• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk i Gdynia dostaną pieniądze na projekty nowych dróg

Maciej Naskręt
11 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak dziś wygląda ul. Węglowa w Gdyni. Kosztem 100 mln zł ma zmienić się w dwujezdniową ulicę. Na razie Gdynia dostanie ok. 1,4 mln zł dotacji na opracowanie projektu jej rozbudowy. Tak dziś wygląda ul. Węglowa w Gdyni. Kosztem 100 mln zł ma zmienić się w dwujezdniową ulicę. Na razie Gdynia dostanie ok. 1,4 mln zł dotacji na opracowanie projektu jej rozbudowy.

Nowa Bulońska w Gdańsku i Nowa Węglowa w Gdyni to inwestycje drogowe, do których opracowania dołoży się Unia Europejska. Pieniądze zostaną wydane na dokumentację projektową. Obie drogi mają powstać w latach 2014 - 2020.



Dzięki unijnym dotacjom bliżej jest do budowy dwóch ważnych inwestycji. Gdynia otrzymała 1,4 mln zł dofinansowania na opracowanie projektu budowlanego ulicy Nowej Węglowej, która będzie wiodła od ul. Wendy zobacz na mapie Gdańska przez południowe tereny kolejowe zobacz na mapie Gdyni do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni i dalej tunelem pod główną magistralą kolejową do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni.

Natomiast Gdańsk zaoszczędzi na przygotowaniu dokumentacji na potrzeby budowy ul. Nowej Bulońskiej, która połączy ul. Bulońską zobacz na mapie Gdańskaul. Jabłoniową w Jasieniu zobacz na mapie Gdańska. Prace w tym przypadku mają kosztować 2 mln zł.

- Pod koniec czerwca Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o dofinansowaniu obu inwestycji. Wcześniej zostały one pozytywnie ocenione pod kątem możliwości ich wykonania w zakresie techniczno-technologicznym, finansowo-ekonomicznym i ochrony środowiska. Ponadto inwestycje zostały zweryfikowane pod względem formalnym i zgodności ze Strategią Rozwoju Województwa Pomorskiego oraz celami RPO - tłumaczy Sławomir Lewandowski z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Dofinansowanie obu trójmiejskich inwestycji pokryje 75 proc. całego kosztu związanego z zamówieniem projektów budowlanych. Dla Nowej Węglowej koszt ten wynosi nieco ponad 1,9 mln zł, a ul. Nowej Bulońskiej 2 mln zł.

- Regionalny program operacyjny umożliwia dofinansowanie wydatków na opracowanie dokumentacji inwestycji, które miałyby toczyć się w kolejnej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej, czyli w latach 2014-2020. Korzystamy z tego. Z nadejściem 2014 r. będziemy posiadać już niezbędne opracowania do budowy Nowej Bulońskiej, która jest inwestycją strategiczną dla południa Gdańska - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Czy twoje miasto dobrze wydaje pieniądze na nowe drogi?

Planiści z Gdańska szacują, że na budowę 1,6-kilometrowej ul. Nowej Bulońskiej o przekroju dwóch jezdni - każda po dwa pasy - w budżecie trzeba zapisać 197 mln zł. Jeśli w ciągu nowej trasy po torach ma jeździć dodatkowo tramwaj, miasto będzie musiało dołożyć 22 mln zł. Są to jednak wstępne szacunki. Bardziej szczegółowe wyliczenia pewnie poznamy, gdy projekt budowlany ujrzy światło dzienne. Nowa trasa między Moreną a Jasieniem sprawi, że korki z ulic Myśliwskiej, Piekarniczej czy Rakoczego zwyczajnie znikną.

O połowę tańsza ma być ul. Nowa Węglowa w Gdyni, która będzie miała podobne parametry, co droga planowana w Gdańsku.

- Prawdopodobnie na 1,5-kilometrową trasę o przekroju dwóch jezdni wydamy ok. 100 mln zł. Droga ma zapewnić rozwój północnej części Śródmieścia, ale także wypchnąć z centrum ruch tranzytowy, zmierzający do i z portu oraz stoczni - tłumaczy Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.

Wszystko wskazuje na to, że obie drogi miałyby powstać w latach 2014-2020. Władzom Gdyni i Gdańska trudno jednoznacznie wskazać dokładną datę wbicia pierwszej łopaty. Nikt nie wie bowiem, jak duże koszty budowy obu dróg zrekompensuje Unia Europejska. Bruksela musi wcześniej przygotować i uchwalić budżet do końca dekady.

Obie nazwy przyszłych ulic - Nowa Węglowa i Nowa Bulońska - mają wyłącznie charakter roboczy. Po ich wybudowaniu z pewnością zmienią nazwę. Podobnie stało się z ul. Nową Łódzką, a dzisiejszą al. Havla.

Opinie (195) 9 zablokowanych

  • "Nowa trasa między Moreną a Jasieniem sprawi, że korki z ulic Myśliwskiej, Piekarniczej czy Rakoczego zwyczajnie znikną" (26)

    Jak Havla zbudowali też korki miały zniknąć.

    • 148 31

    • (11)

      budowa nowej drogi lub poszerzenie starej pomaga na chwilę lub przenosi korek na sąsiednie ulice - przyczyną jest ruch wzbudzony, czyli każde ułatwienie dla aut (np szersza droga) powoduje. że więcej osób przesiada się do samochodów i droga znów się korkuje - prowadzi to do dalszej degradacji komunikacji publicznej (mało kto nią jeździ) i degradacji przestrzeni miejskiej (coraz szersze drogi, estakady itp w środku miasta) - zrozumieli to już nawet amerykanie i niektóre miasta (NY, Portland) przestają już w nieskończoność poszerzać ulice, stawiają na komunikację zbiorową i wysoką jakość przestrzeni publicznej (Atlanta ma już w centrum autostrady po 16 pasów wciąż zakorkowane, Los Angeles to jeden wielki betonowy parking )

      • 34 21

      • atlanta (1)

        ładne miejsce. faktycznei szerokie duze drogi. 500 000 ludzi (taki wiekszy gdansk) i pkb roczne 270mld baksow.

        gdansk to wiocha take ze oli. ładna, cicha, sielska nawet. ale bez pieniedzy i bez perspektyw.

        • 9 20

        • Sluchaj prosty czlowieczku

          Atlanta stanowi kulturalne i ekonomiczne centrum obszaru metropolitalnego Atlanta, zamieszkiwanego przez ponad 5 milionów osób. Do tego Zajmuje 4. miejsce na liście miast, które skupiają najwięcej korporacji z listy Fortune 500, tuż za Nowym Jorkiem, Houston i Dallas.

          Pieniadze kiedys beda a perspektywy juz sa a Atlanta nigdy taka piekna i pieknie polozona jak Gdansk nie bedzie.

          • 10 1

      • do czego porównujesz?!!! (6)

        Ameryka, gdzie większość ma co najmniej jeden samochód, gdzie większość ludzi dojeżdża do pracy po kilkadziesiąt kilometrów, gdzie infrastrukturę miasta się rozbudowuje, a nie jak u nas w wielu miejscach dopiero buduje, gdzie zawsze była kasa aby inwestycję zrealizować od początku do końca, a nie jak w GD (po kilkudziesięciu latach dokończona Armii Krajowej, niedokończona Bulońska, gdzie dwupasmówka w środku miasta kończy się polem). Nawet komunikacja miejska nie fruwa, tylko potrzebuje odpowiedniej infrastruktury. Bus-pas nie powstanie przecież na jedno-jezdniowej ulicy... trochę nam daleko do podanych amerykańskich przykładów, prawda?

        • 13 4

        • pozostaje pytanie, czy brnąć tak jak oni w ślepy zaułek (4)

          czy szukać innych rozwiązań sprawdzonych w miastach niemieckich, holenderskich czy skandynawskich, gdzie od ponad dwudziestu lat stawia się na rozwój systemów intermodalnych (bike and ride) oraz tzw. miasta krótkich odległości. U nas też niektórzy urbaniści i samorządowcy zaczynają kumać bazę i stąd większe zainteresowanie budzi we mnie perspektywa kolei metropolitalnej na Morenę i dalej do Rębiechowa i na Kaszuby niż kosztujące dziesiątki milionów projekty tuneli i estakad na trasach krających miasto na kawałki.

          • 14 3

          • Wg mnie to ślepy zaułek - bo dużo zawodów przeniesie się na robotę przez internet (1)

            Warto więc budować ale łącza i sieć bezprzewodową a nie ulice!

            • 1 4

            • gdzieś pracujesz? realna praca czy klawiszowa? Przenieś na internet budowę autostrad lub sadzenie drzew

              • 5 1

          • ci sami geniusze od bike and ride

            byli za przenoszeniem uciążliwej pracy do Azji by nasze środowisko nie ucierpiało, inni zajęli się wymiarami ogórków.
            Jak widać geniusz ma naśladowców

            • 5 3

          • i znowu do czego porównujemy?!

            Niemcy od ponad dwudziestu lat stawiają na systemy intermodalne, bo od czterdziestu lat mają drogi wiadukty, tunele, obwodnice, drogi ekspresowe i autostrady! Bike and ride to słuszny kierunek, ale nie zamiast dokończenia i uzupełnienia infrastruktury drogowej, tylko obok tej infrastruktury. (o Skandynawii nawet nie piszę, bo to kompletnie inna rzeczywistość transportu i komunikacji drogowej od niemieckiej, czy polskiej)

            • 1 0

        • bo my dopiero zaczynamy gonić amerykanów, oni już budują swoje samochodowe miasta od 70 lat, mamy więc niepowtarzalną szansę skorzystać z ich doświadczenia i nie popełniać błędów budowy miast dla samochodów

          • 3 1

      • "ruch wzbudzony, czyli każde ułatwienie dla aut (np szersza droga) powoduje. że więcej osób przesiada się do samochodów i droga znów się korkuje - prowadzi to do dalszej degradacji komunikacji publiczne"

        ta wiedza jest z simcity?
        kolejny badacz Pisma Św z d*py wzięty.
        Nie ma dwóch miast takich samych, nawet potrzeby mieszkańców mogą się różnić. Wrzucanie do jednego wora ma wartość jak śmieci w tym worze

        • 7 3

      • Opanuj się człowieku

        To tylko zwykła miejska uliczka 2+2 i po środku tramwaj.Co ty porównujesz ? jakie Stany ? Jakie estakady ? Jaka degradacja ? Byłeś kiedyś w Hamburgu? nie? tak myślałem.a może lepiej wszędzie posiejmy trawę i zajmijmy się wyplataniem koszyków z wikliny.Ale jak mam przewiezc meble i lodówkę rowerem?No tak,zrobie sobie nowe z wikliny sorry..

        • 1 1

    • (12)

      I nadal kit wciskacie o rozwijającym się kraju. To że drogi się buduje jest normalne. Byłem w niemieckich miastach i to co jest w Gdańsku to jest żenada. Jadę główną ulicą przez miasto a tam same garby... Wciskacie ludziom kit. Jest tragedia i zrujnowano nam gospodarkę, mamy najwięcej biedaków w europie, naszymi firmami rządzą obcokrajowcy, a my jesteśmy tylko robolami! Taka jest prawda. Nie głosujcie na nocną zmianę (youtube) -> Tam wałesa, tusk, miler, mazowiecki, niesiolowski, pawlak sprzedali nas polaków! Przecz z komuną, precz z PO + PSL +SLD + Palikotem. Jestem młody 50% moich znajomych nie ma pracy. Warto ruszyć głową. Możecie nie lubić Kaczyńskiego, ale za jego rządów ludzie do mnie do pracy nie chcieli za 2000 na rękę przyjść, a teraz 1200 i ludzi na pęczki. Prawda jest taka: Może Kaczyński nie wygląda i trochę sepleni, ale to człowiek honoru!

      NIECH ŻYJE POLSKA!!!

      • 22 66

      • (3)

        Proszę po raz kolejny - ile wam płacą za to PISanie i gdzie można sobie załatwić taką robótkę?

        • 43 15

        • (2)

          ci frajerzy to za darmo robią! :)

          • 34 6

          • (1)

            Tak robię to za darmo, jestem patriotą i chcę żeby ten kraj się rozwijał!

            • 6 16

            • a ja bym powiedział...

              że opętał ciebie kaczynizm :)

              • 6 3

      • raczej: z horroru! :D

        • 13 3

      • aż czytaqć się nie chce tych bzdur

        ja mam pytanie. Płaciłeś ludziom 2000 na rękę bo Kaczyński ci kazał, a teraz Tusk każe Tobie 1200 płącić. O co tu chodzi ? Zacznij płacić ludziom uczciwą stawkę za ich pracę, a nie głupoty tu wypisujesz.

        • 28 2

      • Ciekawe czy to ich zasługa, że rządzili w czasie globalnego prosperity (2)

        Gdy kapitał walił drzwiami i oknami czy jednak zbieg okoliczności?

        • 15 0

        • jeśli pytasz o lata 2005-2008 (1)

          to po prostu światy trend. Już jak SLD oddawało rząd, to mieliśmy świetne wyniki za ostatnie kwartały.

          Światowa gospodarka huszczała i świstała. Nawet PiS by tego nie popsuł, choć robił co mógł - sprawdźmy ile wybudowano autostrad.

          Aha, zapomniałem - oni rozliczali. A nie... bo przez 2.5 roku nikogo nie rozliczyli. No to nie wiem, ale robili coś bardzo ważnego, bo ważnych rzeczy nie dotykali. (może jestem nieuczciwy, bo przecież dali becikowe. Chyba w ramach budowy prorodzinnego społeczeństwa - na wzór Prezesa )

          • 18 0

          • Jedną rzecz zrobili dobrze, mi się ten 1% podatku mniej przydał ;)

            I to chyba będzie na tyle....

            • 4 1

      • jestem młody i mam pracę (2)

        100% moich znajomych ma pracę. No, tak - my jesteśmy z układu.

        A nie - po prostu się uczyliśmy w dobrych zawodach i mieliśmy pomysł na własne życie. A co takie potrafią koledzy?

        • 29 1

        • (1)

          Kończyli politechnikę gdańską kolego, znam dużo absolwentów, po budownictwie to już w ogóle pracy nie ma. Tylko trzeba trochę słuchać ludzi na około, a nie udawać że wszystko jest ok...

          • 2 2

          • a może ambicyjki zbyt wygórowane?

            skończy toto ledwo studia i już chce mieć średnią krajową na rękę. A budowa kariery? a zdobywanie doświadczenia? Na dobrą pensję pracuje się latami...

            • 1 0

    • Jeśli zwiększy się ruch na Bulońskiej a zostanie to kretyńskie skrzyżowanie z Rakoczego, gdzie dojdą (dojadą) jeszcze tramwaje, to nawet nie ma co marzyć.

      • 23 3

  • A w Sopocie ? Tam nie powstanie żadna nowa ulica ? (14)

    • 47 11

    • będzie tunel (1)

      hahaha

      • 13 5

      • boki zrywać normalnie.

        a tunel powstanie, to kwestia czasu. tak jak stadiony i autostrady.

        • 5 1

    • mam nadzieje ze to nie jedne inwestycje drogowe

      do 2020 roku, bo to jednak trochę mało jak na 3miasto.

      • 5 3

    • Nie powstanie (6)

      bo to wieś z dwoma ulicami na krzyż. Gdyby nie molo i kiczowaty festiwal to dawno skończył by jako dzielnica Gdańska

      • 13 7

      • Raczej gdyby nie opłaty środowiskowe.

        Tak trzeba by z nich zrezygnować.

        • 2 2

      • ale o co ci właściwie chodzi?

        jeden przypał i kilku folołersów.

        • 2 1

      • ;)

        bez kitu to samo chcialem napisac!! ;) hehe

        • 1 1

      • Gdańsk znany jest ze swych autorytarnych zapędów, jak Rosjanie. (2)

        • 1 4

        • A Gdynia jest znana z opalania się pod Słońcem bulwaru (1)

          w ramach Mistrzostw Świata w odpoczywaniu

          • 2 3

          • A Sopot to wioska z jedną główna drogą przez środek :)

            • 3 3

    • W Sopocie?

      Gdzie? Na plaży :)
      Tunelem pod Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym to nasze wnuki pojadą (jak dożyją)

      • 0 1

    • A po co ???

      • 0 0

    • Jak mi przykro :).

      • 0 0

    • sopot

      a gdzie w sopocie jest miejsce na nowe drogi??? to po pierwsze. a po drugie podziękujcie Karnasiowi że was olewa

      • 0 0

  • (1)

    Havla a gdzie to jest?
    kto uzywa tej nazawy

    • 17 107

    • Jak by było Putina to byś jej używał cały czas ?

      • 3 2

  • patrząc na te ceny (2)

    idę kupić kilof tam pod asfaltem musi leżeć złoto , bo nie wiem jak to mozliwe żeby
    1,6 km asfaltu x 2 (za dwie jezdnie) kosztował taką kupe $$$

    • 78 29

    • (1)

      a ziemia pod inwestycję to myślisz, że skąd się weźmie? Muszą ją wykupić!

      • 17 2

      • no i tunele to przecież jedna z najtańszych konstrukcji

        • 9 0

  • a nowa Świętokrzyska!?! (5)

    Zróbcie lepiej drogę z al. Havla do Obwodnicy bo dzień w dzień są tam korki na Świętokrzyskiej!!!

    • 71 16

    • Nowa Świętokrzyska!!!

      Jestem za, w planach jest na 2014-2016 a nic sie o tym nie mowi...
      Kiedy bedzie to zrobione??? Niech sie wezma do roboty to i firmy nie beda upadały.

      • 5 5

    • zgadzam się (1)

      najśmieszne jest to że urzędnicy planują najpierw nową podmiejską robić a potem nową świętkorzyską. Gdzie wystarczy tylko przyjechać i zobaczyć gdzie jest katastrofa. Powinno się stawiać jak najwięcej na ulice wylotowe z miasta.

      Ale spoko jestem dobrej myśli są dwie ważne instytucje przy nowej świętokrzyskiej którym po drodze z nową świętokrzyską a są to biedronka (ogromny kapitał) i kościół (ogromny kapitał)

      • 6 4

      • Nowa Świętokrzyska ma nr 4, a Nowa Bulońska ma nr 1

        Więc kolejność jest zrozumiała. Świętokrzyska blokuje się teraz tylko w jedną stronę, a dokładnie powrotną. Po drugie dopiero co zrobiono nam Havla, więc nie ma co liczyć że od razu ruszy kolejna inwestycja. A NB mimo wszystko będzie dobre i dla nas, bo odciąży korki na Jabłoniowej, a co za tym idzie część aut ze świętokrzyskiej przejdzie na tą ulicę.

        • 6 1

    • Nie wiadomo (1)

      Jeśli się nie mylę to akurat budowa Nowej Świętokrzyskiej wcale nie jest przesądzona - to zdaje się tylko jedna z inwestycji branych pod uwagę w "planie długoletnim" czy jak się tam ten dokument konkretnie nazywa. Ale oczywiście ta ulica aż się prosi o powstanie, bo od skrzyżowania z Havla aż do obwodnicy jest normalna **ujnia z grzybnią!

      • 5 1

      • Z ta inwestycja jest maly problem

        Nawet jeśli powstanie ten układ - ulica ma odbijać w strunę osiedla alconu a następnie wracać w stronę węzła Kowale i uwaga przed kowalami przy granicy gminy ma wpaść z powrotem do istniejącej świętokrzyskiej - czy zdajcie sobie sprawę jakie tam będzie "wąskie gardło" miedzy końcem trasy a wjazdem na obwodnice??jaki smród spalin i korki będą na kowalach??A najdziwniejsze jest ze tym z kowal zamiast zależeć na tym żeby to miejsce udrożnić to blokują rozszerzenie inwestycji do samej obwodnicy tłumacząc obawy przed dużym ruchem pod oknami - to zobaczycie jak wam gdansk zakończy dwa pasy pod granica gminy i pod oknami i zrobia sie korki to dopiero będzie wam śmierdziało - mało wam szadolek a i w korkach stać lubicie?co za ludzie...

        • 2 0

  • Proponuję, żeby za te 100mln zrobili ul. płk Dąbka w Gdyni... (7)

    lepsza inwestycja niż budowanie kawałka drogi developerom, kt. wybudują nowe centrum

    • 50 18

    • opinia (5)

      Nigdy jej nie zrobią, bo to jest północ Gdyni, której Szczurek nie cierpi.

      • 10 5

      • No jak nie cierpi?! (4)

        Przecież tam na północy buduje sobie i kolegom lotnisko.

        • 12 2

        • rondo Płk Dąbka już niebawem (3)

          Już lada tydzień rozpoczną się roboty przy modernizacji skrzyżowania Kwiatkowskiego z Płk Dąbka

          • 6 1

          • prowizorka (1)

            to na bank będzie prowizorka... bo obecna władza ma w.... nosie Oksywie, Obłuże i Pogórze... przykład wiecznie zakorkowanej Kwiatkowskiego (od Estakady do Płk. Dąbka) drugi przykład Unruga od Estakady do Oksywia... gdzie zgodzono się na budowę Kauflanda i Biedronki oraz osiedla na kilka tysięcy ludzi... a nie poszerzono w ogóle ulicy :(

            • 10 1

            • Chylonia, Cisowa, Pustki, Leszczynki...

              identycznie....miasto(urząd) mają głęboko te dzielnice...przynajmniej, jeśli chodzi o rozwój infrastruktury drogowej.
              A sama przebudowa skrzyżowania Chylońska/Północna zrobiona z milionem lat świetlnych opóźnienia jeszcze została spaprana ;/

              • 1 0

          • racja, racja

            mówili ze dopiero jak zrobią lotnisko, ale w UM było info ze zaczynają po Openie. Pilnuje tego, bo tak dalej zyc sie tutaj nie da.

            • 1 2

    • a dlaczego ma miasto nie robić tam drogi?

      Przecież devoeloperzy (tj. ich klienci) zapłacili za tereny i miasto za te pieniądze powinno zwrócić mieszkańcom w postaci infrastruktury

      • 1 4

  • Koszty (14)

    Czemu w Gdańsku droga budowana przez ogródki działkowe będzie 2 razy droższa od Gdyńskiej???

    • 37 17

    • W Gdyni jest płasko, gdański kawałek idzie przez bardziej skomplikowany teren. (10)

      • 17 1

      • Gdańsk leży na żuławach Gdynia juz nie (5)

        Gdańsk leży na żuławach przez co teren jest trudniejszy pod budowe a Gdynia nie lezy na zulawach grunt lepszy itd

        • 10 15

        • (4)

          Na jakich Żuławach - chyba na wzgórzach morenowych! Szczególnie część, o której mowa w artykule ;)

          • 24 1

          • (1)

            a moze lezy w karpatach

            • 6 5

            • a może

              a może leży i kwiczy?! podziękujcie Budyniowi. Jak wybieracie tak macie

              • 1 1

          • hehe, ta droga bedzie na Morenie (1)

            to by pasowało do tych wzgórz morenowych:))

            • 7 4

            • ;) gwoli ściśliwości

              jak już to na Migowie lub Jasieniu. Morena to spółdzielnia mieszkaniowa, która po prostu ma chodliwą potocznie nazwę.

              • 2 1

      • Gdyńska droga ma tunel pod torami a Gdańska TYLKO 2 skrzyżowania ze światłami (3)

        Płaski teren o niczym nie świadczy. Polacy na płaskim terenie budują najdroższe autostrady.

        • 7 9

        • kolejny bezkrytyczny czytelnik (2)

          W tej samej gazecie były 2 artykuły. W jednym artykule było napisane, że w Polsce autostrady są za drogie - że nawet droższe niż w Alpach. W drugim było napisane, że wybierana jest najtańsza oferta więc firmy budowlane budują na granicy opłacalności i przez to bankrutują. Jeśli nie widzisz tutaj sprzeczności to nie wiem co Ci może pomóc. Dziennikarz jest od tego żeby napisał chwytliwy artykuł - prawda i rzetelność nie jest obowiązkowa. Tylko lud głupi bo to kupi.

          • 11 1

          • (1)

            Nie widzę sprzeczności jeżeli najtańsza oferta i tak jest droga w porównaniu do zachodu.A kolega nie wiem czy wie jak się w Polsce buduje. Konsorcjum wygrywa przetarg a prace wykonuje 10 z rzędu podwykonawca tzw '' Pan Czesio'' no i oczywiście wszyscy są zarobieni tylko dla pana Czesia nie ma pieniędzy i trzeba ogłosić upadłość. To tak w wielkim skrócie.

            • 6 1

            • baran z Ciebie straszny/

              idioto oni kupują materiały od takich polaków i budują po kosztach bo oni mają euro pacanie a u nas guano warte złote.

              • 0 5

    • W gdyni sie robi za grosze i na budowie nic ukrasc nie idze a o wniesieniu flaszki nie wspomne.

      • 0 1

    • Nowa Bulońska

      A widziałeś teren przez który ma przechodzić ta droga

      • 1 0

    • bo w Gdyni już w tym miejscu jest droga, wystarczy ją "rozbudować". W Gdańsku natomiast trzeba zacząć od początku... przygotować teren, wyznaczyć trasę itd. nie znam się na budowaniu dróg.

      • 1 0

  • 197 mln zł za 1,6km 2x2? (1)

    To wystarczy za milion slów - no comment

    • 37 15

    • To może sami skubniemy to siano i będziemy w kilkanaście osób budowali ... a sianko przytulimy ... i będziemy ustawieni :D

      • 6 0

  • ludzie obudzcie się (20)

    spłacmy te długi co mamy teraz!!!! Będziecie jeszcze szperechac po niemiecku bez ich czołgów...

    • 37 45

    • ja wole mieć nowe drogi... (11)

      co mnie obchodzą jakies czyjeś długi...

      • 1 14

      • ? (8)

        Twoje długi. Będziemy krowy pasać i kible myć aby je spłacić...

        • 9 12

        • jakie moje długi? (7)

          mieszkam w Baninie-w Gdańsku pracuje- o co Ci chodzi?

          • 5 4

          • czlowieku gdzie ty żyjesz?? (6)

            naprawdę do banina nie docierają wieści ze świata???
            takie tam jest wygwizdowie ???

            płacisz podatek i obojętnie gdzie twój podatek idzie, on idzie na długi!!! a co chwilę będziesz płacić nowy podatek na spłatę tych długów!!!

            obudź się już czas najwyższy

            • 9 9

            • pytanie, na czym oszczędzać (2)

              Czy oby na pewno należy oszczędzać na drogach? To jest inwestycja, która się może zwrócić. Ludzie mają dojazd do pracy, mniejsze korki to większe zyski -> wyższe wpływy z podatków itd.

              Choć podejście - co mnie czyjeś długi jest podejściem błędnym . Co mnie obchodzą długi w Ameryce czy w Grecji? No, a jednak, coś obchodzą ;/

              • 8 1

              • (1)

                jaki dojazd?? masz nitkę drogi budujesz dodatkowe dwie ale one się łączą i wchodzą do innej drogi jakie masz tu pozbycie się korków korek na prostej trasie jest rozproszony ale i tak jest w innej części.
                nie oszczędzać na drogach ale robić drogi potrzebne.
                np odkorkować grunwaldzką(główna przelotowa przez miasto) zrobić porządnie od Sopotu aż po Pruszcz (tunele,wiadukty, kładki a nie światła co 100 m) wylotówki w szczególności połączone z portem.
                połączenie porządną drogą portu w gdańsku i gdyni.
                Na obrzeżach miast zwiększyć komunikację miejska.
                takie inwestycje mogą dać zysk a nie inwestycje tam gdzie nie ma firm a jak są to trzy na krzyż i mało znaczące dla regionu, bądź tylko dla uciszenia ruchu bo jakiemuś radnemu przeszkadza.

                • 2 2

              • gadasz jak potłuczony

                kompletnie nie znajac sie na planowaniu...

                • 0 1

            • (2)

              tylko kto narobił tych długów ? ludzie którzy pracują od rana do nocy i ledwie starcza im na przetrwanie ?

              • 1 2

              • tez

                • 3 0

              • tak oni

                potem mają czas przeczytać ledwo fakta lub inną szmire, interesują ich tylko bite dzieci, okradani emeryci, limuzyny polityków, torebka celebrytki i idą na wybory wybierając tak, że teraz mamy długi.

                • 3 1

      • (1)

        będziesz miał nowe drogi a pensji będzie starczac do 2. tygodnia miesiaca (jak dobrze pójdzie)

        • 5 6

        • a dlaczego ma mi nie starczac...

          nie widze przełożenia długów miasta na moją wypłate...

          • 0 1

    • (6)

      przeraża ilość minusów i ludzi chyba nie zdających sobie sprawy w jakiej rzeczywistości żyją...

      • 9 6

      • (2)

        W Twojej, smutnej - żyją takie smutasy jak ty. Zapomniałeś napisać nazwisko wodza, który poprowadzi nas do lepszej rzeczywistości.

        • 8 10

        • Tusek?

          • 4 5

        • Słońce Peru i Wali Koń

          • 0 0

      • (2)

        przeraża ale brak u Ciebie podstawowego wykształcenia ekonomicznego... brak jakiejkolwiek znajomości zasad zarządzania majątkiem i zadłużeniem

        • 6 4

        • (1)

          A kto jest odpowiedzialny za kryzys? Przecież ci wszyscy specjaliści mają chyba "podstawowe wykształcenie ekonomiczne" oraz znają się na "zarządzaniu majątkiem i zadłużeniem". I co? Nic państwa muszą dawać grube pieniądze bankom. A nie było napisane małym druczkiem "inwestowanie wiąże się z ryzykiem"?

          • 5 4

          • Państwa nie muszą dawać grubych pieniędzy bankom. Państwa (politycy) wolą dawać grube pieniądze bankom ponieważ 1) to nie ich pieniądze więc nie ma sensu się przejmować oraz 2) lepiej uratować bank i konserwować patologię niż pozwolić bankowi upaść, bo wyborcy się wkurzą i wyrzucą polityków. A że kilka głośnych bankructw spowodowałoby że następne banki będą się pilnować? Bez znaczenia, bo to się nie przekłada na głosy w najbliższych wyborach.

            • 3 3

    • Przed wojną się urodziłeś,

      i przed wojną umrzesz (mentalnościowo). Ale mi Cię żal,choć podobno głupców nie trzeba żałować...

      • 3 2

  • 2014-2020 (1)

    O ile dożyję będę już po pięćdziesiątce. Szok:-)

    • 45 3

    • i będziesz miał około 17 lat do emerytury...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane