• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe-stare tramwaje z Niemiec. Nie będą wozić pasażerów

Krzysztof Koprowski
4 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dotychczas Gdańsk z Niemiec sprowadził łącznie 62 tramwaje typu N8C. Dotychczas Gdańsk z Niemiec sprowadził łącznie 62 tramwaje typu N8C.

Do Gdańska trafią trzy kolejne używane tramwaje z Niemiec. Nie będą jednak wozić pasażerów, lecz zostaną wozami technicznymi lub magazynami części zamiennych. Za każdy z tramwajów miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapłaciła 1 tys. euro.



Czy Gdańsk powinien kupować nadal używany tabor autobusowy i tramwajowy?

To będzie już kolejny zakup tramwajów z Niemiec przez spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Dotychczas zza Odry sprowadzono 46 tramwajów typu N8C z Dortmundu oraz 16 z Kassel.

Za jeden pojazd z Dortmundu miejska spółka płaciła przed paroma laty ok. 30 tys. euro, zaś z Kassel - 42 tys. euro.

Następnie tramwaje kierowano do modernizacji, która kosztowała od 700 tys. zł do 2,5 mln zł (w zależności od zakresu robót).

Dla porównania, fabrycznie nowa Pesa Jazz Duo to wydatek rzędu ok. 7 mln zł.

Jak wygląda modernizacja tramwaju N8C


Tramwaje techniczne i jako magazyn części zamiennych



Wkrótce z Kassel dotrą do Gdańska jeszcze trzy tramwaje N8C. Ich cena jest jednak znacznie niższa, bo zaledwie 1 tys. euro za pojazd. W znacznej mierze wynika to ze stanu technicznego i planowanego przeznaczenia.

- Tramwaje te nie będą przeznaczone do modernizacji ani do obsługi linii komunikacyjnych. Wykorzystane zostaną z nich niektóre części i podzespoły jako części zamienne. Wstępnie zakładamy też przekształcenie jednego lub dwóch tramwajów na pojazdy techniczne - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. marketingu w GAiT.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Obecnie pojazdami technicznymi są przebudowane wagony Konstal 105Na. W opinii GAiT ich dalsze utrzymanie nie ma uzasadnienia w sytuacji, gdy planowane jest całkowite wycofanie "stopiątek" z eksploatacji.

- Ze względu na serwis sensowniej jest używać do celów technicznych takich pojazdów, jakie są eksploatowane na liniach - tłumaczy Wojtkiewicz.

Tramwaje jeszcze w tym roku, poszukiwana firma transportowa



Na początku lipca Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na wybór firmy transportowej, która przewiezie pojazdy z Kassel do zajezdni w Nowym Porcie zobacz na mapie Gdańska. Termin realizacji zamówienia określono na trzy miesiące od momentu podpisania umowy a jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest najniższa cena.

Czytaj również:

Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec


Materiał archiwalny z 2018 r.

Miejsca

Opinie (255) ponad 20 zablokowanych

  • gdańsk i niemcy

    ciekawe ile mieszkań dostali za połowę ceny w tym skorumpowanym mieście niemcy za ten układ,handel złomem. niemiec się pozbył a zarząd gdańska zakręcił interesem i se jeszcze nagrode wypłacili za pomysł ekonomiczny.

    • 16 2

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Za tak niską cenę to jest dobry interes biorąc pod uwagę ceny złomu metalowego. Ale koszt transportu z Niemiec, przebudowa i eksploatacja nie zwróci sumy kosztów, chyba że ... sprzedamy je dalej, na Wschód. Second hand jest polską specjalnością.

    • 62 20

    • Marketing i promocja

      Muszę przyznać, że miasto mocne zawsze bylo od strony upiększania przekazu. Przecież to jest zwykla usługa utylizacji odpadów, za którą Niemcy musieliby u siebie zapłacić.

      • 13 6

    • Byle jak, byle bylo

      A później czytamy, że w wypadkach co roku ginie 3500 osób... Wiele w starych auta

      • 0 1

    • Te same tramwaje ma Kraków. Ale oni je tam zrobili tak, że tutaj najnowszy tramwaj tak nie wygląda i tak dobrze nie działa.

      • 0 0

  • Już Janusze mają jazdę. Nie zna się jeden z drugim na niczym ale zawsze ma najwięcej do powiedzenia. (3)

    Najważniejsze cebulaki że macie za co mordę moczyć pan kaczafi rzucił ochłap za który i tak zapłacicie z nawiązką już wkrótce.

    • 7 15

    • moze i się nieznam (1)

      ale Lipsk ma rocznie na kilka nowych wagonów z zysków z GPEC. Ale gdańszczanie chętnie zapłacą i niemcom i zrobią składkę na ECS

      • 4 4

      • No właśnie pokazałeś, że się nie znasz.

        • 2 4

    • Dlaczego nie masz pretensji do tych, ktorzy marnują....

      ...publiczne pieniadze na kupowanie zużytych pojazdów do transportu publicznego. To są właśnie ochłapy. Zawsze uważacie się za mądrzejszych a jak tylko pojawia się konieczność wydania pieniedzy zawsze odwiniecie jakiś numer. "Kaczafi" ma do ludzi szacunek. Tacy madrale jak Ty go nie mają. Dlatego jesteście takimi zapyziałymi burakami na których mało kto chce głosować.

      • 1 1

  • (1)

    Wiadomo Danizng ....
    Niemiec ma sentyment do tych tramwajów i chodzac po Gdańsku chce je podziwiać ;)

    • 15 5

    • nie dość że pisowiec to jeszcze analfabeta

      ale to u nich normalne...

      • 3 3

  • Ale PO co inwestować e Polski produkt nawet jak jest droższy skoro mozna kupić niemiecki tanszy rupiec

    • 10 5

  • Lepiej się spóźnić bądź w ogole nie przyjechać niż...

    jechać starym brzydkim tramwajem, logika ludzka XXI, pogratulować ankietującym

    • 5 3

  • "Super" biznes (1)

    budynia i dulczessy. To chyba za POlitykę z Westerplatte , ECs i GEPEC razem wzięte.

    • 17 3

    • wysil się na coś więcej kretynie bo stawkę ci obniżą

      • 2 3

  • CZy wybrano już patronów tych tramwajów. (4)

    Jak zwykle z nsdap?

    • 24 5

    • (2)

      Podobno ma byc Michnik jako czlowiek nie do ruszenia

      • 1 1

      • Wolfgang ale nie Amadeusz tylko Przyłębski wraz z małżonką z komunistycznej młodzieżówki

        • 4 2

      • A nie brat Michnika ?

        Szechter ? Może dla dwóch się znajdzie miejsce na tramwaju . Obaj PO równo "zasłużeni"

        • 1 3

    • każdy tramwaj będzie się zwał "Kaczyński-Stalin"

      pasuje wam kacprowe trolle?

      • 1 1

  • Służymy jako złomowisko dla Niemców,ale w Gdańsku rządzi tzw -ukryta opcja niemiecka-czyli nie ma się co dziwic

    • 17 4

  • Szkoda. Kocham nimi jeździć. Kocham pojazdy wysokopodłogowe.

    Przypominają dzieciństwo, kiedy to patrząc na dorosłych, miałem ich głowy przy kolanach. Poza tym, utrudniały dostęp pasażerom z kategorii "Roszczeniowi" (lub jak kto woli "arystokracja"). A do nisko podłogowych każdy wejdzie jak do siebie, rości sobie, rości i czekam na dzień gdy różnego rodzaju małych pojazdów będzie w środku więcej niż ludzi.

    • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane