- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (133 opinie)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (328 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (287 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (96 opinii)
- 5 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (30 opinii)
- 6 W majówkę ruszają linie sezonowe (64 opinie)
Gdynia: autobusy pojadą pod prąd, żeby ominąć korki
W listopadzie ma już być gotowe rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd". Prace już trwają, a jego uruchomienie planowane jest w grudniu.
- Gdynia stawia na transport publiczny. Dlatego staramy się wprowadzać konkretne udoskonalenia właśnie w obrębie komunikacji zbiorowej. Jednokilometrowy kontrapas na ul. Chwarznieńskiej jest innowacyjnym rozwiązaniem, które będzie premiowało mieszkańców korzystających z gdyńskich autobusów. To właśnie oni, dzięki kontrapasowi, zaoszczędzą ok. 10 minut, bo ominą poranny korek na tym odcinku - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kontraruch dla autobusów nie będzie jednak wyznaczony na konkretne, wybrane wcześniej godziny. Będą o tym decydować osoby obsługujące Tristar, które na bieżąco analizują natężenie ruchu i czas przejazdu na poszczególnych odcinkach dróg. Zastosowane zostanie również awaryjne zasilanie, które włączy się w przypadku zaniku prądu w sieci. Będzie działać przez 10 minut, co wystarczy autobusom na bezpieczne opuszczenie kontrapasa. Potem ruch będzie się odbywał jak dawniej - po dwóch pasach w każdym kierunku.
Inwestycja kosztuje nieco ponad 4 mln zł, z czego połowa współfinansowana jest z z Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Gotowa powinna być jeszcze w listopadzie, a jeśli testy wypadną pomyślnie, w grudniu 2019 roku kontrapasem pojadą już autobusy z pasażerami.
Opinie (296) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-06 17:24
A te zapalające się piktogramy, informujące o funkcjonującym w danej chwili kontrapasie.. (1)
...są w ogóle zgodne z kodeksem ruchu drogowego? Takie oznaczenia w kodeksie występują?
- 6 3
-
2019-09-06 19:52
w kodeksie nie
ale w rozporządzeniu o znakach i sygnałach już tak.
- 2 0
-
2019-09-06 07:06
Władze miasta na imprezki wydają dziesiątki milionów złotych, dla mieszkańców zostaje farbai słupki. (11)
Przecież to nic nie da, korki nie zmniejsza się a autobus utknie na zwężeniu
- 188 21
-
2019-09-06 07:47
Ale nikt nie chce likwidować korków... (6)
W miastach ze zrównoważonym transportem nie powinno się inwestować w rozwiązania zmniejszające korki, bo to tylko zachęca do korzystania z własnego samochodu. Należy jak najbardziej utrudniać korzystanie z własnego samochodu, z jednoczesnym usprawnianiem komunikacji miejskiej tak, aby była bardziej komfortowym i szybszym transportem niż własny samochód. U nas w Polsce niestety to pierwsze rządzącym wychodzi świetnie, to drugie póki co jeszcze nie.
- 13 12
-
2019-09-06 08:37
(3)
U nas w Polsce. Powiedz mistrzu gdzie byłeś za granicą i widziałeś takie rozwiązania działające. Odpowiedz: w d*pie byłeś i g*wno widziałeś. W żadnym mieście we Włoszech, nie w Amsterdamie, w żadnym mieście w Wielkiej Brytanii, nie w Paryżu, nie w Kopenhadze, nie w Sztokholmie.
- 4 5
-
2019-09-06 19:28
Jest za.Monachium przed GaPa.Kto jezdzi Na narty doskonale to zna.Regulacja jest swietlna I zmienia sie rano kierunek I odwrotnie Od 15 ej I dotyczy wszystkich kierowcow.
- 2 0
-
2019-09-06 09:52
A Ty byłeś ananasie? (1)
żeby wjechać np do centrum Londynu musisz dodatkowo zapłacić do tego pełno parkingów park&ride, sprawnie działające metro oczywiście inna skala miasta ale działa na swój sposób i nigdy nie wybierałem się do centrum autem
- 6 1
-
2019-09-06 13:32
Zaplacic musisz jak jezdzisz starym szrotem co i tak nie zmienia problemu komunikacji miejskiej stoajacej w korkach mimo bus pasow.
- 1 1
-
2019-09-06 19:24
Bardzo proste,przestac rejestrowac samochody w Gdyni I kupic jeszcze z 1000 autobusow,ryksze I raj Na ziemi
- 1 1
-
2019-09-06 08:36
Nie spodziewałem się ża na tym portalu przeczytam rzeczowy i sensowny komentarz. Zgadzam sie w 100%.
- 3 3
-
2019-09-06 11:13
nie utknie bo będzie tam sygnalizacja świetlna, w momencie dojazdu zapali się zielone światło dla autobusu.
- 1 0
-
2019-09-06 07:20
(2)
Albo zamiast jechać buspasem będą powodować jeszcze większe korki wciskając się na prawy pas ze skrajnie lewego (jak to się odbywa na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego na ul. Unruga)
- 6 9
-
2019-09-06 07:49
Jak nikt nie chce autobusu wpuścić to tak jest.
Pewnie kwestia kultury...
- 8 4
-
2019-09-06 07:45
Autobusy skręcają z środkowego pasa,na prawy,wolno,za to wielu prowadzących auta osobowe skręca z pasa do jazdy na wprost w prawo,mędrcze.
- 6 3
-
2019-09-06 07:18
Super sprawna firma (1)
MTM wykonywała te prace prawie dwa miesiące ze średnią ilością pracowników na placu budowy w ilości 2 osoby. W ostatni piątek, poniedziałek i wtorek o sobotach nie wspomnę nie było żadnego pracownika. Ciekawe ile roboczogodzin znalazło się Panie Łucyk w kosztorysie.
- 59 5
-
2019-09-06 19:03
Mam Trzy Maszyny :)
W Sopocie to samo MTW grzebie po pół roku kawalek drogi. I 2 osoby to max na budowie...
- 1 0
-
2019-09-06 18:20
Dlaczego nie można zrobić drogi z IIMPS w dół?
Trzecia nitka z Witaminą do centrum by się przydała.
- 6 1
-
2019-09-06 16:27
Gdynia stawia na transport publiczny
Dobre. Jakoś nie widać tego w pensjach pracowników ZKM.
- 5 0
-
2019-09-06 12:16
A jak to ma się do obwodnicy Witomina ! (1)
Kolejne 4 miliony pójdą w błoto jak powstanie obwodnica Witomina https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-powstanie-obwodnica-Witomina-n136188.html
Czyli znowu wydawanie pieniędzy w błoto bezmyślnie.- 13 0
-
2019-09-06 16:23
jak to jak?
Przetarg zostanie rozpisany, ale kwota realizacji zniechęci kontrahentów.
Wtedy Łucyk ze Szczurkiem wzruszą ramionami i obecne rozwiązanie wpiszą sobie jako sukces na listę inwestycji zrealizowanych podczas swojej kadencji...- 1 0
-
2019-09-06 16:22
Pierw autobusy , a potem wozy
Do czego to zmierza . W cywilizowanym kraju po lewej stronie będą jeździć.
- 3 0
-
2019-09-06 16:11
czy przy falochronie autobus będzie odpalał silniki odrzutowe by wystartować i przelecieć nad korkiem do Witawy
bo nie chce mi się wierzyć że wydanych zostanie 4 mln żeby przesunąć o kilka metrów wjazd autobusu do korka...zwłaszcza że obecnie autobusy raczej jadą do końca i poza d**ilami z małymi fifrakami wszyscy je wpuszczają...
- 9 0
-
2019-09-06 14:42
Szaleństwo z górnej półki
Panie Łucyk, a może postawi Pan na Tolka Banana. Z dobrym skutkiem dla wszystkich.
Lepszym i tańszym rozwiązaniem było by zabranie chodnika i / oraz ścieżki rowerowej, które są bardzo mało wykorzystywane.
Aha, nie zostanie Pan prezydentem po Szczurku, nie ma sensu się wysilać takimi karkołomnymi pomysłami z piekła rodem.- 6 4
-
2019-09-06 14:35
obłudnicy
Urzędasy mają parking ale plebs musi płacić za parkowanie. Urzędnicy nic nie robią w sprawie wraków blokujacych Karwiny
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.