rozmawiają (tak, da się! - spróbuj przy Okopowej ;p) i robią interesy - i tak się kręci współczesna gospodarka miejska w cywilizowanych krajach
- 5 6
-
2012-10-28 11:48
jasne
a pamiętacie ćwiczenia z napadem na NBP gdzie w piątek zostało sparaliżowane całe miasto? Tam wystarczy, że jedno auto się zepsuje i jest sajgon ...
- 3 5
-
2012-10-28 12:08
Autostrady są bardzo dobre i potrzebne (3)
za miastem.
W mieście powinny być aleje. To, że wjechałeś do miasta w 10minut to fajnie.
A co z mieszkańcami?
Czy im było wygodnie?
Czy czuli się bezpiecznie?
Czy chciałbyś mieszkać przy takiej autostradzie w mieście?- 5 4
-
2012-10-28 12:50
100 lat po wynalezieniu auta jeszcze są wstrząśnięci? (1)
Na widok samolotu pewnie myślą: "Pterodaktyl, spitalamy!"
Wygodnie jest, bezpiecznie jest (dzięki tunelom), cicho jest dzięki ekranom. Walić cofanie się w rozwoju.- 5 4
-
2012-10-28 20:46
najbezpieczniej jest w kaftanie bezpieczeństwa
i w kolczatce.
- 3 1
-
2012-10-28 12:52
Jeśli chodzi o zanieczyszczenie powietrze to nie ma to większego znaczenia. Ostrava i tak ma paskudne powietrze.
- 0 2
-
2012-10-28 09:28
A może trzeba zacząć się leczyć (2)
Sądzę że taki pomysl mógł wpaść tylko ludziom którzy, rano leków nie wzięli. A skoro Pan o tym piszę to jak najszybciej trzeba dzwonić po panów z białymi kaftanami.
Rozsądne byłoby przebudowanie tego kawałka ulicy, ale w kierunku schowania tramwajów pod ziemię i usprawnieniu ruchu poprzez dobudowanie estakady łączącej armii krajowej z podwalem. Samochody trzeba jak najszybciej wyciągnąć z centrum miasta, a nie spowalniać i uspokajać ruch.
Dla mnie szybki i bezkolizyjny ruch to podstawa, a wszystkie przejścia dla pieszych powinny być bezkolizyjne z ruchem samochodowym, bo to gwarantuje bezpieczeństwo, a nie jakieś ograniczenia/spowalnianie ruchu.
Więc zacznijcie myśleć, a nie tworzyć jakieś głupoty- 57 6
-
2012-10-28 10:51
a gdzie jest centrum miasta ?
- 3 0
-
2012-10-28 11:46
owszem, obsesje motoryzacyjne należy leczyć
"Aby obsłużyć miasto, w którym wszyscy poruszaliby się samochodami, na trasy, węzły, parkingi potrzeba ok 130% jego powierzchni"
- to jedyny powód korków. im szybciej zmotoryzowani odpuszczą sobie swoją obsesję tym lepiej- 3 4
-
2012-10-28 09:29
Niech mi autor łaskawie wytłumaczy
... na czym polega uspokajanie ruchu w korku. Chodzi o uspokojenie wkurzonych kierowców?
- 52 3
-
2012-10-28 09:31
juz ja nie jestem za komuną,ale wszystko psuć bo jest be? (1)
gdyby Gierek nie popudował dwupasmówy,to po czym bysmy do Katowic jezdzili?estakada szpetna?Adamowicz też mega-szpetny,a musimy go tolerować!!lepiej będzie na światłach stac,zamiast estakadą myknąć?no cieszą się ci co od Pruszcza co dzien w korach stoja,tunelu nie będzie,za to z 2 pary świate dodatkowo...ręce ku(...)a opadają!
- 39 3
-
2012-10-28 20:48
akurat to jest do dopy
ale nie dlatego, że komuna. Estakady i tunele to nie jest komunistyczny patent.
- 1 1
-
2012-10-28 09:31
to chyba zart.... (4)
A od kiedy to przejscia naziemne są bezpieczniejsze o wygodniejsze pd przejść tunelami pod jezdnią ? Wystarczy zamontowac windy to i dla matek z wozkami oras osób niepełnosprawnych będą wygodne
- 50 7
-
2012-10-28 11:07
od zawsze (3)
daj pieszym wybór w DOWOLNYM miejscu (pasy i tunel) to zobaczysz gdzie pójdą. To tyle na temat wygody. Co do bezpieczeństwa - niestety jest podobne. tylko musisz trochę wysilić wyobraźnię żeby to zrozumieć. bezpieczeństwo to nie tylko brak wypadków na pasach ale także brak wypadków z ludźmi nielegalnie skracającymi drogę górą, brak napadów w tunelach, brak subiektywnego poczucia zagrożenia w zdegradowanej i nieuczęszczanej przestrzeni, intensywne życie miejskie na przyjaznych, ŻYWYCH ulicach, i wiele wiele innych. Ta estakada to bzdura ale widać jak bardzo samochodzik jest bożkiem dla polaków. smutne
- 4 10
-
2012-10-28 12:33
wyprowadz sie natychmiast
- 4 2
-
2012-10-28 19:03
(1)
No nie wiem, ja wybieram tunel. Mało to razy pijany albo zagapiony w ludzi na przejściu wjechał?
- 3 2
-
2012-10-29 18:57
no to jesteś wybitnie strachliwą jednostką
proponuję nie wychodzić z domu, wszak 99% przejść dla pieszych w Gdańsku to pasy na jezdni
masz jakiś problem z umysłem ale nie mi to diagnozować...- 0 1
-
2012-10-28 09:31
PIS dojdzie do władzy........................... (3)
Jak pisowcy dojdą do władzy to trzymajcie się ramy,drodzy po-wcy odpowiecie za takie bzdurne pomysły ,nie mówiąc już o dokonaniach ,dziwnych inwestycjach.
- 30 13
-
2012-10-28 23:39
jeszcze kilka takich pomysłów
i tak będzie
- 0 1
-
2012-10-28 23:55
czy ja jestem jakis jasnowidz?
wez no kolo daj liste bzdurnych pomyslow i dziwnych inwestycji bo nie kumam
- 1 0
-
2012-10-29 12:42
PIS?
Szanowny włodarz naszego pięknego miasta z takimi wspaniałymi pomysłami jest chyba z PO...
- 0 0
-
2012-10-28 09:32
Bydlo u gory Bydlo u doly
a dzielo niszczenie jest dalej wazne jak dzielo tworzenie w waszej waznej sprawie czyli likwidacji Polski i Narodu Polskiego
- 11 6
-
2012-10-28 09:33
wut? (4)
"Likwidacja tunelów pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Nowa komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt."
autor artykułu - Maciej Naskręt
po co pisać o sobie w 3.os?- 45 0
-
2012-10-28 09:39
by stworzyć wrażenie ważności pana N
- 20 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2012-10-28 12:12
albo trojmiasto.pl nie chce odpowiadać za opinie jednego redaktora
- 6 0
-
2012-10-28 14:51
Chyba Ego tego Pana jest bardzo dużo..
uważa ,że jest jakimś specjalistą od budownictwa i dróg.Na dywanik do dyrektora i oficjalne przeprosiny na stronie ;] A moze to manipulant i jego zadaniem było zrobić burzę ,aby czestotliwość użytkowników forum wzrosła.Frekwencja bije rekordy...
- 2 0
-
2012-10-28 09:35
a może pan redaktor (7)
kupiłby sobie samochód? jak z rok pojeździ to przestanie wypisywać takie głodne kawałki
- 50 9
-
2012-10-28 11:11
a może ty byś sprzedał swój? (6)
z rok nie pojeździsz, zaczniesz inaczej postrzegać miasto. na razie ty i tobie podobni doprowadziliście do permanentnego zakorkowania tego miasta. i pomimo wydania miliardów na nowe trasy, tristar itd - król jest nagi, korki będą się zwiększać. oni (BRG, ZDiZ, Naskręt, Lisicki) - już o tym wiedzą bo mają symulacje. A ty tkwisz w grotesce gierkowsko kapitalistycznej, modląc się do swojego samochodziku. Taki fajny i tani sposob na stanie w korku? Wow. Moje gratulacje ;)
- 5 13
-
2012-10-28 11:28
Gdyby zanudzanie na śmierć było przestępstwem... Moje marzenie. (5)
Nie ma żadnych korków. Na dobrze zaprojektowanych drogach. A takie stanowią większość. Chyba, że dojdzie do remontu, albo innego incydentu. To drugie jest na ogół krótkotrwałe. Zaproponuj alternatywę. Musi mieć następujące cechy: Dowodzę rozkładem jazdy, lokalizacją przystanków, z kim jadę, sam ustalam regulamin pojazdu, sam decyduję o klimie i ogrzewaniu. Są inne niż samochód z takimi cechami? Póki co, komunikację dzielimy na samochodową i do d*py.
- 5 2
-
2012-10-28 13:53
proszę cię... jutro staje zbiorkom. i NIE JEDZIESZ, po prostu! (4)
komunikacja zbiorowa to 45% przejazdów
połowa tych ludzi ma samochody
druga dzwoni po taxi
NIE JEDZIESZ. NIGDZIE. NIKT NIE JEDZIE.
zakład? tak wygląda każde miasto w czasie strajku komunikacji zbiorowej/metra/tramwajów itd
twój samochód to w mieście skrajnie niewydolny zawalidroga, nigdy nie sprawdza się w wersji masowej- 2 4
-
2012-10-28 15:13
są jeszcze nogi
- 2 0
-
2012-10-28 17:16
Słyszałem o ludziach, którzy mają za dużo forsy: Kupują po jachcie, aby nigdy nie zobaczył wody z akwenu. (2)
Po prostu zbiera kurz na podwórku, jest myty i nie popływa, póki ktoś go nie odziedziczy. Głupie? Tak jak mieć samochód i nie jechać. Ale czy na jacht jest tyle haraczu?
Jeśli mówisz prawdę, stanowię większość bezwzględne. Więc interesy samochodziarzy są bezwzględnie ważniejsze. Reszta niech nurza się w ascezie, skoro lubi. Gadasz tak jakbym kiedyś głosił delegalizację transportu zbiorowego. Tak naprawdę szanuję ich wybór. Byłbym dwulicowy, gdyby nie.
Mój samochód jest mniejszy niż autobus...- 1 5
-
2012-10-28 20:52
to, że bredziesz udowodnił już Tutus
w Wyprawach na Wyspy Nonsensu. Powinieneś pamiętać z dzieciństwa. Skoro wszyscy mają samochody, nawet przy 5 poziomowych estakadach, nie jedzie nikt.
Ludzie skaczą po dachach samochodów.- 3 0
-
2012-10-29 14:35
Amsterdam
miasto powszechnej ascezy
- 1 0
-
2012-10-28 09:37
Zgadzam sie z redaktorem - estakady sa paskudne (8)
Tylko skąd pewnosc ze tunel pod martwa na tyle rozladuje ruch w centrum? Ja obstawiam ze ruch przy estakadzie w wiekszosci to ruch z wrzeszcza do pruszcza, chelmu, dolnego miasta. Czy redaktor dysponuje jakimis badaniami na ten temat czy to tylko domysly?
- 44 2
-
2012-10-28 09:40
to było badane przy jaraniu (1)
- 11 2
-
2012-10-28 10:50
badanie "na skręta"
- 7 2
-
2012-10-28 12:14
Wrzeszcz - Pruszcz nie używa estakady, chyba,. że ktoś chce jechać na obwodnicę południową. (1)
Proszę mnie poprawić, ale przecież do Pruszcza wygodniej jechać traktem? A jeśli ktoś chce jechać na obwodnicę południową, to rozsądniej jest jechać Słowackiego na obwodnicę...
Chełm też nie korzysta z tej estakady, bo ona może połączyć tylko dolne miasto -> główne miasto (dalej wrzeszcz, Zaspa, Oliwa)- 3 0
-
2012-10-29 08:09
"przy" a nie "przez" estakade
- 0 0
-
2012-10-28 13:29
ruch, o którym piszesz, obsłuży Nowa Wałowa (3)
- 1 1
-
2012-10-28 14:09
Nowa Wałowa?
A gdzie ta ulica?
- 3 1
-
2012-10-28 17:05
A budują juz tam coś bo jakos przeoczyłem ten droBny szczegół.
- 5 1
-
2012-10-28 19:06
Na razie jej nie ma i prędko nie będzie. A dopóki nie będzie, wszelkie zapewnienia, że przejmie ruch samochodowy, to tylko zwykły bełkot.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.