• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy przystanek problemem dla kierowców

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (131)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Wyszczerbiona i zarysowana przez autobus krawędź nowego przystanku przy al. Havla wkrótce ma zostać naprawiona - zapowiadają urzędnicy. Wyszczerbiona i zarysowana przez autobus krawędź nowego przystanku przy al. Havla wkrótce ma zostać naprawiona - zapowiadają urzędnicy.

Nowy przystanek PrzemyskaMapka, przebudowany w ramach Nowej Warszawskiej, wymaga poprawy - alarmują kierowcy Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Zbyt wysoka krawędź peronu utrudnia zatrzymywanie się tam autobusów, a co najmniej jeden pojazd został już tam uszkodzony. Przed wadliwym peronem swoich pracowników ostrzega GAiT, a realizująca inwestycję Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zapowiada w najbliższym czasie usunięcie usterki.



Czy uszkodziłe(a)ś kiedykolwiek swój samochód z nie swojej winy?

We wtorek, 30 listopada, informowaliśmy o oficjalnym zakończeniu robót przy budowie linii tramwajowej Nowa Warszawska. W ramach inwestycji przebudowano m.in. przystanek autobusowy Przemyska na al. Havla.

Problem w tym, że nowy peron sprawia - póki co - więcej szkód niż korzyści. Przekonał się o tym jeden z kierowców miejskich autobusów, gdy po tym, jak wjechał w zatokę, prawym narożnikiem uderzył w zbyt wysoką krawędź przystanku.

- Poprzedni przystanek był płaski. Teraz z jezdni wjeżdża się w taką zatokę-nieckę, w której autobus nurkuje przodem. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Jeden z kierowców uderzył narożnikiem o krawędź przystanku z takim hukiem, że nie tylko widać tam ślady czerwonego lakieru, ale i wyszczerbienie krawędzi przystanku. Narożnik autobusu przy takim zderzeniu ulega poważnym uszkodzeniom, a to są bardzo drogie rzeczy, za które płaci kierowca z własnej kieszeni - mówi nam jeden z kierowców GAiT.

Podobny problem na przystanku tramwajowym 10 lat temu



Przystanek został oddany do użytku zaledwie w połowie listopada. Co ciekawe, tuż obok znajduje się przystanek tramwajowy, na którym zaraz po otwarciu al. Havla w 2012 r. wystąpił bardzo podobny problem. Otwierające się drzwi w tramwajach haczyły o zbyt wysoki peron, w efekcie czego GAiT (ówczesny Zakład Komunikacji Miejskiej) wycofał kursujące tą trasą bombardiery.

Takie ogłoszenie zawisło w zajezdni autobusowej, by ostrzec kierowców przed zbyt bliskim zatrzymywaniem się na nowym przystanku. Takie ogłoszenie zawisło w zajezdni autobusowej, by ostrzec kierowców przed zbyt bliskim zatrzymywaniem się na nowym przystanku.

Ogłoszenie w zajezdni z przestrogą dla kierowców



Po niedawnej kolizji autobusu z peronem i głosach od narzekających na nową infrastrukturę kierowców, w zajezdni autobusowej przy Hallera pojawiło się ogłoszenie z ostrzeżeniem i apelem o "szczególną ostrożność". Kierowcom zalecono w tym miejscu zachowanie minimalnej prędkości. Zapowiedziano też, że wykryta wada technologiczna zostanie usunięta w niedługim czasie.

- Kwestię przystanku Przemyska omówiliśmy z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni i spółką GAiT. W najbliższym czasie przystanek zostanie inaczej wyprofilowany, co wyeliminuje problematyczną kwestię - poinformowała nas Aneta Niezgoda z DRMG.
To nie pierwsza tego typu sytuacja z nowo oddaną inwestycją. Przypomnijmy, że po otwarciu al. Adamowicza problem wystąpił na jednym z łuków, gdzie przejeżdżający tramwaj haczył lusterkiem o zbyt blisko stojący słup sieci trakcyjnej.

Wideo archiwalne

Miejsca

Opinie (131) 2 zablokowane

  • Przystanek przeszedł odbiór techniczny, więc czemu wszyscy tu zakładają, że to wina źle zbudowanego elementu a nie kierowcy, który najechał za szybko na krawężnik albo zanurkował przodem hamując? Patrząc na to co się dzieje na drogach trudno powiedzieć z pełnym przekonaniem, że winny może być tylko jeden!

    • 0 3

  • Miły Panie autorze artykułu, mam prośbę.

    Proszę jak rasowy dziennikarz ( za takiego Pana uważam) nie kończyć tak artykułu. Ciąg dalszy - czy wykonawca zmienił wymiar (wysokość), czy też zgodnie z wadliwym projektem wykonał swoją pracę? Dlaczego Pan prowokuje tyle sprzecznych komentarzy, sam nie dopełniając fachu dziennikarza? Następny artykuł - ile razy już tak było, że wady nie przeszkodziły w odbiorze dróg w Gdańsku? Za nasze pieniądze, bo to w rzeczywistości z naszych pieniędzy, robi się tyle fuszerek, że już czas to nazwać po imieniu. Może Pan pochyli się nad tematem? Zbyt wiele oczekuję? Nie jestem w tym sam...

    • 1 0

  • A dlaczego kierowca ma pacić za skutki niekompetencji wykonawcy. Niech oni biorą za to odpowiedzialność

    • 3 0

  • (1)

    "Płaci kierowca z własnej kieszeni" - jest coś takiego jak ubezpieczenie.

    • 3 0

    • Z którego GAiT nie korzysta, bo większość pojazdów nie ma AC, i nie chcą tracić zniżek na ubezpieczenie

      • 0 0

  • Słup

    Ten słup miał być podobno przestawiony przy okazji budowy linii tramwajowej Havla-Ujeścisko. W umowie tego punktu nie zapisali? Znowu nie ma winnego?

    • 1 0

  • Niecka , która tam została stworzona jest bezsensowna. Ciekawe jak będzie po obfitych deszczach lub w czasie oblodzenia jezdni

    • 1 0

  • Budować byle jak a o wadach ostrzegać kierowców na katrkach. Prawo wolnego miasta.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane