- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (213 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (59 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (151 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (145 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Gdańsk kupił trzy elektryczne minibusy
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje przystała na propozycję słupskiej firmy i ostatecznie zapłaci 4,8 mln zł za trzy elektryczne minibusy, które zaczną kursować po Śródmieściu Gdańska wiosną przyszłego roku.
- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję, czy ją przyjmiemy - mówił Maciej Lisicki, prezes spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
GAiT przeanalizował ofertę i zapłaci 4,8 mln zł
Po miesiącu od przetargu dowiadujemy się, że GAiT przeanalizował ofertę MMI i zdecydował się ją przyjąć.
- Nowe elektryczne autobusy, a także trzy ładowarki oraz urządzenia i sprzęt do diagnostyki i napraw to koszt 4 867 110 złotych brutto - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Niewielki zasięg nowych autobusów
Wątpliwości może budzić stosunkowo niewielki zasięg pojazdów - do 210 km - na jednym ładowaniu. Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że będą one kursować jedynie po obszarze Starego i Głównego miasta - powinno wystarczyć.
- Czy ktoś się zastanowił nad tym, że to ma być "autobus miejski" i ma jeździć na trasie, a nie stać połowę dnia pod ładowarką! Jego zasięg 210 km na jednym ładowaniu jest wręcz tragiczny! Nie wspomnę o cenie, za którą zapewne można nabyć ze trzy autobusy zasilane gazem. Nie ma to jak wydawać cudze pieniądze (czytaj podatników) na fanaberie pseudoekologiczne - napisał jeden z czytelnik pod poprzednim artykułem.
22 pasażerów na pokładzie
Minibusy firmy Karsan Jest Electric mogą zabrać na pokład 22 osoby, z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących, a 12 na stojąco.
- Pojazdy przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. Do dyspozycji pasażerów będą wygodne ergonomiczne fotele. Pojazdy wyposażone będą także w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi - informuje Anna Dobrowolska.
Pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.
Miejsca
Opinie (243) 2 zablokowane
-
2021-09-27 17:32
Teraz będą zawieszać 195 i 268 dlatego nie będą mieć kapela a elektryczne są poczebny na 100
- 3 1
-
2021-09-27 17:01
Elektrolit można wymienić na hydrowodorowy (metale alkaliczno magnetyczne jak w siłownikach amortyzatorów samochodów wyczynowych) i zasięg wzrasta dwukrotnie. Gdzie są nasi inżynierzy ?
- 0 2
-
2021-09-27 16:56
5 baniek za takie businki ?
to jakies nieporozumienie
- 7 1
-
2021-09-27 10:48
(8)
Zasięg nominalny 210 km oznacza praktyczny około 180 km a zimą 100 km. To nie jest dobry pomysł.
- 87 7
-
2021-09-27 10:55
nie, to wcale tak nie znaczy (3)
- 9 13
-
2021-09-27 11:06
Zasieg (2)
Podawany jest dla stałej optymalnej prędkości...
Zachowaj taka w autobusie na starym mieście....- 18 3
-
2021-09-27 13:23
Nie jest . (1)
Zależy od procedury testowej a żadna nie jest adekwatna dla jazdy autobusem z bardzo niskimi prędkościami więc niewykluczone, że realnie zasięg będzie nawet wyższy.
- 5 3
-
2021-09-27 16:52
Zwłaszcza gdy do tego ekobusa
Wciśnie się x2 tylu pasażerów co powinno. Normalnie perpetum mobile, chyba też sobie taki sprawię :)
- 1 0
-
2021-09-27 14:17
dadzą radę, jeżdżą rzadko i przeważnie puste a to też ma znaczenie
Swoją droga to kupa szmalu wydana będzie na działania niewspółmierne do uzyskanego efektu ale co tam, pieniądze wspólne wydaje się łatwo a i do propagandy serdecznosći temat nadaje się
- 1 0
-
2021-09-27 12:08
Artykuł zamiast na zasięgu powinien się skupić ma tym
Jakie sa powiazania miedzy decydentami i firma.
- 4 4
-
2021-09-27 11:59
Pętla po Starym Mieście to 3-4 km. Po co ci zasięg 1000 km?
- 9 2
-
2021-09-27 10:57
Nominalny zasięg melexa to 80km
A jakoś nie ma z nimi problemów...
- 5 7
-
2021-09-27 16:48
hahaha WOW az trzy? w dodatku MINIbusy
w Krakowie od 8 lat jest pelno elektrycznych autobusow (nie MINIbusow)
- 0 3
-
2021-09-27 16:05
czy ktoś w GAiT zna przepisy? (1)
Dz.U.2016.2022 t.j. | Akt obowiązujący
Wersja od: 11 listopada 2020 r.
§ 18.
1.
Autobus powinien być wyposażony w:
1)
co najmniej jedne drzwi po prawej stronie, a autobus regularnej miejskiej komunikacji publicznej - co najmniej w dwoje drzwi po prawej stronie (!!!!!!!)
Te autobusy na moje oko nie spełniają w/w wymagań.- 8 0
-
2021-09-27 16:19
oni są najmądrzejsi. Nie wiedzą, że Kraków musiał uziemić ten złom z tego powodu
- 4 0
-
2021-09-27 13:16
Idiokracja, tylko na pokaz że Gdańsk jest eco. (2)
marnowanie, środków publicznych dla kaprysu.
- 11 1
-
2021-09-27 13:31
(1)
sęk w tym, że ielśtam procent taboru ma być bezemisyjne i nie ma że boli.
- 3 0
-
2021-09-27 16:06
To już jest od dawna- czyli tramwaje
można dla pewności ustawę albo uchwałę przegłosować, albo i definicję zmienić i będzie legalnie. Winnych dziedzinach się przegłosowało to i tu można.
- 0 0
-
2021-09-27 15:57
1,6 mln zł za minibus dla 22osób
dlatego jestem przeciwny narkotykom
- 8 0
-
2021-09-27 15:28
Nowy elektryk
Koszt eksploatacji takiego pojazdu jest bardzo wysoki. Produkt Turecki.
Najbliższy punkt serwisowy Gdańska znajduje się Zbyszewo 2, woj. Zachodnio-Pomorskie.- 7 0
-
2021-09-27 15:26
Elektryczne czyli w Polsce na wegiel
...
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.