- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (99 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (118 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (115 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (48 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (66 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Gdańsk: kolejne cięcia linii autobusowych
W poniedziałek ZTM wprowadza kolejne ograniczenia w kursowaniu linii autobusowych. Tym razem "cięcia" dotkną aż sześciu linii autobusowych, w tym popularnych linii 127, 162 i 262. Urzędnicy tłumaczą zmiany mniejszym zapotrzebowaniem na przewozy oraz realizacją kilku inwestycji drogowych.
Przykładowo, dla przystanków początkowych w dni powszednie z rozkładu linii 127 znika pięć kursów, z linii 262 - również pięć, zaś z linii 162 - sześć.
Zmiany rozkładów bez rozgłosu
Urzędnicy przyjęli podobną taktykę wprowadzania zmian "po cichu", jak miało to miejsce w czerwcu, kiedy to ograniczono kursowanie linii 188, 154, 108 oraz zawieszono 161.
Lakoniczny komunikat o zmianach od poniedziałku (30 lipca) na stronie Zarządu Transportu Miejskiego pojawił się dopiero w piątek (27 lipca), jako piąty od góry, a na dodatek pominięto w nim linię 127. Tego samego dnia brakowało wciąż stosownych obwieszczeń w wiatach przystankowych, zaś na tablicach Systemu Informacji Pasażerskiej promowano jedynie bezpłatne przejazdy dla dzieci oraz wyświetlano stan zanieczyszczenia powietrza.
- Oprócz zmian godzin odjazdów w godzinach szczytu przewozowego, korekta dotyczy zmian czasów przejazdu, celem ich dostosowania do panujących warunków ruchu drogowego. Z uwagi na wyraźnie mniejsze zapotrzebowanie na przewozy w sierpniu, kilka linii będzie funkcjonowało w godzinach szczytu nie co 15, lecz co 20 minut - tłumaczy ograniczenie kursowania linii autobusowych Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
W odpowiedzi na nasze pytanie, czy zmiany są wymuszone potrzebą zabezpieczenia transportu na Wyspę Sobieszewską w związku z organizacją zlotu harcerzy, otrzymaliśmy informacje o... toczących się pracach drogowych.
- Aktualnie realizowanych jest wiele inwestycji w Gdańsku - m.in. budowa tunelu w Jarze Wilanowskim , zamknięcie dla ruchu ul. Zaroślak , budowa ul. Nowej Bulońskiej , które w sposób istotny wpływają na to, jak pasażerowie podróżują. Z uwagi na konieczność synchronizacji rozkładów, zmiana częstotliwości na jednej linii pociąga za sobą konieczność zmiany na innych liniach, funkcjonujących na podobnych odcinkach - przekonuje rzecznik ZTM.
Czytaj więcej: Kto przewiezie harcerzy do Sobieszewa? Małe zainteresowanie przetargiem
Autobusy pojadą jeszcze rzadziej?
Niewykluczone, że wkrótce czekają nas kolejne ograniczenia w kursowaniu autobusów. Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nie znalazła żadnego podwykonawcy dla obsługi linii 108 i 118, których kursowanie jest obecnie zawieszone ze względu na przebudowę wiaduktu Biskupia Górka. GAiT nie jest natomiast w stanie zrealizować ich obsługi we własnym zakresie ze względu na braki kadrowe wśród kierowców autobusów.
Czytaj też: GAiT: wyższe pensje dla kierowców i szukanie podwykonawcy
Miejsca
Opinie (662) ponad 20 zablokowanych
-
2018-07-31 11:32
Zwiększyć częstotliwość kursowania lini autobusowej nr 100 to będzie wozić więcej powietrza ,tak jak od kilku lat!!!!
- 6 0
-
2018-07-31 11:31
Urzędasy Adamowicza robią w Gdańsku co chcą.
Zdecydowane nie dla Adamowicza za zgniliznę moralną.- 5 0
-
2018-07-31 11:26
takim sposobem Gdańsk zachęca do korzystania z transportu publicznego.....
Adamowicz i jego kapciowi ciągle się chwalą jak świetny jest transport publiczny w Gdańsku....
- 6 0
-
2018-07-31 10:29
czas zatrudnić Ukraińców
za 7 zł na godzinę...
- 0 5
-
2018-07-31 10:14
Za poprzedneigo szefa takie cuda się nie zdarzały!
Wywalić obecne szefostwo !!!!!!
- 5 2
-
2018-07-30 14:22
Co na to Marszałek Wojeewództwa.. (2)
może czas posunąć to towarzystwo wzajemnej adoracji przed wyborami jeszcze!
- 11 3
-
2018-07-31 05:18
(1)
Marszałek też z PO ,to samo towarzystwo.
- 2 0
-
2018-07-31 09:54
To...
może pokaże że nosi spodnie i ma wpływ na decyzje skończonych zresztą urzędasów.
- 1 0
-
2018-07-31 09:45
sprzedana zajezdnia
Ale o co cho. Budyń sprzedał działki Wód Gdańskich a teraz zajezdni autobusowej. Po co komu komunikacja miejska. Na piechotę. Naród będzie zdrowszy.
- 7 0
-
2018-07-31 09:28
gda (1)
Bilet tylko w kiosku
Nie będzie opóźnienia
A te cięcia na 127 130 to kpina
Linie są oblozone
Powinno być nawet więcej kursów
Ciąć to się przydało wasze pensje
Za co bierzesz Budyń tyle kasy?
.- 7 0
-
2018-07-31 09:32
piękne
piękny wiersz
- 1 0
-
2018-07-31 09:27
Wystarczy, że "Panie Zdzisie" się zwolnią z GaiT, pożerają tyle samo pieniędzy co kierowcy... ale oczywiście czekają aż zostaną zwolnione z grubymi odprawami...
Jedyne wyjście - bankructwo GaiT.... wystarczy dorzucić kar za nie obsługiwanie linii.
Dzwońcie do ZTM zawsze gdy autobus nie przyjedzie, inaczej nigdy nie pozbędziemy się tej patologii!- 5 0
-
2018-07-31 09:19
ztm
Zmienić dyrektora gait
Wymówki możecie wciskać dzieciom.- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.