• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk promował się podczas meczu Polska-Grecja za 400 tys. zł

Maciej Naskręt
19 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na trybunach podczas meczu Polska - Grecja zasiadło ponad 37 tysięcy kibiców, na ekranach telewizorów spotkanie oglądało nawet 4,5 mln Polaków. Na trybunach podczas meczu Polska - Grecja zasiadło ponad 37 tysięcy kibiców, na ekranach telewizorów spotkanie oglądało nawet 4,5 mln Polaków.

Prawie 400 tys. zł wydał Gdańsk na promocję miasta podczas towarzyskiego meczu piłkarskiego Polska-Grecja, rozegranego we wtorek na PGE Arenie. Pieniądze trafiły do miejskiej spółki, która jest operatorem stadionu.



Czy Gdańsk dobrze zrobił promując się podczas meczu?

Gdańsk zapłacił 390 tys. zł za reklamę podczas meczu, który odbył się w miniony wtorek na stadionie w Letnicy.

- Umowa, opiewająca na kwotę nieco ponad 390 tys. zł obejmowała umieszczenie reklamy miasta m.in. na biletach, w korytarzach stadionu, a także na samym stadionie - mówi Tomasz Kowalski, prezes spółki Arena Gdańsk Operator.

Reklama umieszczona na terenie stadionu pojawiła się także w telewizji. Trzeba zaznaczyć, że relację z meczu oglądało 4,5 mln osób.

- To standardowe działanie z naszej strony. Zawsze zachęcamy samorząd do promowania swojego wizerunku szczególnie podczas wydarzeń, w których biorą udział goście spoza Gdańska - mówi Tomasz Kowalski. - Podobne oferty składaliśmy władzom miasta w związku z koncertem Justina Timberlake'a, czy meczem Lechia Gdańsk - FC Barcelona. Wtedy nie zdecydowano się na reklamę.

Operator stadionu w Letnicy podobną ofertę przedstawi władzom miasta też przed meczem Lechia Gdańsk - Juventus Turyn, który odbędzie się 29 lipca.

Jak uzasadniają to władze miasta? - Wydarzenie było doskonałą formą promocji Gdańska. Piłka nożna cieszy się ogromną popularnością. Zależało nam na tym, by jak najwięcej osób zapamiętało nasze miasto - mówi Emilia Salach z Biura Prasowego Urzędu Miasta Gdańska.

Zdaniem urzędników, kampania promocyjna związana z meczem reprezentacji miała na celu umocnienie pozytywnego wizerunku oraz miała stanowić impuls do odwiedzenia Gdańska.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (96) 6 zablokowanych

  • I tak o to zorganizowana grupa przelewa sobie kasę publiczną między sobą (1)

    Nagle się okazuje, że miasto ma koszty, więc musi dostać więcej kasy za rok. Z kolei operator stadionu zarobił kasę, więc jest potrzebny. A my? my to tylko pionki w tej grze, pionki - frajerzy, którzy płacą na to kasę. Kasę, która potem idzie do kieszeni pracujących w tych spółkach. Pomyślcie nad tym, jaki to jest bezsens... to właśnie PO w czystej naturze... ale o co chodzi? Przecież miasto musi się promować wśród Polaków, którzy nie wiedzą gdzie jest Gdańsk i wśród Greków, którzy mają dużo pieniędzy i zimne lata... śmieszne.

    • 48 4

    • dokładnie tak to wygląda jak opisałeś.

      • 8 1

  • Ciekawe jedzenie

    Czy ktoś przeanalizował ze to jedyny mecz reprezentacji Polski w tym roku w naszym kraju, takie drobiazgi jak 37 tys kibiców to juz nie maja znaczenia.
    Chcesz mieć dobre wydarzenia jak finał ligi mistrzów to płacisz i tyle w tym temacie.

    • 4 12

  • kto smaruje ten jedzie

    Gdzie Rzym a gdzie Krym? Co ma piernik do wiatraka?Parę groszy dla osiedla Osowa w Gdańsku nie można wyrwać z miasta. Rada osiedla dwoi się i troi o jakieś pieniądze dla mieszkańców a tu wyrzuca się bezsensownie w błoto lub z konta na konto. Jestem bardzo niezadowolony z takich bezsensownych niby reklam."Psu to na budę" lepiej by dali.Mamy na klatkach reklamówki z urzędu, ulotki na sztywnym papierze, niby "Budżet Obywatelski na 2016 rok"parę groszy na posianie trawy na osiedlu. Można sobie sprawdzić ile kto dostanie na osiedle http://www.gdansk.pl Generalnie na wszystko brakuje pieniędzy gdzie się ruszysz w urzędzie, a tu taka rozrzutność z dnia na dzień.

    • 18 5

  • Jak wydali miejskiej spółce to znaczy kolesiom!!!!! Jak budyń i cala reszta z peło lekką ręką wydaje publiczne pieniądze.... aż miłe. To promocja miasta dla kiboli i prymitywnej dyscypliny sportowej ale cóż..... Po co remontować ulice czy chodniki lepsza reklama na stadionie Brawo!!!!

    • 15 3

  • ??? (1)

    Co jest zlego w tym ,ze miasto sie promuje?

    • 7 40

    • Dobrze jest być niekumatym

      świat jest wówczas taki piękny...

      • 12 2

  • ale zaplacili z moich podatkow i wyrazam zgode.

    Lechia na mistrza moja druzyna, a komu sie nie podoba ze zaplacili a co laske robia to z Naszych tez moich podatkow. Stadion na medal.

    • 3 12

  • to był mecz reprezentacji, prawa do reklamy sprzedaje PZPN

    stadion to sobie może przemycić reklamę w korytarzach, albo na biletach (choć to już po uzgodnieniu z PZPN).
    Całość praw do reklamy na meczach reprezentacji ma PZPN, jeśli coś sobie na boku ugrał stadion to raczej była to reklama w słabych miejscach...

    • 13 1

  • czyste i bezpieczne plaże oraz bezpieczeństwo turystów powinno reklamować Gdańsk, a nie stadion

    • 11 4

  • żal, że nie dano zarobić trojmiasto.pl ???

    • 8 10

  • A co by bylo, jakby Gdyniazaproponowala 450 tys.?

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane