• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będzie lepsze oznakowanie buspasa na estakadzie

Patryk Szczerba
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • W miejscu przedłużenia buspasa na Estakadzie Kwiatkowskiego pojawią się dodatkowe znaki informujące kierowców.
  • Przedłużony buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego.
  • Mimo istnienia buspasa kierowcy i tak zjeżdżają w Unruga dwoma pasami, choć mogą tylko jednym.

Kierowcy narzekają na niejasne oznakowanie wydłużonego buspasa na Estakadzie Kwiatkowskiego. Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ zapowiadają, że pojawią się dodatkowe znaki, ale przy okazji apelują, by nie jeździć w tym miejscu "na pamięć".



Przypomnijmy: pod koniec listopada buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego kończący się przed zjazdem na ul. Unruga został wydłużony do łącznicy z ul. Kontenerową.

Po zmianach inne pojazdy mogą zjeżdżać z Estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga tylko jednym pasem ruchu.

Nowe odcinki buspasów: niejasne oznakowanie?



Okazuje się, że nie wszyscy jeszcze o tym wiedzą. Zdaniem naszego czytelnika z Gdyni, powodem są kiepskie oznaczenia.

- Jestem mieszkańcem Gdyni i codziennie dojeżdżam do pracy przez estakadę, naprzemiennie komunikacją miejską i samochodem. W ostatnich dniach wprowadzono zmiany w organizacji buspasów na estakadzie przy zjeździe na Unruga, lecz nie zostały do końca zamalowane starsze oznaczenia, a znak pionowy sugeruje, że nadal można skręcać w prawo. Może to wprowadzać kierowców w błąd i dodatkowo wspierać tych, którzy na siłę łamią przepisy - wskazuje pan Szymon.
Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni wskazują, że dodatkowych zmian na samej jezdni nie będzie.

- Otrzymaliśmy dotychczas dwa sygnały od mieszkańców, które dotyczyły oznakowania poziomego. Potwierdzamy, że stare oznakowanie poziome zostało usunięte przed uruchomieniem wydłużenia buspasa - odpowiada Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni.

ZDiZ: będą dodatkowe oznaczenia na znakach pionowych



Będą za to dodatkowe oznaczenia na znakach pionowych, które obecnie mogą być niejasne.

- ZDiZ umieści na oznakowaniu pionowym F-10 napis BUS, który jednoznacznie wskaże, że prawym pasem na prawoskręcie będą mogły poruszać się tylko autobusy oraz wskazana wcześniej grupa pojazdów - zapowiada Hanna Wyszyńska, apelując jednocześnie do kierowców, by zwracali uwagę na znaki i nie jeździli "na pamięć".
Kolejne ułatwienie dla pasażerów autobusów zaplanowano na poniedziałek. Ma wtedy ruszyć kontrabuspas na ul. Chwarznieńskiej pozwalający na jazdę autobusom "pod prąd".

Czytaj też: Gdynia: autobusy pojadą pod prąd

Miejsca

Opinie (194) 10 zablokowanych

  • A nie można było zacząć od tablic (1)

    uwaga zmiana organizacji ruchu?

    • 9 1

    • Wystarczyło

      Zostawić to w spokoju a nie udawać, wielkie zmiany...

      • 2 0

  • Totalna pomyłka

    Ktoś kto to" wymyślił " nie myślał. Zafundował mieszkańcom horror. Brak słów.

    • 10 0

  • niestety tak się jeżdzi w tym kraju. Zamiast znaków trzeba betonowych zapór, zasieków z drutu kolczastego i min (1)

    • 4 15

    • Wystarczy

      Nie wprowadzać bez sensownych zmian, tylko dać ludziom możliwość normalnej jazdy...

      • 1 1

  • Pomysł kompletnie nietrafiony (7)

    Potwierdzam wcześniej wyrażone opinie, obecna organizacja ruchu spowodowała większe kroki na Janka Wiśniewskiego. Dojeżdżam codziennie autobusem, przed malowaniem buspasa korki zaczynały się mniej więcej od Energetyków, teraz wszyscy stoją od stacji Lotosu, czasami nawet od pomnika. Coś co rzekomo miało pomoc korzystającym z komunikacji miejskiej jeszcze bardziej uprzykrzylo im codzienne dojazdy.
    Głównym winowajcą bezsensowny buspas na wjeździe na estakadę z Janka. Mam nadzieje,że urzędnicy pójdą po rozum do głowy i przywrócą stara organizację ruchu.

    • 45 5

    • (5)

      Nie jest winą buspas na wjeździe na estakadę - to rozwiązanie akurat nic nie zmieniło, bo autobusy i tak wcześniej jechały lewym, kończącym się pasem omijając kilka stojących samochodów. Teraz robią to samo ale jadąc prawym. Problem leży w zjeździe z estakady na Oksywie (w prawo) i Pogórze (lewo). Wcześniej samochody stały w kolejce na 2 pasach (środkowy oraz skrajnie prawy) dzięki czemu skrzyżowanie z Unruga wypełniało się w miarę równomiernie. Teraz Ci chcący skręcić w lewo muszą stać w jednej kolejce (pas środkowy) i często gdy zapala się zielone dla skrętu na Pogórze, to prawie nikt tam nie jedzie, bo nie mogą się dopchać do skrzyżowania, wydłużając tym samym korek na Wiśniewskiego (gdzie nie ma buspasów, dzięki czemu autobusy także na tym tracą, zamiast zyskać). Wcześniej Pogórzanie, mieli "swój" środkowy pas i jakoś to szło. Teraz stoją razem z Oksywianami.
      Jestem pewien, że przepustowość skrzyżowania Estakady z Unruga zmalała przez to rozwiązanie. Stracili na nim wszyscy, kierowcy, jak i pasażerowie autobusów. Jest to całkowicie nie trafiony pomysł i gdy tylko zaczęto malować "nowe", jeszcze przed wprowadzeniem zmian to wiedziałem, że to się tak skończy. Osoba odpowiedzialna powinna za to beknąć, a najlepiej zastąpiona kimś lepszym.

      • 14 2

      • A wystarczyłoby puścić prawoskręt (1)

        z pasa środkowego na zjeździe z Estakady. Prawy zostawić dla autobusów, środkowy prosto i na prawo a lewe dwa w lewo.

        • 2 0

        • Prawidłowo

          • 0 0

      • Prawda

        Niestety miasto nic z tym nie zrobi i będą twierdzić że tak ma być.

        • 2 0

      • Dokładnie tak

        • 6 0

      • dodam, że w stronę Oksywia skręca przynajmniej dwa razy więcej aut niż w stronę Pogórza, a wszyscy teraz stłoczeni na jednym lewym pasie, bo od estakady biegnie ciągła linia

        • 9 0

    • Myślę

      Że w zaparte będą twierdzić że to usprawnienia i sie nie przyznają...

      • 2 0

  • Polska bylejaka. (1)

    ...to nie pierwszy raz w gdyni i nie tylko zamiast frezować stare oznaczenia poziome są zamalowywane na czarno. Po kilku tygodniach mamy do czynienia z wykluczającym się oznakowaniem pionowym i poziomym. Miejscowi nauczą się ale turyści to cuda wyprawiają na tych odcinkach.

    • 22 1

    • Turyści?

      Wręcz przeciwnie jeżdżą lepiej niż społeczność lokalna, no chyba że mówimy o tych z pucka czy wejherowa, to się zgadzam.

      • 0 1

  • (1)

    A mnie tam wszystko jedno, czy będę stał w korku 5 minut, czy 10. Sam jeżdżę samochodem i naprawdę przydałby się patrol policji na tym bus pasie. Dzisiaj koło 22 mało dzwona nie miałem z kierowcą BMW, który jeździł na pamięć. I oczywiście z pyskiem do mnie. Patrol policji musi tam być i walić mandaty, jak ludzie nie potrafią jeździć. Poza tym, był czas przywyknąć do korków. Każdy ma samochód w domu, a ulice nie są z gumy i nawet jakby było po 4 pasy w każdą stronę to dwa skrajne byłyby zapchane przez jeżdżących szybko i bezpiecznie co postanowili zmieszać lakier przy 160 km/h, bo wolniej to obciach na dzielni, a 2 pozostałe pasy, byłyby zajęte przez lebiegi co zamiast jechać muszą się pooglądać.

    • 3 9

    • Ale bredzisz

      Niczym stary umysł komunistyczny...

      • 4 0

  • Masakra (1)

    Może i dla podróżujących autobusami ta zmiana pocieszy ale niestety ja jestem tą stroną ktora porusza się autem i nie jestem zadowolona z tej zmiany. W korku od godziny 15tej zawsze sie tam stoi a teraz bedzie jeszcze gorzej.

    • 8 2

    • Autobusem szybciej ?

      Ale niby w jaki sposób szybciej? Autobus teraz postoi dłużej na Wiśniewskiego czy morskiej poprzez dłuższy korek... więc jakim cudem ?

      • 4 1

  • (1)

    Kierowcy maja oznakowanie gdzies. W Gdansku przy dworcu sa znaki jak byk ale i tak jada po buspasie

    • 0 3

    • Ten bus pas

      Niestety ale tylko blokuje cały ruch...

      • 2 0

  • mieszkaniecoksywia (1)

    Ciekawe, jaki tęgi umysł o wymyślił, aby spędzić wszystkich do jednego pasa i umożliwić jego zmianę na tak krótkim odcinku. To jest chore!

    • 18 0

    • Komunidtyczne myslenie

      Albo siedzi tam emeryt za biurkiem albo pociotek z meszkiem

      • 2 0

  • Droga redakcjo...

    Tu nie chodzi o oznaczeni pionowe czy poziome, tu chodzi o to, że miasto stworzyło nam jeszcze większe korki...
    To że kierowcy jadą na prawy pas mimo zmiany organizacji ruchu to zabieg świadomy, po prostu pomagają tym na lewym pasie którzy ze swojego pasa jadą w lewo, aby nie stali w bez celowym korku. Niestety widzę że do was też nie dotarło że ta zmiana nie ma sensu, lub piszecie to swiadomie...
    Należy odwrócić to co poczynił któryś inżynier akrobata i wrocic do sorawnych rozwiązań.

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane