• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: będzie 6 km nowych dróg rowerowych

Marzena Klimowicz-Sikorska
6 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Aby Gdańsk był stolicą rowerową, musi budować ok. 20 km dróg rowerowych rocznie - twierdzą rowerzyści. Na razie przybędzie nam 6 km. Aby Gdańsk był stolicą rowerową, musi budować ok. 20 km dróg rowerowych rocznie - twierdzą rowerzyści. Na razie przybędzie nam 6 km.

W Gdańsku rozstrzygnięto przetarg na budowę trzech kolejnych dróg rowerowych o długości sześciu km. Inwestycja ma zamknąć się w niecałych 6 mln zł, choć miasto planowało wydać blisko 2,5 mln zł więcej.



Budowa nowych dróg rowerowych w Gdańsku zmieni sytuację rowerzystów?

W ramach unijnego projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej latach 2007-2013", w Gdańsku rozstrzygnięto przetargi na budowę trzech nowych dróg rowerowych. Inwestycje są tańsze niż zakładano. Miasto planowało bowiem przeznaczyć na ten cel 8,4 mln zł, natomiast oferenci wycenili wykonanie ścieżek na niecałe 6 mln zł.

Co na to rowerzyści? - Cieszymy się z tej inwestycji. Jeśli jednak Gdańsk chce być stolicą rowerową, musi budować ok. 20 km tras rowerowych rocznie, a więc tyle, ile budują półmilionowe miasta na zachodzie - mówi Roger Jackowski ze stowarzyszenia Gdańska Kampania Rowerowa. - Niestety wiele z istniejących dróg rowerowych jest często źle zaprojektowanych, czego najlepszym przykładem jest trasa przy sądzie na Nowych Ogrodach. Boli nas też to, że miasto projektując je, nie konsultuje się z organizacjami rowerowymi - dodaje.

Wszystkie trzy ścieżki wykona firma Skanska. Pierwsze prace mają się rozpocząć tuż po podpisaniu umowy, a więc niewykluczone, że w pierwszej połowie lipca. Na wykonanie prac zwycięska firma ma 16 miesięcy.

Lokalizacja nowych dróg rowerowych:

1) Droga rowerowa wzdłuż ul. Krasickiego zobacz na mapie GdańskaWyzwolenia zobacz na mapie Gdańska, od ul. Zdrojowej do ul. Marynarki Polskiej i przystani promowej - o długości 2,25 km.

2) Droga rowerowa wzdłuż ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska i ul. Stryjewskiego, na odcinku od ul. Sucharskiego do ul. Nowotnej - o długości 1,8 km.

3) Droga rowerowa wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska, na odcinku od ul. Sobótki do ul. Wileńskiej - o długości 2,1 km.

Opinie (371) ponad 10 zablokowanych

  • a kiedy bedzie świetokrzyska i małomiejsaka ?

    • 3 2

  • pieszy antyrowerzysta (5)

    fotoradary dla rowerzystów i kamery na skrzyzowaniach. obowiazek tablic rej.

    • 2 14

    • Chyba Cie porabało.

      • 3 2

    • (2)

      szedłem prawidłowo chodnikiem, obok ścieżka dla porąbańców - potrącił mnie, zbluzgał i uciekł. Jak go znależć??? Ja? dwa peknięte żebra.

      • 1 2

      • jakoś Ci nie wierzę

        • 1 0

      • a mnie potrącił samochód na przejściu dla pieszych, zabił i uciekł

        Jak mam go znaleźć?

        • 0 0

    • a samochodzikiem ci się zdarza kubusiu?

      • 0 0

  • Krasickiego -> poźniej jest GDAŃSKA

    i dojazd do Hallera ulicą Gdańską, a szczególnie na krótkim odcinku od Uczniowskiej, gdzie od 50 lat jest wydeptana ścieżka dla pieszych i rowerów, to skandal. Mam nadzieję, że ktoś wreszcie ruszy głową i ułatwi życie dziesiątkom rowerzystów jeżdżących codziennie HALLERA-WYZWOLENIA.

    • 7 2

  • przepłacone te kilometry dróg

    • 2 4

  • ścieżka czy chodnik ? (2)

    Może najpierw warto byłoby nauczyć ludzi bez rowerów, że ścieżka ROWEROWA, jak sama nazwa wskazuje jest dla rowerów.
    Szlag mnie trafia kiedy wyjeżdżam zza zakrętu a tam stoją sobie i dyskutują na środku drogi i w sumie wychodzi na jedno, bo ścieżki które miasto tak wspaniałomyślnie buduje i tak służą za chodnik...

    • 9 4

    • w Niemcach jak rowerzysta wywali się przez delikwenta i sobie coś zrobi płaci delikwent będący na ścieżce rowerowej

      • 4 1

    • Masz rację, ze miasto jest ogromnie wspaniałomyślne w budowaniu "ścieżek" - kosztem zmniejszania chodnika i ciągłych kolizji rowerzystów z pieszymi - ale najważniejsze, ze statystyka rośnie!

      • 3 0

  • Mysle ,ze Budyn wie co robi i mysli perspektywicznie.

    Gdy cena ropy podskoczy kiedys do 10 zl za litr ludzie przesiada sie na rowery.A tak na serio to dobrze ,ze niezapomina sie o rowerzystach ale kiedy nadrobione zostana zaleglosci w odnawianiu juz dziurawych i pokruszonych nawierzchni.Maszyna a wlasciwie maszyny do zrywania starego asfaltu i przerabianaia na miejscu(kombajn)...Ile kasy by miasto zaoszczedzilo gdyby mialo pare takich maszyn na wlasnosc i oplacanych pracownikow z wlasnego budzetu.Ile kasy rocznie na takich remontach mozna by bylo zaoszczedzic ?..A pracy na gdanskich drogach raczej nigdy nie zabraknie a bezrobotnych czekajacych na jakies przeszkolenie chyba nie brakuje?,...Ale czy tak bedzie ?-watpie..lepiej sprzedac kontrakt zaprzyjaznionej z urzedem firmie.

    • 4 4

  • nowe sciezki pomalowanie linie na chodniku.

    • 3 3

  • jeszcze jedna

    Życzyłbym sobie i innym rowerzystom ścieżki na Westerplatte przy okazji remontu ul Sucharskiego to byłaby ścieżka dla rodaków i obcokrajowców niech władze miasta o tym pomyślą

    • 9 2

  • 1km = 1 mln PLN

    o k...a! za taką kasę to powinny być 3 pasy w każdym kierunku :)

    • 18 1

  • Centrum - czarna dziura - Pruszcz (3)

    dlaczego większość ścieżek skupia się w okolicach Wrzeszcza, Brzeźna itd. Od Centrum Gdańska w stronę Pruszcza droga się urywa niestety. Może tą częścią miasta też by się zainteresowali nasi wspaniali włodarze miejscy?!

    • 14 3

    • Pruszcz ścieżki ma (2)

      niestety kończą się one na granicy z Gdańskiem - żenada... a pomyśleć, że Gdańszczanie i Pruszczanie na rowerach cały dzień starają się przecisnąć przez wąskie gardło na wale kanału raduńskiego, mimo braku ścieżki rowerowej... Śmiem twierdzić, że jeśli 10 lat temu to połączenie zostało by zrealizowane to dzić korków na Trakcie Św. Wojciech by nie było.

      • 4 3

      • (1)

        Problemem jest Kanał Raduni, który jest w b. złym stanie technicznym i który musi być przebudowany, bo przy nieszczęśliwym zbiegu okolicznosci grozi wylaniem i powtórką z powodzi z 2001r. Z tego też powodu nie robi się Traktu Św. Wojciecha - najpierw musi być wykonany Kanał.
        Na przebudowę Kanału nie było dotychczas środków, bo jest on wpisany do rejestru zabytków, i jakiekolwiek prace są b. drogie. Dodatkowo, przez lata trwał spór o to czyj jest Kanał - miasta czy marszałka: chodizło oczywiście o koszty których nikt nie chciał ponieść.
        I na koniec dobra wiadomość - znalazły się pieniądze z UE na przebudowę Kanału, wybrano już wykonawcę robót za 133 mln - termin wykonania 31 m-cy.
        Mam nadzieję że to wyjaśnienei rozwiewa Twoje wątpliwości.

        • 2 0

        • wątpliwości wyjaśnione, dzięki :)

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane