- 1 Oszukane "30 stopni" w majówkę (17 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (342 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (257 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (98 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (361 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (66 opinii)
Gdańsk: 3 mln zł na przebudowę siedziby urzędników
Prawie 3 mln zł będzie kosztowała przebudowa budynku Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Urzędnicy przekonują, że po 21 latach wymaga on gruntownego remontu, a ponadto brakuje miejsca dla pracowników. Przez ostatnie pięć lat na remonty i rozbudowę pomieszczeń biurowych przy ul. Partyzantów wydano ponad 4,5 mln zł.
Zgodnie z zapisami przetargu, planuje się m.in. odświeżenie jego elewacji, kompleksowy remont wnętrz, urządzenie pomieszczenia jadalni pracowniczej oraz przebudowę toalet.
Największą zmianą będzie jednak przekształcenie dotychczas nieużytkowanego poddasza na kolejne pomieszczenia biurowe dla dziewięciu osób. Na I piętrze przewidziano natomiast miejsca pracy dla 15 osób, zaś na parterze dla 14. W sumie w całym budynku pracować będzie 38 urzędników.
Tylko jedna oferta w przetargu
W przetargu została złożona tylko jedna oferta - Przedsiębiorstwa Ekobud z Gdańska, która prace wyceniła na ok. 2 mln 959 tys. zł, podczas gdy Gdański Zarząd Dróg i Zieleni planował przeznaczyć na cel ok. 37 tys. zł więcej (2 mln 996 tys. zł).
- Budynek biurowy C od 21 lat nie był remontowany i wymaga odświeżenia. Ostatnie prace przeprowadzono w nim w 1997 r. Istniejące pomieszczenia biurowe i sanitarne nie spełniają podstawowych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.
Jak wyjaśniają urzędnicy, przebudowa i zwiększenie powierzchni biurowej podyktowane jest również zajęciem części pomieszczeń, użytkowanych dotychczas przez GZDiZ, na potrzeby Gdańskiego Centrum Kontaktu.
- To uszczupliło zasoby powierzchni biurowej naszej jednostki o 167 m kw. - wylicza rzecznik GZDiZ - Zagospodarowanie poddasza bud. C zwiększy powierzchnię biurową o ok. 50 m kw., co zrekompensuje w części utraconą powierzchnię i poprawi warunki pracy pracowników. Dotychczas trudne było zachowanie norm BHP w zakresie powierzchni biurowej przypadającej na jednego pracownika.
Tymczasowa przeprowadzka urzędników
Budynek C jest nieużytkowany od kilku tygodni. Urzędnicy, którzy w nim pracowali, zostali tymczasowo przeniesieni do innych budynków:
- przy ul. Wyspiańskiego (znajdują się tutaj też: lokalna siedziba systemu Tristar, Centrala Ruchu ZTM, punkt obsługi ZTM oraz działy GZDiZ związane z transportem), gdzie na cele biurowe przeznaczono salę konferencyjną,
- przy ul. Trubadurów , gdzie obecnie znajduje się Dział Ewidencji Zajęć Pasa Drogowego oraz Dział Planowania.
Warto dodać, że GZDiZ posiada jeszcze pomieszczenia biurowe w rejonie tunelu pod Martwą Wisłą , gdzie zatrudnieni są pracownicy Działu Utrzymania Tunelu Drogowego.
Zobacz również: Materiał z 2012 r. Oto gdańskie centrum dowodzenia systemu Tristar
Łącznie Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zatrudnia obecnie 258 osób na 252 etatach. Należy przy tym pamiętać, że znaczna część robót zlecana jest podmiotom zewnętrznym - np. w zakresie odśnieżania czy oczyszczania ulic.
Przebudowa i doposażenie wnętrz budynku D
Niezależnie od przetargu GZDiZ, w budynki przy ul. Partyzantów inwestuje także Urząd Miejski. W sąsiadującym z budynkiem C budynku D mieści się biuro obsługi klienta w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
W ubiegłym tygodniu rozstrzygnięto przetarg, w ramach którego przewidziano m.in. wykonanie trzech nowych stanowisk obsługi, jednego stanowiska pomocniczego, robót elektrycznych, nowej aranżacji pomieszczeń, a także dostawy mebli biurowych.
W części "budowlanej" przetargu wybrano ofertę firmy WAJP Wieczorek i Jakóbczak z Pręgowa k. Kolbud z ofertą na kwotę ok. 147 tys. zł, zaś w zakresie doposażenia wnętrz - Tronus Polska z Warszawy na kwotę ok. 16,3 tys. zł.
Ciągła modernizacja budynków przy Partyzantów
To jednak jeszcze nie wszystkie wydatki związane z poprawą warunków pracy urzędników oraz komfortu klientów, odwiedzających siedzibę GZDiZ.
- W 2013 r. wydano ponad 1,5 mln zł na przebudowę budynków D i E. Obecnie budynki te funkcjonują jako jeden budynek, oznaczony literą D.
- W 2015 r. dokonano wyboru wykonawcy rozbudowy wspomnianego wyżej budynku D. Prace budowlane pochłonęły ponad 2,2 mln zł.
- Również w 2015 r. wyłoniono wykonawcę dla remontu kapitalnego budynku A , zlokalizowanego bezpośrednio przy ul. Partyzantów. Na ten cel przeznaczono ok. 824 tys. zł.
Po zakończeniu prac budowlanych w budynku C, jedynym niezmodernizowanym budynkiem przy ul. Partyzantów pozostanie budynek B . W najbliższym czasie nie planuje się jednak jego remontu.
Czytaj również: 1 mln zł na remont elewacji filii Urzędu Miasta Gdyni
Miejsca
Opinie (153) 8 zablokowanych
-
2018-07-26 12:02
Mamy związane ręce i musimy zrobić ten remont. Wolelibyśmy przeznaczyć te środki na remonty dróg ale taki jest system...
- 6 1
-
2018-07-26 11:55
A kierowcy urywają koła na dziurach
Studzienki brakuje znowu na Podwalu przedmiejskim obok Akademii Muzycznej. Urzędnicy jednak muszą mieć remont. Oto Gdańsk właśnie.
- 14 4
-
2018-07-26 11:35
Koprowski zdecyduj się w końcu czy chcesz zadanego otoczenia (1)
czy sypiacych się zabytków
- 6 5
-
2018-07-26 11:36
Zadbanego
- 1 1
-
2018-07-26 10:07
(5)
tak PO marnuje pieniądze podatników mafia działa dalej
- 28 8
-
2018-07-26 10:10
odezwał się dyżurny debil od jaworskiego (4)
- 3 9
-
2018-07-26 11:32
Odezwał się niedorobiony świr od Budynia.
- 5 1
-
2018-07-26 10:23
(2)
Prawdę powiedział, PO ci płaci, masz jakieś profity z tego, że negujesz prawdę? Zamilcz lepiej propagandzisto... Ludzie bronią swoich polityków normalnie jak by obiady z nimi jedli, wódkę razem pili... Tak na serio to twój polityk cię oszuka jak każdy inny...
- 6 2
-
2018-07-26 10:42
(1)
tyle w tym prawdy co w twoim podpisie, daj już spokój
- 2 4
-
2018-07-26 10:47
Nie każdy jest takim debilem jak Ty.
- 3 0
-
2018-07-26 10:05
A może by zredukować (4)
Liczbę urzędników, zoptymalizować procesy i zaoszczędzić pieniądze podatnika? Utopia?
- 98 14
-
2018-07-26 10:11
(3)
Urzędas to potencjalny wyborca. Zobacz jaką kardę ma Adamowicz przed wyborami. Takie poparcie wśród swoich urzędasy budują latami. Właśnie dla tego jak przychodzi nowy "szef" to zmienia kadrę kierowniczą a t powoli szczeble niżej. Wiem patola, ale prawda.
- 14 2
-
2018-07-26 10:43
(1)
patola to twoi wyborcy kacperku
- 4 13
-
2018-07-26 11:29
Głupi, niedorobiony świr w dodatku z obsesją.
- 5 1
-
2018-07-26 10:52
brocha miotła wszystko
wszędzie pisuary siedzą w zarządach ssp. co pół roku ich wymieniają, z sowitą odprawą i wstawiają następnych. Jak najwięcej swoich musi się obłowić.
- 2 5
-
2018-07-26 11:29
prawie 80 tys zł na miejsce dla jednego urzędnika
w samym centrum Wrzeszcza, gdzie nie ma nawet gdzie zaparkować; czy ktoś w UM racjonalnie myśli? czy ktoś zdaje sobie sprawę, że te pieniądze trzeba najpierw komuś odebrać zanim się je lekką ręką wyda; Wind of Change
- 15 6
-
2018-07-26 11:21
Do przerzucania papierków z kupki na kupkę i robienia kawusi nie potrzebują takiego remontu.
- 10 8
-
2018-07-26 11:19
Będzie remoncik za kasę podatnika, a POtem cicha prywatyzacja.
Styl Platformy Okupacyjnej . Tak zrobili ze szpitalami. Klasyczka Sawicka wiedziała co mówi.
- 15 6
-
2018-07-26 11:19
Bydyn land
jednak jesteś królem , a podatnik osłem !
- 9 3
-
2018-07-26 10:02
(1)
A teraz wspólnie krzyczymy kon-sty-tu-cja!
- 66 42
-
2018-07-26 11:18
zadzwoń do Piotrowicza
i krzycz do słuchawki
- 9 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.