• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będzie lepsze oznakowanie buspasa na estakadzie

Patryk Szczerba
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • W miejscu przedłużenia buspasa na Estakadzie Kwiatkowskiego pojawią się dodatkowe znaki informujące kierowców.
  • Przedłużony buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego.
  • Mimo istnienia buspasa kierowcy i tak zjeżdżają w Unruga dwoma pasami, choć mogą tylko jednym.

Kierowcy narzekają na niejasne oznakowanie wydłużonego buspasa na Estakadzie Kwiatkowskiego. Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ zapowiadają, że pojawią się dodatkowe znaki, ale przy okazji apelują, by nie jeździć w tym miejscu "na pamięć".



Przypomnijmy: pod koniec listopada buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego kończący się przed zjazdem na ul. Unruga został wydłużony do łącznicy z ul. Kontenerową.

Po zmianach inne pojazdy mogą zjeżdżać z Estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga tylko jednym pasem ruchu.

Nowe odcinki buspasów: niejasne oznakowanie?



Okazuje się, że nie wszyscy jeszcze o tym wiedzą. Zdaniem naszego czytelnika z Gdyni, powodem są kiepskie oznaczenia.

- Jestem mieszkańcem Gdyni i codziennie dojeżdżam do pracy przez estakadę, naprzemiennie komunikacją miejską i samochodem. W ostatnich dniach wprowadzono zmiany w organizacji buspasów na estakadzie przy zjeździe na Unruga, lecz nie zostały do końca zamalowane starsze oznaczenia, a znak pionowy sugeruje, że nadal można skręcać w prawo. Może to wprowadzać kierowców w błąd i dodatkowo wspierać tych, którzy na siłę łamią przepisy - wskazuje pan Szymon.
Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni wskazują, że dodatkowych zmian na samej jezdni nie będzie.

- Otrzymaliśmy dotychczas dwa sygnały od mieszkańców, które dotyczyły oznakowania poziomego. Potwierdzamy, że stare oznakowanie poziome zostało usunięte przed uruchomieniem wydłużenia buspasa - odpowiada Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni.

ZDiZ: będą dodatkowe oznaczenia na znakach pionowych



Będą za to dodatkowe oznaczenia na znakach pionowych, które obecnie mogą być niejasne.

- ZDiZ umieści na oznakowaniu pionowym F-10 napis BUS, który jednoznacznie wskaże, że prawym pasem na prawoskręcie będą mogły poruszać się tylko autobusy oraz wskazana wcześniej grupa pojazdów - zapowiada Hanna Wyszyńska, apelując jednocześnie do kierowców, by zwracali uwagę na znaki i nie jeździli "na pamięć".
Kolejne ułatwienie dla pasażerów autobusów zaplanowano na poniedziałek. Ma wtedy ruszyć kontrabuspas na ul. Chwarznieńskiej pozwalający na jazdę autobusom "pod prąd".

Czytaj też: Gdynia: autobusy pojadą pod prąd

Miejsca

Opinie (194) 10 zablokowanych

  • Paranoja !!!! (3)

    Zrobili kawałek bus pasa na Estakadzie a autobusy stoją dwa razy dłużej w korki na Wiśniewskiego. Ten kucyk to ma pomysły !!! Gdzie tu logika.

    • 52 0

    • Bo to myślenie sięga 100 metrów

      a nie 2 kilometrów..., domalowali 100 metrów buspasa ale nie pomyśleli że to zakorkuje Wiśniewskiego i autobusy też postoją. Teraz niech domalują buspas na Wiśniewskiego to zakorkują całe miasto i autobus i tak nigdzie nie dojedzie...

      • 6 1

    • Autobusy nie stoją... (1)

      ... na Wiśniewskiego przez korek na Estakadzie. Korek na Wiśniewskiego powodują jadący na Hutniczą. Gdyby od Stoczni lewy pas poświęcić wyłącznie dla jadących na Hutniczą a prawy dla skrecających w stronę Obłuża, to po prawej śmigałoby się szybko. I zanim ktoś mi odpisze, że piszę bzdury, to niech najpierw sprawdzi. Wielokrotnie stałem na Janka, a na Estakadzie był luzik.

      • 2 2

      • Bzdury

        Na hutniczą jedziesz lewym pasem do Wiśniewskiego a do unruga prawym, gdy estaka stoi, korek się ciągnie az do początku Wiśniewskiego...

        • 0 0

  • Polska bylejaka. (1)

    ...to nie pierwszy raz w gdyni i nie tylko zamiast frezować stare oznaczenia poziome są zamalowywane na czarno. Po kilku tygodniach mamy do czynienia z wykluczającym się oznakowaniem pionowym i poziomym. Miejscowi nauczą się ale turyści to cuda wyprawiają na tych odcinkach.

    • 22 1

    • Turyści?

      Wręcz przeciwnie jeżdżą lepiej niż społeczność lokalna, no chyba że mówimy o tych z pucka czy wejherowa, to się zgadzam.

      • 0 1

  • W Gdyni znowu coś będzie ... biała linia na asfalcie ... Otwieram szampana, sorry jest Adwent, (1)

    10 m białej linii wyleczy nas z marazmu.
    Myślę że pisanie artykułu o takich "wydarzeniach", zniechęca i piszących i czytających do tego miasta i tego portalu.

    • 27 4

    • Jakie miasto

      takie artykuły

      • 7 0

  • Ktoś się z koniem na łby pozamieniał (3)

    Wprowadzone rozwiązanie wydłużyło korki, co skutkuje tym, że autobusy stoją już dużo wcześniej, gdzie jeszcze nie zaczęły się buspasy. Większość z estakady skręca w prawo na Oksywie, gdzie zaraz się zatrzymują przez małą przepustowość skrzyżowania przy Kauflandzie. Najbardziej cierpią ci chcący skręcić w lewo bo muszą stać w tej samej kolejce co reszta.

    • 52 0

    • to kucyk z koniem się na łby pozamieniał

      logiki tu nieszukaj to gdynia

      • 5 0

    • Prawda (1)

      Ale czemu o tym redakcja nie wspomni...?

      • 2 0

      • bo oni sie utrzymują ze zleceń UM gdyni

        Gdańsk i sopot...

        • 0 0

  • Dramat

    Pomysł mógł się urodzić tylko w głowie człowieka który nie pracuje lub nie mieszka w tej części Gdyni. Autobusy stoją jeszcze dłużej, gdyż ludzie chcący skręcić w prawo blokują nie tylko ruch w tą stronę lecz również uniemożliwiają jazdę na wprost i w lewo. Korki dwa razy dłuższe. Gratulacje.

    • 48 0

  • Ten buspas to pomylka

    Zamiast polepszyć sytuacje jest jeszcze gorzej. Coz Szczur ze swoją świta wiedza znowu lepiej jak uprzykrzyć życie mieszkańcom .

    • 40 0

  • Na pewno korki znikną

    • 6 2

  • Zapewne pomysł Łucyka (2)

    Dobrze działało to trzeba było spitolić.
    Gdyby nie to że muszę tamtędy jeździć to nawet bym się cieszył że, dzbany które głosują na ferajnę Szczurka muszą stać w korkach. Bo jak wybierają tak mają

    • 28 0

    • Niestety

      Ale nie 99% glosuje na nich, to dlaczego wszyscy cierpimy?

      • 2 0

    • Raczej drogowców

      Mimo wszystko, pomysl chorej głowy

      • 0 0

  • Pomysł kompletnie nietrafiony (7)

    Potwierdzam wcześniej wyrażone opinie, obecna organizacja ruchu spowodowała większe kroki na Janka Wiśniewskiego. Dojeżdżam codziennie autobusem, przed malowaniem buspasa korki zaczynały się mniej więcej od Energetyków, teraz wszyscy stoją od stacji Lotosu, czasami nawet od pomnika. Coś co rzekomo miało pomoc korzystającym z komunikacji miejskiej jeszcze bardziej uprzykrzylo im codzienne dojazdy.
    Głównym winowajcą bezsensowny buspas na wjeździe na estakadę z Janka. Mam nadzieje,że urzędnicy pójdą po rozum do głowy i przywrócą stara organizację ruchu.

    • 45 5

    • (5)

      Nie jest winą buspas na wjeździe na estakadę - to rozwiązanie akurat nic nie zmieniło, bo autobusy i tak wcześniej jechały lewym, kończącym się pasem omijając kilka stojących samochodów. Teraz robią to samo ale jadąc prawym. Problem leży w zjeździe z estakady na Oksywie (w prawo) i Pogórze (lewo). Wcześniej samochody stały w kolejce na 2 pasach (środkowy oraz skrajnie prawy) dzięki czemu skrzyżowanie z Unruga wypełniało się w miarę równomiernie. Teraz Ci chcący skręcić w lewo muszą stać w jednej kolejce (pas środkowy) i często gdy zapala się zielone dla skrętu na Pogórze, to prawie nikt tam nie jedzie, bo nie mogą się dopchać do skrzyżowania, wydłużając tym samym korek na Wiśniewskiego (gdzie nie ma buspasów, dzięki czemu autobusy także na tym tracą, zamiast zyskać). Wcześniej Pogórzanie, mieli "swój" środkowy pas i jakoś to szło. Teraz stoją razem z Oksywianami.
      Jestem pewien, że przepustowość skrzyżowania Estakady z Unruga zmalała przez to rozwiązanie. Stracili na nim wszyscy, kierowcy, jak i pasażerowie autobusów. Jest to całkowicie nie trafiony pomysł i gdy tylko zaczęto malować "nowe", jeszcze przed wprowadzeniem zmian to wiedziałem, że to się tak skończy. Osoba odpowiedzialna powinna za to beknąć, a najlepiej zastąpiona kimś lepszym.

      • 14 2

      • dodam, że w stronę Oksywia skręca przynajmniej dwa razy więcej aut niż w stronę Pogórza, a wszyscy teraz stłoczeni na jednym lewym pasie, bo od estakady biegnie ciągła linia

        • 9 0

      • Dokładnie tak

        • 6 0

      • A wystarczyłoby puścić prawoskręt (1)

        z pasa środkowego na zjeździe z Estakady. Prawy zostawić dla autobusów, środkowy prosto i na prawo a lewe dwa w lewo.

        • 2 0

        • Prawidłowo

          • 0 0

      • Prawda

        Niestety miasto nic z tym nie zrobi i będą twierdzić że tak ma być.

        • 2 0

    • Myślę

      Że w zaparte będą twierdzić że to usprawnienia i sie nie przyznają...

      • 2 0

  • Porażka

    Czy ktoś kto to wymyślił mieszka w północnych dzielnicach Gdyni? Chyba nie. Zawsze były tam korki a teraz przez ten wydłużony bus pas jest okropnie. Władze Gdyni nie myślą o ludziach mobilnych

    • 37 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane