• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: 10 mln zł na rewitalizację ulic Głównego Miasta

Maciej Korolczuk
21 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
10 mln zł w tegorocznym budżecie miasta ma zostać przeznaczone na rewaloryzację ulic Głównego Miasta w Gdańsku. 10 mln zł w tegorocznym budżecie miasta ma zostać przeznaczone na rewaloryzację ulic Głównego Miasta w Gdańsku.

10 mln zł chcą przeznaczyć gdańscy urzędnicy na rewitalizację ulic Głównego Miasta w 2019 r. Wśród zaplanowanych zadań znajduje się m.in. przebudowa Szerokiej i Ogarnej oraz remont chodników na kilkunastu innych ulicach. Przyjrzeliśmy się tym planom z bliska.



Chodniki i ulice na Głównym Mieście:

Niedawno informowaliśmy o planowanym remoncie Długiego Targu. Początek przebudowy był zaplanowany po wakacjach, ale prace stanęły pod znakiem zapytania po tym, jak nowy wojewódzki konserwator zabytków nie zgodził się na remont nawierzchni z użyciem proponowanych materiałów. Jego zdaniem byłoby to "działanie szkodliwe dla charakteru najbardziej reprezentacyjnej ulicy".

Modernizacja fragmentu Traktu Królewskiego to niejedyne działania gdańskich urzędników. Na 2019 r. zaplanowano też rewitalizację innych ulic Głównego Miasta. Pierwotnie w tegorocznym budżecie na te działania przewidziano 15 mln zł, ale już wiadomo, że części planów nie uda się zrealizować i 5 mln zł zostało przesunięte na kolejne lata. Sprawdziliśmy, na co zostaną przeznaczone pozostałe środki.

W zadaniu "Rewitalizacja ulic Głównego Miasta w 2019 r." zostały ujęte następujące ulice:

  • ul. Czopowa - remont istniejących chodników o łącznej długości 140 m w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni - 110 m,
  • ul. Dylinki - remont istniejących chodników o łącznej długości 100 m w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni - 100 m,
  • ul. Elżbietańska - remont istniejących chodników o łącznej długości 230 m w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni - 140 m,
  • ul. Garncarska (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych) - remont istniejących chodników o łącznej długości 90 m,
  • ul. Targ Drzewny (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych) - remont istniejącego chodnika o łącznej długości 40 m,
  • ul. Węglarska (chodnik po stronie południowej) - remont istniejącego chodnika o łącznej długości 60 m,
  • ul. Pańska (chodnik po stronie południowej) - remont istniejącego chodnika o łącznej długości 80 m,
  • ul. Szeroka - odcinek od Targu Drzewnego do ul. Grobla II - modernizacja istniejących chodników w połączeniu z modernizacją nawierzchni jezdni,
  • ul. Ogarna (odcinek od ul. Garbary do ul. Kotwiczników) - modernizacja chodnika wraz z modernizacją nawierzchni jezdni,
  • ul. Przędzalnicza - modernizacja istniejących chodników o łącznej długości 140 m w połączeniu z modernizacją nawierzchni jezdni o długości 70 m,
  • wjazd na Targ Węglowy - otoczenie Teatru Wybrzeże.


- Na tę chwilę została zrealizowana przebudowa ul. Złotników, w ramach tej inwestycji wykonano modernizację jezdni i chodników, a także remont kanalizacji deszczowej - informuje Joanna Bieganowska z Biura Prezydenta ds. Komunikacji i Marki Miasta.
  • Planowane remonty nawierzchni jezdni i chodników na Głównym Mieście.
  • Na tych ulicach przebudowane zostaną chodniki.

Jak informują gdańscy urzędnicy, najbliżej realizacji są inwestycje na ul. Czopowej, Dylinki, Węglarskiej i Pańskiej, dla których poszukiwani są wykonawcy dokumentacji projektowej.

Jak dodają, miasto przystąpi do realizacji powyższych inwestycji po uzyskaniu wszystkich niezbędnych zgód i pozwoleń oraz pozytywnych opinii Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Ogarna przyjazna niewidomym, Szeroka deptakiem



Nieco inaczej sytuacja wygląda z głównymi ulicami w Śródmieściu Gdańska. Na ul. Ogarnej konieczne są dodatkowe prace projektowe uwzględniające pasy rowerowe o szerokości 1,5 m oraz pasy ostrzegawcze i prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, usytuowane w jezdni oraz monitoring wizyjny. Komplet zaktualizowanej dokumentacji projektowej ma być gotowy dopiero w listopadzie.

Wciąż ważą się losy przebudowy ul. Szerokiej. Przypomnijmy, że remont tej ulicy był zaplanowany już na początek... 2018 r. Podobnie jak w przypadku Długiego Targu, przeszkodą okazały się decyzje konserwatora, który wniósł do projektu wiele zapytań i zastrzeżeń. Potrzebne były też konsultacje z mieszkańcami. Po 1,5 roku prac urzędnicy zastanawiają się nad przeprojektowaniem ul. Szerokiej w deptak tzw. shared space - przestrzeń współdzieloną. Prace miałyby zostać podzielone na dwa etapy: pierwszy od ul. Bosmańskiej do ul. Grobla I i drugi - od ul. Grobla I do Targu Drzewnego.

Zarówno plany wobec Ogarnej, jak i Szerokiej miałyby zostać zrealizowane w 2020 r.

  • Mandat za wycieraczką i naklejki na szybie przypominające kierowcy, że chodnik nie jest właściwym miejscem do parkowania to smutna codzienność na ul. Ogarnej.
  • Na ul. Szerokiej piesi także przegrywają z kierowcami parkującymi auta na chodnikach. Przebudowa ulicy ma to zmienić.

Zmieni się też ul. Garncarska. Pozyskana dokumentacja projektowa jest na etapie pozyskiwania uzgodnień niezbędnych do uruchomienia realizacji zadania.

Wkrótce ma też zostać ogłoszony przetarg na przebudowę ul. Przędzalniczej i Elżbietańskiej. W obu tych lokalizacjach prace budowlane mają rozpocząć się jeszcze w tym roku.

Opinie (205) ponad 10 zablokowanych

  • Kiedy Chmielna?! (1)

    Kiedy Chmielna?!

    • 5 3

    • Chmielna zupa regeneracyjna?

      w przerwie na posilek

      • 1 0

  • Czopowa i Dylinki to masakra na tle miasta.

    W końcu miasto coś z tym zrobi.

    • 7 1

  • Nasze dzielnice też..

    W innych dzielnicach gdańska jest hańba i ohyda-fatalne drogi i chodniki a pisze się głównie o remontach w centrum ,bo te są dla turystów. Zapraszam władze Gdańska do Dolnego Wrzeszcza- u nas jest wiele do zrobienia...

    • 14 1

  • Likwidacja latarni na Długim Targu to jakieś nieporozumienie. (2)

    Konserwator podjął dobrą decyzję wstrzymując realizację tego dziwnego projektu.

    • 12 3

    • Czerwona zaraza

      O czerwonym kamieniu pod nogami nie wspominając.

      • 0 0

    • mylisz projekty - tam miała być tylko położona nowe płyty granitowe gamonku

      • 0 0

  • Monotematyczne - knajpiarskie ulice zabijają miejski charakter ulic. (1)

    Przestańcie nam ustawiać życie.

    • 10 5

    • szelmowski wyraz twojej twarzy zabija sens istnienia tego forum

      • 1 0

  • Po co rowery na Ogarnej. I tak wszyscy pedaliści, łącznie z tymi na prąd, ciągną środkiem Traktu. (1)

    Pizza na telefon.

    • 9 3

    • po co samochody w centrum

      i tak wjeżdżają i wyjeżdżają z przedmieści i z innych wsi.

      • 0 0

  • Obawy

    Boję się, że "rewitalizacja" będzie polegała jedynie na zdarciu asfaltu i ponownym odkryciu starego bruku. Nowe będą jedynie krawężniki z ostro ciętego granitu.

    • 9 0

  • (2)

    Wszystko pod turystów A cale miasto tak zapuszczone że szkoda slow

    • 13 1

    • (1)

      Całe miasto? A które jego części konkretnie są "tak zapuszczone"? Sporo chodzę po Gdańsku i trudno znaleźć "tak zapuszczone" miejsca, więc może mnie pokierujesz?

      • 1 1

      • Proszę bardzo

        Orunia tzw. Dolna, Olszynka, Stogi, Przeróbka, Nowy Port, we Wrzeszczu okolice Hallera i można tak jeszcze wymieniać i wymieniać. Polecam pospacerować trochę dalej niż na trasie Urząd Miasta - fontanna Neptuna.

        • 3 0

  • Te miliony Ola chce wydać na ..... zmiany nazw ulic z polskich na niemieckie (4)

    ...

    • 13 10

    • Dla Ciebie pani Prezydent nieudaczniku.

      • 4 4

    • Emilia odpuść

      Ziobro już nie płaci za pisowskie trollowanie

      • 2 4

    • emilcia?

      • 1 0

    • Nuuuudy. Ile można powtarzać ten sam bezsensowny tekst?

      • 1 1

  • Brak słów (4)

    Generalnie zarząd miasta do całkowitej wymiany, może wtedy nastąpią konkretne zmiany

    • 9 5

    • (2)

      Ile wam ,trolle placa za to ciagłe jojczenie ?

      • 2 3

      • Mniej niż Wam UM.

        • 2 1

      • po ujawnieniu emilci i mocodawcow to nie wiem czy cos im zaplaca.

        • 0 1

    • Gwiazda i Wyszkowski do Zarządu !

      Czas hejterów

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane