- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (40 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (132 opinie)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (169 opinii)
- 4 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (180 opinii)
- 5 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (149 opinii)
- 6 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (545 opinii)
Gdańsk: inwestycje drogowe zaplanowane na 2018 rok
W przyszłym roku rozpocznie się budowa dwóch nowych linii tramwajowych oraz wiaduktu Biskupia Górka. Drogowcy ruszą także z remontami w Śródmieściu i na Przymorzu, powstaną też dwa nowe węzły przesiadkowe przy linii PKM w Osowej i Rębiechowie. W planach są również nowe trasy rowerowe oraz parkingi kubaturowe dla rowerów przy dworcach kolejowych.
Ponadto, przewidziana jest też realizacja I etapu linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej, przebudowa torów tramwajowych na Stogach oraz zakup 15 nowych tramwajów, a także nowych wiat przystankowych i tablic informacji pasażerskiej. W kolejnych latach na te zadania miasto przeznaczy kolejno 75 mln (2019 r.) oraz 57 mln zł (2020 r.). Projekt zostanie dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Kolejne 80 mln zł zostanie przeznaczonych także na budowę nowego wiaduktu Biskupia Górka oraz przebudowę układu drogowego ulic: Nowe Podwale Grodzkie , Okopowa , Toruńska i Augustyńskiego . W ramach zadania powstanie też kubaturowy parking wielopoziomowy na prawie 500 miejsc. W sumie cała inwestycja ma kosztować 143 mln zł (pozostałe 52 mln zostaną wydatkowane w 2019 r.).
W połowie przyszłego roku powinny się też zakończyć prace przy budowie nowego mostu na Starogardzkiej . Wcześniej należy spodziewać się oddania do użytku nowej przeprawy na Wyspę Sobieszewską.
Węzły integracyjne przy PKM
Ciekawie zapowiadają się też planowane inwestycje przy linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W przyszłym roku powinna się rozpocząć budowa węzła integracyjnego Rębiechowo wraz z trasami dojazdowymi. Powstanie tam parking na prawie 400 pojazdów, teren zostanie odwodniony, oświetlony, powstaną stojaki dla rowerów oraz monitoring.
Z kolei w Osowej przebudowana zostanie pętla autobusowa wraz z drogą dojazdową przy dworcu. Powstanie też parking rowerowy na 100 miejsc. Te prace kosztować będą ok. 12 mln zł.
W 2018 r. ma być też gotowa koncepcja budowy kubaturowych parkingów rowerowych, modernizacji wiat przystankowych i parkingów typu Kiss&Ride przy dworcach Gdańsk Główny oraz Gdańsk Wrzeszcz, a także trasy rowerowej wzdłuż Kartuskiej do PKM Kiełpinek. Nowe trasy powstaną też przy Podwalu Przedmiejskim i wzdłuż al. Legionów.
Szeroka, Grunwaldzka i Trakt Konny do remontu
Sporo będzie się działo także na istniejących drogach. Urzędnicy chcą wyremontować kilka najważniejszych ulic w Gdańsku. Zmodernizowany zostanie kolejny fragment al. Grunwaldzkiej między Opacką a Abrahama oraz Chłopskiej między Obrońców Wybrzeża a Piastowską (w stronę Żabianki) czy Traktu Konnego od Smoluchowskiego do Chodowieckiego.
Urzędnicy przewidują też rozbudowę ul. Budowlanych o dodatkowy pas ruchu od przystanku PKM Matarnia do ronda turbinowego z uwzględnieniem lewoskrętów, ciągu pieszo-rowerowego, kanalizacji deszczowej. Powstanie też zawrotka, by umożliwić kierowcom zawracanie w stronę turbo-ronda. Szacowany koszt całej inwestycji ma wynieść ok. 21 mln zł.
Remonty obejmą też drogi w Śródmieściu. Po przebudowanej w tym roku ul. Św. Ducha na pierwszym miejscu do remontu jest Szeroka między Targiem Drzewnym a Bosmańską chodników i jezdni), a także Za Murami , Przędzalnicza , Tartaczna , Złotników i Ogarna .
W ciągu następnych 12 miesięcy zmiany mają zajść też na kilku skrzyżowaniach: Grunwaldzkiej z Braci Lewoniewskich , Pomorskiej z Kapliczną i Jelitkowską czy Chrobrego z Lilii Wenedy .
Roboty drogowe przewidziano też na Chrzanowskiego (między al. Żołnierzy Wyklętych a Stachury), skrzyżowaniu Polanki z Chrzanowskiego i Żeglarską , Miszewskiego i Zator-Przytockiego od Dmowskiego do Wyspiańskiego.
Przebudowane zostaną też trasy rowerowe m.in. na Hallera między Kościuszki a Gdańską, wzdłuż Myśliwskiej i Grunwaldzkiej między Opata Rybińskiego a Opacką.
Opinie (251) 8 zablokowanych
-
2017-11-29 07:07
A my wGdyni
Kupimy farby za 142 zł i namalujemy tunel pod torami do Puckiej. A co tam jeszcze trasę Nowaka Jeziorańskiego. I Sienkiewicza ...
- 31 1
-
2017-11-29 07:12
Dębinki to koszmar!!@@
kiedy remont Debinki???? tam jezdza karetki!!!!! ta ulica to wstyd dla Gdanska!!!
- 14 11
-
2017-11-29 07:14
przydałoby się jeszcze przedłużyć ul Sikorskiego tak by była alternatywa dla ul Havla bo na niej w godzinach szczytu jest bardzo ciasno a mała stłuczka niemalże całkiem blokuje przejazd
- 5 4
-
2017-11-29 07:17
Wszystko pięknie napisane
- o remoncie Traktu Królewskiego pisano już od przynajmniej dwóch lat, namalowano jedynie koła w kolorze żółtym, gdzie farba praktycznie już znikła, wymieniono część uszkodzonej nawierzchni na Długim Targu i dalej cisza... jeśli te wszystkie nośne hasła o remontach ulic w rejonie głównego miasta są tak wieszczone jak remont Długiej i Długiego Targu z końcowym efektem j/w, to ja w tym widzę jedynie kiełbasę wyborczą rzuconą przed zbliżającymi się wyborami.
- remont mostu nad Radunią w ciągu ulicy Starogardzkiej też był wieszczony na połowę tego roku a w chwili obecnej zrobił się już plan na 2018...
- remont wiaduktu Biskupia Górka tak samo jak w/w remont - po prostu nie wierzę...- 17 9
-
2017-11-29 07:18
Przystanek PKM Intel??? (1)
A co z zapowiadanym przystankiem w Firodze?
- 8 4
-
2017-11-29 07:20
Przy elektryfikacji
- 7 0
-
2017-11-29 07:29
Rok wyborczy to jest to! (1)
Nikt ci tyle nie da ile władza może ci obiecać. Wybory powinny być co roku to by takie inwestycje były bez przerwy!
- 17 7
-
2017-11-29 09:37
Akurat w Gdańsku większość z tych obietnic jest realizowana.
Nie mam nic przeciwko, jeśli ktoś obiecuje i słowa dotrzymuje.
- 4 1
-
2017-11-29 07:33
a inne ulice? (3)
Czasami jeżdżę Hynka i to jakiś koszmar, to samo Miszewskiego i Zatora-Przytockiego, Dmowskiego.
Partyzantów, Mickiewicza, Hallera to wszystko wygląda jak na wschodzie Rosji, a zima przed nami.- 21 8
-
2017-11-29 08:04
budyniujmy muzea (2)
drogi niepotrzebne, weź kredyt jedź tramwajem
- 5 6
-
2017-11-29 08:35
problem jest taki że te drogi tak jak Grunwaldzka (1)
Były remontowane kilka lat temu, jak mieszkałem w Niemczech i wyremontowali drogę w 2001 to do dzisiaj wygląda prawie jak nowa, a ruch duży bo to droga do przejścia granicznego
W tym czasie w Polsce jezdnia czasem już 2 lata po wymianie nawierzchni wygląda jak po bombardowaniu- 6 2
-
2017-11-29 11:27
Bo znajomi królika musza zarobić (tanie materiały), a później na remontach.
- 2 1
-
2017-11-29 07:33
czekamy (1)
na zbudowanie prawdziwej ulicy Malczewskiego, to ciągle polna droga obsadzona apartamentowcami, która sie zaczyna 100 m od Urzędu Miejskiego
- 8 6
-
2017-11-29 14:39
Problem nie w jezdni, tylko kanalizacji deszczowej
Ulica nie kosztuje wiele, ale żeby zrobić deszczówkę trzeba by wydać kilkadziesiąt (!) milionów złotych. Dlatego robiona jest sukcesywnie, przez deweloperów budujących osiedla, którzy mają obowiązek naprawić jakiś fragment.
- 0 0
-
2017-11-29 07:34
STOGI (1)
gdzie remont torowiska tramwajowego i jezdni na STOGACH ?
- 10 15
-
2017-11-29 08:33
przecież jest jak byk napisane w artykule o remoncie torowiska na Stogach...
- 12 0
-
2017-11-29 07:39
Pozazdrościć
A w gdyni plany kolejki, wyciągi, sauny. A kiedy inwestycje drogowe? Proszą sie aby odsunąć ich od władzy. Lenie. Skoro w gdańsku mozna dlaczego w gdyni jest to tak trudne.
- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.