• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańszczanie zapłacili za reprezentacyjne koszulki miejskich urzędników

Michał Brancewicz
29 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Prezydent Paweł Adamowicz w koszulce reprezentacji Polski podczas ulewy, która rozpętała się w trakcie meczu Polska - Szwajcaria. Prezydent Paweł Adamowicz w koszulce reprezentacji Polski podczas ulewy, która rozpętała się w trakcie meczu Polska - Szwajcaria.

Z okazji Euro 2016 Gdańsk kupił 50 koszulek i czapek reprezentacji Polski oraz 60 bluz za blisko 17,5 tys. zł. 47 koszulek przeznaczono na konkursy, m.in. w strefie kibica, ale trzy z nich trafiły do najwyższych rangą miejskich urzędników. Czy prezydentów i dyrektorów naprawdę nie było stać na taki wydatek z własnej kieszeni?



Sprawa trzech darmowych koszulek dla urzędników to:

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej we Francji trwają już ponad dwa tygodnie, a wraz z nimi piękny sen kibiców reprezentacji Polski, która w czwartek zmierzy się w ćwierćfinale z Portugalią.

Mimo że od Francji, gdzie rozgrywany jest turniej, Trójmiasto dzieli przynajmniej 1,5 tys. km, to gorączkę Euro w postaci wszechobecnych biało-czerwonych barw widać na każdym kroku.

Czytaj też: Niech biało-czerwono będzie także po Euro

W ten trend postanowili wpisać się także gdańscy urzędnicy. Biuro prezydenta ds. sportu kupiło 50 koszulek i czapek reprezentacji Polski oraz 60 bluz w barwach narodowych.

Markowe koszulki kosztowały w sumie 7999,5 zł, czyli 159,99 zł za sztukę. Bluzy były tańsze, bo łącznie miasto wydało na nie 7920,22 zł, co w przeliczeniu daje ok. 132 zł za egzemplarz. Najtańsze były czapki - 1549,8 zł. Jedna kosztowała zatem niecałe 31 zł.

Zakup wszystkich reprezentacyjnych gadżetów pochłonął łącznie blisko 17,5 tys. zł.

W sklepie, który dostarczył koszulki gdańskiemu magistratowi, ich cena wynosi obecnie 179,99 zł. Oznacza to, że miasto dostało 20-złotowy rabat na każdą z nich.

- Do kogo trafiły te gadżety? - pytamy w mailu do biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

- Koszulki, bluzy i czapeczki są przeznaczone na konkursy w strefie kibica i na Stadionie Letnim, w mediach oraz jako upominki dla uczestników eliminacji Mistrzostw Polski w piłce nożnej plażowej w Brzeźnie - czytamy w nadesłanym do redakcji wyjaśnieniu.
- Żadna z nich nie trafiła do urzędników? - dopytujemy w kolejnym mailu.

- Ależ naturalnie. Dokładnie trzech: prezydenta Pawła Adamowicza, zastępcy prezydenta Andrzeja Bojanowskiego oraz dyrektora biura prezydenta ds. sportu - Andrzeja Trojanowskiego. Przywdziali je oni na mecz w strefie kibica - otrzymujemy kolejną odpowiedź.
Trudno powiedzieć co w tym naturalnego, że miejscy urzędnicy zakładają na prywatne wyjście koszulki, które kupiono z budżetu miasta.

Paweł Adamowicz pochwalił się nawet na swoim profilu facebookowym zdjęciem w reprezentacyjnej koszulce wykonanym podczas sobotniego meczu ze Szwajcarią. Zdjęć pozostałych urzędników nie widzieliśmy, ale jeśli istnieją, to chętnie je opublikujemy.

Na koniec proste zadanie matematyczne. Ile koszulek za 159,99 zł byłby w stanie kupić za własne pieniądze Paweł Adamowicz, który tylko za pracę na stanowisku prezydenta Gdańska zarobił w 2015 roku 160 tys. zł brutto?

Radość kibiców po bramce dla Polski

Opinie (343) 5 zablokowanych

  • Bravo dla Autora artykułu !! (1)

    Więcej odwagi !!

    • 28 9

    • Aferę godną powołania komisji śledczej wykrył Pan B.

      Tylko patrzeć jak CNN i BBC zaczną o niego zabiegać.

      • 6 8

  • kiedy ten grubas wypasiony za nasze pieniądze pójdzie do mamra?

    • 22 7

  • Patologia

    Niech szykuja Budynie pasiaki

    • 13 7

  • juz niedlugo was tam zaoraja I sie skonczy blazenada budynia z tymi mieszkaniami, wszyscy wiedza jak jest o tych macholach

    • 12 6

  • (1)

    Bez honoru

    • 17 6

    • od urodzenia

      • 2 4

  • A dlaczego Gdańszczanie nie kupili delegacji z biletami miejskim urzędnikom na Euro2016? (2)

    To bezczelność kupić tylko reprezentacyjne koszulki takim wybitnym miejskim sportowc

    • 20 6

    • (1)

      Pewnie dawno dostali tylko cicho sza...

      • 5 2

      • a gdzie jawnosć publicza ?

        wstyd i hańba :((

        • 1 2

  • Naprawdę? (3)

    Kłócicie się tutaj o trzy koszulki? To trochę żenujące. Z mojego punktu widzenia to super, że 47 koszulek trafi do ludzi. Zrozumiałabym jeżeli proporcja byłaby odwrotna, a tak... artykuł wydaje się śmieszny. To tak jak policja, która chwali się rozbiciem gangu narkotykowego przyłapując dwóch nastolatków z marihuaną.

    • 13 27

    • Koszulki frędzlu sprzedajesz? (1)

      To zasponsoruj UM i pana prezydenta.

      • 5 4

      • Jako podatnik...

        poniekąd sponsoruję te koszulki dla UM i Prezydenta... i nie boli mnie to aż tak bardzo jak wszystkich tutaj wokół. Po prostu, nie widzę powodu do takiego dramatu.

        • 4 2

    • .. rozzuchwalenie poszło tak daleko, ze nawet niestosowności nie zauważa taki jak ty :(

      • 6 4

  • Cudowne igrzyska dla sfrustrowanej gawiedzi Pan Brancewicz tu urządził. (2)

    Nie ma większej frajdy, jak możliwość anonimowego dokonania komuś że świecznika. Czy to prezydent, czy polityk, czy piosenkarka - każdego, komu w życiu ułożyło się trochę lepiej niż Januszowi bez szkoły, miło bezkarnie opluć. Z tego właśnie plebs czerpie najwięcej siły w swym nudnym i beznadziejnym na własne życzenie życiu!

    • 10 23

    • Norma w tzw. Europie

      tam kacyk w rodzaju Owicza nawet nie pomyśli o połaszeniu się na czapkę czy gwizdek,
      o koszulce to nawet nie wspominając
      bo WIE że go media od razu ośmieszą.

      • 6 4

    • W USA..

      znany Kongresmen omyłkowo nalepił służbowy znaczek pocztowy na prywatny list i było bay bay.. a nasi zachowują się jakby byli nad panami, panami życia.

      • 7 4

  • Wschodnio-Krymskie standardy nie dziwią przecież

    Owicz jest ze wschodu a jak wiadomo człowiek ze wsi wyjdzie wieś z człowieka nigdy

    • 21 6

  • Jak kupili to chyba bylby idjota jak by nie wzial ...trudno u nas tak jest jak nie idzie z ich kieszeni tym lepiej dla nich...

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane