- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (213 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (59 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Gdańsk i Gdynia dostaną pieniądze na projekty nowych dróg
11 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska
Nowa Bulońska w Gdańsku i Nowa Węglowa w Gdyni to inwestycje drogowe, do których opracowania dołoży się Unia Europejska. Pieniądze zostaną wydane na dokumentację projektową. Obie drogi mają powstać w latach 2014 - 2020.
Natomiast Gdańsk zaoszczędzi na przygotowaniu dokumentacji na potrzeby budowy ul. Nowej Bulońskiej, która połączy ul. Bulońską z ul. Jabłoniową w Jasieniu . Prace w tym przypadku mają kosztować 2 mln zł.
- Pod koniec czerwca Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o dofinansowaniu obu inwestycji. Wcześniej zostały one pozytywnie ocenione pod kątem możliwości ich wykonania w zakresie techniczno-technologicznym, finansowo-ekonomicznym i ochrony środowiska. Ponadto inwestycje zostały zweryfikowane pod względem formalnym i zgodności ze Strategią Rozwoju Województwa Pomorskiego oraz celami RPO - tłumaczy Sławomir Lewandowski z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Dofinansowanie obu trójmiejskich inwestycji pokryje 75 proc. całego kosztu związanego z zamówieniem projektów budowlanych. Dla Nowej Węglowej koszt ten wynosi nieco ponad 1,9 mln zł, a ul. Nowej Bulońskiej 2 mln zł.
- Regionalny program operacyjny umożliwia dofinansowanie wydatków na opracowanie dokumentacji inwestycji, które miałyby toczyć się w kolejnej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej, czyli w latach 2014-2020. Korzystamy z tego. Z nadejściem 2014 r. będziemy posiadać już niezbędne opracowania do budowy Nowej Bulońskiej, która jest inwestycją strategiczną dla południa Gdańska - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
O połowę tańsza ma być ul. Nowa Węglowa w Gdyni, która będzie miała podobne parametry, co droga planowana w Gdańsku.
- Prawdopodobnie na 1,5-kilometrową trasę o przekroju dwóch jezdni wydamy ok. 100 mln zł. Droga ma zapewnić rozwój północnej części Śródmieścia, ale także wypchnąć z centrum ruch tranzytowy, zmierzający do i z portu oraz stoczni - tłumaczy Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.
Wszystko wskazuje na to, że obie drogi miałyby powstać w latach 2014-2020. Władzom Gdyni i Gdańska trudno jednoznacznie wskazać dokładną datę wbicia pierwszej łopaty. Nikt nie wie bowiem, jak duże koszty budowy obu dróg zrekompensuje Unia Europejska. Bruksela musi wcześniej przygotować i uchwalić budżet do końca dekady.
Obie nazwy przyszłych ulic - Nowa Węglowa i Nowa Bulońska - mają wyłącznie charakter roboczy. Po ich wybudowaniu z pewnością zmienią nazwę. Podobnie stało się z ul. Nową Łódzką, a dzisiejszą al. Havla.