• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk wynajmie 48 autobusów na osiem lat

Michał Brancewicz
19 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy. Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy.

Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez osiem lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.



Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:

  • 29 standardowych,
  • 13 przegubowych
  • sześć typu midi.

Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe. W dodatku wykonawca umowy będzie musiał zapewnić serwis i wszystkie niezbędne naprawy.

- Zgodnie z wymogami autobusy muszą być nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy i nie mogą być używane - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Pojazdy muszą też być jednej marki oraz identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz muszą posiadać tę samą stylizację i kolorystykę oraz tę samą organizację przestrzeni pasażerskiej.
Warto wspomnieć, że w kwietniu miejski przewoźnik kupił 14 używanych autobusów z Niemiec, a w marcu wybrał dostawcę 46 nowych pojazdów marki Mercedes Citaro.

Czemu tym razem zdecydowano się na formułę dzierżawy?

- Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Autobusy pojawią się w Gdańsku dopiero w 2020 roku.

Dziś GAiT dysponuje 232 autobusami, z czego 128 to pojazdy standardowe, 90 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.

Miejsca

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • Grabarz komunikacji za kraty!!!!

    • 3 0

  • (1)

    Lisicki matołek chce rozwalić komunikacje w Gdańsku ciekawe czy znajdzie chętnego na pożyczenie nowych autobusów z własnym serwisem i za grosze tępy matoł sieje zniszczenie tak jak w urzędzie miejskim

    • 36 8

    • Teren po zajezdni dla dewelopera-stop

      Budynki dla napraw nie potrzebne obsluge zrobi Sobieslaw-stop ,Teraz lesing a jak rozwale komunikacje w Gdansku-podniesiecie ceny-stop.Bedziecie mieli teren,prywatnevprzewozy i dyktat cen a ppzniej 100%w przewozach.Ibtak ci frajerzy ostatecznievza wszystko zaplaca ...

      • 0 0

  • do tego czasu ztm (5)

    przestanie istnieć (mam nadzieje), dziękuje.

    • 117 17

    • ZTM i GAiT to dwie różne firmy

      • 0 0

    • haha (3)

      i będziesz chodził na piechotę hahaha. jak to mówią na złość odmrożę sobie uszy

      • 3 5

      • ty to jestes z tych co uwazaja ze jakby nfz nie bylo to by lekarzy zabrakło co? (2)

        prywaciarze wezma to w swoje rece bez machlojek. Pamietacie jeszcze planetobus? Zrobił taka konkurencje ztm ze w koncu urzedasy nie wydali mu zezwoleń. Trzeba zlikwidowac ten paśnik dla trzody kolesi politykierów. Jest mnóstwo firm przewozowych jak gryf, irex i inne. Uwierz mi ze poza panstwowym jest zycie i ma sie dobrze...

        • 6 4

        • Jest jeden kraj który nie ma NFZ. (1)

          Złamana noga - 100000pln. Poród - 200000...

          • 2 6

          • A u nas prywatny poród ok 10 tys

            Poza tym masz ubezpieczenie i za zabiegi nie płacisz swoją kasą.

            • 1 0

  • ponownie ratują niemiecką gospodarkę.

    Najpierw tramwaje zdezelowane i ciągle się psujące. a na dodatek autobusy. ile to nas kosztuje?????

    • 4 0

  • A jaka jest cena wynajmu?

    Bo dużo frazesów, a stawiam dolary przeciw orzechom, że wynajem na 8 lat kosztuje tylko co 1.5 autobusu na własność

    • 2 0

  • Ja bym proponowal oddac za darmo na wieczysty wynajem budynia na Bialorus najlepiej tam by lody krecil

    • 2 2

  • Ale sie ten facet mota. To ma byc menadżer?

    • 4 0

  • Brawo (1)

    Likwidacja miejsc pracy, całe zaplecze warsztatowe, pracownicy zajezdni, specjalisci, rynek części. Polecam napisać książkę "jak zabić sektor transportu publicznego w regionie". Będziemy już wtedy na zawsze uzależnieni od zewnętrznych wynajmowaczy.

    • 11 1

    • całe zaplecze?

      a pozostałymi setkami tramwajów i autobusów, które Gdańsk posiada niby kto się zajmie? wynajem ma objąć tylko 48 sztuk, ogarnij się.

      • 0 3

  • Jak zaplacic kilka razy wiecej ,kolejny przypadek poco zatrudniac i oplacac ludzi ,ajk moze to robic (1)

    firma zatrudniając ludzi na śmieciówkach za grosze.
    Proponuje też wynajmować urzędników na godziny mielibyśmy bardzo ekonomiczny urząd !Większość urzędasów ma prace tylko na kilka dni w roku pozostałe dni parzą kawkę.!!

    • 11 2

    • i tacy jak ty też mają prawa wyborcze...

      straszne.

      • 0 3

  • Tylko Lisicki może mieć takie głupie i zwariowane pomysły.

    Z tym człowiekiem miałem już styczność z UM, to po prostu ........

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane