- 1 Oszukane "30 stopni" w majówkę (19 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (343 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (259 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (102 opinie)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (361 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (68 opinii)
Gdańsk zamawia 18 autobusów na prąd. Ładowanie tylko w zajezdni
Wszystko wskazuje na to, że gdańska flota autobusowa powiększy się o 18 elektrycznych pojazdów, w tym 10 standardowych i 8 przegubowych. Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły właśnie przetarg na ich dostawę, a nowych "elektryków" powinniśmy spodziewać się już w przyszłym roku. Jeszcze w 2022 r. do Gdańska dotrą trzy autobusy elektryczne typu mini Karsan Jest Electric, które obsługiwać będą obszar Starego i Głównego Miasta.
Ładowanie tylko w zajezdni
Elektryczne autobusy, zgodnie z założeniem, mają kursować bez konieczności ładowania ich na terenie miasta - ładowane będą na terenie zajezdni.
- Takie rozwiązanie, na taką skalę, wprowadzamy jako pierwsze duże miasto w Polsce. Dzięki przyjętemu rozwiązaniu nie ma konieczności budowania kosztownej infrastruktury na terenie miasta - zaznacza prezes GAiT Maciej Lisicki.
Organizator przewozów chce także w tym roku ogłosić przetarg na stację ładowania pojazdów elektrycznych o dużej mocy (docelowo ma zostać zainstalowana w zajezdni autobusowej).
Stacja będzie mieć 18 punktów ładowania. Liczba punktów do ładowania będzie sukcesywnie zwiększana według potrzeb. Pojazdy podczas nocnego ładowania będą także prekondycjonowane. Mówiąc prościej - oznacza to, że już w momencie wyjazdu pojazdów z zajezdni na trasy docelowa będzie temperatura panująca w przestrzeni pasażerskiej w zależności od warunków atmosferycznych.
Autobusy dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
Nowe pojazdy mają być także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi:
- w autobusach znajdować ma się wydzielona oznaczona strefa do bezpiecznego przewozu osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim i wózka dziecięcego;
- znajdować ma się także platforma umożliwiająca wjazd wózka;
- wszystkie kolumny i poręcze wykonane mają być w kolorze żółtym, a przyciski opisane w alfabecie Braille'a - to odpowiedź na potrzeby osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz osób niewidomych i niedowidzących;
- w pojazdach mają znajdować się także pasy do bezpiecznego przewozu rowerów.
Jak opisuje przewoźnik, do dyspozycji pasażerów mają być wygodne ergonomiczne fotele, wykonane z materiałów o podwyższonej odporności na akty wandalizmu.
Ładowanie samochodów elektrycznych - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Pojazdy wyposażone mają być w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi.
Tablice informacyjne dla podróżujących wykonane mają być w wysokiej jakości technologii LED. W technologii LED ma być także oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne pojazdów. W pojazdach zamontowane mają zostać ponadto gniazda USB oraz zautomatyzowane defibrylatory zewnętrzne AED.
Pojazdy wyposażone mają być również w system liczenia pasażerów.
Co roku nowe autobusy elektryczne
18 autobusów do gdańskiej floty dołączy już w przyszłym roku. Natomiast jeszcze w tym roku do Gdańska dotrą trzy autobusy elektryczne typu mini Karsan Jest Electric, które obsługiwać będą obszar Starego i Głównego Miasta.
Wraz z nowymi autobusami dostarczone zostaną trzy ładowarki elektryczne do zasilania w prąd akumulatorów trakcyjnych. Pojazdy ładowane będą na terenie zajezdni autobusowej.
- Nowe elektryczne pojazdy, zarówno autobusy typu mini, jak i autobusy standardowe oraz przegubowe, które dołączą do floty GAiT, wyposażone będą w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, tj. system awaryjnego autonomicznego hamowania przez pojazd przy wykryciu przeszkody oraz asystenta martwego pola, który informował i ostrzegał będzie kierowcę o obecności przeszkody w martwym polu - podsumowuje Maciej Lisicki.
Miejsca
Opinie (421) ponad 10 zablokowanych
-
2022-02-04 11:10
Opinia wyróżniona
Gdańskie Autobusy i Tramwaje (50)
Mogę zapytać jak ekonomicznie kalkuluje się zakup i użytkowanie elektrycznego autobusu z uwzględnieniem wymiany akumulatorów po 10 latach (jeżeli przewidywana jest dalsza eksploatacją) w porównaniu z zakupem i użytkowaniem przez taki sam okres autobusu o napędzie spalinowym, oraz jak ekologicznie się przedstawiają konsekwencje dla planety przy uwzględnieniu produkcji i utylizacji akumulatorów dla obu typów pojazdów?
- 305 19
-
2022-02-06 01:44
Nie. Nie możesz. Nie jątrz, nie dziel ludzi pisoczyku, platformersie, prawaku, lewaku. ... niepotrzebne skreślić. Kazali kupić przestarzały złom, to kupimy i się nie interesuj. To jest miś na miarę naszych możliwości.
- 0 0
-
2022-02-05 15:37
W Warszawce już podliczyli i wyszło, że koszt kilometra jest wyższy dla elektryków i w związku z tym będą podwyżki cen biletów.
W Gdańsku to będzie gwóźdź do trumny komunikacji miejskiej.- 3 0
-
2022-02-04 21:37
Utylizacja tylko akumulatorów elektrobusów ? A gdzie utylizacja autobusów spalinowych ? (1)
- 3 3
-
2022-02-04 23:52
Głupio pytasz
Autobus tak czy siak trzeba zutylizować, nie ważne czy spalinowy z elektryczny. W elektrycznym dochodzą dodatkowo toksyczne akumulatory
- 4 0
-
2022-02-04 16:28
Odpowiedź
Zapytaj planetę co ona na to.
- 2 0
-
2022-02-04 16:05
Po dziesięciu latach to i dzisiejsze spalinówki pójdą pod palnik
- 5 1
-
2022-02-04 14:50
No MANowi i evobusowi na pewno się to opłaca
A Samsung, Panasonic i LG to aż podskakują z radości, jak widzą ile zarobią.
- 9 0
-
2022-02-04 13:23
tak samo jak lamp fotowoltaicznych (2)
tak samo jak lamp fotowoltaicznych - bezobsługowych oczywiście Działają tylko latem pod warunkiem wymiany akumulatora AGM no nowy co 4 lata za ok. 4tys zł :) same korzyści :)
- 10 2
-
2022-02-04 21:48
I zawsze będą kosztować 4 tysiące te lampy koleś ? Do końca świata ? (1)
- 0 7
-
2022-02-05 01:55
Co mnie obchodzi ile będą kosztować za 100 lat?
Skoro teraz są droższe od tradycyjnych!
- 6 0
-
2022-02-04 11:59
Nie, nie możesz (4)
To jest eko, nowoczesne i serdeczne, zielone i przyjazne. A ty byś chciał wyliczenia, argumenty i dowody, oj - niedobry ty. Pewnie z PiS-u ;)
- 21 7
-
2022-02-04 12:19
Nie, nie możesz (3)
I to ci powinno wystarczyć.
- 2 2
-
2022-02-04 13:27
jak kolorowo będą się palić (2)
jak się uszkodzi bateria
- 5 4
-
2022-02-04 21:47
To podaj linki do pożarów aut elektrycznych.
- 1 7
-
2022-02-04 14:32
Na szczęście ropa się się nie pali
- 3 7
-
2022-02-04 11:38
(33)
Po 10latach idzie na zlom
- 44 6
-
2022-02-04 12:06
Chyba że będzie stłuczka, taka delikatna, nie żaden mocny wypadek, to po tej stłuczce elektryk też pójdzie na złom.
- 18 2
-
2022-02-04 11:44
To piękna ekologia (31)
- 37 4
-
2022-02-04 12:00
(30)
Taka sama jak nowa osobówka w leasingu na 2-3 lata
- 16 24
-
2022-02-04 12:18
Osobówka nie idzie na złom (29)
Jest sprzedawana i jeździ dalej.
Elektryk z 10-letnim akumulatorem i milionem km przebiegu to już faktycznie złom...
Autobus spalinowy jeździ conajmniej 2 razy dłużej a nie zawiera szkodliwych toksyn w akumulatorach.- 37 11
-
2022-02-04 12:51
No tak, 500 zmian oleju po drodze w ogóle nie szkodzi środowisku :D (23)
A skoro nie zawiera szkodliwych toksyn - napij się proszę dowolnego płynu z silnika spalinowego, którego w elektryku nie ma, albo nawciągaj zupełnie nieszkodliwych spalin...
Akumulatory idą do powtórnego wykorzystania, części ze spalinówek zalegają na hałdach...- 13 38
-
2022-02-04 23:46
w elektrykach nie ma oleju...
dobre...
- 5 0
-
2022-02-04 20:33
500 zmian oleju przy interwale 10000km
daje 5 mln km przebiegu. Nie ośmieszaj się, a te smakowanie płynów to już jakaś dewiacja.
- 7 1
-
2022-02-04 17:00
Tak idą do ponownego użytkowania xD tak jak turbiny wiatrowe są utilizowane bardzo ekologicznie czyli zakopywane w ziemi xD
- 7 4
-
2022-02-04 15:02
Pomyśl o wszystkim (9)
Tak, autobusy spalinowe generują CO2 podczas spalania paliwa, ale elektryczne też, prąd przecież jest z węgla. W Polsce, wedle najnowszych danych, sama jazda elektrykiem generuje więcej CO2 niż jazda pojazdem spalinowym.
Do tego dochodzi produkcja i utylizacja akumulatorów. Produkcja akumulatorów na 100k km generuje tyle CO2 ile sama jazdaTak, autobusy spalinowe generują CO2 podczas spalania paliwa, ale elektryczne też, prąd przecież jest z węgla. W Polsce, wedle najnowszych danych, sama jazda elektrykiem generuje więcej CO2 niż jazda pojazdem spalinowym.
Do tego dochodzi produkcja i utylizacja akumulatorów. Produkcja akumulatorów na 100k km generuje tyle CO2 ile sama jazda pojazdem spalinowym na tym dystansie (a do tego dochodzi jeszcze zużycie prądu). Czyli nie uwzględniając utylizacji akumulatorów, po przejechaniu 100k km pojazd elektryczny, w Polsce, generuje >2x tyle co2 ile pojazd spalinowy.
Napisałeś o 500 zmianach płynów... Ciekawe jak często wymieniasz olej, bo jeżeli co 20k to nawet przy milionie km będzie to 50 wymian...- 14 3
-
2022-02-04 21:44
A to Polską energetyką mają się przejmować światowi producenci samochodów elektrycznych (3)
koleś ? Do produkcji swoich samochodów zużywają energię elektryczną wyprodukowaną w polskich elektrowniach węglowych ? Serio ?
Zatem ośmieszasz się. Tak samo red. Zięba wyróżniając nie wiedzieć czemu twoją główną wypowiedź.- 3 5
-
2022-02-05 00:12
Skończ Pan wstydu sobie oszczędź
Coś tam słyszałeś ale życia nie znasz...
- 2 0
-
2022-02-05 01:54
Głupio kombinujesz
Polscy nabywcy powinni uwzględniać swoje możliwości i potrzeby.
Co z tego że na rynku jest super wielki telewizor, skoro Ty nie zmieścisz go w swojej kawalerce? Czy też go kupisz bo jest taki trend i taka moda?- 5 0
-
2022-02-04 23:51
Wiedzy nie masz a piszesz
Polska jest jednym z głównych dostawców akumulatorów do pojazdów na świecie. Nawet do fordów mustangów mach-e je produkujemy...
- 3 0
-
2022-02-04 16:48
(4)
Oczywiście silniki rosną na drzewach, a paliwo teleportuje się na stację prosto ze złóż.
Jakimś cudem przy emisji co2 spalinówki, liczy się tylko to, co wylatuje z rury wydechowej, najlepiej za miastem, a przy elektryku jeszcze pierdy górników w kopalni litu się dolicza...- 5 9
-
2022-02-04 18:12
Dużo czytałeś na ten temat (3)
- 3 1
-
2022-02-04 21:46
A ty też czytasz ? Jak widać nic, albo celowo pomijasz ostatnie doniesienia, w tym te o rozwiązaniu (2)
problemu z dendrytami sodowymi, co pozwoli produkować w niedługim czasie znacznie tańsze baterie sodowo-jonowe zamiast litowo-jonowych.
- 2 7
-
2022-02-05 00:12
Ale jeszcze takie nie są produkowane. Odnosimy się do tego, co miasto zamierza kupić, a nie do tego jak będzie technologia wyglądała za x lat...
- 5 0
-
2022-02-04 23:49
I te zamówione autobusy na pewno będą miały takie akumulatory...
- 6 0
-
2022-02-04 13:05
(9)
Odnośnie powtórnego wykorzystania akumulatorów litowo-jonowych proponuję poczytać trochę artykułów. Nie ma jeszcze opracowanej technologii taniego i bezpiecznego recyklingu. Taniej opłaca się wyprodukować nowy niż przetworzyć używany.
- 33 6
-
2022-02-04 21:40
A może poczytasz o przełomie w produkcji dużo tańszych akumulatorów sodowo-jonowych, (1)
skoro tak polecasz czytanie artykułów naukowych ?
Słyszałeś o problemie z dendrytami sodowymi ?- 2 8
-
2022-02-05 00:11
A Ty słyszałeś żeby autobusy o których mowa miały właśnie takie przełomowe akumulatory?
- 7 0
-
2022-02-04 16:45
Nikt nie przetwarza starych akumulatorów z samochodów, bo nie ma jeszcze dobitych akumulatorów.
Te, które "po latach nie nadają się do niczego", mają dalej na tyle dużo pojemności, że używa się ich w magazynach energii.
Przy okazji, dowodzi to, jaką głupotą jest gadanie, że po 10 latach są do wyrzucenia...- 5 11
-
2022-02-04 14:31
(5)
Nie ma technologii, bo nie ma jeszcze tylu akumulatorów żeby komuś się opłacało ją rozwijać. Większość wciąż jest sprawna mimo wielu lat używania, mimo głosów że "po 5 latach na śmietnik".
- 7 17
-
2022-02-04 17:02
(1)
Może w Polsce nie ma. W Norwegii już 40/% osobówek to elektryki i około 80% autobusów również to elektryki. To że w Polsce jest mało to nie znaczy że wszędzie jest mało.
- 7 9
-
2022-02-04 20:38
Norwegia to taki Kuwejt tyle, że na północy Europy i innym paliwem handlują.
Stać ich na pokaz jak są super eco.
- 13 2
-
2022-02-04 14:47
Dokładnie, po pięciu latach śmietnik (2)
Od czasu gdy kupiłem pierwszy smartfon (2008-Samsung Omnia) muszę zmieniać telefon co 3 lata. Nigdy żadnego nie rozbiłem, zawsze pada bateria, a potem albo nie opłaca się jej wymieniać albo telefon gubi w procesie wymiany wodoodporność. I tak jest z każdym urządzeniem na litówki - elektronarzędzia, laptopy. A tutaj problem przyjmuje inną skalę, bo
Od czasu gdy kupiłem pierwszy smartfon (2008-Samsung Omnia) muszę zmieniać telefon co 3 lata. Nigdy żadnego nie rozbiłem, zawsze pada bateria, a potem albo nie opłaca się jej wymieniać albo telefon gubi w procesie wymiany wodoodporność. I tak jest z każdym urządzeniem na litówki - elektronarzędzia, laptopy. A tutaj problem przyjmuje inną skalę, bo chociaż rzekomo taki elektrowóz zmienia baterie raz na 10 lat to jest jej za****ście dużo, konkretnie jakieś 3000 razy więcej w porównaniu osobówka-telefon. Już teraz w "trzecim" świecie baterio-śmieci trują ludzi, za dwie dekady trzeba będzie chyba słać rakiety Muska z tymi zużytymi bateriami w kierunku słońca.
- 22 6
-
2022-02-04 20:35
Bzdury piszesz. Poczytaj trochę artykułów na temat nowości w produkcji baterii i akumulatorów. (1)
Wkrótce lit przejdzie do historii na rzecz sodu, gdzie ostatnio rozwiązano z nim problem występowania tak zwanych dendrytów.
- 4 10
-
2022-02-05 00:10
Po co o tym piszesz?
Czy autobusy które kupi GAiT będą miały te 'nowe' akumulatory?
- 7 2
-
2022-02-04 12:50
Uff nareszczie mądra wypowiedź (4)
Przecież autobus spalinowy na szczęście nie emituje żadnych spalin i jest do tego dwa razy dłużej eksploatowany, genialne
- 8 35
-
2022-02-05 22:29
w PL elektryczne oznacza na węgiel :)
- 0 0
-
2022-02-04 22:54
18 autobusów elektrycznych do dopiero początek... podwyżek biletów i mega zysków dla producentów autobusów i ich lobbystów
te elektryki to taka sama ściema jak trójmiejskie rowery :))) - a co zrobicie jak u niemców przestawią wajchę i np. schreder zmieni pracę i odejdzie z gaspromu?! :)))))))))
- 15 1
-
2022-02-04 17:29
(1)
Niektórzy pamiętaja testy chińczyka w 2013 roku. Minęło 6 lat i wóz trafił na złom. Elektryczny. A jego rówieśnicy z napędem diesla zasuwają dalej.
- 16 3
-
2022-02-04 20:31
Rozumiem, że akurat w branży pojazdów elektrycznych postępu wyjątkowo nie ma ?
- 4 5
-
2022-02-04 11:22
jeszcze trzeba uwzględnić zużycie prądu z węgla
- 54 4
-
2022-02-04 11:33
Opinia wyróżniona
to ciekawe z tym ładowaniem (18)
dotychczas czytałem w artykułach, że ważne są ładowarki na pętlach, by autobusy miały odpowiedni zasięg (długo jeździły), a tu ktoś nagle twierdzi, ze ładowanie raz dziennie jest lepsze
- 113 5
-
2022-02-06 11:36
Lisicki się zna na wszystkim ... proszę nie dyskutować z fachowcem!
- 0 0
-
2022-02-04 13:22
W nocy prąd jest o połowę tańszy (3)
- 5 2
-
2022-02-05 00:28
ja płacę tyle samo w dzień i w nocy
czyli to zależy jaką ma się umowę
nie wiem kto w tym wątku tak kombinuje, by udowodnić, że nie da się i musi się ładować w zajezdni- 0 0
-
2022-02-04 15:47
(1)
Do czasu. Gdy "wszyscy" zaczną ładować w nocy, to i cena sięwyrówna.
- 7 0
-
2022-02-05 12:08
Na dokładkę w dzień będzie prąd z fv.
Z którym czasem i tak nie ma co robić...
- 1 0
-
2022-02-04 12:40
(1)
Wszystko się da, ale autobus z takim zasięgiem, przekroczy koszt ładowarki na pętli. Gdańsk się na to zdecydował tylko dlatego, że znowu Gdynia była pierwsza, więc musieli wymyślić coś żeby mieć coś "lepszego"
- 12 3
-
2022-02-04 12:52
Gdynia przypadkiem wymyśliła najlepszą opcję.
Ładowanie z sieci trakcyjnej.
- 12 1
-
2022-02-04 11:45
(6)
Kiedy ma się ładować na pętli jak ZTM robi takie rozkłady ze kierowca do toalety nie zdąży? A gdzie jeszcze ladowanie
- 25 3
-
2022-02-04 13:20
jakie jeszcze? (4)
a co ładuje ten prąd łopatą osobiście taki kierowca?
- 0 4
-
2022-02-04 14:53
(3)
Musisz zaparkować pod ładowarka to raz. Drugi to wypisać kartę drogowa, a oprócz tego trzeba się iść załatwić i trochę wyprostować nogi. 5 minut na to to za mało!
- 7 1
-
2022-02-04 15:31
zapraszam do Gdyni (2)
ładowarka jest na pętli nie obok, autobus staje na przystanku i jest pod ładowarką, przyciska guzik, autobus zaczyna się ładować
karta drogowa to raczej nie jest związana z ładowarką chyba- 1 3
-
2022-02-04 17:09
(1)
Ale 5 minut na postój w szczycie to za mało!
- 5 0
-
2022-02-05 00:27
jesteś pewien?
- 0 1
-
2022-02-04 12:20
kierowca do toalety nie zdąży
No to doładuje metanem.
- 14 2
-
2022-02-04 11:35
B (3)
Bo gdańskie rozkłady są takie że by się na pętlach ładowały 5minut. Te autobusy będą tylko na tzw dodatki czyli wyjazdy w godzinach szczytu. 30-50km i na bazę ladowac
- 16 1
-
2022-02-04 13:35
Nowe autobusy ograniczyć do dodatków. W tym Gdańsku naprawdę rządzą jacyś skrzywieni ludzie.
- 14 1
-
2022-02-04 13:19
nie znam się, ale podejrzewam, że to doładowywanie może być nawet w ciągu 5 minut (1)
- 2 12
-
2022-02-04 13:36
Samo 5 minut postoju w szczycie to za mało.
- 4 2
-
2022-02-04 11:27
Opinia wyróżniona
Bez sensu! (23)
zamiast brać drogie elektryki + koszty utrzymania ... .Najlepszym i opłacalnym rozwiązaniem jest np. Solaris Urbino 12 CNG. Silnik gazowy zasilany zarówno gazem ziemnym, jak i biogazem. No i na co te elektryki bo zrobiło się modne kupowanie elektryków gdzie później nie ma jak utylizować akumulatorów ,wiec racja elektryk=100% eco, bardziej eco to są już produkowane nowe silniki diesla .
- 217 20
-
2022-02-06 01:36
Elektryki będą, bo koledzy zza Odry mają do sprzedania. I tyle, intres jest do zrobienia to się robi...
- 0 0
-
2022-02-05 09:57
A może jest w tym sens?
Głosem rozsądku byłoby jednak zastanowić się czy kiedykolwiek dojdziemy do punktu, w którym nie będzie alternatywy dla paliw kopalnych ? Dziś bez doświadczeń, nikt tego nie stwierdzi a to co właśnie wybrano, może być właśnie takim doświadczeniem. Bez tego nigdy się nie dowiesz czy to jest dobre czy złe rozwiązanie. Nie narzekaj zatem . Co do ceny masz zapewne rację ale kto takie ustala?
Czyżby P Dulkiewicz?
Pomyśl troszeczkę- 0 0
-
2022-02-04 23:18
no dokladnie ekonomia kontra ideologia !!! (1)
Zamiast takich szkopskich MAN mozna by 2 razy wiecej Solaris kupic i kasa by w kraju zostala. A wogole polecam trolejbusy z Gdynii.....elektryki tanie od dziesiacioleci ...proste i tanie !!
- 0 0
-
2022-02-05 09:59
To że Solaris jest w PL nie oznacza że zyski tu zostają. Ale to i tak nic do rzeczy nie ma.
- 1 0
-
2022-02-04 23:00
Baterii nie trzeba utylizować.
Można je recyklingować.
- 0 2
-
2022-02-04 21:29
Gaz ruscy zakrecili
Gaz nie jest tani...
- 0 0
-
2022-02-04 21:24
Ty głos rozsądku ? Twoja propozycja spalin ? Zatem podłącz się do rury wydechowej tego autobusu (1)
na gazu. Na pewno będziesz zdrowo wyglądał. W trumnie.
- 1 4
-
2022-02-05 09:48
Podłącz sie do rury tych elektryków - Wiślna 6.
- 1 1
-
2022-02-04 16:34
(3)
Gdynia od lat utrzymuje elektryki i jakoś nie mówią o problemach z bateriami nie słychać też narzekania że niby to drogie
- 2 1
-
2022-02-04 17:12
(2)
Gdzie ty masz elektryki w Gdyni od lat? Mylisz je chyba z gepardami (trolejbusy).
- 3 3
-
2022-02-04 18:21
(1)
Przecież trolejbusy też mają baterie na odcinki bez sieci
- 2 0
-
2022-02-06 09:22
Ale to nie są trolejbusy. Poza tym jakby w którymś tak padła elektryka, to trochę by kasy wtopili. A problemy tech już w najnowszych trolinach się zdarzały, więc nie zawsze nowe musi być lepsze.
- 0 0
-
2022-02-04 13:42
Gazowce też nie są dobrym pomysłem. W Gdyni gazowce już są zjechane i nie dziwiłbym się, gdyby zostały szybciej odstawione niż nieco starsze diesle. Albo po prostu zdieslowane.
- 1 3
-
2022-02-04 12:52
Kolejny ekspert co zna się na wszystkim brawo
- 2 1
-
2022-02-04 11:59
Zaraz to ty jesteś przeciwko towarzyszowi Premierowi Morawieckiemu który zapowiedział milion polskich elektryków! (5)
To wy z PiS jesteście za czy przeciw rozwojowi ? :) Bo ja już nic nie kumam :)
- 5 19
-
2022-02-04 12:22
Bo ja już nic nie kumam
Słowo "już" niepotrzebne.
- 2 0
-
2022-02-04 12:13
u Ciebie tylko ludzie się dzielą na Pis i peło? (3)
Logicznie myślących nie uwzględniasz skoro sam się nie zaliczasz?
- 25 2
-
2022-02-04 21:25
Konfa to logicznie myślący ludzie ? Weź koleś, nie ośmieszaj się.
- 0 0
-
2022-02-04 13:18
U niego ludzie się nie dzielą tylko on dzieli. Sam już dopowiedział z której opcji jest przedmówca.
- 10 2
-
2022-02-04 12:16
Tak, bo to polityczny troll. Nie zauważyłeś jeszcze?
- 13 2
-
2022-02-04 11:40
(2)
Solaris jest drogi a obecnie firma stoi z powodu strajku
- 5 3
-
2022-02-04 14:49
Dlatego należy kupić niemieckie,
bo lepsze, tak jak proszki i tabletki do zmywarki
- 2 9
-
2022-02-04 12:47
Na pewno tanszy jak te elektryczne
- 14 2
Wszystkie opinie
-
2022-02-04 11:03
Słusznie Gdańsk idzie z postępem w 21 wiek! W końcu epokę w której pojazdy były zasilane węglem mamy już za sobą :) (29)
Ja wiem że niektórzy chętnie cofnęli by Polskę do 18-go wieku ale na szczęście ci w Gdańsku nie mają nic do gadania. Elektryki to przyszłość :)
- 12 121
-
2022-02-04 11:11
(13)
Znowu dał publiczny popis nasz misiowy rozumek:)
- 21 3
-
2022-02-04 11:56
Najlepsze jest (12)
"epokę w której pojazdy były zasilane węglem mamy już za sobą", no i uwaga drogi Panie. Skąd w PL bierze się prąd? Ps. Pewnie z gniazdka?
- 15 2
-
2022-02-04 12:04
Z różnych źródeł ! Sporą część energii importujemy np z Niemiec :) A tam większość to zielona albo z atomu :) (11)
- 2 14
-
2022-02-04 12:10
|To teraz sprawdź jak Niemcy produkują prąd (10)
Zaskoczę Cię misiu odklejony od rzeczywistości, bo najwięcej idzie z węgla.
- 9 4
-
2022-02-04 12:17
wyluzuj
Po co odpowiadasz trollowi? On się tym karmi.
- 5 1
-
2022-02-04 12:59
EEE, szkoda tylko, że fakty mówią inaczej, ale pewnie tym gorzej dla faktów... (4)
Rocznie:
Elektrownie jądrowe: 60.9 TWh (12.6%)
Węgiel brunatny: 81.94 TWh (16.9%)
Węgiel kamienny: 35.56 TWh (7.4%)
Gaz: 59.08 TWh (12.2%)
Wiatr: 131.69 TWh (27.2%)
Słońce: 50.7 TWh (10.5%)
Biomasa: 45.45 TWh (9.4%)
Elektrownie wodne: 18.27 TWh (3.8%)- 1 6
-
2022-02-04 14:47
Tak tak, nieaktualne dane i manipulacja, lubisz bić się z faktami, zaktualizuj dane bo od 2 lat rośnie udział węgla (3)
Dominującym źródłem energii elektrycznej w Niemczech w roku 2021 był węgiel - kamienny oraz brunatny. Na drugim miejscu uplasowała się energetyka wiatrowa, a na trzecim - atom.
Według danych Instytutu Fraunhofera, jak dotychczas Niemcy najwięcej energii elektrycznej wygenerowali z węgla. Od 1 stycznia do 27 lipca tego roku węgiel brunatny i kamienny posłużył do wytworzenia łącznie 75,5 TWh.
Na drugim miejscu uplasowała się energetyka wiatrowa na lądzie i morzu. Z tego źródła pochodziło 63,06 TWh. Trzecie miejsce zajęła energetyka jądrowa (36,89 TWh).- 3 2
-
2022-02-04 16:50
Czemu podałeś tylko pół roku? (1)
Wybieramy sobie dane pod teorię? :D
- 0 0
-
2022-02-04 18:16
Dane sa ogolnodostepne
Wystarczy wpisać dany rok, to jest częścią przykładowa, w dalszej części roku za dużo ta tendencja się nie zmienia. Masz podane skąd i jaki rok. Także trollu, któremu miasto za propagandę płaci nie produkuj się już:D
- 0 0
-
2022-02-04 20:42
Serio ? I te dane będą takie same do końca świata ? Bo danych z 2000 i 2010 roku nie podasz, aby
zobaczyć czy produkcja energii elektrycznej z węgla w Niemczech spadła czy rośnie w dłuższym okresie czasu.
I uważam też że kłamiesz, że udział węgla wzrósł.
I gdzie informacje na temat tego, czy węgiel kamienny jest rodzimy czy importowany ?- 0 0
-
2022-02-04 13:44
(2)
Zwłaszcza że pieniądze gdańszczan za prąd idą właśnie do Niemiec. Nie dość że drożej to jeszcze daje się zarobić obcym.
- 2 1
-
2022-02-04 18:01
A pieniądze Polaków za węgiel do elektrowni kupowany w Rosji i Mozambiku ci nie przeszkadzają? (1)
- 2 1
-
2022-02-04 18:55
A mówimy o elektrycznych autobusach czy o węglu? Nie trzymasz się tematu.
- 0 1
-
2022-02-04 20:20
może i z węgla ale ten prąd co
idzie do nas jest z farm fotowoltaicznych. niemcy zatrzymują u siebie prąd z elektrowni węglowych. Taki myk
- 0 2
-
2022-02-04 11:23
Rzeczywiście
Jesteś Maliniak
- 10 3
-
2022-02-04 11:29
tak, bedą obsługiwały nocne trasy od wiosny do jeśieni.
w dzień będą ładowane ze słońca. A w 18 wieku Polski nie było wiec może jest takie parcie u włodarzy skoro wszystko sprzedają co zysk przynosiło.
- 4 1
-
2022-02-04 11:35
W 18. wieku chodzono pieszo, w 20. wieku jeżdżono samochodem. To władze Gdańska chcą nas cofnąć do 18. wieku (1)
celowo blokując ruch drogowy w całym mieście, i niestety oni mają najwięcej do gadania.
- 12 4
-
2022-02-04 20:44
Władze Gdańska blokują ruch samochodowy "miszczu" logicznego myślenia ? To po co budują
nowe arterie samochodowe w mieście ? Dla rowerzystów ?
- 0 0
-
2022-02-04 11:36
Ale elektryki, w naszych warunkach, tylko zwiększają emisję CO2
Bo prąd do ładowania pochodzi w większości z węgla. Dodaj straty na produkcji prądu, przesyle, ładowaniu akumulatorów. Okaże się że taki elektryk emituje więcej CO2 niż Diesel. No ale w mieście faktycznie - będzie czystsze powietrze !
- 12 2
-
2022-02-04 11:42
Elektryki tak ale wodorowe
- 4 1
-
2022-02-04 11:47
Smutne, że jest tak wielu głupich ludzi, tak bezrefleksyjnie podchodzących do tematu.
Porozmawiaj z jakimś inżynierem, dokształć się, zrozum istotę tej technologii, a potem zabieraj głos w debacie publicznej.
- 4 3
-
2022-02-04 11:49
A z czego ten prąd? Z twoich smarków?
- 5 2
-
2022-02-04 11:54
W Polsce dzisiaj 90% energii elektrycznej jest z węgla
Dokładnie 17,7 GW z węgla i 1,8 GW z wiatru słońce to dzisiaj tylko 0,11GW
Więc po co nam te autobusy? Już lepsze na gaz ziemny- 8 1
-
2022-02-04 12:11
gdańsk deficyt w 2022 r to 700 milionów złotych ....tak dalej socjaliści
...kto normalny prowadzi biznes w gdańsku i płaci czerwonym podatki ....tylko kamikadze
- 2 2
-
2022-02-04 12:43
Xddd i tak węgiel musisz spalić aby te elektryki doładować. Co za dzban
- 2 1
-
2022-02-04 13:21
A prad skad masz???
- 1 0
-
2022-02-04 13:44
Ja bym Ci parowozem stanął pod domem.
- 0 0
-
2022-02-04 14:11
Nie wiem jak to robi ten ruski trol oplacany przez Donalda ze jego wpis jest zawsze pierwszy. (1)
Ale pewnie musi dyżurować bo inaczej takie pewnie Donald ma wymagania :)
- 4 2
-
2022-02-04 20:45
Co ty bredzisz wasalu Kacperka ?
- 0 0
-
2022-02-04 11:03
(1)
Boję się, że powtórzy się sytuacja tak jak z elektrycznymi Mevo.
- 61 8
-
2022-02-06 01:46
Pewnie, że tak raz przeszło to przejdzie znowu....
- 0 0
-
2022-02-04 11:04
Absurd. Może warto sobie zadać pytanie. (26)
Czy ważniejsze są przystępne ceny biletów, czy drogie w zakupie i utrzymaniu gadżety?
Miasto nie jest w stanie utrzymac sieci polączeń i częstotliwości, bo nie ma srodkow, ale na elektryki jest...
Kiedy bilet za 5zl?- 130 9
-
2022-02-04 11:11
Przy takiej inflacji jaką nam zafundował PiS raczej na taką cenę nie licz! Niedługo cena będzie bliżej 10 PLN :( (17)
- 10 11
-
2022-02-04 11:21
psikuta. (3)
Tak tłuczku, sobie dalej rozumuj. Zapomniałeś dodać też, że zafundowali również inflacje Turcji i reszce Europy..
- 11 8
-
2022-02-04 13:16
(2)
Trzecia najwyższa inflacja w Unii (po Litwie i Estonii) pewnie nie ma nic wspólnego z rządem?
- 5 6
-
2022-02-05 07:55
Ha ha jak był kryzys PKB w Europie
i za rządów Tuska byliśmy jedynym państwem w UE ze wzrostem PKB to PiS atakował, ze mały to wzrost. Teraz jak jesteśmy w absolutnej inflacyjnej czołówce w Europie, nie tylko UE to przecież jest kryzys. Komedia...
- 0 1
-
2022-02-05 12:37
"Trzecia najwyższa inflacja w Unii"
W kraju, który absolutnie nic nie wytwarza samodzielnie i całkowicie jest uzależniony od przepływu towarów (magazyny, montownie), zupełnie to nie dziwi...
"Syndrom Gierka" i nie wyjeżdżaj mi tu z ruskimi i mięsem...- 1 0
-
2022-02-04 11:31
To PiS kazał rozdawać darmowe przejazdy dzieciom i młodzieży? To PiS podniósł cenę paliwa i gazu na świecie? (6)
To PiS nałożył na Polskę opłaty węglowe? To PiS podniósł ceny pojazdów na całym świecie?
- 9 11
-
2022-02-04 11:54
No cóż, wyłącz TVP dezInfo to się dowiesz. (4)
To PiS sprzedał polskie pakiety emisyjne niemieckim i czeskim elektrowniom i kopalniom za 30mld zł, jednocześnie podnosząc nam cenę energii elektrycznej. To PiS rozwiązał kontrakt z Gazpromem i dzisiaj płacimy za gaz cenę rynkową. To PiS wygaszał polskie kopalnie i kupował węgiel od Rosji po Bangladesz. To PiS sprzedał polskie rezerwy gazu, węgla i nawozów, żeby zapłacić za bony wakacyjne. Masz jeszcze jakieś pytania? Chętnie odpowiem.
- 9 8
-
2022-02-04 12:10
Bo to wszystko wina narodowych socjalistów z PiS i Kaczyńskiego :) (1)
Czego nie ukradli to sprzedali arabom i ruskom a to co pozostanie podpalą :(
- 1 7
-
2022-02-04 14:23
ruski trol z ruskim trolem najlepiej sie rozumieja a moze sam sobie odpowiadasz co?
- 2 2
-
2022-02-04 14:23
bezmózgowiu ty zaprzeczasz faktom i zmyslał bys nowe gdybys miał mózg ale nie masz wiec papugujesz brednie z TVNienawisc (1)
Pis wygasza Kopalnie? Które truski trolu Pis sprzedał zapasy gazu dzbanie sam sobie zaprzeczasz bo Polska obecnie ma najwiesze zapasy gazy i wybudowac w Portach miejsca gdzie gaz moze gromadzic.Tak trolu pis rozwiazał umowe z ruskami i tego ci zal bo umowa przez pawlaka podpisana była traka ze była najdrozsza i najbardziej niekorzystna dla Polski!.A Polska dzbanku ma drogi prad bo brak jej elektroni atomowej i przez wysokie dopłaty wymagane przez UE. Ale co ty kogo dzbanku chcesz tłumaczyc trzeba byc kaleką umysłowym by takie brednie wymyslac .A co jeszce sprzedal by dac 12 tys zł dla rodzin na dzieci pewnie twój mózg :)
- 3 2
-
2022-02-04 20:48
Szukasz pisowczyku naiwnych do swych bredni i pro pisowskiej propagandy sukcesu ?
Bredzisz jak ludzie Gierka, gdzie ponoć byliśmy prawie światowym nr 1 w wielu dziedzinach gospodarczych.
- 0 1
-
2022-02-05 07:57
Opłaty węglowe przecież są tylko i wyłącznie
po to żeby nas zubożyć. Tu nie chodzi o przestawienie gospodarek na mniejsza emisyjności CO2 to tylko atak na PiS i ich węglowa republikę sukcesu...
- 1 0
-
2022-02-04 12:01
Zajomi zamówili jesienią 2020 r. w salonie samochód znanej marki - odbiór być może latem 2022.. (5)
To też przez PiS?
- 5 3
-
2022-02-04 12:32
A to był ten reklamowany samochód towarzysza Morawieckiego? Muszą się uzbroić w cierpliwość - dopiero jest papierowa makietka :) (4)
Tak to też wina PiS i Kaczyńskiego :)
- 5 3
-
2022-02-04 13:32
Pomysł został na szczęście porzucony, bo tylko generował koszty i nic więcej. (3)
Wydali kupę milionów, a nawet nie potrafili jeżdżącego prototypu zbudować. Czyli narodowi czempioni jak zawsze w formie.
- 2 1
-
2022-02-05 07:59
Odczepcie się! (1)
Za chwile będą nie tylko te miliony elektryków na drogach Made by PiS, ale i helikoptery! Nasze, krajowe, kooperacja z Ukraina.
- 0 1
-
2022-02-05 12:32
kto cyrk zna
z małp się nie śmieje...
- 0 0
-
2022-02-05 12:32
prototypy są
i to całkiem niczegowate...
Tylko faktycznie sprawa się "nie spina"...- 0 0
-
2022-02-04 11:16
Przecież bilet za 5 zł ma być od czerwca (1)
Dokładnie 4.80 za bilet 75 min i to jedyny bilet na jednorazowy przejazd jaki bedzie, czyli nawet chcac przejechac 5 przystankow trzeba kupic bilet na 75 min. No wiadomo skads kase trzeba wziac na elektryki
- 11 1
-
2022-02-04 11:58
Dlatego ludzie beda odchodzić albo jeździć na gapca.
- 3 1
-
2022-02-04 11:26
Miasto jest w stanie utrzymać i ma środki (1)
Widzisz codziennie na ulicach autobusy? Więc skończmy z taką narracją! Nie podobają ci się elektryczne autobusy to napisz to wprost, a nie zagmatwasz tak wypowiedź, że wiadomo, że to wszystko wina Tuska
- 0 9
-
2022-02-04 13:48
Za chwilę może być ich mniej. Starsze wozy się wykruszają, a ci inteligenci już zaksięgowali sobie zakupy elektryków. Ciekawe jak dalej będą się wozy palić, to gait będzie czekać na kolejne dostawy elektryków?
- 1 0
-
2022-02-04 11:34
z innej beczki paradok , wiecie na co tej kraj stać ? witamy w polsce
przedsiebiorca zarabia kase daje pracownikowi 3 tys na reke a on musi wynajac kawalerke za 2 tys tak wyglada to co polska prezenuje jako wolny demokrtyczy kraj , janusze biznesu wlasciciele ktorym ciagle malo plus rzad jestescie wszyscy tacy sami , ale o to chodzi , jedynie szanowany pracownik w kraju to ten ktory pracuje u niemca dunczyka czy norwega a tu zjezdza na wakacje
- 2 1
-
2022-02-04 11:36
a te pokolenie minionkow telewizyjnych
o pioruny walczy i na ulice jeszcze wychodzi , piłsudzki sie w grobie przewraca
- 4 1
-
2022-02-04 14:13
Kase na elektryki dostaną od rzadu Polskiego nie od Niemieckiego bo im to oni płacą i od nich kupują!
- 1 2
-
2022-02-05 10:01
Odpowiadam;
Prawdopodobnie pod koniec tego roku.
- 1 0
-
2022-02-04 11:05
(10)
Tylko po gdańskiej Starówce będą się poruszać na Wrzeszcz już np. nie pojadą
- 36 4
-
2022-02-04 11:08
Pojadą i do Wrzeszcza tylko Rząd PiS musi najpierw dać środki dla Gdańska a nie dla Pcimia :) (3)
Wtedy Miasto poprzez GAiT zakupi tabor który będzie poruszać się również po Wrzeszczu :)
- 3 11
-
2022-02-04 11:13
(1)
Dać środki komu, czemu? Gdańskowi, miałkości intelektualna! BTW. dlaczego rząd ma dawać cokolwiek Gdańskowi? Tylko nie pisz, że oddajemy więcej niż dostajemy. Bo to zwykły bełkot.
- 7 4
-
2022-02-04 13:01
Może nie dawać. Wystarczy, że nie będzie zabierał.
A jak na razie, wszystkie podatki trafiające do miasta są zastępowane wcaleniepodatkami Morawieckiego, idącymi prosto do rządu.
- 3 0
-
2022-02-04 17:56
ty....
też pojedziesz oszołomie ale na srebrzysko ;)
- 0 0
-
2022-02-04 11:37
Starowka. Na Wrzeszcz. Słoik alert
- 7 1
-
2022-02-04 11:55
A gdzie masz starówkę w Gdańsku trollu z Ciemnogrodzkiej?
- 5 1
-
2022-02-04 12:00
(2)
W Gdańsku nie ma Starówki... Jest Stare Miasto, Główne Miasto... Starówka to w Warszawie
- 7 2
-
2022-02-04 12:53
(1)
Bo na Trójmiasta zaczęli od paru lat pisać że nie ma Starówki i teraz każdy bezmyslnie powtarza, mieszkałem na Starym Mieście 40 lat i wszyscy lokalni mówilismy na okolice Długiego Tagu Starówka a nie Główne Miasto, obie nazwy są prawidłowe z tymże druga formalna umocowana historycznie, ale nikt tak nie mówił, a ten nowy trend poprawiania w komentarzach to chyba właśnie od
samych słoików wyszedl- 4 2
-
2022-02-04 13:02
Nigdy nie słyszałem, żeby ktokolwiek mówił w mowie potocznej "główne miasto".
Młodsi maja starówkę, starsi "Gdańsk"...
- 3 1
-
2022-02-04 15:20
Ty sie o swoje bartoszyce martw
- 2 0
-
2022-02-04 11:07
Cóż, widać miasto Gdańsk stać na takie fanaberie. (15)
A ludzie i tak zapłacą za bilety po 5zł. Jestem oburzony rozrzutnością i zbędnymi wydatkami. Tyle pieniędzy na komunikację w historycznym centrum to absurd.
A z dzielnic gdzie faktycznie ludzie mieszkają i dojeżdzają brakuje połączeń.
Ekologia stała się pretekstem do "kreatywnego" wydawania środków publicznych.- 124 7
-
2022-02-04 11:15
Paliwo tak podrożało, że nie ma wyjścia. (8)
Przypominam, że ta magiczna tarcza antyinflacyjna samorządów nie obowiązuje.
- 7 10
-
2022-02-04 11:25
A po tym jak PiS sprzedał Lotos arabom i ruskom paliwo będzie jeszcze droższe ! (5)
- 8 11
-
2022-02-04 11:27
(4)
Przestań kłamać, trollu!!!
- 7 8
-
2022-02-04 11:29
A co nie sprzedał ? Nawet TVP PiSuar pokazywała :( (1)
- 8 6
-
2022-02-04 12:22
30% akcji RG ma Saudi Amraco. Pozostałe udziały są polskie! Węgierski Mol kupił stacje benzynowe. Więc co pis sprzedał środku kapusty?
- 1 4
-
2022-02-04 11:45
A kto stoi za Węgrami? Orban już nawet szampana z Putinem otworzył. (1)
- 4 2
-
2022-02-04 12:20
Ogarnij się czasami:)
A dzisiaj Macron pije z Putinem szampana. KTO stoi za francuskim prezydentem, jak nie putin, prosiaczku?
- 1 5
-
2022-02-04 11:42
aha, a energia elektryczna nie podrożała? (1)
nowe elektryczne autobusy+ładowarki też za darmo będą?
- 5 2
-
2022-02-04 11:45
Prąd się weźmie z elektrowni w Ostrołęce.
Bo jak wiadomo ten prąd jest bardziej kaloryczny, jakieś dwa miliardy razy bardziej.
- 3 3
-
2022-02-04 11:22
Dobre posunięcie! Powietrze w samym Gdańsku przy ulicach to jeden smród spalin
- 2 7
-
2022-02-04 11:36
To kwestia przepisów i procentu taboru tzw bezemisyjnegi
- 1 0
-
2022-02-04 11:41
A na kogo głosowałeś w wyborach? (3)
Dulską? Przyznaj sie
- 2 1
-
2022-02-04 11:46
A na kogo miał głosować? Na kacperków i brałnów?
- 1 7
-
2022-02-04 11:46
ależ nie, bo na Kacperka! (1)
on taki piękny jest...
- 2 2
-
2022-02-04 11:52
Jednego kacperka
Dzisiaj już nie ma z nami. Słaba ta opozycja
- 1 4
-
2022-02-04 11:07
Idea na papierze wygląda dobrze. (2)
Czekam na weryfikację tego pomysłu w polskiej rzeczywistości.
- 41 8
-
2022-02-04 11:40
Nietrudno przewidzieć jak się to skończy (1)
- połowa autobusów zamiast jeździć będzie się ładować
- siatka połączeń znów się zmniejszy (a już teraz połowa mieszkańców aglomeracji jest poza zasięgiem zbiorkomu)
- parę autobusów się spali
- w zimie nie będzie grzania a w lecie klimy, bo trzeba oszczędzać baterię
- na początkowych i końcowych przystankach zostaną ustawione agregaty
- oczywiście w górę pójdą podatki, opłaty, ceny biletów
- zostaną zatrudnieni dodatkowi urzędnicy- 8 1
-
2022-02-04 13:11
Wiadomo jak jest teraz:
- połowa autobusów zamiast jeździć będzie się tankować
- siatka połączeń znów się zmniejszy (a już teraz połowa mieszkańców aglomeracji jest poza zasięgiem zbiorkomu)
- parę autobusów się spali
- w zimie nie będzie grzania a w lecie klimy, bo trzeba oszczędzać paliwo
- paliwo trzeba będzie dowozić cięzarówkami do stacji
- oczywiście w górę pójdą podatki, opłaty, ceny biletów
- zostaną zatrudnieni dodatkowi urzędnicy- 0 3
-
2022-02-04 11:07
(3)
Ten Karsan to taka Kapena złom tylko w nowszej budzie
- 31 1
-
2022-02-04 11:17
Znowu drzwi będą się zamykały z minute
- 4 1
-
2022-02-04 11:38
Nawet ta sama firma tym handluje
- 3 1
-
2022-02-04 17:14
A wystarczyło pójść w ślady Gryfu i kupić jakieś solariski 8.9. Nawet używane, bo lepsze to niż kapeny csy jakieś tureckie wynalazki.
- 0 0
-
2022-02-04 11:08
Autor nie napisal najwazniejszego (4)
Ile beda kosztowac (tajemnica? ), ile razy droższe będzie ich utrzymanie względem spalinowych, czyli ile będzie kosztować to eko bzdeko, czy stać ten kraj na to?
- 80 4
-
2022-02-04 11:11
Kraju nie. Dulkiewicz czyli Ciebie tak
Za to koledzy wice będą zadowoleni bo sprawy elektryczne załatwia się jak z Pendolino
- 7 1
-
2022-02-04 11:15
Nie ten kraj, a konkretnie nas, gdańszczan!
- 2 2
-
2022-02-04 14:28
zadzwon do mietka to sie dowiesz ile to bedzie kosztowac bo Gdańsk kupuje tylko od Niemca co najdroższe
- 2 1
-
2022-02-05 07:45
Stać nas na zalanie Trojmiasta?
Może zerknij na stronę NASA jak wybiła ze średniej temperatura ziemi w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. To jest kwestia przetrwania życia na tej planecie a nie bzdetów. Czy naprawdę jak ktoś ma konserwatywne poglądy to musi oznaczać kompletne ignorowanie nauki?
- 0 3
-
2022-02-04 11:08
Pamiętacie Mevo ? To gdańsk tu nic się nie może udać (3)
- 61 2
-
2022-02-04 11:47
To będzie Mevo bis na sterydach.
- 7 1
-
2022-02-04 12:49
Mevo bardzo się udało - kasę przytulił, kto miał przytulić, konsekwencji żadnych, pełen sukczes. A tu będzie jeszcze większy.
- 5 0
-
2022-02-04 14:27
Zgadza sie bo juz ustalili ze kupia najdrozsze i najmniej oplacalne autobusy mercedesa elektryczne
to juz jest zagwarantowane
- 2 1
-
2022-02-04 11:10
no to już wiecie czemu bilety podrożeją (7)
głupota włodarzy tego miasta nie ma granic
- 77 4
-
2022-02-04 11:57
Tjaaaaa... I #nowy wał i rozbujana rozdawnictwem inflacja nie mają z tym nic, a nic wspólnego. (4)
- 4 3
-
2022-02-04 12:33
Autobusy na węgiel (3)
Będą bardziej zanieczyszczać środowisko niż tradycyjnie, bo prąd w Polsce pochodzi węgla. Zapłacimy za nie podwójnie lub potrójnie, ale za to urzędnicy będą mogli się polansować jacy są ekologiczni.
- 5 1
-
2022-02-04 13:12
Prąd na Pomorzu pochodzi z wiatraków, więc pudło. (2)
Ale co do węgla masz rację. Tylko kto będzie miał jaja, żeby rozgonić górników?
- 3 5
-
2022-02-04 13:15
Ha,ha,ha... (1)
- 1 2
-
2022-02-04 16:38
Ta, co dzień w Nowym Porcie koło wjazdu do tunelu widzę ten ekologiczny komin.
- 1 1
-
2022-02-04 12:59
Inflacja znasz takie słowo? Zapewne nie.
- 3 2
-
2022-02-04 16:05
Zapomniales
Ze tez jest czesc premi pracownikow w ta inwestycje
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.