• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk i Gdynia dostaną pieniądze na projekty nowych dróg

Maciej Naskręt
11 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak dziś wygląda ul. Węglowa w Gdyni. Kosztem 100 mln zł ma zmienić się w dwujezdniową ulicę. Na razie Gdynia dostanie ok. 1,4 mln zł dotacji na opracowanie projektu jej rozbudowy. Tak dziś wygląda ul. Węglowa w Gdyni. Kosztem 100 mln zł ma zmienić się w dwujezdniową ulicę. Na razie Gdynia dostanie ok. 1,4 mln zł dotacji na opracowanie projektu jej rozbudowy.

Nowa Bulońska w Gdańsku i Nowa Węglowa w Gdyni to inwestycje drogowe, do których opracowania dołoży się Unia Europejska. Pieniądze zostaną wydane na dokumentację projektową. Obie drogi mają powstać w latach 2014 - 2020.



Dzięki unijnym dotacjom bliżej jest do budowy dwóch ważnych inwestycji. Gdynia otrzymała 1,4 mln zł dofinansowania na opracowanie projektu budowlanego ulicy Nowej Węglowej, która będzie wiodła od ul. Wendy zobacz na mapie Gdańska przez południowe tereny kolejowe zobacz na mapie Gdyni do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni i dalej tunelem pod główną magistralą kolejową do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni.

Natomiast Gdańsk zaoszczędzi na przygotowaniu dokumentacji na potrzeby budowy ul. Nowej Bulońskiej, która połączy ul. Bulońską zobacz na mapie Gdańskaul. Jabłoniową w Jasieniu zobacz na mapie Gdańska. Prace w tym przypadku mają kosztować 2 mln zł.

- Pod koniec czerwca Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o dofinansowaniu obu inwestycji. Wcześniej zostały one pozytywnie ocenione pod kątem możliwości ich wykonania w zakresie techniczno-technologicznym, finansowo-ekonomicznym i ochrony środowiska. Ponadto inwestycje zostały zweryfikowane pod względem formalnym i zgodności ze Strategią Rozwoju Województwa Pomorskiego oraz celami RPO - tłumaczy Sławomir Lewandowski z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Dofinansowanie obu trójmiejskich inwestycji pokryje 75 proc. całego kosztu związanego z zamówieniem projektów budowlanych. Dla Nowej Węglowej koszt ten wynosi nieco ponad 1,9 mln zł, a ul. Nowej Bulońskiej 2 mln zł.

- Regionalny program operacyjny umożliwia dofinansowanie wydatków na opracowanie dokumentacji inwestycji, które miałyby toczyć się w kolejnej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej, czyli w latach 2014-2020. Korzystamy z tego. Z nadejściem 2014 r. będziemy posiadać już niezbędne opracowania do budowy Nowej Bulońskiej, która jest inwestycją strategiczną dla południa Gdańska - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Czy twoje miasto dobrze wydaje pieniądze na nowe drogi?

Planiści z Gdańska szacują, że na budowę 1,6-kilometrowej ul. Nowej Bulońskiej o przekroju dwóch jezdni - każda po dwa pasy - w budżecie trzeba zapisać 197 mln zł. Jeśli w ciągu nowej trasy po torach ma jeździć dodatkowo tramwaj, miasto będzie musiało dołożyć 22 mln zł. Są to jednak wstępne szacunki. Bardziej szczegółowe wyliczenia pewnie poznamy, gdy projekt budowlany ujrzy światło dzienne. Nowa trasa między Moreną a Jasieniem sprawi, że korki z ulic Myśliwskiej, Piekarniczej czy Rakoczego zwyczajnie znikną.

O połowę tańsza ma być ul. Nowa Węglowa w Gdyni, która będzie miała podobne parametry, co droga planowana w Gdańsku.

- Prawdopodobnie na 1,5-kilometrową trasę o przekroju dwóch jezdni wydamy ok. 100 mln zł. Droga ma zapewnić rozwój północnej części Śródmieścia, ale także wypchnąć z centrum ruch tranzytowy, zmierzający do i z portu oraz stoczni - tłumaczy Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.

Wszystko wskazuje na to, że obie drogi miałyby powstać w latach 2014-2020. Władzom Gdyni i Gdańska trudno jednoznacznie wskazać dokładną datę wbicia pierwszej łopaty. Nikt nie wie bowiem, jak duże koszty budowy obu dróg zrekompensuje Unia Europejska. Bruksela musi wcześniej przygotować i uchwalić budżet do końca dekady.

Obie nazwy przyszłych ulic - Nowa Węglowa i Nowa Bulońska - mają wyłącznie charakter roboczy. Po ich wybudowaniu z pewnością zmienią nazwę. Podobnie stało się z ul. Nową Łódzką, a dzisiejszą al. Havla.

Opinie (195) 9 zablokowanych

  • napierw niech skończą Słowackiego i naprawią spieprzoną obwodnicę południową... (2)

    Budyń Ty łajzo nie zaczynaj nowych inwestycji jak starych nie skończysz

    • 6 8

    • W internecie to każdy taki mocny, bo go nikt nie widzi

      A sam co zrobiłeś dla społeczeństwa, że kogoś masz prawo nazywać łajzą. Znając życie nie osiągnąłeś nic i tyle w temacie.

      • 3 1

    • Cymbale

      dokończenie Słowackiego to jedna sprawa, a budowa Nowej Bulońskiej to druga sprawa. A poza tym NB ma być budowana po 2014 roku. Te pieniądze są na zrobienie projektu drogi.

      • 1 2

  • A co z Ujeściskiem - gdzie dojazd do Nowej Łódzkiej i Warszawską

    • 3 3

  • MALKONTENCI" (1)

    Bez uśmiechu, zawsze smutni, często też nieśmali. W słowach - bardzo rezolutni, w krytyce - wytrwali. Dobrzy, trochę niezaradni, sądzą, że są święci - tylko życie jest do bani... wieczni malkontenci. Wszystko im się nie podoba, każda rzecz jest źle zrobiona. Narzekacze w gestach, w słowach - jak rzucona narzeczona. Wierzą, że się im nie ziści, nawet miłość ich nie kręci. Biedni ludzie, pesymiści, narzekacze, MALKONTENCI"

    • 4 4

    • Zmienilbym ostatnie MALKONTENCI na PISowcy, bo jest to partia, ktora rekrutuje wlasnie sposrod malkontentow

      • 3 1

  • A może by

    zaszaleć i dokończyć kanalizację na Kartuskiej?

    • 3 1

  • PIJACY

    n******* zawsze uchachany, zawsze na bani. Spec na każdy temat, wszystkich wrzuca do jednej szufladki. Życie jest zarąbiste tylko muszę się n***********, wtedy nic mi nie przeszkadza, i nikt mnie nie drażni. Wszystko jest pięknie i idealne, szkoda że mija z nadejściem kaca. Bez najebki nie ma bajerki.

    • 5 0

  • W dyskusji o kosztach nikt nie podnosi waznego argumentu - na Polskich budowa kradnie sie na potege! (1)

    W tym sa te dodatkowe miliony

    • 2 2

    • wszystkie książki mówią że kradło się tylko za komuny więc nie kłam defytysto

      • 0 0

  • Nie Morena tylko Migowo, ewentualnie Piecki

    Morena to nie nazwa dzielnicy. Już tyle razy było to wałkowane, a Trójmiasto.pl dalej z błędem.

    • 2 3

  • kiedy zakończenie budowy Metra Gdynia - Wiczlino ?

    • 4 1

  • tylko czekac...

    .... budowa tej drogi - z pewnoscia potrzebnej - bedzie oznaczala likwidacje co najmniej setki ogrodow dzialkowych... tylko czekac jak na pozostaly teren upomna sie deweloperzy

    • 2 2

  • A kto mieszka w okolicach Węglowej w Gdyni ? (1)

    • 4 0

    • ja xD

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane