- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (119 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (167 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 4 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Gdańsk kupił trzy elektryczne minibusy
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje przystała na propozycję słupskiej firmy i ostatecznie zapłaci 4,8 mln zł za trzy elektryczne minibusy, które zaczną kursować po Śródmieściu Gdańska wiosną przyszłego roku.
- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję, czy ją przyjmiemy - mówił Maciej Lisicki, prezes spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
GAiT przeanalizował ofertę i zapłaci 4,8 mln zł
Po miesiącu od przetargu dowiadujemy się, że GAiT przeanalizował ofertę MMI i zdecydował się ją przyjąć.
- Nowe elektryczne autobusy, a także trzy ładowarki oraz urządzenia i sprzęt do diagnostyki i napraw to koszt 4 867 110 złotych brutto - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Niewielki zasięg nowych autobusów
Wątpliwości może budzić stosunkowo niewielki zasięg pojazdów - do 210 km - na jednym ładowaniu. Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że będą one kursować jedynie po obszarze Starego i Głównego miasta - powinno wystarczyć.
- Czy ktoś się zastanowił nad tym, że to ma być "autobus miejski" i ma jeździć na trasie, a nie stać połowę dnia pod ładowarką! Jego zasięg 210 km na jednym ładowaniu jest wręcz tragiczny! Nie wspomnę o cenie, za którą zapewne można nabyć ze trzy autobusy zasilane gazem. Nie ma to jak wydawać cudze pieniądze (czytaj podatników) na fanaberie pseudoekologiczne - napisał jeden z czytelnik pod poprzednim artykułem.
22 pasażerów na pokładzie
Minibusy firmy Karsan Jest Electric mogą zabrać na pokład 22 osoby, z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących, a 12 na stojąco.
- Pojazdy przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. Do dyspozycji pasażerów będą wygodne ergonomiczne fotele. Pojazdy wyposażone będą także w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi - informuje Anna Dobrowolska.
Pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.
Miejsca
Opinie (243) 2 zablokowane
-
2021-09-29 19:16
ekologia
produkcja auta elektrycz. 12 ton co2,diesla 6 ton.baterie po x latach do wymiany,utylizacja tego badziewia krocie.jak beda elektrownie jadrowe to mozna wrocic do tematu
- 1 0
-
2021-10-01 13:07
nic juz nie dziwi....
gait...to techniczne nieuki,klamczych,prostaki i inne gady...
poszaleć za nasze podatki kazdy może ale nie o to chodzi jak co komu wychodzi :)))
a dwoje drzwi ma :)) jeden płat w lewo, drugi w prawo...
ciekawe co z homologacja ???
pewnie w takiej cenie da sie załatwic :))- 0 0
-
2022-01-29 15:34
A w Krakowie
W Krakowie kupili Solarisy po 3,3mln szt które zabierają 141 pasażerów. Ten Karsan przy tym to jakiś żart. Minibusy można np zamówić w Elinta Motors z Litwy Altas Novus Ecoline, Altas Novus Cityline
- 0 0
-
2022-01-31 16:16
Czym się chwalicie?
W Krakowie kupili Solarisy po 3,3mln szt które zabierają 141 pasażerów. Ten Karsan przy tym to jakiś żart. Minibusy można np zamówić w Elinta Motors z Litwy Altas Novus Ecoline, Altas Novus Cityline. Jakim cudem Gdańsk kupi po 2,5 mln sztukę elektryczne autobusy? Bez ładowarek i serwisu? Powodzenia
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.