• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: przystanki wiedeńskie do remontu

Maciej Korolczuk
28 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • W pierwszej kolejności nawierzchnia zostanie wymieniona na przystanku Przeróbka w kierunku Stogów.
  • W opłakanym stanie jest też nawierzchnia przystanku w kierunku centrum. Ona także zostanie wymieniona - z płyt na masę bitumiczną.

Nie kostka granitowa - jak pierwotnie planowano - a masa bitumiczna zastąpi wkrótce połamane płyty kamienne, jakie pokrywają nawierzchnię przystanków wiedeńskich na Przeróbce Mapka. Prace rozpoczną się w poniedziałek i potrwają ok. dwóch tygodni. W tym czasie przystanki będą wyłączane z eksploatacji.



Inwestycje związane z poprawą infrastruktury przystankowej w ostatnich latach w Gdańsku oceniam:

Przystanki wiedeńskie na Przeróbce powstały w 2015 r. w trakcie przebudowy torowiska tramwajowego. Dzięki podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku pasażerowie łatwiej i bezpieczniej wysiadają i wsiadają nie tylko do tramwajów, ale jeżdżących po torowisku autobusów.

Już dwa lata po przebudowie nawierzchnia wykonana z kamiennych płyt w wielu miejscach popękała i konieczne były prace gwarancyjne. Później urzędnicy - już ze środków z budżetu miasta - chcieli wymienić niepraktyczne płyty (pękające głównie pod zbyt ciężkimi pojazdami ciężarowymi) na kamienną kostkę. Z pomysłu niewiele wyszło, bo degradacja nawierzchni w ciągu kolejnych lat postępowała.

84 nowe tablice informacji pasażerskiej w Gdańsku



Wkrótce ma się to zmienić. W poniedziałek, 31 sierpnia, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, zarządzający przystankami tramwajowymi i autobusowymi w mieście, rozpocznie prace związane z przebudową nawierzchni przystanków znajdujących się w ciągu ulic Siennickiej oraz Lenartowicza na Przeróbce. Co ważne, na czas robót drogowych przystanki zostaną całkowicie wyłączone z użytkowania.

  • Kamienne płyty okazały się zbyt kruche i łamliwe pod kołami jeżdżących przez Przeróbkę ciężarówek.

- Przebudowa nawierzchni przystanków wiedeńskich dotyczyć będzie w pierwszym etapie przystanku "Przeróbka 02" na ul. SiennickiejMapka w kierunku Stogów oraz przystanku "Lenartowicza 01" na ul. LenartowiczaMapka w kierunku centrum Gdańska. Istniejąca na obu przystankach nawierzchnia z płyt kamiennych zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną. Prace planowo potrwają do 4 września - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

30 nowych wiat na przystankach



Roboty drogowe będą wymagały całkowitego wyłączenia przystanków z użytkowania, tzn. nie będą się przy nich zatrzymywały tramwaje. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli skorzystać z sąsiednich przystanków - "Lenartowicza 02" w kierunku Stogów oraz "Przeróbka 01" w kierunku centrum. Nawierzchnia tych przystanków będzie wymieniana w drugim etapie prac, który realizowany będzie od 7 do 11 września.

W trakcie prac ruch samochodowy będzie odbywał się z pominięciem odcinków jezdni na długości przystanków - kierowcy będą mogli poruszać się po fragmencie torowiska.

Opinie (219) ponad 10 zablokowanych

  • "niepraktyczne płyty okazały się zbyt łamliwe",wymiana na kostkę - "z pomysłu niewiele wyszło" (3)

    polska myśl techniczna - w szkółkach jakieś całki, rachunek różniczkowy. A potem jak "wiedzę" zastosować w praktyce - metoda prób i błędów. Na podatnika koszt.

    • 8 1

    • "szkółkach jakieś całki, rachunek różniczkowy" (1)

      a co masz przeciwko?
      Za pomocą tego aparatu policzysz wytrzymałość...
      Oprócz matematyki sa też przedmioty z cyklu "technologia xxxx" i one powiedzą aby mostów z papieru nie robić. Ewentualnie, jeśli będzie taka potrzeba, to z jakiego papieru i w jaki sposób użytego aby otrzymać most o pożądanych parametrach.

      Ale myślenia to żadna "szkółka" nie nauczy. Z tym człowiek się rodzi...

      • 2 0

      • Właśnie widzę jak "policzyli wytrzymałość", a mosty robią na oko z nadmiarem

        całki po sympleksach są dla naukowców by wypracowali standardy dla inżynierów. PG kształci nie wiadomo kogo - za słabych z matmy by zostać naukowcami (mimo to część zostaje na uczelni) i za słabych z praktyki by zostać inżynierami (też dostają inżyniera). W efekcie mamy mgr inż - od wszystkiego, czyli od niczego.

        • 1 0

    • i jeszcze kostka brukowa na przystankach autobusowych - d**ilizm z ktorego tez musieli sie wycofac... a wzorce sa ale po co jak geniusze wiedza lepiej niz caly swiat

      • 0 0

  • (1)

    Przecież płyty są całe, tylko podbudowa pod nimi została źle wykonana i się pozapadały.

    • 5 3

    • Nieprawda

      Płyty są połamane przez ciężkie przeładowane auta.

      • 1 1

  • Nalezy zlikwidowac parking dla urzednikow UM

    Jak sie przesiada na komunikacje miejska to moze cos zrozumieja....

    • 15 0

  • Fajnie dwa razy się na tym zarobi.

    • 10 0

  • Wy naprawdę nie dostrzegacie, jaki to fajny miś? Jeden z wielu w wolnym mieście.

    • 13 1

  • To sa własnie główni specjalisci w Gdańskich urzedach!!Powinno sie ich natychmiast zwolnic za brak kompetencji!!

    To oni powodują ze mamy same fuszerki w mieście wielokrotnie poprawiane i wszystko na koszt mieszkańców .

    • 15 0

  • Nieudacznicy z urzędu .

    Tak się marnotrawi publiczne pieniądze .Budować żeby nie zbudować.Pieniądze unijne powodują patologię budowlaną.

    • 8 1

  • najgorszy pomysł ever (3)

    Dla czekających pod taką wiatą przystankową na tramwaj czy autobus niezapomniane wrażenie jak przed nosem śmigają auta...

    • 14 0

    • szczególnie gdy od wiaty do pasa ruchu jest jakieś 1,5m

      a z drugiej strony ścieżka rowerowa...

      • 5 0

    • taa to jest super. Auta przejeżdżają po stopach czekającym na przystanku

      • 1 0

    • Bo ten przystanek jest chyba najgorszy i najniebezpieczniejszy w całym Trójmieście nie tylko w Gdańsku.

      • 1 0

  • Zamiast ślepo naśladować zachodnie miasta

    Zacznijcie myśleć

    • 8 1

  • Top

    gospodarność i fakturowanie ponad wszystko !

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane