- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (105 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (125 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (117 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (49 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (66 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Gdańsk: 10 mln zł na rewitalizację ulic Głównego Miasta
10 mln zł chcą przeznaczyć gdańscy urzędnicy na rewitalizację ulic Głównego Miasta w 2019 r. Wśród zaplanowanych zadań znajduje się m.in. przebudowa Szerokiej i Ogarnej oraz remont chodników na kilkunastu innych ulicach. Przyjrzeliśmy się tym planom z bliska.
Modernizacja fragmentu Traktu Królewskiego to niejedyne działania gdańskich urzędników. Na 2019 r. zaplanowano też rewitalizację innych ulic Głównego Miasta. Pierwotnie w tegorocznym budżecie na te działania przewidziano 15 mln zł, ale już wiadomo, że części planów nie uda się zrealizować i 5 mln zł zostało przesunięte na kolejne lata. Sprawdziliśmy, na co zostaną przeznaczone pozostałe środki.
W zadaniu "Rewitalizacja ulic Głównego Miasta w 2019 r." zostały ujęte następujące ulice:
- ul. Czopowa - remont istniejących chodników o łącznej długości 140 m w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni - 110 m,
- ul. Dylinki - remont istniejących chodników o łącznej długości 100 m w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni - 100 m,
- ul. Elżbietańska - remont istniejących chodników o łącznej długości 230 m w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni - 140 m,
- ul. Garncarska (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych) - remont istniejących chodników o łącznej długości 90 m,
- ul. Targ Drzewny (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych) - remont istniejącego chodnika o łącznej długości 40 m,
- ul. Węglarska (chodnik po stronie południowej) - remont istniejącego chodnika o łącznej długości 60 m,
- ul. Pańska (chodnik po stronie południowej) - remont istniejącego chodnika o łącznej długości 80 m,
- ul. Szeroka - odcinek od Targu Drzewnego do ul. Grobla II - modernizacja istniejących chodników w połączeniu z modernizacją nawierzchni jezdni,
- ul. Ogarna (odcinek od ul. Garbary do ul. Kotwiczników) - modernizacja chodnika wraz z modernizacją nawierzchni jezdni,
- ul. Przędzalnicza - modernizacja istniejących chodników o łącznej długości 140 m w połączeniu z modernizacją nawierzchni jezdni o długości 70 m,
- wjazd na Targ Węglowy - otoczenie Teatru Wybrzeże.
- Na tę chwilę została zrealizowana przebudowa ul. Złotników, w ramach tej inwestycji wykonano modernizację jezdni i chodników, a także remont kanalizacji deszczowej - informuje Joanna Bieganowska z Biura Prezydenta ds. Komunikacji i Marki Miasta.
Jak informują gdańscy urzędnicy, najbliżej realizacji są inwestycje na ul. Czopowej, Dylinki, Węglarskiej i Pańskiej, dla których poszukiwani są wykonawcy dokumentacji projektowej.
Jak dodają, miasto przystąpi do realizacji powyższych inwestycji po uzyskaniu wszystkich niezbędnych zgód i pozwoleń oraz pozytywnych opinii Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Ogarna przyjazna niewidomym, Szeroka deptakiem
Nieco inaczej sytuacja wygląda z głównymi ulicami w Śródmieściu Gdańska. Na ul. Ogarnej konieczne są dodatkowe prace projektowe uwzględniające pasy rowerowe o szerokości 1,5 m oraz pasy ostrzegawcze i prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, usytuowane w jezdni oraz monitoring wizyjny. Komplet zaktualizowanej dokumentacji projektowej ma być gotowy dopiero w listopadzie.
Wciąż ważą się losy przebudowy ul. Szerokiej. Przypomnijmy, że remont tej ulicy był zaplanowany już na początek... 2018 r. Podobnie jak w przypadku Długiego Targu, przeszkodą okazały się decyzje konserwatora, który wniósł do projektu wiele zapytań i zastrzeżeń. Potrzebne były też konsultacje z mieszkańcami. Po 1,5 roku prac urzędnicy zastanawiają się nad przeprojektowaniem ul. Szerokiej w deptak tzw. shared space - przestrzeń współdzieloną. Prace miałyby zostać podzielone na dwa etapy: pierwszy od ul. Bosmańskiej do ul. Grobla I i drugi - od ul. Grobla I do Targu Drzewnego.
Zarówno plany wobec Ogarnej, jak i Szerokiej miałyby zostać zrealizowane w 2020 r.
Zmieni się też ul. Garncarska. Pozyskana dokumentacja projektowa jest na etapie pozyskiwania uzgodnień niezbędnych do uruchomienia realizacji zadania.
Wkrótce ma też zostać ogłoszony przetarg na przebudowę ul. Przędzalniczej i Elżbietańskiej. W obu tych lokalizacjach prace budowlane mają rozpocząć się jeszcze w tym roku.
Opinie (205) ponad 10 zablokowanych
-
2020-06-27 09:00
św. Trójcy
- 0 0
-
2019-08-31 02:20
wystarczy sie przyjrzec
Ulica Ogarna i Szeroka powinny byc wylozone brukiem i zamienione w deptak. To obciach, zeby czesc Glownego Miasta byla pokryta brukiem a reszta popeerelowskim asfaltem. Gdzie tu urbanistyczna spojnosc i logika? Wystarczy sie przyjrzec, ile zyskaly na wylozeniu brukiem ulice Piwna czy Sw. Ducha. Pelne zycia i turystow! A Ogarna pomimo pieknie odnowionych kamienic wciaz zieje pustka i robi co najwyzej za srodmiejski parking : ( Poza tym wszedzie na Zachodzie historyczne centra miast wylacza sie z ruchu kolowego. Jest to ekologiczne i estetyczne. Po co utrzymywac w Gdansku relikty brudnej spalinowej epoki?
- 1 1
-
2019-08-22 00:22
Piękny Gdańsk (1)
Gdańsk pięknieje na naszych oczach :) Niestety na forum znajdą się i tacy, którym trudno dogodzić.
- 2 8
-
2019-08-29 09:18
:)
Pięknieje w kilku procentach przypadków, reszta to syf. Dlatego ciężko dogodzić forumowiczu..
W kwestii dróg, chodników i ogólnie tego krwiobiegu miejskiego #gańsktakipiekny już nie jest... Powiedziałbym, że to żart z mieszkańców, którzy płacą tu podatki i mają elementarne prawo do poruszania się po nim w cywilizowany sposób. Nie wspomnę już o turystach, którzy nie daj Boże zboczą z głównych traktów, choć i na nich często trzeba zaciskać zęby, by ich nie stracić ładując się w niezliczone dziury..
Jeżdżę codziennie do pracy przez to nieszczęsne miasto od 10 lat i przez ten czas Gdańsk dorobił się z grubsza odcinkowych (!) remontów Grunwaldzkiej, pomijając pozostałe przypadki..
Jest oczywiście tunel i ... I nie wiem co jeszcze, sorry.
Całe szczęście nie dokładam do wspólnej kasy tego miasta i nie muszę zagryzać zębów gdy słyszę o kolejnych radosnych pomysłach wydawania ich na kolejne muzeum, kolejne durne eventy, kolejne bicie piany w polityce krajowej..
To naprawdę dziwne miasto, gdzie dużo się krzyczy, manifestuje, sadzi się na prowodyra zmian (nie wiem jakich) i ciągle gada o swoim pięknie, podczas gdy mieszkańcy nieśmiało komunikują o podstawowych, licznych problemach głośno nie krzycząc jakby godząc się na życie w syfie, ale z misją..
Brawo!
Pozdrawiam z zadbanego i cichego (także propagandowo) Pruszcza :)
PS. Tu także od 2002r burmistrzem jest ten sam człowiek, niekoniecznie z PiS a rada jak w mordę strzelił z PO. I deweloperzy budują tam, gdzie powinni. Można?- 0 1
-
2019-08-21 08:34
Zrobić ładne deptaki tak jak na Stągiewnej bez samochodów (4)
- 21 10
-
2019-08-21 09:53
Gdańsk nie tylko dla turystów (3)
Mieszkańcy nie są gorszą kategorią ludzi.
Dlaczego turysta ma większe prawa od mieszkańca?
Argument: jak się nie podoba to niech się wyprowadzi - jest krzywdzący.- 5 5
-
2019-08-21 10:33
(1)
Wypowiadaj się za siebie. Mieszkam przy Szerokiej i marzę o deptaku zamiast jezdni-parkingu pod oknem.
- 6 2
-
2019-08-22 10:19
Do Szerokiej można jeszcze dojechać, można także zatrzymać samochód na sąsiednich ulicach /Groble, Klesza, Świętojańska, Podwale Staromiejskie/. Część ulic GM znajdująca się w okolicach ul. Ogarnej to koszmar. Podjeżdżasz pod dom - nie ma nawet jak zostawić zakupów - brak miejsca - sąsiednie ulice - brak miejsca - musisz wyjechać na Podwale Przedmiejskie - ustawić się w korku i następnie szukać miejsca w innej części miasta, np. ul. Żabi Kruk, a może na Rzeźnickiej znajdziesz miejsce. Następnie potulnie zabierasz zakupy i spacerkiem do domu - deptakiem.
- 2 0
-
2019-08-21 10:06
Tak dla gdańszczan ale nie dla aut
- 4 1
-
2019-08-21 09:33
Taka mała uwaga (2)
Fotka auta blokującego chodnik na Ogarnej jest sprzed paru lat, bo teraz tam są słupki i niemożliwe jest tam ustawienie auta, w końcu ktoś pomyślał.
Swoją drogą, też temu samemu autku zrobiłem fotę stojącego w tym samym miejscu a za kierownicą była młoda kobieta z Instytutu Herdera, na zwróconą uwagę, rzekła bym się odp... itd
P.S. Na Kotwiczników na wysokości garaży z reguły stawiane są dwa auta, pół biedy gdy stoją wzdłuż jezdnia czasem dość szeroko że można przejść między nimi a nawet wózkiem inwalidzkim ale bywa że stoją węziej ale zdarza się stoją dwa w poprzek i wtedy zupełnie nie ma jak przejść a jedynie przez wkroczenie na jezdnię. SM ma to generalnie w d.... .- 8 0
-
2019-08-22 08:54
ile telefonów, maili i pism poszło do gzdiz by zauważyli, że słupki to konieczność...
sami z siebie to nic nie widzą, w szafie śpią...
- 2 0
-
2019-08-21 10:50
Obok zrobili ogrodek piwny na chodniku i tez nie mozna przejsc. Zrob fotke...
- 3 0
-
2019-08-21 21:49
główne to o kant d..........y można potłuc
- 2 2
-
2019-08-21 21:07
Potrzeb remontów chodników w centrum Gdańska jest zdecydowanie więcej
- 7 0
-
2019-08-21 20:17
o rany co za teksty
zaplanowano remont za 15 mln.... ale okazuje się że konserwator zabytków....
...okazuje się że 5 mln przesunięto na następne lata....
co wy piszecie? co za propaganda?
nie czytam do końca! bo widać że ściema na maxa
do tego mamy koniec sierpnia 2019 a tu wielkim lit że miliony....
jaki elektorat takie teksty- wszystko łykną
to pan Grzelak pisał?
żadnych remontów nasze miasto nie ma i nie będzie miało- niestety- 6 1
-
2019-08-21 07:15
No brawo (5)
W końcu poprawią te rynsztoki...
Dawno ale to dawno powinno być zrobione. Wstyd przed turystami,a ci naiwni biegają i cieszą jak Stare Miasto ładne
Zrobią to ocenimy przy urnie- 45 21
-
2019-08-21 11:07
nie obchodzą mnie turyści, tylko mieszkańcy. Tych na Główym Mieście nie ma. (2)
kasę przeznaczyć na dzielnice z mieszkańcami - Południe, Chełm, Wrzeszcz, Stogi, Port, Orunia.
- 5 8
-
2019-08-21 15:10
są (1)
np. ja
- 3 0
-
2019-08-21 19:17
I ja też
- 2 0
-
2019-08-21 14:45
buahahhahaha, naprawdę wierzysz ze wybory cos zmieniają? buahahahahha, widać sprali umysł w tv i to mocno
- 0 0
-
2019-08-21 12:08
Mieszkańcy mają w czterech literach turystów.
Ciągle w tym mieście, wszystko jest robione pod turystów, a gdzie jest dobro mieszkańców?
- 6 0
-
2019-08-21 19:09
Na ulice 10 milionów a na influence g*wno tak poprostu lekka ręką pół banki haha trzeba przyznać że jest proporcja
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.