• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk promował się podczas meczu Polska-Grecja za 400 tys. zł

Maciej Naskręt
19 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na trybunach podczas meczu Polska - Grecja zasiadło ponad 37 tysięcy kibiców, na ekranach telewizorów spotkanie oglądało nawet 4,5 mln Polaków. Na trybunach podczas meczu Polska - Grecja zasiadło ponad 37 tysięcy kibiców, na ekranach telewizorów spotkanie oglądało nawet 4,5 mln Polaków.

Prawie 400 tys. zł wydał Gdańsk na promocję miasta podczas towarzyskiego meczu piłkarskiego Polska-Grecja, rozegranego we wtorek na PGE Arenie. Pieniądze trafiły do miejskiej spółki, która jest operatorem stadionu.



Czy Gdańsk dobrze zrobił promując się podczas meczu?

Gdańsk zapłacił 390 tys. zł za reklamę podczas meczu, który odbył się w miniony wtorek na stadionie w Letnicy.

- Umowa, opiewająca na kwotę nieco ponad 390 tys. zł obejmowała umieszczenie reklamy miasta m.in. na biletach, w korytarzach stadionu, a także na samym stadionie - mówi Tomasz Kowalski, prezes spółki Arena Gdańsk Operator.

Reklama umieszczona na terenie stadionu pojawiła się także w telewizji. Trzeba zaznaczyć, że relację z meczu oglądało 4,5 mln osób.

- To standardowe działanie z naszej strony. Zawsze zachęcamy samorząd do promowania swojego wizerunku szczególnie podczas wydarzeń, w których biorą udział goście spoza Gdańska - mówi Tomasz Kowalski. - Podobne oferty składaliśmy władzom miasta w związku z koncertem Justina Timberlake'a, czy meczem Lechia Gdańsk - FC Barcelona. Wtedy nie zdecydowano się na reklamę.

Operator stadionu w Letnicy podobną ofertę przedstawi władzom miasta też przed meczem Lechia Gdańsk - Juventus Turyn, który odbędzie się 29 lipca.

Jak uzasadniają to władze miasta? - Wydarzenie było doskonałą formą promocji Gdańska. Piłka nożna cieszy się ogromną popularnością. Zależało nam na tym, by jak najwięcej osób zapamiętało nasze miasto - mówi Emilia Salach z Biura Prasowego Urzędu Miasta Gdańska.

Zdaniem urzędników, kampania promocyjna związana z meczem reprezentacji miała na celu umocnienie pozytywnego wizerunku oraz miała stanowić impuls do odwiedzenia Gdańska.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (96) 6 zablokowanych

  • za to ze miasto gdansk doklada sie do utrzymania stadionu to taka promocja powinna byc w "gratisie"

    • 11 1

  • Chore (2)

    Miasto Gdańsk zbudowało stadion za nasze pieniądze a teraz jeszcze płaci żeby mogła tam być jego nazwa??? To jest bez sensu!!!! Jaki właściciel płaci za to żeby u siebie ciś powiesić??!!! Jawne okradanie podatników i przerzucanie pieniędzy, ciekawe czy ci suoer urzędnicy swoje prywatne pieniądze by tak "dobrze" zainwestowali.

    • 21 1

    • Peło. (1)

      To słowo wyjaśnia wszystko.

      • 4 3

      • g*wno nie Peło

        To się nazywa polityka łączona z biznesem. Jaka by nie była partia było by podobnie.

        • 6 2

  • Kpina.

    Od tygodni media trąbiły o meczu w Gdańsku, zostało to nawet powiedziane wielokrotnie podczas transmisji na żywo, więc każdy przed telewizorem wiedział, gdzie rozgrywa się mecz no ale nie szkoda było wydać setek tysięcy publicznych złotych, bo włodarzom tego miasta nigdy nie szkoda forsy na pierdoły.
    Świetny pomysł z plakatami w korytarzach stadionu czy na samej budyńarenie, kibice przecież nie wiedzieli w jakim mieście się znajdują, zresztą tak samo jak zwykli mieszkańcy tegoż miasta. Dzięki za info gdzie mieszkam i na co płacę podatki, przy okazji meczu z Juventusem proponuję wydać jeszcze większą forsę na promocję Danzinga .

    • 13 0

  • czytam kilkakrotnie z niedowierzaniem... co za głupota....

    "reklamy miasta m.in. na biletach, w korytarzach stadionu, a także na samym stadionie"
    wg urzędników "kampania miała stanowić impuls do odwiedzenia Gdańska"
    ale czy na pewno? wg mnie była skierowana do osób już będących w Gdańsku (w większości mieszkańców) a nie do widzów przed telewizorami którzy mogą potencjalnie nie znać tej miejscowości,

    no cóż... niezłe stawki za to mają i jeszcze myślą że ktoś im uwierzy ;)

    • 13 0

  • W kiblu na klapie też umieścili LOGO Budyńlandu

    za te 390 tysiaków??

    • 11 2

  • ;-(

    Bezkarna banda!

    • 9 0

  • Byłem na meczu i nie zwróciłem uwagi na żadne reklamy

    • 8 0

  • O, to dobrze wydane pieniądze.

    Ludzie z Gdańska i okolic a także z Polski dowiedzą się, że jest takie miasto - Gdańsk. Dwa takie mecze w miesiącu i Arena zarobi połowę kosztów, które miasto musi dokładać do Areny. Tym samym miasto zaoszczędzi połowę wydatków. Arytmetyka jest bezlitosna.

    • 6 2

  • Kpina z mieszkańców Gdańska.

    Zwłaszcza z tych co biorą udział w tej żenującej i poniżające procedurze walki o ochłapy z budżetu na tzw. inicjatywy obywatelskie. Dzielnica dostaje kilkanaście tysięcy żeby można było wyremontować gminną szkołę albo osiedlowy chodnik, który też należy do gminy. Szczęśliwy dostają kilka tysięcy na montaż huśtawki.

    • 10 1

  • Wzorem opowieści początkującej aktorki

    " a potem reżyser lansował mnie przez 2 godziny", Gdańsk może to samo powiedzieć. Tyle, że zamiast reżysera będzie to PZPN lub spółka, gdzie trafiły miejskie pieniądze.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane