- 1 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (72 opinie)
- 2 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (60 opinii)
- 3 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (78 opinii)
- 4 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (406 opinii)
- 5 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (950 opinii)
- 6 Mieczysław Struk wybrany na marszałka (37 opinii)
Gdańsk i Gdynia dostaną pieniądze na projekty nowych dróg
Nowa Bulońska w Gdańsku i Nowa Węglowa w Gdyni to inwestycje drogowe, do których opracowania dołoży się Unia Europejska. Pieniądze zostaną wydane na dokumentację projektową. Obie drogi mają powstać w latach 2014 - 2020.
Natomiast Gdańsk zaoszczędzi na przygotowaniu dokumentacji na potrzeby budowy ul. Nowej Bulońskiej, która połączy ul. Bulońską z ul. Jabłoniową w Jasieniu . Prace w tym przypadku mają kosztować 2 mln zł.
- Pod koniec czerwca Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o dofinansowaniu obu inwestycji. Wcześniej zostały one pozytywnie ocenione pod kątem możliwości ich wykonania w zakresie techniczno-technologicznym, finansowo-ekonomicznym i ochrony środowiska. Ponadto inwestycje zostały zweryfikowane pod względem formalnym i zgodności ze Strategią Rozwoju Województwa Pomorskiego oraz celami RPO - tłumaczy Sławomir Lewandowski z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Dofinansowanie obu trójmiejskich inwestycji pokryje 75 proc. całego kosztu związanego z zamówieniem projektów budowlanych. Dla Nowej Węglowej koszt ten wynosi nieco ponad 1,9 mln zł, a ul. Nowej Bulońskiej 2 mln zł.
- Regionalny program operacyjny umożliwia dofinansowanie wydatków na opracowanie dokumentacji inwestycji, które miałyby toczyć się w kolejnej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej, czyli w latach 2014-2020. Korzystamy z tego. Z nadejściem 2014 r. będziemy posiadać już niezbędne opracowania do budowy Nowej Bulońskiej, która jest inwestycją strategiczną dla południa Gdańska - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
O połowę tańsza ma być ul. Nowa Węglowa w Gdyni, która będzie miała podobne parametry, co droga planowana w Gdańsku.
- Prawdopodobnie na 1,5-kilometrową trasę o przekroju dwóch jezdni wydamy ok. 100 mln zł. Droga ma zapewnić rozwój północnej części Śródmieścia, ale także wypchnąć z centrum ruch tranzytowy, zmierzający do i z portu oraz stoczni - tłumaczy Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.
Wszystko wskazuje na to, że obie drogi miałyby powstać w latach 2014-2020. Władzom Gdyni i Gdańska trudno jednoznacznie wskazać dokładną datę wbicia pierwszej łopaty. Nikt nie wie bowiem, jak duże koszty budowy obu dróg zrekompensuje Unia Europejska. Bruksela musi wcześniej przygotować i uchwalić budżet do końca dekady.
Obie nazwy przyszłych ulic - Nowa Węglowa i Nowa Bulońska - mają wyłącznie charakter roboczy. Po ich wybudowaniu z pewnością zmienią nazwę. Podobnie stało się z ul. Nową Łódzką, a dzisiejszą al. Havla.
Opinie (195) 9 zablokowanych
-
2012-07-11 08:08
naprawcie wszystkie te drogi które zostały zniszczone podczas budowy Obwodnicy Południowej.
ul. Niegowska, Lipce, Zawiejska, Żuławska zostały wręcz wjeżdżone i rozjeżdżone przez wywrotki, betoniarki i ciężki sprzęt budowlany.
- 9 1
-
2012-07-11 08:26
Najłatwiej się wydaje cudze pieniądze (3)
Koszt budowy obwodnicy Nowogardu: 16 milionow za kilometr- rok 2012
Koszt budowy ekspresówki Olsztynek -Nidzica: 35 milionow za kilometr- rok 2012
Kosz budowy A1 na śląsku Piekary-Maciejów ( trudny teren) 62 miliony za km
Koszt budowy ulicy nowa Bulońska w Gdańsku: ok 120 milionów za km- 14 3
-
2012-07-11 10:36
zaraz urzedasy zaczna wciskac nam kity, ze (2)
1. ceny materialow budowlanych poszly w gore
2. ceny robocizny poszly w gore
3. koszty transportu poszly w gore...
i takie tam.- 2 5
-
2012-07-11 10:40
Odejmij od tego cenę wykupu gruntów (1)
Problem w tym, że u nas idzie sporo kasy na wykup gruntów. Koszt samej drogi nie jest wielki, ale mieszkamy na terenach podmokłych to sporo kosztują prece przygotowawcze.
- 3 1
-
2012-07-11 11:03
Cena gruntów?
A gdzie jest napisane w tym artykule o cenie gruntów ? Jest cena budowy .
- 3 3
-
2012-07-11 08:58
No jo !- a co z gdyńskim Metrem ?
- 5 0
-
2012-07-11 09:14
ŻE JAK ? (5)
"Nowa trasa między Moreną a Jasieniem sprawi, że korki z ulic Myśliwskiej, Piekarniczej czy Rakoczego zwyczajnie znikną."
Ona tylko do końca zablokuje Bulońską na skrzyżowaniu z Rakoczego w porannym korku. To skrzyżowanie MUSI być przebudowane. Relikt wielopoziomowego skrzyżowania na jednej płaszczyźnie z PRL generuje same wypadki !- 9 4
-
2012-07-11 09:34
NB ma być dopiero projektowana (3)
A przebudowa tego skrzyżowania i budowa tramwaju na Morenę już jest zaprojektowana i ma ruszyć budowa w przyszłym roku. Więc zanim projekt NB zrobią zaczną ci wszystko już robić na Morenie.
Więc się nie martw za wcześniej. Ale korki i tak przeniosą się na skrzyżowanie Potokowa - Słowackiego. A także na skrzyżowanie z Jaśkową Doliną.- 2 1
-
2012-07-11 10:06
dokładnie, poszerzanie ulic nie likwiduje korków tylko je przesuwa gdzie indziej
jedynym wyjściem dla Gdańska jest stawianie na rozwój komunikacji publicznej, rowerowej i pieszej.
- 1 2
-
2012-07-11 10:20
(1)
Bardzo optymistyczne podejście. Plan tego skrzyżowania wraz z tramwajem wygląda lepiej, ale jak z jego przepustowością ? Kiedy tramwaj ma tam zawracać w tzw. trójkącie.
Korki na Potokowej/Słowackiego to racja.
Do rozładowania tego zatoru potrzebna jest ulica Nowa Politechniczna, która połączy Bulońską z Miszewskiego na Wrzeszczu i dalej do Rzeczypospolitej.
Na początek zacząłbym od gruntownej przebudowy dolnego odcinka Myśliwskiej + rondo Piekarnicza/Myśliwska.- 3 0
-
2012-07-11 10:38
Skrzyżowanie z Bulońską
Tego nie wie nikt jak będzie wyglądała ta przepustowość. Bo też ilość aut ciężko określić. Obecnie non stop w Gdańsku się otwiera jakiś biurowiec, rozbudowują się osiedla, a także dokańczają nowe drogi. Przez co ludzie ciągle zmieniają drogę dojazdu. Sam jeżdżę mniej więcej codziennie podobną trasą i coraz mniej przewidywalny jest mój czas dojazdu. Bo nawet nie ma już jakiś zależności odnośnie dnia itd.
Co do Skrzyżowania Potokowa-Słowackiego to musi zostać one przebudowane, bo w tym wyglądzie one dużo więcej nie zniesie.- 1 2
-
2012-07-11 21:56
z tego co wiadomo
...pomysł na to skrzyżowanie już jest. kiedys trójmiasto nawet o tym chyba pisało.
a ilość wypadków by spadła jakby ludzie umieli jeździć i czytać wszystkie znaki drogowe - zamiast jazdy 'asiezmieszszszszcze' i że pierwszeństwo ma ten z lewej bo ten z prawej ma swój pas.- 0 2
-
2012-07-11 09:38
Gdynia XXIw.
A kiedy zasiedziali włodarze Gdyni ucywilizują ul.Olgierda w górnym odcinku ?
Miasto z aspiracjami a poboczne drogi jak za Wójta Radtkego.- 6 1
-
2012-07-11 09:42
100mln za jakaś drożkę gdzieś na jakims zadupiu?? wtf
- 9 4
-
2012-07-11 10:05
może by teraz zająć się remontem tego co już (jeszcze) jest (1)
Nie wiem gdzie takie wnioski się zgłasza ale jeżdżąc codziennie po Gdańsku na taxi dochodzę do wniosku, że 2 drogi powinny być w pierwszej kolejności wyremontowane: Myśliwska (od Kartuskiej) i Sobieskiego. Tam bardzo często jestem zmuszony jeździć (przepis mówi, że mam jeździć najkrótszą trasą) a za remonty zawieszenia (co drugi miesiąc) nikt mi nie płaci.
- 9 0
-
2012-07-11 10:26
Fakt, Sobieskiego to straszna porażka
- 3 0
-
2012-07-11 10:15
smiech! 1.5 km drogi, a planowania jakby budowali autostrade!
200 mln zl? za 1.5 km? Przekretem pachnie na odleglosc. Za tyle to powinni wybudowac z 60 km drogi. W Czechach koszt budowy kilometra AUTOSTRADY wynosi miedzy 1 a 2 mln dolarow. Dlaczego u nas zawsze tak drogo? Czy to PO kolezensku jakas firma bedzie budowac?
- 8 3
-
2012-07-11 10:25
Oczywiście na Nowej Bulońskiej co 300m (1)
Oczywiście na Nowej Bulońskiej co 300m nalezy zrobić światła, a firma ELDRO odpowiednio je zaprogramuje, tak aby każdy odstał swoje patrząc zza czerwonego światła na puste skrzyżowanie.
- 7 3
-
2012-07-11 10:25
Nie wspominając o fotoradarze i ograniczeniu do 50 km/h mimo dwupasmówki.
- 4 1
-
2012-07-11 10:34
TUNEL PUCKA - CHYLONIA w GDYNI I TYLE W TEMACIE
:)
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.