• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk uzupełnia sieć dróg rowerowych

Maciej Korolczuk
15 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł. Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł.

Wkrótce znikną kolejne dziury na rowerowej mapie Gdańska. Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa ciągu pieszo-rowerowego na brakującym odcinku ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska. Ruszyły też prace przy brakujących fragmentach ścieżki wzdłuż Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska.



Jak oceniasz sieć dróg rowerowych w Gdańsku?

Obecnie sieć tras rowerowych w Gdańsku liczy łącznie 624 km i jest uznawana za jedną z najlepszych w kraju. Ponadto, miasto szczyci się mianem najbardziej rowerowego miasta w Europie, mimo że od lat urzędnicy nie są w stanie przygotować i wdrożyć systemu roweru miejskiego, funkcjonującego z powodzeniem w wielu mniejszych ośrodkach w kraju.

Wkrótce sieć dróg rowerowych poprawi się jeszcze bardziej. Kończą się prace przy modernizacji przejazdów rowerowych w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy ruszą też zwycięskie inwestycje w ramach tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego (m.in. budowa ścieżki pieszo-rowerowej z pętli tramwajowej Łostowice-Świętokrzyska do Parku Oruńskiego i zbiornika Augustowskiego, rowerowe miasteczko przy szkole na ul. Dragana, montaż stacji naprawy rowerów przy Wale Kanału Raduni).

  • Utrudnienia w ruchu na Jaśkowej Dolinie spowodowane pracami przy budowie brakującego odcinka ścieżki rowerowej przed al. Grunwaldzką.
  • Niedługo rowerzyści będą mogli dojechać ścieżką rowerową do al. Grunwaldzkiej.
  • Obecna ścieżka rowerowa w ciągu Jaśkowej Doliny ucina się w pobliżu skrzyżowania z ul. Romera.

To nie koniec inwestycji. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na budowę brakujących fragmentów drogi rowerowej przy Jaśkowej Dolinie. W ramach inwestycji zostanie uzupełniony odcinek między skrzyżowaniem z ul. Eugeniusza Romera zobacz na mapie Gdańska a przystankiem autobusowym "Na Wzgórzu". Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdańska.

Prace już ruszyły i pochłoną 266 tys. zł, wykona je gdyńska firma MTM. Od poniedziałku w obu miejscach wprowadzono nową organizację ruchu.

- W związku z rozpoczęciem prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina od poniedziałku 14 listopada nastąpiło zawężenie prawego pasa jezdni ul. Jaśkowa Dolina na odcinku od ul. Matejki do Al. Grunwaldzkiej. Skręt w prawo z Jaśkowej Doliny w Al. Grunwaldzką zostanie umożliwiony pasem do jazdy w lewo i na wprost. Przystanek autobusowy przy ul. Na Wzgórzu przeniesiony zostanie o ok. 150 m za ul. Romera (w kierunku Moreny). Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do 29 listopada - wyjaśnia Michał Piotrowski z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Uzupełnią ścieżkę przy stadionie

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpisała też przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Uczniowskiej, co ma być kontynuacją istniejącej trasy rowerowej między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie GdańskaHallera zobacz na mapie Gdańska.

  • Wkrótce zostaną połączone ze sobą dwa odcinki ścieżki rowerowej przy ul. Uczniowskiej.
  • Obecnie przed zjazdem na ul. Gdańską (w kierunku Hallera) rowerzyści korzystają z kontrapasu.
  • Istniejąca ścieżka na skrzyżowaniu Drogi Zielonej z Uczniowską.

Obecna ścieżka (leżąca po południowej stronie ul. Uczniowskiej) kończy się na wysokości wyjazdu z ul. Jana Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Dalej w kierunku Hallera rowerzyści muszą jechać jezdnią, a przed samą ul. Gdańską kontrapasem rowerowym. Wkrótce się to zmieni.

W ramach inwestycji powstanie 300-metrowy odcinek drogi rowerowej i chodnika (oba będą miały po 3 m szerokości). Prace poprzedzi wycinka obecnych tam drzew i krzewów, a teren zostanie odwodniony.

W ubiegłym tygodniu otwarto koperty z ofertami. Na postępowanie odpowiedziały dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła gdyńska spółka MTM. Za przeprowadzone prace otrzyma od miasta niemal 430 tys. zł i jest to kwota o 70 tys. zł wyższa od tej, jaką miasto planowało przeznaczyć na realizację inwestycji.

Opinie (388)

  • Praise 1mln na rowery (29)

    Znów kierowcy zapłacą ze swoich podatków na ścisłe gacie. Znów zafundujemy im ścieżki, z których i tak nie bedą korzystać, bo fajniej chodnikiem.
    A rowerzyści i tak sie nie zrewanżują, bo państwo tylko traci na mniejszym wpływie podatków z paliwa.
    Nawet ich dzieci sie nie zrewanżują, bo jak badania pokazują, większość rowerzystów jest bezpłodna od siódelek.

    • 54 178

    • (2)

      Troche ci sie pomieszalo. Pomimo siodelka i scislych gaci splodzilem trojke dzieci. To kierowcy grzeja jaja, unikaja ruchu, przybieraja na wadze, a co za tym idzie poziom testosteronu opada, no i mamy skutki jakie mamy. Porownaj przecietnego Holendra i Polaka: tam chlop na 2 metry, szczuply, wozi dzieci do przedszkola na rowerze, a u nas nalany bysio w wypierdzialym BMW na obiadku z mc drive´a.

      • 13 2

      • nie wstyd ci?

        To jak widzę rowerek kupiony za kasę z 500+

        • 1 0

      • Wolę żeby mnie tata woził w BMW. Rower to wiocha

        • 2 4

    • Też uważam, że rowerzyści powinni jeździć ulicami (11)

      a zabicie rowerzysty samochodem powinno podlegać osądowi jak zabójstwo z premedytacją.

      • 33 9

      • (10)

        Zgoda, ale tylko wtedy, gdy rowerzysta ma prawo jazdy i opłaca OC. W pozostałych przypadkach powinno to być klasyfikowane jako nielegalny ubój.

        • 10 22

        • (4)

          Racja. Powinni płacić oc, ac i mieć obowiązek posiadania apteczki, zapasowego koła, lewarka i trójkąta ostrzegawczego. Nawet dziecięce trzykołowe rowerki.

          • 14 2

          • I koniecznie gaśnica!

            • 1 2

          • zapomniales o obowiazkowym foteliku z izofixem (2)

            • 7 1

            • (1)

              No właśnie! I pasy bezpieczeństwa, światła mijania i przeciwmgielne.

              • 5 1

              • no i 5 airbagów

                1 na kierownicy, 2 na nogi i dwie kurtyny boczne!

                • 2 1

        • 3/4 rowerzystów ma prawo jazdy (4)

          Spora część z nich ma też OC - wystarczy OC w życiu prywatnym zawarte w ubezpieczeniu mieszkania

          • 18 6

          • A cytaty (3)

            z jakich badań pochodzą? Może przedstaw źródła? Moje badania pokazują, że nawet połowa rowerzystów nie posiada prawa jazdy,

            • 3 7

            • Źródło: niedawny raport Fundacji Allegro All For Planet

              Raport wprost stwierdza że 3/4 rowerzystów miejskich ma prawo jazdy.
              A twoje źródło to.... ?

              • 1 2

            • U mnie w pracy 100% rowerzystow ma prawko

              • 4 3

            • znane badania, da się wygooglać, motomłotku

              • 3 2

    • a jaki podatek kierowcy płacą? w tym problem że nie ma żadnego podatku, a powinien byc (1)

      • 6 4

      • W cenie paliwa ponad 50% to danina

        VAT+ akcyza + opłata paliwowa. Podatku drogowego rzeczywiście nie ma.

        • 1 0

    • Praise

      A ty całe życie bez siodełka

      • 1 0

    • Pamiętaj, że duża część kierowców samochodów to też rowerzyści więc oni również dokładają się do tych ścieżek.
      Jeżeli chodzi o wpływy z podatków za paliwo to się o to nie martw, Państw osobie poradzi. Poza tym większa aktywność obywateli powinna wpłynąć dobrze na ich zdrowie, a więc mniejsze koszty generowane przez nich z NFZ.
      Co do bezpłodności to nie znam bezpłodnego rowerzysty ale za to kierowców tak. Może to wynik błędu statystycznego, ponieważ znam więcej kierowców niż rowerzystów.

      Trzymaj się ciepło i płodnie.

      • 5 0

    • Drogi rowerowe są z budżetu miejskiego

      Drogi również - o ile nie jest to droga wojewódzka lub droga krajowa. Więc podatki - lokalne, które płacą również rowerzyści.
      To co oddajemy w paliwie idzie na drogi krajowe i ekspresowe, więc nie płacz. Poza tym osobiście dla mnie - im więcej rowerzystów na ścieżkach tym lepiej - to mniej rowerzystów na drogach oraz mniej samochodów na drogach.
      Sam w lato jak mogę wsiadam na rower, ale 20 km w jedną to trochę za dużo.

      • 6 3

    • a mam pytanie czy placą ci za chwalenie sie głupota czy tak zwłasnej woli? :)

      jak człowiek pisze głupoty to znaczy ze jest głupi.Bo inaczej by sie zastanowił nad tym co pisze i publikuje.

      • 2 0

    • (2)

      ty 500pluskwo nic nie fundujesz a jak masz się wypowiadać to się chociaż dowiedz co gdzie idzie z podatków.

      Następny pajac co myśli że vat z paliwa idzie na drogi, jak by to starczyło to dawno byśmy mieli wszystkie drogi zrobione a nie cały czas prosili unie.

      Lepiej się trzymaj tego piwa z dyskontu

      • 28 5

      • "ynteligentny" inaczej! Czemu bluzgasz świnio? (1)

        Skoro kulturę uzyskałeś na rowerze to czy to świadczy to o wszystkich rowerzystach?

        • 2 12

        • Wole auta i więcej prowadzę i pedałuje, ale umiem prowadzić i leniem nie jestem i dlatego nie mam problemu z rowerzystami ani pieszymi ani z motocyklistami bo są uczestnikami ruch i mają pełno prawo tam być. Zatem mam coś do kiepskich kierowców co mają problem ze wszystkim i wszystkimi na drodze bo im się nie chce ruszyć głowy i nie patrzą w lusterka i zatrzymują się 2 długości auta przed światłami bo tak nie muszą nic robić, co pasa blokują bo tak by musieli się skupić i pas zmienić a oni nie mają sił, do leni którym nie chce się tymi grubymi paluszkami ruszyć i włączyć kierunkowskaz, po prostu do nieudaczników którym nic się nie chce a narzekają naj bardzie.

          A o tych badania to pewnie kolega przy piwie ci opowiedział

          • 6 3

    • masc na bol d*py sobie zakup

      • 5 0

    • Wg badań rowerzyści płacą średnio wyższe podatki. Są to ludzi średnio zamożniejsi

      • 7 8

    • Wg badań rowerzyści płacą średnio wyższe podatki. Są to ludzi średnio zamożniejsi

      • 11 6

    • Nie jeździ na rowerze, ale ból d*py ma :D

      Wybierz się lepiej do jakiegoś lekarza.

      • 10 5

    • korki bedziesz miał miejsze kmiocie...

      wystarczy chwilę pomyśleć, chyba że siedzenie ciagłe w samochodzie spowodowało uszczerbek na głowie, a niepłodność kolego jest od przegrzanych jaj w samochodach...na rowerze masz wietrzenie :P

      • 23 7

  • Najwiekszy debilizm.. (2)

    Droga rowerowa na ulicy Myśliwskiej w Gdańsku...Korki i niebezpieczeństwo.

    • 2 3

    • Na Myśliwskiej nie ma DDR.

      • 0 0

    • Tam nie ma zadnej drogi rowerowej

      • 3 0

  • (4)

    Opodatkować rowerzystów.
    Drogi kosztują,ja jako kierowca płacę więc rowerzyści także powinni.

    • 5 5

    • Ok. Niech rowerzyści płacą za drogi rowerowe, a kierowcy za ulice, parkingi, szosy i autostrady. Podpowiem tylko że podatek pobierany w paliwie to nikły procent potrzebnej kwoty.

      • 0 0

    • Wlasnie kierowcy nic nie placa na budowe utrzymanie drog w miescie, a powinni (2)

      Podatek od roweru, czemu nie, ale powinien byc proporcjonalny do wymiarow pojazdu i nakladow jakie miasto ponosi na infrastrukture rowerowa.
      Jest to okolo 100x mniej. Czyli za auto 1000zl powiedzmy, za rower wychodzi 10zł. Mnie pasuje

      • 4 1

      • (1)

        100 razy mniej, niby dlaczego?
        Z kąd takie obliczenia?
        100 zł rocznie to minimum.

        • 0 3

        • Wyjasnilem dlaczego

          Rower to 15kg auto osobowe 1500kg
          1km trasy rowerowej to srednio 100tys zl
          1 km jezdni pod auta to 10mln przynajmniej

          • 3 0

  • Długie Ogrody (2)

    Ścieżka na Długich Ogrodach jest w destrukcji, nawet nie widać jej już na wysokości kościoła i kierowcy parkuję w jej miejscu swoje samochody. Pomocy, dziękuję !!!

    • 4 4

    • Nie widać jej bo jej tam od kilku lat nie ma

      Nie jeździj na pamięć tylko patrz na znaki. Tam jest strefa 30 i skrzyżowania równorzędne. Rowery powinny tam jechać po jezdni.

      • 0 0

    • Tam od la nie ma drogi rowerowej. Jest strefa 30 i masz jechac ulica. A pozostalosci linii rzeczywiscie wprowadzaja w blad.

      • 4 0

  • (5)

    Problemem jest to że te ścieżki są źle zrobione. Dla kierowców to prawdziwa masakra - wyjeżdżasz z podporządkowanej - ustępujesz pieszym na przejściu, podjeżdzasz do ścieżki rowerowej - przepuszczasz rowerzystów, podjeżdżasz do ulicy - chcesz się właczyć do ruchu, czekasz i czekasz. A tu nagle pojeżdża ped**arz i się pluje że stoisz na ścieżce. A gdzie indziej mam stanąć aby widzieć auta na ulicy na którą chcę wjechać???

    • 6 12

    • Jak auto stoi i czeka to nie problem. Problem gdy kierowca w ogóle nie spojrzy i wjeżdża rowerzyście tuż przed nosem

      Dlatego pasy w jezdni są bezpieczniejsze. Rowerzyści są dokładnie tam gdzie patrzy kierowca. Nie pojawiają się nagle znikąd i nie jeżdżą w obu kierunkach naraz.

      • 0 1

    • Jadąc rowerem, już nawet się nie denerwuję, gdy zobaczę stojące na przejeździe auto, bo wiem, że ddry są kiepsko budowane. Na większości przecięć ddrów nie ma możliwości przejechania przez nie autem i oczekiwania na wyjechanie na jezdnie. To jest właśnie jedna z przyczyn dlaczego ddry są niebezpieczne i powinno budować się pasy rowerowe w jezdni.

      • 1 0

    • (2)

      Przed albo za. Wiekszosc przejazdow jest tak zrobiona ze sie da

      • 3 3

      • (1)

        No właśnie większość jest tak zrobiona że się NIE DA.

        • 3 1

        • ja nie mam z tym problemow, może oddaj prawo jazdy

          • 0 3

  • Ścieżka rowerowa na Długich Ogrodach - od 10 lat kreska na krzywym chodniku (4)

    • 10 5

    • (3)

      Tam jest strefa 30 i jedziesz ulica.

      • 4 1

      • Jest Strefa Tempo 30 (2)

        ale niewiele osób kojarzy co to w ogóle jest. Dalej męczą się po tym torze przeszkód. Ta pseudo droga rowerowa powinna zostać dawno uporządkowana, tzn. powinny być zebrane te gumowe bloki, które wprowadzają nieświadomych rowerzystów i kierowców w błąd.

        • 3 0

        • (1)

          Też jeżdżę po tej pseudo śmieszce (w kierunku Starego Miasta). Wydaje mi się, że jest oznakowana pionowo, więc jest obowiązek nią jechać, mimo 30stki na jezdni. Ale następnym razem się przyjrzę oznakowaniu, jak go nie będzie to jezdnia is mine!:D

          Edit. Na mapce rowerowej ze strony rowerowygdanskpl, faktycznie nie ma tam wytyczonej ddr, tylko dopuszczony ruch na chodniku. A więc można jechać legalnie po jezdni. Jedziem tam!

          • 1 0

          • jest jeszcze małe ale...

            część kierowców nie przyjmuje tego faktu do wiadomości i możesz spodziewać się trąbienia, wyzwisk i wręcz agresywnego zachowania.
            Piszę to na podstawie własnych doświadczeń niestety.

            • 0 0

  • Kilka spraw (16)

    1. Kiedyś "Gdańsk" budował ścieżki teraz już robi to niechętnie
    2. Jest "oficer rowerowy" ale nie ma z min żadnego kontaktu. Dlaczego Gdańsk nie ma internetowego forum do komunikacji z urzędnikami miejskimi ?
    3. Wydzielanie ścieżek z ulicy jest błędem. Jana Pawła została zwężona o pas dla rowerów i teraz jest bardzo ciasno. Zdecydowanie jest mniej bezpiecznie zwłaszcza że rowerzyści często po zmroku jadą tam bez oświetlenia

    • 9 8

    • jak mierzysz "niechętność"? (4)

      kontakt jest dostępny na portalu rowerowygdańsk - znajdź telefon i e-mail.

      Wydzielanie dróg dla rowerów kosztem szerokości jezdni jest powszechnie stosowane w miastach stosujących sensowną politykę transportową na całym świecie. Jest to działanie dużo tańsze niż budowa dróg dla rowerów kosztem chodników.

      • 2 5

      • Subiektywny (3)

        Nie widziałem nigdzie statystyk odnośnie ilości budowy ścieżek w danym roku więc moja ocena jest oczywiście subiektywna.
        Pamiętasz kolego jak urzędnicy ogłosili że czerwony pas na wiadukcie przy stadionie to punkt widokowy ?

        Kiedyś napisałem na maila podanego na stronie i nie dostałem żadnej odpowiedzi. Forum to inna jakość. Jest publiczne czyli każdy może poczytać i podyskutować.

        Wydzielenie drogi na jezdni jest OK gdy jezdnia jest bardzo szeroka o obok niej nie ma miejsca na DDR. Namalowanie linii oczywiście musi być tańsze od budowy dedykowanej drogi. Tylko co z bezpieczeństwem. Co jeśli po tej operacji droga staje się zbyt wąska tak jak na Jana Pawła. Dwa autokary lub ciężarówki raczej się nie zmieszczą na sąsiednich pasach Co jeśli rowerzyści po zmroku jeżdżą bez oświetlenia. Widziałem już też oczywiście sprytków jadących przez skrzyżowanie na czerwonym. Czy wpuszczanie na ulice ludzi w tym dzieci bez uprawnień i znajomości przepisów jest dobrym pomysłem. W deszcz i po nim jazda takim pasem też jest problematyczna.

        • 1 2

        • A ja kilka razy pisałem i zawsze dostawałem rzeczową odpowiedź.

          JP nie jest zbyt wąska. Normy są zachowane. To nie autostrada. Autobus mieści się na wyznaczonym pasie z zapasem. Ciężarówka obok też się zmieści.

          Bezpieczeństwo wzrasta, bo najniebezpieczniejsze są przejazdy dla rowerów a nie prosta droga. To na przejazdach najczęściej dochodzi do kolizji, a tutaj ich nie ma.

          Dzieci mogą jechać po chodniku. Dorośli też, bo na dawnej ścieżce wzdłuż JP ruch rowerowy jest dopuszczony. Możesz sobie wybrać którędy chcesz jechać.

          Co do uprawnień to 3/4 rowerzystów ma prawo jazdy (raport Allegro All For Planet).

          • 0 0

        • bezpieczeństwo jest m.in. funkcją natężenia ruchu samochodów (1)

          warto myśleć o wdrażaniu sposobów jego redukcji.

          Dzieci do lat 10 mają prawo poruszać się po chodniku rowerem, starsze powinny same umieć zdecydować, czy jazda jest dla nich ryzykowna czy nie.

          Należy zakwestionować obowiązek jechania po pasie dla rowerów, podobnie jak obowiązek korzystania z dróg dla rowerów biegnących w mieście obok jezdni.

          Na czerwonym jeżdżą także samochody: czyżbyś tego nie potrafił zauważyć? Nie ma życia bez ryzyka. Nie udawaj gościa zawsze jeżdżącego bezpiecznie i zgodnie z przepisami. Nic nie daje ci prawa wyrokowania o zachowaniu innych.

          • 2 0

          • Redukcja ruchu samochodów z powodu rowerzystów i nie ma życia bez ryzyka

            Chłopie marnujesz się. Startuj wyborach do sejmu

            • 0 0

    • JP została fizycznie poszerzona!

      Kilka miesięcy ją przebudowywali. To nie było samo maźnięcie farbą, tylko poszerzenie drogi aby normy szerokości wszystkich pasów są zachowane.

      • 0 0

    • Pasy rowerowe to błąd, ale w twoim rozumowaniu (6)

      Pasy są bezpieczniejsze i wygodniejsze dla wszystkich uczestników niż drogi rowerowe (wydzielane z chodnika)

      • 4 2

      • (5)

        Poczekajmy rok i zobaczmy statystyki wypadków. Oby nie było śmiertelnego wypadku na Jana Pawła.

        Możesz jakoś uzasadnić swój pogląd ? Czy tak jest bo Ty tak napisałeś i już.

        • 0 3

        • sam pogooglaj sobie internet. To jest wiedza dostępna w zasięgu palców na klawiaturze (3)

          Polecam choćby "Koncepcję rozwoju systemu rowerowego województwa pomorskiego - zielona księga".

          • 4 0

          • Tak przypuszczałem (2)

            Bardzo wygodnie, sam sobie poszukaj.
            Napisano już wiele bzdur, było też wiele koncepcji.
            Mnie interesuje bezpieczeństwo i zdrowy rozsądek.

            Zamiast szukać w necie i czytać wolę wyjść z kamerą i nakręcić film jak pogorszyło się bezpieczeństwo na Jana Pawła.

            • 0 3

            • Bezpieczeństwo na JPII się nie pogorszy (1)

              o ile Ty i inni kierowcy go nie pogorszycie, usiłując pokazać rowerzystom "kto tu rządzi".
              Pas na JPII jest świetnym rozwiązaniem. Wyraźnie zaznaczone strefy przecinania pasów powodują, żeja, jako rowerzysta czuję się spokojny. Dopóki pas będzie respektowany przez kierowców, dopóty będzie bezpiecznie.

              • 3 0

              • Tak powiadasz

                Nieoświetleni rowerzyści po zmroku to kwintesencja bezpieczeństwa ale winny jest zawsze kierowca samochodu

                • 0 1

        • Pasy rowerowe lepsze bo:

          1. Po pierwsze brak przejazdów rowerowych (wybitnie mało wygodne i niebezpieczne rozwiązanie)
          2. Rowerzysta jest widoczny bo jedzie praktycznie po jezdni (nie gdzieś za krzakami za pieszymi i banderami gdzie jest przez kierowce słabo widoczny)
          3. Piesi się nie plączą rowerzystom, a rowerzyści nie plączą się po chodnikach (zwłaszcza jest to problem w okolicach skrzyżowań, przystanków autobusowych itd itp. tam gdzie jest dużo przejść)
          4. Swoboda w poruszaniu. Droga rowerowa prowadzi przeważnie w jednym kierunku ( skręt i włączanie się w inny kierunek jest utrudniony).
          2. Skręt w lewo to co najwyżej dwa światła, a nie jak jest teraz nawet 6(by legalnie skręcić)!!!!

          mam dalej pisać???

          • 3 0

    • "zwężona"? Poszerzona o 1,5 metra! (1)

      • 2 0

      • Nie bądź bezczelny

        Gdyby ulica została poszerzona o 1,5 metra nie byłoby problemu.
        Pasy dla samochodów zostały zwężone tak że jak na 1 pasie popsuje się autobus to drugi będzie miał problem żeby go ominąć.

        • 0 2

    • przede wszystkim jest niebezpiecznie - a można było wybudować normalną drogę rowerową
      ale przecież chodziło o wyremontowanie drogi JPII z funduszy na rozbudowę infrastruktury rowerowej

      • 2 2

  • Jasień - Łostowicka

    a są plany zroweryzowania ważnego i długiego odcinka ul. Kartuskiej od Jasienia (Zwierzyniecka) do skrzyżowania z ul. Łostowicką?

    • 0 0

  • Gdansk jest we wszystkim naj... (14)

    Nawet stolica Kaszub jest Gdansk...

    • 48 29

    • GDAŃSK jest stolicą POMORZA a nie kaszub.

      • 0 0

    • Kiedy Policja rowerowa? (10)

      • 11 3

      • Nie ma czegoś takiego jak policja rowerowa! (8)

        Może być natomiast policja na rowerach bezlitośnie wystawiającą mandaty blachosmrodziarzom.

        • 6 6

        • Wściekła nienawiść do samochodów i ich właścicieli... (7)

          ... to choroba psychiczna. A tymczasem rowerzyści mają na swoim koncie znacznie więcej niebezpiecznych przewinień i uważają się za nieśmiertelnych, ponad prawem o ruchu drogowym.

          • 13 9

          • przekonanie, że samochód jest jedynym i najlepszym sposobem poruszania się po mieście

            to tylko paranoja.

            Cierpiący na nią podejrzewają inaczej myślących że są chorzy psychicznie i że im zagrażają. Tutaj mamy przypuszczalnie do czynienia z takim przypadkiem.

            • 0 0

          • Hahaha, to z pewnością jest samochodofobia (3)

            podobny sierocy wymysł jak islamofobia czy homofobia.

            • 3 2

            • jak na razie dominuje rowerofobia (2)

              połączona z poniżającym traktowaniem pieszych w wielu sytuacjach.

              • 9 0

              • Rowerofobia pieszych źle traktowanych przez rowerzystów? (1)

                Czy jak?

                • 0 3

              • rowerofobia i pieszofobia to stan umysłu wielu kierowców

                całe szczęście nie wszystkich.

                • 0 0

          • statystyki mówią coś innego (1)

            innymi słowy, pier... Hipolicie

            • 7 7

            • statystyki też mówią, że bezpieczniej latać samolotem niż jeżdzić rowerem

              • 6 0

      • A po co?

        • 0 0

    • (1)

      kaszuby to nie gdańsk to kiepski stan umysłu

      • 9 11

      • dokładnie. zaliczanie Gdańska do Kaszub to nieporozumienie i nieuctwo. najblizej gdanskowi do hanzy czyli np amsterdamu ale na pewno nie do kaszub

        • 6 5

  • (6)

    Bez sensu wydana kasa, rowerzyści i tak jeżdżą po chodnikach i ulicach mimo istniejących obok ścieżek rowerowych. Oni jeżdżą według własnych przepisów gdzie chcą i jak chcą. Przepraszam tych nielicznych porządnych i miłych rowerzystów którym się dostaje za całą pozostałą dzicz rowerową.

    • 17 14

    • a może Pani Ewa nie ogarnia przepisów i znaków dlatego jej się wydaje że jeżdżą według własnych przepisów? (5)

      • 3 5

      • (4)

        No to napisz od kiedy np.rowerzysta ma pierwszeństwo na chodniku dla pieszych?

        • 1 2

        • przed samochodami ma pierwszeństwo na chodniku jeżeli jedzie prosto, a kierowca np. skręcając przecina mu drogę (3)

          • 2 3

          • co ty bredzisz (1)

            podaj podstawę prawną

            • 0 3

            • Prawo o ruchu drogowym. Rozdział 5. Oddział 11. Art.33. Punkt 6. ( jeśli umiesz czytać to sobie przeczytaj, chyba że potrafisz tylko podełować i pisać bzdury)

              • 1 1

          • Na chodniku dla pieszych pierwszeństwo zawsze ma pieszy!!!!!

            • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane