• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk kupił trzy elektryczne minibusy

Arnold Szymczewski
27 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobus na wodór od kwietnia na ulicach Gdańska
Elektryczne minibusy wyjadą na ulice Gdańska wiosną 2022 r. Elektryczne minibusy wyjadą na ulice Gdańska wiosną 2022 r.

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje przystała na propozycję słupskiej firmy i ostatecznie zapłaci 4,8 mln zł za trzy elektryczne minibusy, które zaczną kursować po Śródmieściu Gdańska wiosną przyszłego roku.



Czy miasta powinny inwestować w elektromobilność?

Przypomnijmy: miesiąc temu do przetargu na zakup elektrycznych minibusów ogłoszonego przez GAiT stanęła tylko jedna firma: MMI ze Słupska. Jednak zaproponowana przez nią kwota (4,8 mln zł) stanowczo przewyższała budżet GAiT (2,95 mln zł).

- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję, czy ją przyjmiemy - mówił Maciej Lisicki, prezes spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

GAiT przeanalizował ofertę i zapłaci 4,8 mln zł



Po miesiącu od przetargu dowiadujemy się, że GAiT przeanalizował ofertę MMI i zdecydował się ją przyjąć.

- Nowe elektryczne autobusy, a także trzy ładowarki oraz urządzenia i sprzęt do diagnostyki i napraw to koszt 4 867 110 złotych brutto - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
  • Zasięg autobusów będzie wynosił 210 km.
  • W autobusach znajdzie się miejsce dla 22 osób.
  • Autobusy będą ładowane na pętli.

Niewielki zasięg nowych autobusów



Wątpliwości może budzić stosunkowo niewielki zasięg pojazdów - do 210 km - na jednym ładowaniu. Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że będą one kursować jedynie po obszarze Starego i Głównego miasta - powinno wystarczyć.

- Czy ktoś się zastanowił nad tym, że to ma być "autobus miejski" i ma jeździć na trasie, a nie stać połowę dnia pod ładowarką! Jego zasięg 210 km na jednym ładowaniu jest wręcz tragiczny! Nie wspomnę o cenie, za którą zapewne można nabyć ze trzy autobusy zasilane gazem. Nie ma to jak wydawać cudze pieniądze (czytaj podatników) na fanaberie pseudoekologiczne - napisał jeden z czytelnik pod poprzednim artykułem.

22 pasażerów na pokładzie



Minibusy firmy Karsan Jest Electric mogą zabrać na pokład 22 osoby, z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących, a 12 na stojąco.

- Pojazdy przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. Do dyspozycji pasażerów będą wygodne ergonomiczne fotele. Pojazdy wyposażone będą także w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi - informuje Anna Dobrowolska.
Pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (243) 2 zablokowane

  • dlaczego minibus elektryczny

    kosztuje więcej, niż super sportowe elektryczne porsche? i to znacznie więcej, niż jego bardzo bogata wersja? patologia wydawania publicznych pieniędzy.

    A bo to jest takie unikatowe, nie seryjne? Jak huśtawki dla dorosłych w parku Reagana, za 40k jedna?

    • 10 4

  • To ja sie jeszcze pytam

    Kiedy Gdansk kupi elektryczne samoloty dla lotniska i helikoptery? W koncu zniknie problem halasu i trucia spalinami z samolotow.

    • 3 6

  • skoro budżet był mniejszy to skąd zabrano brakującą resztę? kolejny wałek

    • 9 5

  • Ta sama firma w 2013 wcisnęła im psujące się co kilka godzin Kapeny, a teraz wzięli od nich kolejne złomy? paranoja jakaś

    • 10 2

  • To powinno jeździć na 195 czy 268, a nie bezsensownej linii 100 gdzie przez cały dzien nawet nikt biletu nie kasuje.

    • 5 4

  • Wodór

    Tylko wodór nas uratuje reszta to lipa

    • 6 2

  • W Krakowie już zostały wycofane bo nie spełniają wymogów autobusu miejskiego. Nie mają dwóch par drzwi z prawej strony

    • 7 2

  • A kto będzie tym jeździł? Pensje GAiT tnie z miesiąca na miesiąc, lada chwila strajk.

    • 10 1

  • (2)

    To coś nawet gwarancji nie przejeździ. Z tych 3szt pewnie ledwo jedną będą w stanie uruchomić z dnia na dzień.

    • 9 1

    • (1)

      Bardzo dobrze. Zepsuje się przed końcem gwarancji i zwrot kasy albo wymiana na nowy. Profit!

      • 0 2

      • i będzie jak z Kapeną. Firma w tym czasie się zwinie.

        • 5 0

  • Czyli wraca znienawidzona linia 100. Kierowca bez toalety czy miejsca do zjedzenia posiłku. Trasa poprowadzona tak, że co chwile stoi bo wszystko zastawione przez źle zaparkowane samochody.

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane