- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (176 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (91 opinii)
- 3 Schody samoróbki zastąpi chodnik (41 opinii)
- 4 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (210 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (126 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (186 opinii)
Nowe-stare tramwaje z Niemiec. Nie będą wozić pasażerów
Do Gdańska trafią trzy kolejne używane tramwaje z Niemiec. Nie będą jednak wozić pasażerów, lecz zostaną wozami technicznymi lub magazynami części zamiennych. Za każdy z tramwajów miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapłaciła 1 tys. euro.
Za jeden pojazd z Dortmundu miejska spółka płaciła przed paroma laty ok. 30 tys. euro, zaś z Kassel - 42 tys. euro.
Następnie tramwaje kierowano do modernizacji, która kosztowała od 700 tys. zł do 2,5 mln zł (w zależności od zakresu robót).
Dla porównania, fabrycznie nowa Pesa Jazz Duo to wydatek rzędu ok. 7 mln zł.
Jak wygląda modernizacja tramwaju N8C
Tramwaje techniczne i jako magazyn części zamiennych
Wkrótce z Kassel dotrą do Gdańska jeszcze trzy tramwaje N8C. Ich cena jest jednak znacznie niższa, bo zaledwie 1 tys. euro za pojazd. W znacznej mierze wynika to ze stanu technicznego i planowanego przeznaczenia.
- Tramwaje te nie będą przeznaczone do modernizacji ani do obsługi linii komunikacyjnych. Wykorzystane zostaną z nich niektóre części i podzespoły jako części zamienne. Wstępnie zakładamy też przekształcenie jednego lub dwóch tramwajów na pojazdy techniczne - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. marketingu w GAiT.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Obecnie pojazdami technicznymi są przebudowane wagony Konstal 105Na. W opinii GAiT ich dalsze utrzymanie nie ma uzasadnienia w sytuacji, gdy planowane jest całkowite wycofanie "stopiątek" z eksploatacji.
- Ze względu na serwis sensowniej jest używać do celów technicznych takich pojazdów, jakie są eksploatowane na liniach - tłumaczy Wojtkiewicz.
Tramwaje jeszcze w tym roku, poszukiwana firma transportowa
Na początku lipca Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na wybór firmy transportowej, która przewiezie pojazdy z Kassel do zajezdni w Nowym Porcie . Termin realizacji zamówienia określono na trzy miesiące od momentu podpisania umowy a jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest najniższa cena.
Czytaj również:
Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec
Materiał archiwalny z 2018 r.
Miejsca
Opinie (255) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-04 11:28
Zróbmy grilla.
Zakupione niemieckie tramwaje wrzucić do Motławy nieopodal Zielonej Bramy.
Stworzyć tym sposobem sztuczną wyspę
Na wyspie urządzić dużego grilla.- 16 2
-
2019-07-04 11:32
(1)
Gdańsk powinien zamówić rydwany a nie tramwaje
- 22 2
-
2019-07-04 12:30
co tam Kacper pitolisz?
- 2 2
-
2019-07-04 11:35
W tej cenie chętnie kupiłbym sobie prywatny tramwaj. Jeździć będę niewiele więc wystarczy na lata. Jako elektryk PKP z naprawami dam sobie radę. Mieszkanie sprzedam a z niego zrobię super chatę. Tylko żeby ZKM nie chciał za dużo z korzystanie z toru.
- 9 0
-
2019-07-04 11:37
Róbmy tak dalej.
Przyjmijmy teraz od Niemiec flotę 30-letnich samochodów osobowych z przeznaczeniem na auta służbowe dla władz Gdańska.
- 24 1
-
2019-07-04 11:39
Zatopić.
Zatopić niemieckie tramwaje i stworzyć sztuczną rafę dla osób nurkujących.
- 14 2
-
2019-07-04 11:40
(1)
Tysiace Polaków jeździ używanymi samochodami z Niemiec i są szczęśliwi. Ale gdy kupują znacznie trwalsze tramwaje to beee. Dołóżcie ze swojej kasy to kupią nówki.
- 4 22
-
2019-07-04 12:34
Śmieciu
A wysokie podatki to kto płaci?
- 1 1
-
2019-07-04 11:55
Niemiec płakał jak sprzedawał
- 11 2
-
2019-07-04 11:56
Wstyd dla miasta,ludzie opamiętajcie się.
- 19 2
-
2019-07-04 11:57
Co za wstyd.
- 14 2
-
2019-07-04 11:57
może rydwan.
- 14 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.