Fakty i opinie

Gdańszczanie chcą ładniejszych parków i prostych chodników

Pomysły na rewitalizację historycznego Parku Uphagena we Wrzeszczu.
Pomysły na rewitalizację historycznego Parku Uphagena we Wrzeszczu. mat. prasowe

12 września rozpocznie się głosowanie w ramach kolejnej edycji Budżetu Obywatelskiego - po raz pierwszy w edycji rozpocznie się ono tego samego dnia w całym Trójmieście. W Gdańsku do wyboru w tym roku mamy 250 projektów. Jakie projekty zgłoszono?



Do głosowania, które wystartuje 12 września, w Gdańsku zakwalifikowano 250 projektów, z czego 18 to propozycje ogólnomiejskie. Miasto na realizację tych projektów przeznaczy w przyszłym roku 12,5 mln zł, z czego 10 mln przeznaczone jest na projekty w dzielnicach, a 2,5 mln na projekty ogólnomiejskie, czyli takie, które swoim zasięgiem obejmują więcej niż jedną dzielnicę. Każda dzielnica dysponuje odrębną kwotą, którą mieszkańcy mogą wydać.

Czytaj też: Startuje pierwsza metropolitalna edycja Budżetu Obywatelskiego

W tym roku dziewięć projektów związanych jest z edukacją (np. parking przy szkole, rowerowe miasteczko, tablet dla seniora itd.), trzy związane są z komunikacją miejską (np. platformy dla niepełnosprawnych w komunikacji miejskiej), dwa z kulturą (np. kino pod chmurką), pięć dotyczy zdrowia, 12 projektów jest w kategorii inne, jest tam m.in. kurs samoobrony dla kobiet, ale też stacja naprawy rowerów), 13 dotyczy ochrony środowiska (z czego większość związana jest z pomocą dla kotów), 22 zieleni miejskiej a 40 sportu.

Najliczniej projekty zgłoszono w dwóch kategoriach, przestrzeni publicznej - 64 i budowy bądź modernizacji dróg i chodników - 80 projektów.

Sprawdź listę zgłoszonych projektów do BO w Gdańsku

Ciekawe projekty często dotyczą właśnie przestrzeni publicznej. Jeden z takich projektów nosi nazwę "Park Uphagena wizytówką Wrzeszcza". Pomysłodawcy proponują by to obecnie zaniedbane historyczne miejsce zostało wreszcie zrewitalizowane.


Miałyby się tam pojawić nowe elementy rekreacyjne dla dzieci i dorosłych, takie jak: huśtawki, hamaki, stoły szachowe, pomost przy oczku wodnym, baza na drzewie, zapewnią frajdę małym i dużym dzieciom. Wszystko z zachowaniem sentymentu do dawnej klasy parku. Założono że rewitalizacja kosztowałaby 340 tys. zł.


Kolejny projekt z Wrzeszcza też związany jest z historycznym miejscem. Chodzi o odbudowę Placu Festynowego wraz ze słupem wspinaczkowym przy Jaśkowej Dolinie. Projekt wiązałby się z zagospodarowaniu obecnego dzikiego parkingu, na którym zaplanowano postawienie słupa wspinaczkowego, z którego słynęła Jaśkowa Dolina w przedwojennym Gdańsku, wprowadzeniu zieleni dookoła słupa oraz ławek, zamianie istniejących miejsc postojowych wzdłuż Jaśkowej Doliny na trawnik z żywopłotem (miejsca te zostaną zastąpione przez nowy parking). Szacowany koszt 154 tys. zł.

Trzy, a nawet cztery w jednym, we Wrzeszczu ma powstać strefa zabawy, edukacji, aktywna i parkingu.
Trzy, a nawet cztery w jednym, we Wrzeszczu ma powstać strefa zabawy, edukacji, aktywna i parkingu. mat. prasowe
Projekt "Trzy w jednym" dotyczy realizacji trzech zadań skupionych w jednym miejscu w pobliżu ul. Srebrniki i al. Żołnierzy Wyklętych. Miałaby tam powstać strefa aktywna z miasteczkiem ruchu drogowego, na którym dzieci w bezpiecznych warunkach będą mogły uczyć się jazdy na rowerze, rolkach czy deskorolce, a to wszystko uzupełnione siłownią "pod chmurką". W strefie zabawy powstałby plac zabaw, a w strefie edukacji - zielona klasa, w której uczniowie będą mogli uczyć się na świeżym powietrzu, a dzięki ustawionej tam altanie, nawet w deszczowy dzień. Planowana jest też budowa parkingu. Koszt 315 tys. zł.

Na Oruni pomiędzy Domem Sąsiedzkim "Gościnna Przystań" a Kuźnią, miałby powstać pierwszy w Gdańsku Pumptruck, czyli tor do jazdy na rowerze. Projekt zakłada budowę toru o wymiarach min. 21 m na 8 m. Miałby on powstać z modułowych drewnianych elementów.
Na Oruni miałby powstać pierwszy w Gdańsku Pumptruck, czyli tor do jazdy na rowerze.
Na Oruni miałby powstać pierwszy w Gdańsku Pumptruck, czyli tor do jazdy na rowerze. mat. prasowe


"Pumptrack przeznaczony jest dla wszystkich grup wiekowych. Daję możliwości obycia z rowerem, podniesienia umiejętności jazdy, rozwija koordynację ruchową oraz zmysł równowagi przy maksymalnym poziomie bezpieczeństwa, co sprawia, że na tor może wjechać już nawet "raczkujący" cyklista" - czytamy w projekcie. Szacunkowy koszt - 100 tys. zł.

Jest nawet projekt zgłoszony w imieniu 10 letniego Mateusza, który chce by przy Jarze Wilanowskim na Chełmie powstał tor wyścigowy RC dla miłośników samochodów zdalnie sterowanych.
W imieniu 10 letniego Mateusza, zgłoszono projekt, by przy Jarze Wilanowskim na Chełmie, powstał tor wyścigowy RC dla miłośników samochodów zdalnie sterowanych.
W imieniu 10 letniego Mateusza, zgłoszono projekt, by przy Jarze Wilanowskim na Chełmie, powstał tor wyścigowy RC dla miłośników samochodów zdalnie sterowanych. mat. prasowe

"W Gdańsku brak torów wyścigowych dla modeli RC. Tymczasem zainteresowanie tą formą rozrywki jest coraz większe. Z braku alternatywy jazda takimi modelami odbywa się po publicznych parkingach, parkach, czy chodnikach. Utworzenie specjalnego toru zapewniłoby bezpieczeństwo modelom, kierującym jak i osobom trzecim. Na torze można by organizować różnego rodzaju wyścigi i zawody" - czytamy w projekcie. Koszt 50 tys. zł.

Z projektami można zapoznać się bliżej w swoich dzielnicach

Do 11 września w Gdańsku, w kilkunastu punktach miasta, w charakterystycznych żółtych, namiotach, można otrzymać informacje o zakwalifikowanych do głosowania projektach. Będzie w nich także możliwość spotkania wnioskodawców, którzy w tzw. "Strefie BO" będą prezentować swoje projekty. W najbliższy poniedziałek 5 września taki namiot stanie na Jasieniu przy ul. Damroki. (kolejne terminy i miejsca są w tabeli poniżej).



Projekty zgłoszone do Budżetu Obywatelskiego w Sopocie i w Gdyni, zaprezentujemy w przyszłym tygodniu.


Głosowanie na projekty potrwa od 12 do 25 września

Głosowanie rozpocznie się 12 września o godz. 00:01, a zakończy 25 września 2016 r. o godz. 23:59. Głosowanie odbywa się wyłącznie elektronicznie, jednorazowo, przez Internet albo w wyznaczonym Punkcie Konsultacyjnym. Punkty rozmieszczone będą na terenie miasta w taki sposób, aby mieszkańcy każdej dzielnicy mieli możliwość oddania głosu.
Głosować będzie można także w Zespole Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz w Bibliotece Głównej i filiach Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej (z wyłączeniem Filii nr 8, 46 i 48).

Każdy mieszkaniec uprawniony do głosowania ma do dyspozycji łącznie 6 głosów: 5 głosów na projekty dzielnicowe oraz 1 głos na projekt ogólnomiejski. Głosami na projekty dzielnicowe można dysponować w sposób swobodny przyznając np. wszystkie pięć głosów jednemu projektowi jak i po jednym głosie na pięć projektów. Głosować można na projekty w dowolnej dzielnicy.

Wyniki głosowania ogłoszone zostaną do dnia 28 września 2016 roku, a realizacja wygranych projektów odbędzie się w roku 2017.

Opinie (187) 3 zablokowane

  • (12)

    Jest jeden ogolnimiejski projekt, który zakłada ucywilizowanie parkowania samochodów w Gdańsku.
    I to ma szansę wreszcie położyć kres demolowaniu trawników i chodników.

    • 111 9

    • żaden własciciel auta na niego niezagłosuje !!! i projekt wcaletego niezaklada!! (6)

      "Jego celem jest zablokowanie możliwości wjazdu na zieleńce i węższe chodniki, na których po zaparkowaniu pozostanie wyraźnie mniej niż przepisowe 1,5m"

      Nadal będą parkować na drogach rowerowych i nadal będą parkować na trawnikach bo priojekt nie zaklada ich zabezpieczneia!!.A wszedzie tam gdzie chodnik bedzie szerszy tez bedą parkować!!Wiec uporządkowanie tego parkowania jest marginalne!!

      • 6 20

      • (2)

        restrykcje, mandaty, permanentna kontrola, odholowanie auta - to jest droga, a nie idiotyczne, nieestetyczne słupki

        • 24 8

        • Oczywiście, byloby najlepiej. Tylko, że ludzie zaczęli stawiać słupki, bo służby nie reagują. Tak więc pretensje do SM.

          • 20 0

        • Bledne kolo, bo pieniądze z mandatoe by szly jedynie na ciagle kontrole

          • 4 4

      • jestem właścicielem auta i będę na ten projekt głosował (2)

        Ponadto, jestem przekonany, że w Gdańsku i jego okolicach - powiem więcej: w całej Polsce i w Europie są setki jeśli nie tysiące (miliony, dziesiątki milionów) posiadaczy i użytkowników samochodów, którzy rozumieją potrzebę:

        - ograniczania liczby miejsc do parkowania samochodów w centrach miast oraz w pobliżu centrów przesiadkowych komunikacji publicznej (zwłaszcza szynowej)

        - wprowadzenia szczelnie egzekwowanego zakazu parkowania na wielu chodnikach, zwłaszcza w centrum i na ulicach handlowych.

        Znam dyrektorów firm produkujących samochody, którzy głośno zgadzają się z prostą tezą: samochód nie jest pojazdem do poruszania się po dobrze zarządzanym mieście.

        Nie jestem tak skrajnie nastawiony do problemu nadmiernej skłonności do korzystania z samochodów w mieście jak oni, ale znam miasta, w których przeciętne gospodarstwo domowe ma dwa samochody, ale jego mieszkańcy nie korzystają z nich ani w celu dowożenia dzieci do pracy (dzieci mają bezpieczne drogi dla rowerów i chodniki), ani w celach dojazdów do pracy.

        Znam miasta, w których jakość systemów komunikacji pieszej i rowerowej na bliskie odległości jest znakomita, znakomita jest również jakość powiązania tych systemów z systemem wygodnej lokalnej kolei o standarcie metra (regularny, częsty takt, wysoka niezawodność, wygoda, cisza etc. etc, dojścia pieszych do stacji na poziomie jezdni, bezpłatne, ale strzeżone parkingi dla rowerów, wypożyczalnie rowerów publicznych, stacje ładowania i serwisu rowerów wspomaganych elektrycznie)

        W Trójmieście też tak może być. Takie oczekiwania są zapisane w Strategii Gdańska 2030+ ale nie widać determinacji we wdrażaniu działań, które miałyby do takiej sytuacji doprowadzić.

        Formą lekceważenia tych zapisów jest planowanie budowy kolejnej makabryły (wielopoziomowego parkingu dla samochodów) przy stacji SKM Gdańsk Śródmieście aby petenci i pracownicy urzędów mogli za darmo (?!) parkować samochody zamiast korzystać z SKM, która podwozi ich tam bardzo blisko.

        • 15 5

        • (1)

          "samochód nie jest pojazdem do poruszania się po dobrze zarządzanym mieście."

          To jest prawda. Tylko że, na chwile obecną, to jedynie miasto Warszawa idzie w tym kierunku. Oczywiście sporo im brakuje, ale już dziś można poruszać się sprawnie bez samochodu, nie tylko po centralnej części miasta, ale również w dalszych rejonach, gdzie połączenia publiczne są dość dobre. Reszta polskich miast jest w kompletnej d*pie. Do tego zaczynają ewolucję również od d*py strony. Najpierw sprawna komunikacja publiczna, potem zakazy. W Warszawie to zrozumieli, a w takim Gdańsku myślą, że "oszukają system" i zaczynają od zakazów, które do niczego dobrego nie prowadzą, same w sobie.

          • 0 1

          • najpierw poprawa dostępu do komunikacji publicznej dla pieszych

            wprowadzenie dojść do przystanków tramwajowych na poziomie jezdni bez względu na to, czy można dojść do tych przystanków tunelami ze schodami dla pieszych czy nie, audyt jakości dostępu stacji kolejowych dla rowerzystów, strzeżone ale bezpłatne parkingi dla rowerów, bezobsługowe wypożyczalnie rowerów publicznych, uspokojenie ruchu, powiększanie stref wolnych od ruchu i parkowania samochodów.

            Deklarowanie chęci zwiększenia roli komunikacji publicznej bez wprowadzania ograniczeń dla ruchu i parkowania samochodów nie przyniesie poprawy sytuacji.

            Działania na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa poruszania się pieszych i rowerzystów oraz rozbudowa i poprawa funkcjonowania komunikacji publicznej muszą zachodzić w tym samym czasie co dyscyplinowanie prędkości i systemu parkowania w mieście - inaczej deklaracje będą szły w jedną stronę, faktyczne zmiany w drugą.

            • 0 0

    • Jestem za, ale to za mało...

      List ajest długa i zaczyna się od...
      Nie wiadomo od czego zacząć, tyle tego jest.

      • 3 1

    • hiszpania

      Hiszpania jest tutaj przykładem. Zastosowano 3 kolorowe linie: czerwona - permanentny zakaz w zamian mandat i holowanko; żółta - stawiasz auto na max 15 minut; niebieska - mozesz zostawic auto. I wierzcie lub nie, to działa.

      • 5 0

    • eee (1)

      wątpie, że jeden projekt tu wystarczy. Raczej wszystko się rozmyje, nie wierzę w takie cuda jak "ucywilizowanie parkowania" jakąś magiczną różdżką

      • 1 0

      • oczywiście magiczna różdżka nie pomoże

        trzeba wprowadzać spójny system i wiele działań wdrażających ten system jednocześnie.

        W Kopenhadze zaczęto od jednej ulicy: cały proces cywilizowania łatwo obejrzeć w googlach: wystarczy wpisać Lars Gemzoe miasto w ruchu

        • 1 0

    • ten projekt poza propagandowymi chasłami i nagonką dla naiwnosci ludzi nie zabezpiecza chodników i dróg rowerowych przed

      Zabezpieczy tylko chodniki bardzo wąskie a żadnych trawników !!

      • 0 1

  • Tja, a w Gdyni mieszkańcy chcą pomnika Chrystusa. I radni też. (7)

    I jest zgoda na ten pomnik.

    • 34 55

    • Na otwarciu będzie wielki przyjaciel Szczurka , pan naczelnik polski.

      • 13 7

    • W Gdańsku będą mieli parki, a w Gdyni pielgrzymki pod pomnik.

      • 18 2

    • (1)

      Marna prowokacja. SzKODnicy jak widać wcześnie do roboty wstają. Muszą być widoczni na forach.

      • 7 18

      • Ale to nie jest prowokacja.

        Radni Gdyni przegłosowali jednogłośnie zgodę na wniosek mieszkańców, którzy chcą pomnika Chrystusa. Ma stanąć na Chwarznie.
        Proszę się najpierw zapoznać z faktami, a potem zarzucać komuś prowokację.

        Ale brzmi niewiarygodnie, prawda? Z tym się zgadzam.

        Cytat z facebooka: Maja Wagner Rada Miasta w swojej kompetencji wyraża zgodę na lokalizację pomnika. I takową wyraziła na ostatniej sesji, Ponieważ projekt uchwały został wprowadzony trybym nadzwyczjanym nie ma go llinku podanym przez Ewę Ewa Krym. Pewnie niedługo się pojawi. ZDaję sobie sprawę, że w obecnych czasach budowanie pomników religijnych może powodować kontrowesje wśród pewnych grup, niemniej pragnę podkreślić, że nie jest to inicjatywa RM tylko mieszkańców i parafian Chwarzna, którzy wyrazili taką wolę.

        • 8 1

    • (1)

      ale Chrystus się nie zgodził na pomnik

      • 9 1

      • wisi Chrystus Frasobliwy na krzyżu
        patrzy w dół i mówi
        "a sio, bobry"

        • 1 0

    • porąby

      • 1 0

  • Prośba! (12)

    Tylko nie wybierajcie sterylizacji kotów w dzielnicach, za 250 tys. i projektów związanych ze szkołami!

    • 95 45

    • tylko potem nie becz (7)

      że jest za dużo kotów na osiedlu, tak długo jak ludzie będa gubić, wywalać koty na dwór, tak długo będą potrzebne sterylki żebysmy zachowali równowagę - z jednej strony nie utonęli w kotach, z drugiej strony nie utoneli w szczurach i myszach

      • 25 18

      • koty nie zabijaja szczurów i myszy (4)

        za dużo bajek

        • 19 21

        • koty mają stołówkę w śmietniku

          • 18 8

        • (2)

          nie muszą zabijać-kocie feromony,niewyczuwalne dla człowieka, skutecznie odstraszają gryzonie

          • 19 6

          • niewyczuwalne? (1)

            to czym mi wali w piwnicy?

            • 6 3

            • Moczem a nie feromonami. To z drugiego końca kota wychodzi.

              • 9 3

      • na projekty o kotach juz były wybrane rok temu wiec wtym roku juz niepotrzeba!! (1)

        • 5 12

        • Idąc Twoim tokiem myślenia, skoro wczoraj jadłeś, to dziś, jutro i do końca życia już nie musisz?
          Dla Twojej informacji takie akcje, aby przyniosły rezultat trzeba powtarzać przez kilka lat z rzędu.

          • 7 4

    • Kociarzom mówimy zdecydowane NIE !!!

      • 11 16

    • Jeśli już mówimy o tym projekcie (2)

      tak z ciekawości, widział ktoś łapanie kotów w związku z takim projektem z poprzednich lat?

      • 5 1

      • (1)

        Tak

        • 4 2

        • Ale nie w Twoim gimnazjum ...

          • 0 2

  • Wiecej parkow!!! (9)

    Nie chcemy Lidlow, centrow handlowych i innych betonowych budowli.
    Chcemy parkow!

    • 211 15

    • Chcemy więcej pomników Chrystusa!! (2)

      • 13 12

      • (1)

        ..pomniki jak pomniki, ale jakbys pomyslal, zastanowil sie nad postacia Chrystusa, ty i pozostale 8bln ludzi, to moze zycie na tym padole byloby szczesliwsze.

        • 12 3

        • Parki, owszem

          ale jeśli nie będą oddzielone od ulic i samochodowych smrodów przynajmniej gęstymi krzakami, a w samych parkach nie zakaże się palenia śmierdziuchów, czyli rakotwórczych papierosów, to takie parki nie będą pełniły swojej właściwej funkcji.

          • 6 2

    • ..i dlatego miejski PR nazwal projekt drogi niszczacej jedne z najzielenszych terenow miasta " droga zielona" - ruch ktory maskuje i wrecz obraca problem do gory nogami.

      • 11 1

    • np. Park Handlowy Matarnia!

      • 9 0

    • Jak najwięcej terenów zielonych

      Jedyny projekt ogólnomiejski z BO w kategorii "zieleń miejska":
      https://gdansk.zetwibo.pl/projekt/63

      • 4 0

    • Więcej darmowych miejsc parkingowych

      • 4 6

    • Przeciez jest konczony nowy park

      Forum Radunia

      • 0 0

    • Między Mostami - projekt do BO 2017

      Prócz parków warto cywilizować mniejsze, na ogół zaniedbane, tereny zielone.
      Zapraszam do zapoznania się z projektem Między Mostami:

      http://www.miedzymostami.pl

      http://www.facebook.com

      • 0 0

  • (3)

    I wiecej psich kup

    • 26 39

    • I mnie głupich konentarzy (1)

      I chorych komentatorów.

      • 11 5

      • Naucz się wysłowić po polsku, a dopiero potem wypowiadaj.

        • 5 4

    • CHyba psie kupy cię kręcą, skoro ty ciągle o nich gadasz.

      • 5 2

  • (11)

    Ja bym chcisl chodnników bez samochodów.

    • 102 9

    • Głosuj na projekt stawiania słupków parkingowych na chodnikach. (5)

      • 22 4

      • Proszę:
        gdansk.zetwibo.pl/projekt/407

        • 4 4

      • a co ? produkujesz je.

        Taniej zatrudnić 10 policjantów i kupić dwie lawety i zgarniać wszystkich zastawiających ale to przekracza możliwości umysłowe obecnej władzy i policji.

        • 11 7

      • (1)

        Tak, zatrudnić jeszcze więcej policjantów i urzędników!
        A słupki to sobie obaj powinniście wsadzić w pupe.

        • 2 7

        • wystarczy dać prywatnej firmie laweciarskiej licencję na wywóz nielegalnie zaparkowanych aut

          z rejonów miasta wyraźnie oznakowanych, że należą do strefy ograniczonego parkowania.

          Nie postuluj wsadzania komukolwiek czegokolwiek w pupę, tylko po pierwsze zastanawiaj się nad uruchamianiem hejtu i proponuj sensowne rozwiązania niewątpliwie występującego problemu: bałaganiarskiego parkowania w mieście.

          • 3 1

      • dlaczego kłamiesz ten projekt niezabezpiecza chodników przed parkowaniem

        projekt odnosi sie tylko do wąskich chodników a nie wszystkich !! wiec ci wszyscy cochca chodników bez aut gorzko sie otym w 2017 przekonają ze bedą tam one nadal w 2017 w 2018 w kolejnych latach!!

        • 0 0

    • (2)

      A ja chcę adres tej łaski z hamaka

      • 4 1

      • afiszujesz ze swoją ograniczoną zdolnością do podrywania w realu? (1)

        • 1 2

        • Nie ważne jak ważne żeby skutecznie he he

          • 3 0

    • ten projekt wcale niezabepiecza chodników przed autami!Przestańcie klamac i wprowadzac w bład (1)

      projekt zakłada słupki tylko na wąskie chodniki czyli jakieś 20% chodników!!Wszystkie inne chodniki będą bez słupków.Wszędzie tam gdzie są drogi rowerowe nie będzie słupków!!

      • 6 3

      • Od czegoś trzeba zacząć

        • 7 0

  • Projekty zgłoszone przez społeczników rowerzystów, a oni stanowią promil mieszkańców. (23)

    Normalni mieszkańcy chcą szerszych dróg i większej ilości parkingów. Tylko bezrobotny lub bezdomny będzie miał czas na leżenie w hamaku w parku.

    • 46 106

    • Mylisz się. (4)

      Poza tym nie ma miejsca na szersze drogi w mieście. Można za to zlikwidować drogi, przegonić kierowców poza miasto i zostawić miasto ludziom do życia. Proste i normalne.

      • 31 19

      • Nie, to TY się mylisz.

        "Miasto dla ludzi, nie dla samochodów" - kolejny cyklogłupek.

        • 10 22

      • no najlepiej autostrad

        byleby nie pod swoimi oknami.

        • 13 3

      • Cykliści coraz bardziej tracą kontakt z bazo (1)

        • 2 7

        • a Ty już straciłeś bana? Możesz go odzyskać

          • 4 1

    • Możesz sobie chcieć, twój guru z Wiczlina i tak nic nie zrobi.

      • 5 3

    • I może jeszcze eksterytotialną autostradę witomino - skwer Kościuszki? Koniecznie z dużym, darmowym parkingiem na końcu?

      Polecam poczytać historię Bogoty (Kolumbia) i jej transformacji ze smierdzacego, zapchanego samochodami piekła w przyjazne mieszkańcom miasto pełne parków. Otwiera oczy.
      Google : "dinozaury zaprojektowały nam miasta dla samochodów"

      • 16 6

    • Cześć Trollu z IP 94.254.225 (7)

      Jak zwykle gnojek zaczyna od rzucania głupich tekstów pod cudzym nickiem... Żenujący mały człowieczku, którego nie stać nawet nad podpisaniem się w inny sposób...

      A Gdańszczanie mają rację - obecnie za dużo buduje się nowych domów, wieżowców i blokowisk (vide choćby na moim Witominie), bez miejsc do wypoczynku.

      • 11 7

      • Nie podszywaj się pode mnie trollu. (6)

        • 4 4

        • Re: Nie podszywaj się pode mnie trollu. (5)

          A i drugi gnojek się odezwał, tym razem z IP 93.105.11.

          Widzę, ze was to bardzo bawi...

          • 1 7

          • (2)

            Ty też się podszywasz?

            • 2 4

            • Wy wszysycy podszywacie się pode mnie. (1)

              • 1 1

              • każdy myśli, że sam na Witominie mieszka

                pępki świata kura jego mać

                • 2 1

          • Pracownicy Trojmiasto.pl przekazują znajomkom IP komentujących?? (1)

            • 3 2

            • ustaw strone nie jak lama to sam je zobaczysz

              • 4 1

    • niesa zadnym promilem ale zwiekszajacą sie co roku grupa o 200% (2)

      Drogi rowerowe wydzielone to koniecznosc a najbardziej ich powinni chcieć kierowcy i piesi!!Bo to jedyne bezpieczne rozwiazanie przeciskanie sie miedzy pieszymi rowerzysci jest nagminne wszedzie tam gdzie niema wydzielonej drogi rowerowej .jazda po ulicy blokuje kierowców!! Wiec to w waszym interesie jest lobbowac za drogami rowerowymi.Tacy jak ty niestety widza tylko czubek własnego nosa i nierozumie ze drogi rowerowe sa w jego interesie

      • 10 6

      • (1)

        o 200%? Znaczy rok temu było ich 100, teraz jest 300? Możliwe, ale w skali 400-tysięcznego miasta to nawet nie margines, lecz plankton.

        • 4 6

        • A jednak prawdą są przysłowia

          W tym przypadku "Krowa co dużo ryczy, mało mleka daje".

          • 2 3

    • WIęcej bezpłatnych parkingów w mieście !!! (1)

      • 1 4

      • Tak, ale rowerowych.

        • 5 1

    • jakie są kryteria normalności które stosujesz? (1)

      - normalni mieszkańcy nie podwożą dzieci do szkół odległych o 800 metrów od domu samochodami

      - normalni mieszkańcy nie korzystają z samochodu by zrealizować zakupy w sklepie położonym bliżej ich domu niż najbliższy parking dla ich samochodu

      - normalni mieszkańcy przesiadają się z samochodów i środków komunikacji miejskiej na rowery, jeśli normalne, dobrze zarządzane miasto stwarza im takie możliwości i promuje korzystanie z innych niż przejazd samochodem sposoby zaspokajania potrzeb codziennej mobilności.

      • 6 2

      • Strasznie podoba mi się ten bóld*pizm o podwożenie dzieci do szkół wyrażany z pełną troskę przez młodzieńców na garnuszku u mamusi.

        • 1 5

    • What ??

      Co ja tu przeczytałam ?Kolega tak na serio?

      • 1 1

  • Szczurek powiniene nam zrobić proste chodniki w ramach budżetu miasta. (1)

    Skoro wydaje 50 milionów na propagandę, to nie ma na wyprostowanie chodników???

    • 41 3

    • Szczurkowi już się nie chce trzeba go wymienić.

      • 5 1

  • Brawo. Tak trzymac (9)

    Ludzie nie chcą już dalej dusić się w smrodzie i wyziewach samochodów, uważać ciągle aby nie być przejechanym przez gka i gwe. Chcą odpocząć.
    Powoli wkracza normalność.

    • 87 14

    • (2)

      Problem w tym że najwięcej debili jeździ GD , trochę mniej GA i jeszcze trochę GSP.

      • 7 9

      • A najwięcej wypadków to gda, gwe, nbr, nil i ne (1)

        • 6 4

        • Nie zapomnijcie o GDA

          • 2 4

    • hejt

      Czy człowiek to istota z autem GD? Po co taki hejt z rana.
      Ludzie szanujmy się wzajemnie i walczmy z negatywnymi stereotypami

      • 9 2

    • Dokladnie tak jest projekty rekreacyjne komunikacyjne wydzielone drogi rowerowe

      to sa najlepsze projekty Powinni tylko zabronic w BO projektów remontów chodników bo ich remont to zadna łaska ,a obowiazek władz miasta!!

      • 8 2

    • ławki z oparciami

      I proszę pomyśleć o ławkach z oparciami, te kamienne przy Jaśkowej Dolinie są nie do przyjęcia. To ładny wystrój , nie można odpocząć, wyprostować plecy po długim ( a nawet krótkim spacerze ) z laseczką np.

      • 6 0

    • Niestety "ludzie" jest terminem średnio precyzyjnym (2)

      A nawet na tym portalu (będącym rajstopkowym fanzinem) cytowano statystyki, z których wynika, że większość dojazdów do pracy w Trójmieście realizowanych jest własnym samochodem, w związku z czym to jest właśnie to, czego chcą ludzie, niekoniecznie zaś chcą być utożsamiani z pedalarskim marginesem.

      • 3 5

      • marginesem (społecznym) to jesteś ty

        • 2 3

      • jeśli większość dojazdów do pracy w Trójmieście realizowanych jest własnym samochodem

        to znaczy, że jeśli chociaż część osób dojeżdżających na odległość mniejszą niż
        5 km pójdzie po rozum do głowy i przesiądzie się na rower lub rower wspomagany elektrycznie, to pozostali będą mieli mniej trudności z parkowaniem swojej bryki przed firmą i będą mniej czasu trawili w codziennych korkach.

        Koszty leczenia chorób cywilizacyjnych ulegną redukcji. Skrócą się kolejki do lekarzy specjalistów etc. etc.

        Nadal mam nadzieję, że antyrowerowi prowokatorzy są zdolni do myślenia i nie będą strzelali sobie w stopę. Naprawdę im współczuję.

        • 3 2

  • Szkoły. i przedszkola (5)

    Nie powinny brać udziału w tym projekcie...
    A znów są propozycje szkół.
    I nasz biedny plac dla dzieci tudzież chodniczek nie będzie przeglosowany.
    Uczniowie szkół Lub przedszkoli dostaną info ze trzeba na nich głosować i znów
    cala armia przeglosuje boisko lub inne szkolne place...
    Ten Budzet Obywatelski nie jest sprawiedliwy.

    • 106 3

    • d*pokracja jednym słowem

      • 8 2

    • powinny byc zabronione jak remonty chodników to obowiazek władz miasta finansowac bez łaski

      identycznie jest z chodnikami wiadomo ze wiekszosc zagłosuje na chodniki!!

      • 12 2

    • ja zagłosuję za pomnikiem Prezydenta Adamowicza (1)

      skoro jego dni na fotelu prezydenta dobiegają końca, a może i go też zamkną
      to pomnik powinien stanąć w jakimś reprezentacyjnym miejscu
      w ręku miałby kilka mieszkań a pod stopami takie trafne inwestycje jak ECS
      z tyłu zaś tryskałby nań wodotrysk
      i olewał go źródlaną wodą, podświetlaną w kolorach tęczy.

      Będą go pamiętały pokolenia! Oj będą!

      • 9 4

      • a może ponik ku czci Andrzeja Jaworskiego

        Andrzej Wiecznie Przegrany, Obrońca Stoczni !!!

        • 8 1

    • Albo tablety dla seniorów

      Kto to wymyślił? Mam nadzieję, że to nie przejdzie. Dlaczego mamy komuś finansować tablet?

      • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.