- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (69 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (59 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (151 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (101 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (150 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (65 opinii)
Gdynia: autobusy pojadą pod prąd, żeby ominąć korki
W listopadzie ma już być gotowe rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd". Prace już trwają, a jego uruchomienie planowane jest w grudniu.
- Gdynia stawia na transport publiczny. Dlatego staramy się wprowadzać konkretne udoskonalenia właśnie w obrębie komunikacji zbiorowej. Jednokilometrowy kontrapas na ul. Chwarznieńskiej jest innowacyjnym rozwiązaniem, które będzie premiowało mieszkańców korzystających z gdyńskich autobusów. To właśnie oni, dzięki kontrapasowi, zaoszczędzą ok. 10 minut, bo ominą poranny korek na tym odcinku - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kontraruch dla autobusów nie będzie jednak wyznaczony na konkretne, wybrane wcześniej godziny. Będą o tym decydować osoby obsługujące Tristar, które na bieżąco analizują natężenie ruchu i czas przejazdu na poszczególnych odcinkach dróg. Zastosowane zostanie również awaryjne zasilanie, które włączy się w przypadku zaniku prądu w sieci. Będzie działać przez 10 minut, co wystarczy autobusom na bezpieczne opuszczenie kontrapasa. Potem ruch będzie się odbywał jak dawniej - po dwóch pasach w każdym kierunku.
Inwestycja kosztuje nieco ponad 4 mln zł, z czego połowa współfinansowana jest z z Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Gotowa powinna być jeszcze w listopadzie, a jeśli testy wypadną pomyślnie, w grudniu 2019 roku kontrapasem pojadą już autobusy z pasażerami.
Opinie (296) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-06 10:29
Jast (2)
Tylko jedno rozwiązanie. latem rower zimą tylko autobusem..wszyscy..!!a ci co autem 10zl wjazd do miast. Bezpłatnie tylko dla płacących podatki i zameldowanych w Gdyni
- 5 8
-
2019-09-06 11:13
(1)
to powodzenia w przeciskaniu się rowerem między samochodami przez wąskie i dziurawe drogi Witomina :)
- 5 0
-
2019-09-06 14:23
cały czas
tak jeżdżę masz rację nie jest łatwo...ale za jakieś 2 lata będzie ścieżka przez Hodowlana obym przetrwał
- 1 0
-
2019-09-06 07:27
Swietny pomysl! (8)
Takie rozwiazania dzialaja w wielu miejscach na swiecie. Przy sprawnej komunikacji miejskiej wiecej leniwych kierowcow przesiadzie sie do autobusow.
- 16 38
-
2019-09-06 13:33
Dlaczego obrażasz innych ludzi nazywając leniami. Może ktoś ceni swój czas, zarabia, cięzko pracuje i nie ma czasu na przystanek co 500m i jazde 15km/h (średnia prędkość autobusów).
- 5 0
-
2019-09-06 07:56
(4)
To znaczy gdzie na świecie?
- 3 6
-
2019-09-06 08:03
(3)
Austria,Niemcy
- 8 0
-
2019-09-06 08:44
Holandia, Belgia (2)
- 5 1
-
2019-09-06 10:22
Brazyiia, Argentyna (1)
- 0 1
-
2019-09-06 13:30
Saneskobar
- 3 1
-
2019-09-06 08:02
Dlaczego obrazasz kierowcow, ze sa leniwi.Jaki wplyw Na organizacje maja kierowcy?.Ja np.juz kilka lat wczesniej pisalem o wprowadzenie tego rozwiazania do Gdyni ale DLA wszystkich kierowcow a nice DLA wybranych.Take jest w Austrii,Niemczech ze rank jest jeden pas wiecej DLA dojezdzajacych do pracy Szkoly a 15-17 w odwrotnym kierunku.
- 4 1
-
2019-09-06 07:57
Oczywiście że tak,od wielu lat stosuje się takie rozwiązania choćby w Nowym Jorku,w godzinach szczytu zmienia się kierunki ruchu w tunelu Lincolna który łączy New Jersey z Manhattanem.i właśnie wydziela się pasy tylko dla autobusów.
- 4 1
-
2019-09-06 13:27
Ludzie będą na czołówkę z autobusem jechać. Dlaczego budując te drogi nie można było odrazu 3 czy 5 pasów zrobić. Projektując droge trzeba myśleć na 80-100 lat do przodu a nie 4 do następnej kadencji.
- 9 0
-
2019-09-06 13:05
Miasto z marzeń, morza... i białej farby.
Doskonała inwestycja, prawdziwie tęgie głowy musiały nad tym długo dumać. 2mln + kolejne 2 z Unii... na farbę i pędzle. Boże, widzisz to i nie grzmisz...
- 12 0
-
2019-09-06 09:10
wszystko o'k - ale... (2)
dlaczego ta zmiana ma tyle kosztować, 4mln za oznakowanie poziome i pionowe tego odcinka?
- 18 3
-
2019-09-06 13:03
bramownice, znaki zmiennej treści, znaki pryzmatyczne, zasilanie awaryjne, światłowód, sygnalizatory i bezpieczeństwo.
Jeżeli wg ciebie drogo to trzeba było zgłośić się do przetargu i zarobić- 1 1
-
2019-09-06 11:43
Bo jezeli nic sie nie buduje
To trzeba przyciac raz a konkretnie. Przeciez za zakup wiadra farby i namalowanie strzalek nie zaplaca 4 mln przypadkowej firmie
- 2 1
-
2019-09-06 12:52
A co z obwodnicą Witomina?
Jakoś cicho. A zapowiadał się taki sukces. I to przez samego prezesa.
- 11 0
-
2019-09-06 11:46
Chcialbym kosztorys zobaczyc (1)
Farba 100 zł
Robocizna 3 999 900 zł- 9 4
-
2019-09-06 12:23
Raczej kosztowny jest system tablic i ich obsługa, która ma informować o kierunku ruchu.
Bo samą farbą to możesz sobie ściany wymalować.- 3 0
-
2019-09-06 08:15
władze są bezradne, nie mają żadnego mądrego pomysłu na rozwiązanie gigantycznych korków (2)
- 21 3
-
2019-09-06 10:19
a co byś sam zaproponował Mistrzu? (1)
tylko nie proponuj nowych dróg szybkiego ruchu w mieście: próbowali Amerykanie, próbowali Rosjanie, nadal tkwią w coraz większych korkach.
- 0 5
-
2019-09-06 12:16
Dzięki Bogu nie myslano tak przed laty i poza Witominską (jedyną ulicą prowadzącą na Witomino) zbudowano Kielecką i Małokacką. Uważasz że nie było takiej potrzeby i że to jest przyczyną korków?
- 2 0
-
2019-09-06 12:08
No tak, poco ma być korek w jedną stronę?. Zrobimy w dwie strony!
Komuno wróć!
- 7 3
-
2019-09-06 12:07
autobusy pojadą pod prąd
widać,że Pan prezydent Szczurek wypowiedział wojnę użytkownikom samochodów osobowych na rzecz autobusów,rowerów i ostatnio hulajnóg,bo dla tej kategorii ''usprawnia drogi''.
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.