- 1 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (279 opinii)
- 2 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (245 opinii)
- 3 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (486 opinii)
- 4 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (137 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (301 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (155 opinii)
Gdańsk wchodzi do spółki SKM Trójmiasto
Gdańsk staje się udziałowcem Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Ma to pomóc w budowie nowego przystanku Gdańsk Śródmieście. SKM ma ambitne plany modernizacji infrastruktury oraz taboru w ciągu trzech najbliższych lat.
W grudniu Gdańsk kupił 4 tys. udziałów w SKM-ce za 2 mln zł, a w ciągu 2009 roku wykupi kolejne 10 tys. za kwotę 5 mln zł. Kolejne takie transze będzie obejmował co roku, aż do 2011 r. Transakcje podwyższą kapitał zakładowy spółki, który obecnie wynosi 23 mln zł.
- Pomysł narodził się w czasie negocjacji z PKP dotyczących budowy przystanku SKM Gdańsk Śródmieście - mówi Iwona Bierut, dyrektor wydziału polityki gospodarczej UM w Gdańsku. - Doszliśmy do wniosku, że inwestorem będzie SKM, ale ponieważ samej spółki na to nie stać, miasto wesprze ją kapitałowo.
Gdańsk wchodzi więc do spółki głównie po to, by przeprowadzić właśnie tę inwestycję.
Przystanek SKM Śródmieście powstanie na wysokości wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej. Dzięki temu powstanie tam węzeł komunikacyjny skupiający wszystkie miejskie środki transportu, czyli tramwaj, autobus i kolej. Pozwoli to odciążyć węzeł przesiadkowy Gdańsk Główny.
To największa, ale nie jedyna inwestycja jaką w najbliższym czasie przeprowadzi SKM. Dokument pt. "Rozwoju szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście" zakłada, że do 2011 roku modernizację przejdą stacje Wrzeszcz, Żabianka, Politechnika (dokończenie zeszłorocznego remontu), Sopot, Wyścigi, oraz Wzgórze Św. Maksymiliana. Odnowiony zostanie też tabor.
Koszt projektu szacuje się na ok. 262 mln. Pieniądze będą pochodzić z kapitału własnego SKM (po podwyższeniu kapitału zakładowego), środków unijnych przyznanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz Funduszu Kolejowego.
Czy po wykonaniu inwestycji miasto wycofa się ze spółki? - To się jeszcze okaże, w zależności od późniejszych ustaleń - przyznaje Iwona Bierut.
Opinie (146) 5 zablokowanych
-
2009-01-24 12:28
A tą linie na zdjęciu to chyba ktoś po pijaku malował, albo jest aż tak nie równo.
- 0 0
-
2009-01-24 20:08
a gdzie te obiecane tramwaje unijne ciche i szybkie
czas na przejazd rozsadny to 2o minut i tak powinno sie np w pelne godziny jezdzic
- 0 0
-
2009-01-24 21:09
w 20 minut do gdyni
z gdanska oczywiscie i zrobcie prawy pas na drogach na BUSY ,ktore maja pierwszenstwo przejazdu przed innymi samochodami w godzinach szczytu panowie urzednicy tak dalej byc nie moze nie renoma bo kazdy kto musi to i tak pojedzie a lepiej jak ludzie beda mieli na bilety niz mandaty
- 0 0
-
2009-01-24 21:19
Haha
Miasto postawiło ultimatum , albo wchodzimy do spółki albo wypchajcie się i nie będzie żadnej stacji Gdańsk Śródmieście LoL... oprychy z urzędu miasta na czele z adamowiczem widzę że SKM przynosi zyski to chcą tam moczyć swoje rączki :] bo mało im kasy :]
- 0 0
-
2009-01-25 00:11
ej a co z naszym dworcem w Gdyni ?! (1)
róbta coś bo tam śmierdzi!
- 0 0
-
2009-01-25 10:31
przecież to zabytek , zabytkowy smród, pomysł idiotów z urzędku miasta przyklaśniety przez geniusza szczurka
więc gdynio, miasto mej młodości, wąchaj dalej smród uryny, oglądaj brudne ściany, dworzec zabytkiem jest z takiej przyczyny, że szczurek oglądał go pijany
- 0 0
-
2009-01-25 11:17
10 mln zl za VAT
ustanowiony od 1 stycznia 2009 z oplat za uzytkowanie wieczyste gruntu dla gdanszczan miasto zainwestowalo w SKM, nie mowiac juz o podwyzce 500% tej oplaty
- 0 0
-
2009-01-25 20:22
Gdańsk wchodzi do spółki SKM Trójmiasto
Jak ma się sprawa biletów metropolitalnych ulgowych za 9 zł do biletów ulgowych kupowanych w kasie?.
- 0 0
-
2009-01-25 23:27
Byle...
Byle by Gdańsk nie zrujnował dobrze prosperującej firmy.
SKMkowcy nie dajcie odebrać sobie władzy nad SKM!!!- 0 0
-
2010-07-13 14:40
ile ????
Taka kasa za smród, brud i kompromitację miasta. Czystsze o lepszej informacji w 4 językach są lokalne kolejki w Rumuni. Skandalem jest finansowanie firmy której poziom usług pogarsza obraz miasta. Tylko taki zarząd jak obecny mógł zdecydować się na coś takiego. Należy dokładnie zbadać ten kolejny złoty interes P.Adamowicza
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.