- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (141 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (245 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (36 opinii)
- 4 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (137 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (31 opinii)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (60 opinii)
Gdańsk kupił trzy elektryczne minibusy
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje przystała na propozycję słupskiej firmy i ostatecznie zapłaci 4,8 mln zł za trzy elektryczne minibusy, które zaczną kursować po Śródmieściu Gdańska wiosną przyszłego roku.
- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję, czy ją przyjmiemy - mówił Maciej Lisicki, prezes spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
GAiT przeanalizował ofertę i zapłaci 4,8 mln zł
Po miesiącu od przetargu dowiadujemy się, że GAiT przeanalizował ofertę MMI i zdecydował się ją przyjąć.
- Nowe elektryczne autobusy, a także trzy ładowarki oraz urządzenia i sprzęt do diagnostyki i napraw to koszt 4 867 110 złotych brutto - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Niewielki zasięg nowych autobusów
Wątpliwości może budzić stosunkowo niewielki zasięg pojazdów - do 210 km - na jednym ładowaniu. Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że będą one kursować jedynie po obszarze Starego i Głównego miasta - powinno wystarczyć.
- Czy ktoś się zastanowił nad tym, że to ma być "autobus miejski" i ma jeździć na trasie, a nie stać połowę dnia pod ładowarką! Jego zasięg 210 km na jednym ładowaniu jest wręcz tragiczny! Nie wspomnę o cenie, za którą zapewne można nabyć ze trzy autobusy zasilane gazem. Nie ma to jak wydawać cudze pieniądze (czytaj podatników) na fanaberie pseudoekologiczne - napisał jeden z czytelnik pod poprzednim artykułem.
22 pasażerów na pokładzie
Minibusy firmy Karsan Jest Electric mogą zabrać na pokład 22 osoby, z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących, a 12 na stojąco.
- Pojazdy przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. Do dyspozycji pasażerów będą wygodne ergonomiczne fotele. Pojazdy wyposażone będą także w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi - informuje Anna Dobrowolska.
Pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.
Miejsca
Opinie (243) 2 zablokowane
-
2021-09-27 13:11
Słupska, polska firma (1)
sprzedająca samochody wyprodukowane w Turcji (Karsan) oraz Włoszech (Iveco). Co więcej, autobusy w tych krajach są tylko składane, bo np. silniki pochodzą z Niemiec.
To są te legendarne, polskie, elektryczne samochody?- 10 1
-
2021-09-27 13:19
to się rozleci tak szybko jak kapeny
- 4 0
-
2021-09-27 13:16
Idiokracja, tylko na pokaz że Gdańsk jest eco. (2)
marnowanie, środków publicznych dla kaprysu.
- 11 1
-
2021-09-27 13:31
(1)
sęk w tym, że ielśtam procent taboru ma być bezemisyjne i nie ma że boli.
- 3 0
-
2021-09-27 16:06
To już jest od dawna- czyli tramwaje
można dla pewności ustawę albo uchwałę przegłosować, albo i definicję zmienić i będzie legalnie. Winnych dziedzinach się przegłosowało to i tu można.
- 0 0
-
2021-09-27 14:08
No i pięknie! To teraz tylko ograniczenie w ruchu pojazdów spalinowych! (1)
Aż prosi się wprowadzić ograniczenie w ruchu pojazdów spalinowych na terenie Głównego i Starego Miasta. Tylko elektryki, uprzywilejowane, służby , taxi i identyfikatory ( mieszkańcy lub interesariusze).
Skończą się motory bez tłumików i lans na sportowym wydechu z kartuz rodem...
brawo gdańsk , brawo ola!!!- 2 7
-
2021-09-27 14:10
mieszkańcy tak ale elektrykami
- 0 0
-
2021-09-27 15:23
Jakie autobusy ??????
Toż to są ledwo taczki a 4 kołach !!!!! Jakie to autobusy !!!! Ten ""prezes""" to do Piero w puerdlu zrozumie co zrobił !!!!!
- 6 1
-
2021-09-27 15:25
Gait
Lisicki przemyślałeś to? Czy to twoi doradczymi tak zdecydowali
- 7 0
-
2021-09-27 15:26
Elektryczne czyli w Polsce na wegiel
...
- 4 0
-
2021-09-27 15:28
Nowy elektryk
Koszt eksploatacji takiego pojazdu jest bardzo wysoki. Produkt Turecki.
Najbliższy punkt serwisowy Gdańska znajduje się Zbyszewo 2, woj. Zachodnio-Pomorskie.- 7 0
-
2021-09-27 15:40
Zasięg to katastrofa (4)
Przy włączonym zimą ogrzewaniu i przy autobusie wypełnionym pasażerami to on nawet 100 km nie przejedzie, zaręczam
- 85 6
-
2021-09-27 16:03
przed kupnem powinien być na testach
- 2 0
-
2021-09-27 16:18
na linii 100 będzie jakieś 80km więc powinien wrócić do bazy
- 6 0
-
2021-09-27 17:33
słabe masz pojęcie
A ja zaręczam, że podczas mrozów przejedzie co najmniej 140km.
Jeżeli mi na taxi wystarczył by od biedy taki zasięg na cały dzień pracy, to czemu ma nie wystarczyć w autobusiku, który jeździ wkoło komina, po Głównym Mieście ?- 4 5
-
2021-09-28 16:35
Wg producenta to akumulatory Li-ion.
Najczęściej deklarowana żywotność to 1000 - 2000 cykli - do redukcji pojemności do 80%.
Czyli po jakiś 3-4 latach zasięg spadnie jeszcze o 20%.
Jeśli jednak będą doładowywane w ciągu dnia - to wymiana akumulatorów już po 2 latach.
W pojazdach profesjonalnych (jeżdżących codziennie zawodowo) powinno się stosować akumulatory LTO (litowo-tytanowe) o żywotności 10 - 20 tyś. cykli - wtedy bateria jest na całe życie pojazdu.- 0 1
-
2021-09-27 15:57
1,6 mln zł za minibus dla 22osób
dlatego jestem przeciwny narkotykom
- 8 0
-
2021-09-27 16:05
czy ktoś w GAiT zna przepisy? (1)
Dz.U.2016.2022 t.j. | Akt obowiązujący
Wersja od: 11 listopada 2020 r.
§ 18.
1.
Autobus powinien być wyposażony w:
1)
co najmniej jedne drzwi po prawej stronie, a autobus regularnej miejskiej komunikacji publicznej - co najmniej w dwoje drzwi po prawej stronie (!!!!!!!)
Te autobusy na moje oko nie spełniają w/w wymagań.- 8 0
-
2021-09-27 16:19
oni są najmądrzejsi. Nie wiedzą, że Kraków musiał uziemić ten złom z tego powodu
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.