- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (823 opinie)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (60 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (326 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (442 opinie)
- 5 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (27 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (28 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 11:04
GŁUPOTA !!!!
Po cholerę to burzyć?? A za 10 lat znowu będziemy budować, tak??
Pomysł z tunelami też mi sie nie podoba. Tylko że w tym przypadku trzeba by było zmienić prawo karne. I np. za brudzenie, malowanie, za załatwianie swoich potrzeb do ŁAGRÓW!!
I juz nie trzeba by było niczego zamykać :)- 12 2
-
2012-10-28 11:04
artykuł M. Naskręta sponsorujący M. Naskręta
FenoMEN!- napisać w artykule takie zdanie:"Likwidacja tunelów pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Nowa komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - UWAŻA MACIEJ NASKRĘT".
- 20 1
-
2012-10-28 11:03
naskret sa 3 a nie 4 przejscia
nastepnym razem przygotuj sie lepiej chlopie do pisania wypocin po przebalowanej sobocie
- 10 2
-
2012-10-28 10:59
Urzędasy
Najgorsze jest to że normalny człowiek który płaci podatki na takich ...... podejmujących decyzje nie pójdzie protestować bo w tym czasie co oni urzędują jest w pracy żeby zapłacić podatki...
- 8 1
-
2012-10-28 10:55
Kretyński pomysl
Zamienić cztery przejścia podziemne na pasy ze światłami to kompletnie zatrzyma ruch samochodowy. Gdzie ekologia, jak z bezpieczeństwem pieszych w tunelu a na zebrach. Powinniśmy budować więcej przejść podziemnych i kładek aby zwiększyć bezpieczeństwo i upłynnić ruch.
- 13 1
-
2012-10-28 10:46
Zlikwidować Podwale Przedmiejskie w jego dzisiejszej formie.
Usprawnić przejazd Okopową w stronę traktu św. Wojciecha do węzła z południową obwodnicą, żeby wywalić na nią tranzyt, a z Podwala zrobić śródmiejski bulwar który scali rozwaloną tkankę miasta.
- 5 7
-
2012-10-28 10:46
zlikwidować artykuł
przecież to są same brednie, zero logiki zamiast ciągu przyczynowo-skutkowego jest skutkowo-przyczynowy równie dobrze można wprowadzić całkowity zakaz ruchu bo przecież wtedy ludzie będą jeździć ZKM (chyba na dachach, bo w środku już miejsca nie będzie) i będzie ok. Panie Macieju rozumiem że nie miał pan co zrobić z tą "dodatkową" godzina dzisiaj i powstał taki koszmarek, ale za rok proponuję pójść na spacer zamiast pisać takie brednie. Jestem jak najbardziej za wyprowadzeniem ruchu ze śródmieścia, ale właśnie na estakadę lub do tuneli, a nie na poziom chodników!
- 24 1
-
2012-10-28 10:44
Bzdura.
Najpierw wybudujcie do końca tunel. Zobaczcie czy zdaje egzamin a dopiero później planujcie wyburzenia. Debiliada w tym naszym magistracie.
- 18 1
-
2012-10-28 10:43
linia tramwajowa na stogi też tnie tkankę miasta
zlikwidować. ruch na stogi przez tunel
- 13 2
-
2012-10-28 10:42
myślałem, że to zasypanie tuneli to żart ...
ale okazuje się, że nalezy szybko zbadać tych wnioskujących na wystepowanie złośliwego wirusa umysłowego jaki własnei rozprzestzrenia sie w USA.
Faktem jest,że ta estakada szpeci, ale jest niezbędna w tym miejscu, a przewidywania przeniesienia ruchu na tunel pod Martwą Wisłą to absurd przy takich jego gabarytach jakie są w projekcie.
Zasypanie tuneli to bardzo dobry pomysł na wpisanie do Księgi Guinnessa - nikt takich pomysłów w miejskiej komunikacji nie ma. I tutaj można uwolnić wyobraźnie ile byłoby śmiechu na całym świecie :)
W jednym się zgadzam w tych pomysłach - jaka piękna forsa dla kolesiów z tego się wykroi.- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.