• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk wynajmie 48 autobusów na osiem lat

Michał Brancewicz
19 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy. Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy.

Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez osiem lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.



Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:

  • 29 standardowych,
  • 13 przegubowych
  • sześć typu midi.

Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe. W dodatku wykonawca umowy będzie musiał zapewnić serwis i wszystkie niezbędne naprawy.

- Zgodnie z wymogami autobusy muszą być nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy i nie mogą być używane - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Pojazdy muszą też być jednej marki oraz identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz muszą posiadać tę samą stylizację i kolorystykę oraz tę samą organizację przestrzeni pasażerskiej.
Warto wspomnieć, że w kwietniu miejski przewoźnik kupił 14 używanych autobusów z Niemiec, a w marcu wybrał dostawcę 46 nowych pojazdów marki Mercedes Citaro.

Czemu tym razem zdecydowano się na formułę dzierżawy?

- Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Autobusy pojawią się w Gdańsku dopiero w 2020 roku.

Dziś GAiT dysponuje 232 autobusami, z czego 128 to pojazdy standardowe, 90 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.

Miejsca

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • Lisicki menago od siedmiu boleści... znowu coś wymyślił... (6)

    Mam nadzieję, że już niedługo poleci ze stanowiska i odejdzie raz na zawsze w niepamięć.

    • 136 9

    • Lisicki juz dawno powinien wyladowac na bruku.On kompletnie nie nadaje sie na menago komunikacji miejskiej.

      • 3 0

    • Sharing economy na 8 lat

      Leśny dziadek, nie manager

      • 7 0

    • na warsztat z nim, to się nauczy

      • 6 1

    • (1)

      A ty znawca tematu jesteś??????

      • 2 13

      • ... a Ty co, obrońca

        • 7 1

    • usłyszał, że trafikar jest w modzie

      więc wpadł na pomysł trafibusów XD

      • 22 1

  • Jeśli wynajmowanie jest lepsze od posiadania to dlaczego prezydent Adamowicz posiada kilkanaście mieszkań zamiast być ich najemca ?

    • 7 2

  • proponuje leasing Prezydenta :)

    • 6 1

  • Kolejka juz sie ustawia buhaha

    Tak tak panie lis..... kolejka juz sie ustawia kupia nowe i odadza ci za grosze w urzytkowanie brzuch mnie boli buuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaa

    • 7 0

  • Co zrobić,jeśli umysł szwankuje.

    • 6 0

  • (2)

    To w takim razie po co w ogóle GAiT? Zlikwidować część odpowiedzialną z autobusy, zostawić ZTM który będzie organizował rozkłady i przewoźników.

    • 54 1

    • Gdańskie autobusy i tramwaje...

      tylko że wypożyczone:D

      • 1 0

    • trafna uwaga

      • 6 0

  • (4)

    Na głupotę nie ma rady.

    • 32 2

    • (3)

      czemu głupotę ? zarządzanie kosztami. Jako podatnik zdecydowanie wole żeby jakaś firma prywatna zarządzała np. naprawą tych autobusów. Może nagle okaże się że autobusy nie spalają 10l oleju na 1000km, albo nie trzeba wymieniać świec czy czego tam jeszcze. Jako zkm zmawiasz sprawny autobus i problemem dostawcy żeby wszystko działało. A jak nie działa to kary umowne. No tak to by było w normalnym kraju. ale..... kontrakt dostanie znajomy który jak coś nie będzie działać to rozłoży ręce

      • 2 10

      • Pełna racja (2)

        W pełni się z Tobą zgadzam tyle tylko ze pisowki elektorat tego nigdy nie pojmie.

        • 2 6

        • i jeszcze pleść sobie będziecie, że to wyjdzie taniej? (1)

          Właśnie wyjdzie drożej w wieloletniej perspektywie - a w takiej działa miejska komunikacja. Tak samo wyszliśmy na sprzedaży GPEC-u, którego zyski lecą szerokim strumieniem za granicę, a my płacimy drożej, żeby zapewnić te zyski. Ale tego nie pojmą twardogłowi neoliberałowie

          • 6 2

          • To nie ma nic wspólnego z liberalizmem

            To właśnie efekt socjalistycznego "zarządzania", gdzie kolejni dyrektorzy z politycznego powołania za nic nie odpowiadają.

            • 0 0

  • Nie wiedziałem że tak można (4)

    Chodzi mi o żonę. Lepiej wynająć niż posiadać. Nie interesuje Cię wtedy serwis ani usterki

    • 38 1

    • Nawet stara ale własna zawsze wyjdzie w przeliczeniu na minuty taniej niż trafiwife na mieście. W kasie to jest tak: za najniższà krajowà jak zapłacisz czynsz i żarcie to stara jest w gratisie. Na miasto nie pójdziesz, chyba, że chwilówka i to raz w roku. Za średnià krajowà to już lepiej 2 tysie masz na wyjscie na miasto to powiedzmy, że 10 razy w miesiàcu. No chyba, że dwa koła na frankowicza płacisz to też chwilówka rAz w roku. Żona za darmo.Reasunujàc własne zawsze taniej niż leasing i wynajem!!!

      • 3 0

    • wynajmuje sie na godziny i coraz nowszy model - agencje towarzystkie i domówki czekają

      • 9 0

    • i będzie zawsze gotowa do jazdy

      • 17 0

    • Wreszcie jesteś duzy!!!!!!!!!

      • 1 6

  • (4)

    Outsourcing

    • 14 4

    • (3)

      Na tym outsourcingu daleko nie zajadą :-)
      Outsourcingu to prosta droga do rozwalenia całego zaplecza technicznego , nie ma autobusów to nie ma potrzeby utrzymywać mechaników.
      A za 8 lat obudzą się z ręką w n.... jak zajdzie potrzeba odbudowywać struktury działów technicznych ,a nie jest to prosta sprawa w obecnych warunkach

      • 7 4

      • Najgłupsze w tym bełkocie Lisickiego

        jest to, że zapomniał o reszcie autobusów, dla których i tak musi utrzymywać west i mechaników.

        • 1 0

      • swiat idzie do przodu! (1)

        Po co utrzymywac dzial mechankow, skoro mozna zarzadac od dostawy natychmiastowe podstawienie kolejnego autobusu

        • 3 7

        • po co utrzymywać tylko zarządców, skoro tylko biorą kasę i zlecają outsourcing :-) taka firma to wydmuszka, do pracy wnoszą tylko garnitury

          Jednak ma się większy wpływ na działanie firmy jak masz mechaników u siebie niż na zleceniu,

          • 6 2

  • (1)

    Przetarg pod Mercedesa już ustawiony?, koperta pewnie wysłana.

    • 25 2

    • Bo audi i bmw nie robi autobusów. Przykład idzie z góry od władz, gdzie te marki królujà niepodzielnie!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane