- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (215 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (61 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (74 opinie)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
Gdańsk zamawia 18 autobusów na prąd. Ładowanie tylko w zajezdni
Wszystko wskazuje na to, że gdańska flota autobusowa powiększy się o 18 elektrycznych pojazdów, w tym 10 standardowych i 8 przegubowych. Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły właśnie przetarg na ich dostawę, a nowych "elektryków" powinniśmy spodziewać się już w przyszłym roku. Jeszcze w 2022 r. do Gdańska dotrą trzy autobusy elektryczne typu mini Karsan Jest Electric, które obsługiwać będą obszar Starego i Głównego Miasta.
Ładowanie tylko w zajezdni
Elektryczne autobusy, zgodnie z założeniem, mają kursować bez konieczności ładowania ich na terenie miasta - ładowane będą na terenie zajezdni.
- Takie rozwiązanie, na taką skalę, wprowadzamy jako pierwsze duże miasto w Polsce. Dzięki przyjętemu rozwiązaniu nie ma konieczności budowania kosztownej infrastruktury na terenie miasta - zaznacza prezes GAiT Maciej Lisicki.
Organizator przewozów chce także w tym roku ogłosić przetarg na stację ładowania pojazdów elektrycznych o dużej mocy (docelowo ma zostać zainstalowana w zajezdni autobusowej).
Stacja będzie mieć 18 punktów ładowania. Liczba punktów do ładowania będzie sukcesywnie zwiększana według potrzeb. Pojazdy podczas nocnego ładowania będą także prekondycjonowane. Mówiąc prościej - oznacza to, że już w momencie wyjazdu pojazdów z zajezdni na trasy docelowa będzie temperatura panująca w przestrzeni pasażerskiej w zależności od warunków atmosferycznych.
Autobusy dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
Nowe pojazdy mają być także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi:
- w autobusach znajdować ma się wydzielona oznaczona strefa do bezpiecznego przewozu osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim i wózka dziecięcego;
- znajdować ma się także platforma umożliwiająca wjazd wózka;
- wszystkie kolumny i poręcze wykonane mają być w kolorze żółtym, a przyciski opisane w alfabecie Braille'a - to odpowiedź na potrzeby osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz osób niewidomych i niedowidzących;
- w pojazdach mają znajdować się także pasy do bezpiecznego przewozu rowerów.
Jak opisuje przewoźnik, do dyspozycji pasażerów mają być wygodne ergonomiczne fotele, wykonane z materiałów o podwyższonej odporności na akty wandalizmu.
Ładowanie samochodów elektrycznych - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Pojazdy wyposażone mają być w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi.
Tablice informacyjne dla podróżujących wykonane mają być w wysokiej jakości technologii LED. W technologii LED ma być także oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne pojazdów. W pojazdach zamontowane mają zostać ponadto gniazda USB oraz zautomatyzowane defibrylatory zewnętrzne AED.
Pojazdy wyposażone mają być również w system liczenia pasażerów.
Co roku nowe autobusy elektryczne
18 autobusów do gdańskiej floty dołączy już w przyszłym roku. Natomiast jeszcze w tym roku do Gdańska dotrą trzy autobusy elektryczne typu mini Karsan Jest Electric, które obsługiwać będą obszar Starego i Głównego Miasta.
Wraz z nowymi autobusami dostarczone zostaną trzy ładowarki elektryczne do zasilania w prąd akumulatorów trakcyjnych. Pojazdy ładowane będą na terenie zajezdni autobusowej.
- Nowe elektryczne pojazdy, zarówno autobusy typu mini, jak i autobusy standardowe oraz przegubowe, które dołączą do floty GAiT, wyposażone będą w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, tj. system awaryjnego autonomicznego hamowania przez pojazd przy wykryciu przeszkody oraz asystenta martwego pola, który informował i ostrzegał będzie kierowcę o obecności przeszkody w martwym polu - podsumowuje Maciej Lisicki.
Miejsca
Opinie (421) ponad 10 zablokowanych
-
2022-02-04 11:37
Durne projekty z publicznych pieniędzy (6)
Artykuł informacyjny był kilka dni temu i nikt z magistratu nawet nie zareagował na ogrom dobrych komentarzy, które rzetelny opisywały minusy tego "projektu"
- 24 3
-
2022-02-04 11:45
(3)
właśnie , przecież to z naszych podatków są finansowane fanaberie urzędników
- 3 2
-
2022-02-04 12:51
Od kiedy to władze w Gdańsku słuchają się głosu mieszkańców? (2)
Oni przecież wiedzą lepiej. Chociaż wyborcy też nie są bez winy, kto od tylu lat głosuje na tę samą ekipę?
- 4 2
-
2022-02-04 21:18
Od kiedy to urzędnicy mają słuchać mądrali i pieniaczy z tego forum pyszałku ? (1)
- 1 1
-
2022-02-05 17:28
to po co ty tu non stop siedzisz
i trujesz na forum ?
- 1 0
-
2022-02-04 21:19
Ty nie ośmieszaj się koleś !!! Od kiedy to urzędnicy mają słuchać zwykłych pieniaczy z tego forum ? (1)
Zejdź na ziemię pyszałku.
- 1 2
-
2022-02-05 23:08
to nie sa "pieniacze z forum"
to jest opinia publiczna.
- 0 0
-
2022-02-04 11:40
LPG i CNG to są alternatywy, ewentualnie wodór a nie prad (1)
- 15 1
-
2022-02-04 21:21
To są alternatywy koleś ? Spaliny i smog ? Nie ośmieszaj się.
- 0 1
-
2022-02-04 11:41
(1)
Autobusy powinny jeździć rzadziej. Powinny jeździć wolniej. Powinny jeździć drożej. Powinniśmy płacić za elektryki dwa razy drożej. To wszystko aby naczelnicy mogli sobie taniutko latać z szoferami po pustych drogach. Tak nam dopomóż Bóg.
- 14 4
-
2022-02-04 13:38
Zwłaszcza jak ktoś jedzie gratem np na 154 ale musi dopłacić bo gdzieś tam na innej brygadzie czy linii kursuje elektryk. XD
- 0 0
-
2022-02-04 11:45
Już niedługo - "nie stać mnie na jazdę komunikacją miejską, dlatego jeżdżę samochodem" ... (1)
- 16 1
-
2022-02-04 12:01
Taa auto 150tys a miesięczny 99
- 2 0
-
2022-02-04 11:45
Redakcjo
A gdzie informacja, którą można znaleźć na oficjalnym profilu GAiT na FB, a mianowicie że firma wymaga od dostawcy pełnej sprawności akumulatorów przez 10 lat?
- 8 0
-
2022-02-04 11:47
Elektrobusy to bzdura
Ktoś wymyślił trolejbus, ale droższy i mniej ekologiczny. Będzie na co wydać nadmiar kasy z budżetu. Oh wait...
- 10 2
-
2022-02-04 11:50
Autobusy przyjadą na czas, ale ....
energa nie podłączy na czas :D także pewnie nie pojeździmy nimi w przyszłym roku :D
- 9 0
-
2022-02-04 11:53
Najważniejsze, że wygląda luksusowo i ekologicznie! A ludzie w centrum miasta nadal w piecach palą, bo przyłączyć do CO nie ma komu i za co!!! Wstyd Gdańsk!!
- 16 1
-
2022-02-04 11:56
w tekście brakuje konkretnej liczby jeśli chodzi o zasięg (2)
a jest tylko wzmianka "miasto chce, by pojazdy miały jak największy zasięg" - równie dobrze mogą przejechać na jednym ładowaniu 80 km i to będzie dla miasta satysfakcjonujące?
- 13 1
-
2022-02-04 12:01
Dlatego takie zapisy są w warunkach przetargu
- 1 0
-
2022-02-04 12:28
dla urzędników na pewno, oni nie jeżdzą miejską komunikacją
- 3 1
-
2022-02-04 11:57
A co, na ładowarki nie starczy?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.