- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (154 opinie)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (207 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (99 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (459 opinii)
GDDKiA wybrała przebieg Obwodnicy Metropolitalnej
GDDKiA planuje zbudować 33-kilometrową Obwodnicę Metropolitalną według wariantu czerwonego, czyli droga pobiegnie na wschód od Żukowa i na północ od Lublewa. Pierwszy przejazd ekspresówką prawdopodobnie jesienią w 2018 r.
Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie zakończyli weryfikację dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zdecydowali się, że wybudują drogę według wcześniej wskazanego przez doradców wariantu czerwonego.
Oznacza to, że przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd samochodem na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.
Dlaczego wybrano właśnie ten wariant? - Z dwóch przyczyn. Po pierwsze, ze względów środowiskowych, nie powinniśmy mieć poważnych problemów z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji. Po drugie czerwony wariant jest tańszy o pół miliarda złotych od kolejnej propozycji projektantów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
- Jestem optymistą. Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku. Budowę rozpoczniemy w 2016 r. Myślę, że pierwszy przejazd nową droga ekspresową będzie możliwy jesienią 2018 r. - przekonuje Robert Marszałek.
Koszt budowy OM jest jeszcze nieznany, ale szacuje się go na ok. 3 mld zł.
Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu 2011 r. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.
Miejsca
Opinie (154) 3 zablokowane
-
2012-05-10 13:36
(4)
jak skończą budować to się okaże, że i tak jest zbyt blisko aglomeracji
dlaczego obwodnica nie prowadzi do Redy z opcją zjazdu do Gdyni?
południowy jej odcinek jest ok- 19 3
-
2012-05-10 14:02
(1)
Racja, mogliby ten węzeł bardziej na PN zrobić, bliżej Małego Trójmiasta. Jadący od Szczecina na Olsztyn wiele by nie stracili, a Droga Lęborska obsłużyłaby jako obwodnica Rumię, Redę i Wejherowo.
- 5 0
-
2012-05-11 07:51
Nikt ze Szczecina do Olsztyna tędy jeździć nie będzie
- 0 0
-
2012-05-10 13:40
(1)
Wywalili by tą drogę za Kolbudy, za Żukowo i nie do Chwaszczyna a od razu na Luzino by poszli.. kilka lat i to będę już dzielnice 3miasta a nie osobne miasteczka, wsie.. Kto przy zdrowych zmysłach będzie nadkładał dobre 20km by dostać się do Chwaszczyna jak można istniejącą obwodnicą tam sprawnie pojechać..
- 11 2
-
2012-05-11 00:08
za kilka lat
przy takim przyroście naturalnym będą wsie widma, opustoszałe, tak jak część osiedli w miastach..
- 2 0
-
2012-05-10 13:22
ww (2)
Cud miód orzeszki ale durni ekolodzy powiedzą ,że mrówki będą miały zachwiany cykl rozwojowy !
- 75 18
-
2012-05-10 21:51
durni ekolodzy (1)
- 3 1
-
2012-05-11 07:50
Może bałwanie nie zauważasz swoich mutacji spowodowanych wdychaniem trójmiejskich spalin
Ale dla mnie chwila oddechu w tamtejszych lasach ma dość istotny walor zdrowotny. I nie pieprz mi, że mam wyjezdżać na wieś, bo własnie to robię, ale samochodowe lobby zaasfaltowałoby chętnie ostatnią zabitą dechami dziurę.
- 2 6
-
2012-05-10 13:22
ciekawe co tym razem przeszkodzi w budowie (4)
ekolodzy, czy mieszkańcy...?
- 59 12
-
2012-05-11 07:48
Dobrze byłoby, gdyby to byli ekolodzy
Przecięcie Lasów Otomińskich to proszenie się o kłopoty z dzikami np. na drodze w Kolbudach
- 3 0
-
2012-05-10 14:21
ja im przeszkodze
- 4 6
-
2012-05-10 13:50
plajta firmy, która najtańszą oferte złoży
- 14 2
-
2012-05-10 13:28
Koniec Świata
- 12 1
-
2012-05-10 13:16
Wszystko piękne (3)
ale na papierze!
- 59 17
-
2012-05-10 18:03
to samo mówiłeś o Obwodnicy Południowej i Trasie Kwiatkowskiego (2)
- 3 2
-
2012-05-11 07:46
Widocznie mnie z kimś pomyliłeś
lub ktoś się moim nickiem podpisał
- 0 0
-
2012-05-10 22:29
nie uwierze poki nie zobacze...ciekawe kiedy remont poludniowej obwodnicy :) jak pieknie buduja juz wiemy po obwodnicy pruszcza :))))))))) jakie miasto taka obwodnica :))))))))))
- 1 2
-
2012-05-10 13:16
(12)
Budować, budować jak najszybciej !
- 137 34
-
2012-05-10 14:21
(3)
Uważam że założenia tej trasy w obecnym kształcie są bezsensu;(
Moim skromnym zdaniem bardziej potrzebna jest trasa równoległa do obwodnicy która odciążyłaby samą obwodnicę z ruchu tranzytowego. A tutaj po prostu nie ma takiego założenia. Będziemy zalewać Trójmiasto nowymi autami z miejscowości przyległych zamiast wyprowadzać z niego najcięższy ruch który jest najbardziej uciążliwy. Kto wam wybierze tę trasę? Ktoś będzie nadkładał drogi?- 15 8
-
2012-05-10 14:49
(2)
"Moim skromnym zdaniem bardziej potrzebna jest trasa równoległa do obwodnicy która odciążyłaby samą obwodnicę z ruchu tranzytowego. A tutaj po prostu nie ma takiego założenia." - no ale metropolitalna właśnie oddala od trójmiasta ten tranzyt który obecnie idzie obwodnicą - tranzyt będzie szedł południową >metropolitalną>kaszubską
- 7 4
-
2012-05-10 16:04
(1)
tyle że ona robi zbyt wielkie "kółko" aby kierowcy tirów zaczęli ja używać do omijania Trójmiasta. Na mapie doskonale widać ile trzeba byłoby nadłożyć drogi ze Straszyna do Chwaszczyna nowa "genialną" obwodnicą. Nie trzeba być jasnowidzem żeby stwierdzić że GDDKiA chce zwalić na samorządy obowiązek utrzymywania obecnej obwodnicy na samorządy która w momencie ewentualnego oddania do użytku OM będzie potrzebowała generalnego remontu. Dla 3miasta lepiej byłoby stworzyć połączenie 2x2 od Węzła Karczemki do Żukowa + ewentualna budowa jednopasmowego kolizyjnego połączenia po nowym śladzie omijającego wszystkie wioski po drodze na trasie Węzeł Dąbrowa-Żukowo.
- 9 4
-
2012-05-11 07:46
tym bardziej, że nie ma tu ŻADNEGO tranzytu
towar Szczecin - Olsztyn czy Kaliningrad - Berlin jeździ berlinką
- 0 1
-
2012-05-11 06:43
kaszubstwo to nienormalnosć
w polsce już dawno by to zbudowano a na kaszubach wiadomo tuskowo :-(
- 0 4
-
2012-05-10 13:49
w tych czasach może nie być firm, które zbudują...pada jedna po drugiej (2)
- 10 2
-
2012-05-10 22:59
padają z wlanej głupoty, byle by dostać przetarg oferują ceny poniżej kosztów...
system przetargów też jest durny w tym kraju wygrywa najtańsza oferta...
najtańsza i najdroższa oferta w przetargu winna być odrzucana z automatu a w naszym genialnym kraju wybór optymalnej oferty łączy się zawsze z oskarżeniami o łapówki wjazdem CBA a ostatecznie zawsze wygrywa nierealna w założeniach oferta czyli ta najtańsza a efekt mamy taki jak mamy jeden odcinek drogi nie skończony na czas blokuje cała inwestycje. Pomijam iż głupotom rozbijanie jest odcinka do zbudowania na kilka bo to dodatkowo sprzyja nadmiernie entuzjastycznym "małym" firmom wygrać przetarg i się z niego nie wywiązać...- 2 3
-
2012-05-10 13:49
np.Słowackiego długi odcinek,czas krótszy,ale już 9mln w plecy
- 4 0
-
2012-05-10 14:36
Progresja ? (3)
W czasach tak szybkiego wzrostu cen paliwa ( ropa) strach się bać co będzie w 2018r. Nie lepiej stawiać na transport publiczny. Wprawdzie koniunktura spada - mniejsze zapotrzebowanie na ropę czyli stanieje ale o ile?
- 5 5
-
2012-05-10 15:19
(2)
tak to genialne zwłaszcza zaopatrzenie wiezione do sklepów autobusem
- 6 4
-
2012-05-10 15:55
Tylko ograniczona osoba (1)
mogła tak stwierdzić. Czy obwodnicami jeżdżą tylko dostawy?
- 6 2
-
2012-05-10 21:11
większość to auta firmowe
i tiry i dostawcze i osobówki
- 2 1
-
2012-05-11 07:16
No to poprawka:
Remont generalny listopad 2032!!!
- 0 0
-
2012-05-10 23:52
wiesniaki zrubta te drogi jak na zachodzie czyli 6 pasuf !!!!!!! 3 na 3 ! to norma !
a nie 2 na 2 to 19 wiek ! pozdro
- 0 3
-
2012-05-10 23:08
A czy węzeł na Chwaszczynie dalej będzie bez wjazdu w stronę Gdyni? (1)
Czy ta trasa budowana jest też dla gdynian mieszkających pod miastem, czy dla tranzytu? Po "załatwiać" osoby, którym udało się wyprowadzić na suburbia odcinając je od miasta i wysyłając przez Osowę to, jakby to ująć... Skandal?
- 5 0
-
2012-05-10 23:14
obwodnica metropolitarna
ale nie nordowa
- 0 2
-
2012-05-10 22:12
(1)
najmądrzejszy był wariant obwodnicy Żukowa od strony zachodniej
czyli nr 5
z prostej przyczyny całkowicie omija żukowo i tworzy linie upraszczające dojazd zarówno do Gdyni /Sopotu (+małe Trójmiasto) jak i Gdańska
i zdaje się że są to linie krótsze
ponadto odpadł by koszt budowy gigantycznego węzło/błędnika przy Żukowie
kolejną kwestią jest wybudowanie choć kawałka "projektowanej" trasy kaszubskiej koło Chwaszczyna to to się działo z drogami w tej miejscowości wola o pomstę do nieba i każe pytać czym się zajmują prokuratorzy (własnie prasa informuje czym się zajmowali we Wrocaławiu... to wiele wyjaśnia)
inna sprawa to pytanie czy ta droga wogóle powstanie
bo narazie jak zawsze jest wizualizacja
i po co wymyślać fikuśne nazwy dla zwykłej drogi ekspresowej...
a jak już zaczną to żeby się nie skończyło jak z obwodnicą południową z którą bawią się już chyba drugi rok...
ze zwykłą drogą...- 4 4
-
2012-05-10 23:09
Uwaga!
Nie karmić trolla.
- 0 2
-
2012-05-10 22:58
a ja i tak im nie przyklepie dokumentacji
skorzystam z paragrafów
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.