- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (70 opinii)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (139 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (109 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Nowe zatoki na styku dwóch miast (54 opinie)
Gdańsk kupił trzy elektryczne minibusy
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje przystała na propozycję słupskiej firmy i ostatecznie zapłaci 4,8 mln zł za trzy elektryczne minibusy, które zaczną kursować po Śródmieściu Gdańska wiosną przyszłego roku.
- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję, czy ją przyjmiemy - mówił Maciej Lisicki, prezes spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
GAiT przeanalizował ofertę i zapłaci 4,8 mln zł
Po miesiącu od przetargu dowiadujemy się, że GAiT przeanalizował ofertę MMI i zdecydował się ją przyjąć.
- Nowe elektryczne autobusy, a także trzy ładowarki oraz urządzenia i sprzęt do diagnostyki i napraw to koszt 4 867 110 złotych brutto - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Niewielki zasięg nowych autobusów
Wątpliwości może budzić stosunkowo niewielki zasięg pojazdów - do 210 km - na jednym ładowaniu. Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że będą one kursować jedynie po obszarze Starego i Głównego miasta - powinno wystarczyć.
- Czy ktoś się zastanowił nad tym, że to ma być "autobus miejski" i ma jeździć na trasie, a nie stać połowę dnia pod ładowarką! Jego zasięg 210 km na jednym ładowaniu jest wręcz tragiczny! Nie wspomnę o cenie, za którą zapewne można nabyć ze trzy autobusy zasilane gazem. Nie ma to jak wydawać cudze pieniądze (czytaj podatników) na fanaberie pseudoekologiczne - napisał jeden z czytelnik pod poprzednim artykułem.
22 pasażerów na pokładzie
Minibusy firmy Karsan Jest Electric mogą zabrać na pokład 22 osoby, z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących, a 12 na stojąco.
- Pojazdy przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. Do dyspozycji pasażerów będą wygodne ergonomiczne fotele. Pojazdy wyposażone będą także w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi - informuje Anna Dobrowolska.
Pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.
Miejsca
Opinie (243) 2 zablokowane
-
2021-09-27 20:14
Ale drogo ! i do tego mały zasięg i ładowność na siedząco 10 osób...... Przecież to wyrzucanie pieniędzy. W polskim prawie jest chyba zapis ,że udziałowcy nie mogą działać na szkodę spółki, a urzędników to nie dotyczy?
- 1 1
-
2021-09-27 20:48
To takie Mevo na 4 kołach
- 4 0
-
2021-09-27 20:53
Mhm (1)
Trzeba doprecyzować zasięg jest do 200 km...
W tym modelu są dwie małe baterie z BMW i3...
Jeżeli zasięg tego autobusu będzie 100 km to będzie dobrze .- 4 0
-
2021-09-28 10:13
Dlatego pojada na linii 100 gdzie robia po 80km
- 0 0
-
2021-09-27 20:58
Tak autobusy bez emisyjne to przyszłosc komunikacji miejskiej w na całym swiecie Polska jest ostatnim krajem który do tego tez
- 0 6
-
2021-09-27 21:15
Pewnie kupili najtańsze szroty
- 2 0
-
2021-09-27 22:07
Kabina kierowcy nie jest oddzielona od przedziału pasażerskiego? Ludzie, mamy XXI wiek
- 3 0
-
2021-09-27 22:18
Ciagle to samo
Wszedłem zobaczyć jak Janusze polskiej myśli społecznej hejtują nawet zakup autobusów. Nie zawiodłem się. Wiecznie coś! A to, ze Tusk zaraz prad wyłączy, a to, ze działanie na szkodę spółki, a to ze za mały. Ten sfrustrowany chłopski naród z zawiścią we krwi potrafi tylko zrzędzić. Zblazowani jak stare rozlazłe w kroku gacie. Polactwo.
- 0 6
-
2021-09-27 23:01
Totalny i**otyzm, nieuzasadniony niczym. Nawet ekologią!
- 4 0
-
2021-09-29 07:47
duzy moze wiecej
taki to zatka ostatnie dostepne ladowarki na jakies 40 godzin
- 0 0
-
2021-09-29 08:09
Jak można wydawać 5 mln złoty, kiedy non stop brakuje pieniędzy. Co za brak gospodarności.
A potem się dziwić że taka polityka do bani
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.