- 1 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (46 opinii)
- 2 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (54 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (403 opinie)
- 4 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (933 opinie)
- 5 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (80 opinii)
- 6 Ostatnia zebra na Grunwaldzkiej ze światłami (47 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-29 19:25
KOMUNO, WRÓĆ !!!
bo demokracja tylko burzy.
NIC NIE BUDUJA, a palce swierzbia aby wyburzyc.- 6 0
-
2012-10-29 19:25
ok, jeśli estakadę zastąpić tunelem :)
zdecydowanie estakada nie jest elementem ozdabiającym miasto, jednak auta muszą jakoś przejechać. tunel byłby zdecydowanie bardziej estetycznym rozwiązaniem, ale pewnie nie będzie pieniędzy na takie udogodnienia.
- 1 1
-
2012-10-29 19:41
Zlikwidujcie całkiem to skrzyżowanie...
i po problemie...
- 2 0
-
2012-10-29 19:47
... - uważa Maciej Naskręt
Czy mnie oczy mylą czy pan Maciej Naskręt w artykule cytuje Macieja Naskręta...
...urocze... po prostu urocze...- 7 0
-
2012-10-29 20:07
Prima Aprilis chyba
- 1 1
-
2012-10-29 20:41
Co tu się dzieje? (1)
A kimże do k... nędzy jest Maciej Naskret, ze to co napisze musi od razu zostac wdrożone? Czy on w ogóle ma jakieś kompetencje w tej dziedzinie, pismak jeden?
- 5 1
-
2012-11-02 12:33
Nie ma żadnych kompetencji.
To jasno widać po tzw. wydumanym artykuliku z sufitu.
- 0 0
-
2012-10-29 20:47
estakada
proponuję by wszystkich tych radnych korzy wymyślają takie idiotyzmy przenieść na Szadółki,mam nadzieję
że tam wylądują po kolejnych wyborach łącznie z adamowiczem !!!!- 4 0
-
2012-10-29 20:50
MACIEJ BUDOWICZY - EKSPERT
Proponuje ankietę, co jeszcze Panu Maciejowi się nie podoba, żeby mógł napisać "obiektywny" artykuł, żenada.
- 4 1
-
2012-10-29 20:51
Autor tego artykulu jest porąbany!
co za ziolo palisz gosciu
zmien dealera!
i tak usununiesz- 4 1
-
2012-10-29 20:57
powinno się ją odnowić
każdy wiadukt, estakada, kładka jest lepszą anternatywą niż skrzyżowania ze światłami i przejściem dla pieszych, po zlikwidowaniu estakady będzie to drugie blokujące skrzyżowanie zaraz po tym które mamy obok, czyli Hucisko.... poza tym jak w tunelu pod Wisłą zdarzy się wypadek to wszyscy będą tam stać w korku i nie będzie innej drogi przejazdu, a tak byłaby chociaż bezkolizyjna estakada...
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.