- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (58 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (57 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (115 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (48 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (64 opinie)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (135 opinii)
Gdańsk kupił trzy elektryczne minibusy
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje przystała na propozycję słupskiej firmy i ostatecznie zapłaci 4,8 mln zł za trzy elektryczne minibusy, które zaczną kursować po Śródmieściu Gdańska wiosną przyszłego roku.
- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję, czy ją przyjmiemy - mówił Maciej Lisicki, prezes spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
GAiT przeanalizował ofertę i zapłaci 4,8 mln zł
Po miesiącu od przetargu dowiadujemy się, że GAiT przeanalizował ofertę MMI i zdecydował się ją przyjąć.
- Nowe elektryczne autobusy, a także trzy ładowarki oraz urządzenia i sprzęt do diagnostyki i napraw to koszt 4 867 110 złotych brutto - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Niewielki zasięg nowych autobusów
Wątpliwości może budzić stosunkowo niewielki zasięg pojazdów - do 210 km - na jednym ładowaniu. Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że będą one kursować jedynie po obszarze Starego i Głównego miasta - powinno wystarczyć.
- Czy ktoś się zastanowił nad tym, że to ma być "autobus miejski" i ma jeździć na trasie, a nie stać połowę dnia pod ładowarką! Jego zasięg 210 km na jednym ładowaniu jest wręcz tragiczny! Nie wspomnę o cenie, za którą zapewne można nabyć ze trzy autobusy zasilane gazem. Nie ma to jak wydawać cudze pieniądze (czytaj podatników) na fanaberie pseudoekologiczne - napisał jeden z czytelnik pod poprzednim artykułem.
22 pasażerów na pokładzie
Minibusy firmy Karsan Jest Electric mogą zabrać na pokład 22 osoby, z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących, a 12 na stojąco.
- Pojazdy przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. Do dyspozycji pasażerów będą wygodne ergonomiczne fotele. Pojazdy wyposażone będą także w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi - informuje Anna Dobrowolska.
Pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.
Miejsca
Opinie (243) 2 zablokowane
-
2021-09-27 11:07
strasznie kosztowna zabawka
będziecie płakać i płacić
- 15 4
-
2021-09-27 11:22
Tylko pamiętajcie o rezerwie budżetowej na wymianę baterii w 2024 roku.
Tak z pół miliona odłóżcie, gospodarze z UM. Kolejna żenada.
- 23 6
-
2021-09-27 11:30
Na złotówkę podwyżki dla kierowców, nie ma. (1)
Ale dołożyć 2 bańki do chorego przetargu, nie problem. Gdańsk, tu się żyje...
- 26 4
-
2021-09-27 13:09
Prezes Wiatr oszczędza. Lada chwila sam będzie jeździł.
- 5 0
-
2021-09-27 11:31
w środku więcej siedzeń niż w Pesie! (1)
swoją drogą ile kosztowałby jeden autobus na wolnym rynku, od dealera?
- 1 5
-
2021-09-27 12:57
zapytaj dilera.
- 2 0
-
2021-09-27 11:52
Skutki durnego, na siłę, elektryfikowania służb publicznych pisowską ustawą o elektromobilności. (2)
Do końca roku sporo firm musi mieć min. 10% transportu elektrycznego. Wywołuje to zwyżkę cen i nabija kabzy producentów czegokolwiek na prąd. To bezsensowne wyrzucanie publicznych - czyli naszych - pieniędzy. Korzyści z tego niewiele, a koszty olbrzymie - jak widać po cenie jednego mikrobusa, która zaczyna zbliżać się do ceny tramwaju, Skądinąd też na prąd...
- 8 3
-
2021-09-27 13:21
idziemy we właściwym kierunku
- 0 2
-
2021-09-29 19:25
chyba platforma to podpisała,a dokładniej Kopacz
- 0 0
-
2021-09-27 11:54
Ale dlaczego u turków kupuja (1)
dlaczego nie od polskiej firmy
- 4 4
-
2021-09-27 12:48
bo się żadna do przetargu nie zgłosiła
- 5 1
-
2021-09-27 11:56
A dlatego u turków
bo siostra pana G jest żona turka
- 5 1
-
2021-09-27 12:08
Zarząd komisaryczny do Gdańska
Natychmiast.
- 10 8
-
2021-09-27 12:16
Rezerwa budżetowa dla pana turka
- 5 2
-
2021-09-27 12:18
I teraz nagle elektryki będą kursować po Głównym i Starym Mieście??? A co z linią 100? (9)
Częściej zawieszona niż czynna, nawet nie można jej uznać za sezonową...
- 3 7
-
2021-09-27 12:48
czytac potrafisz? będą jeździły na linii 100 i woziły emerytów do kościoła. A kierowcy będą brali L4 żeby tym złomem po tej chorej trasie nie jeździć
- 6 2
-
2021-09-27 13:14
rawdopodobnie zakupiono to na reaktywację tej linii (1)
Jeżeli tak, to dobry pomysł. Dla ludzi starszych i chorych ta linia jest naprawdę potrzebna.
- 3 3
-
2021-09-27 15:06
a jaka jest pewność, że te autobusy będą cały rok kursować?
że nie skończy się jak tej chwili, zawieszeniem kursów w ogóle lub latem?
- 3 1
-
2021-09-27 13:15
To jest właśnie na linię 100 geniuszu... (5)
- 2 2
-
2021-09-27 13:23
A co się dzieje teraz z linią100? Czemu nie jest obsługiwana w ogóle, i tym taborem, który specjalnie został zakupiony??? (4)
Wytłumacz to geniuszu...
- 1 1
-
2021-09-27 13:33
(3)
bo taboru nie ma. Było 6 Kapen ale psują się w takim tempie, że czasami nie starcza na podmiankę na 195 i 268.
- 3 1
-
2021-09-27 14:59
czyli linia 100, to bajki z mchu i paproci... (2)
I co będzie latem, bo w sezonie albo była mocno okrojona, albo nie kursowała...
- 1 0
-
2021-09-27 15:29
(1)
Trudno aby kursowala w czasie Jarmarku skoro trasa jest nieprzejezdna
- 1 1
-
2021-09-27 18:33
przecież ona nie kursowała prawie całe lato, nie tylko w czasie jarmarku...zresztą i po sezonie co chwilę były zmiany trasy
i zawieszane przystanki...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.