• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce wyprowadzić logistykę poza miasto

Michał Sielski
28 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia inwestuje w tereny dla portu
Większość gdyńskich centrów logistycznych usytuowanych jest teraz przy ul. Hutniczej na granicy z Rumią. Większość gdyńskich centrów logistycznych usytuowanych jest teraz przy ul. Hutniczej na granicy z Rumią.

Dolina Logistyczna powstanie w Gdyni oraz części Wejherowa, Redy, Rumi i Kosakowa. To projekt gdyńskich urzędników, którzy marzą o "odzyskaniu" ul. Hutniczej.



Czy tworzenie stref logistycznych poza Trójmiastem to dobry pomysł?

Dziś ul. Hutnicza zobacz na mapie Gdyni to de facto kontenerowe zaplecze Gdyni. Jest przy niej sporo firm logistycznych i placów, na których składowane są kontenery. To dobra lokalizacja - blisko portu oraz Trasy Kwiatkowskiego, łączącej się z obwodnicą. Ale także - blisko centrum miasta.

Dlatego władze Gdyni chcą, by kolejne firmy i centra logistyczne powstawały już gdzie indziej. W ramach unijnego projektu SoNorA powstała już nawet koncepcja Subregionalnej Strefy Funkcjonalnej "Dolina Logistyczna". Ma ona powstać na terenach Gdyni, Rumi, Redy, Wejherowa i Kosakowa. Władze samorządowe podpisały już porozumienie w tej sprawie.

- W gdyńskim porcie rośnie liczba przeładunków. Prowadzone są inwestycje, które wpłyną na jego rozwój. Zaplecze logistyczne będzie musiało się powiększać i trzeba przygotować tereny, które będzie zajmować - mówi Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Miasta Gdyni.

Tłumaczy, że za przesunięciem części usług do sąsiednich gmin przemawiają również ceny gruntów, które są sporo niższe niż w Gdyni. Dodatkowo ich wybór jest większy, a dostępność transportowa - równie dobra.

- Kontenery przy ul. Hutniczej psują nieco obraz miasta. Miejsce dla takich usług jest raczej na dobrze skomunikowanych obrzeżach - podkreśla Ryszard Toczek.

Dolina Logistyczna ma powstać nieopodal przyszłej Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, która na razie nie ma szans na finansowanie. Dlatego projekt może być skończony nawet pod koniec tego dziesięciolecia. Nie zmienia to jednak faktu, że pierwsze firmy mogą lokować się w "dolinie" dużo wcześniej.

Miejsca

Opinie (125) ponad 10 zablokowanych

  • O kurde (5)

    pod artykułem o Budyniu same krytykanckie komentarze gdańszczan, a tutaj swoja złość wylewają z kolei moi ziomkowie - nie no, my naprawdę jesteśmy narodem wyjątkowo narzekającym

    • 15 4

    • to jest dziwne Gdańsk jest jednym wielkim (3)

      placem budowy i jeszcze tyle krytyki.
      Gdynia wiadomo głównie bajeczki i inne farmazony bez konkretów więc tu krytyka jest jak najbardziej na miejscu

      • 16 1

      • (2)

        To już zauważyłem dawno. Jak tylko coś złego na Gdańsk to wylewa się tony błota. Jak coś złego na Gdynie to skolei nagle cisza jak makiem zasiał.

        Jasno widać kto tak naprawdę tu pisze.

        • 11 1

        • nojasne - zawistne Kaszuby z Gdyni (1)

          albo inne bose Antki, co im się amerika nie udała

          • 4 5

          • To kilka grup tak pisze:

            - pisowaci - dla których liczy się jedynie ich gur
            -anarchiści to wiadomo
            -gdyńskie zazdrośniki głównie z wydziauł ogłupiania um gdynia

            • 10 1

    • Tak, rzeczywiście coś w tym jest. Prawda jest taka, że w Gdyni na północ od dworca już nie jest tak różowo jak w dzielnicach z ładnymi domkami. Niestety niewiele się o tym mówi a jeszcze mniej robi. Wydaje mi się, że Gdynia potrzebuje przywództwa, które pochyli się nad realnymi problemami a przestanie nurzać się w samozadowoleniu.

      • 8 1

  • brak słów (2)

    "Kontenery przy ul. Hutniczej psują nieco obraz miasta". Panie urzędas - to jest portowe miasto. Ludzie z tego żyją, nie ze szklanych domów. Może to trudno zrozumieć przez kogoś, kto żyje z państwowych pieniędzy, których nigdy nie zabraknie. A jak będzie mało to podniesie się podatki. Skąd się ci ludzie biorą?

    • 82 4

    • z rodziny i znajomych (1)

      już pracujących w UM

      • 19 1

      • Niestety, z perspektywy UM zapomina się, że Gdynia to nie tylko bogaci mieszkańcy Dąbrowy.

        • 16 0

  • Pan prezydent najjasniejszy guru przekopie kanał do Wejherowa, (6)

    lotnisko już buduje i kto mu zabroni.
    Tylko inni wbijają mu szpilki to nie ludzie, to wilki...

    • 101 50

    • A niech kopią też do Kosakowa to spełnią się nasze marzenia o wywozie przeładunku kontenerów bezpośrednio ze staków do samolotów (4)

      albo podczepiać pod innowacyjne, wymyślone w Gdyni wiatrakoloty....i dalej hen w przestworza sławić nasze piękne miasto.... łaaaaaaaaaaał!!

      • 21 6

      • Do Kosakowa nie mogą bo jest miejsce zarezerwowane pod kosmodrom, (3)

        a jak wiadomo paliwo wodorowe nie można magazynować w okolicy wody.

        • 32 7

        • Po DR nie stawia się kropki ;P (1)

          • 9 5

          • a może to skrót od dyr. ?

            • 4 5

        • A co byłoby złego w kosmodromie?

          • 6 4

    • dlatego te zniknięte parówki, jeszcze bardziej zewrą nasze szeregi

      • 15 0

  • Kolejne bajki urzędu miasta (4)

    Jeżeli tam nie powstanie OPAT, to żadna normalna firma tam się nie przeniesie. Chyba, że UM Gdynia im zbuduje trasę, która im zrekompensuje oddalenie od obecnego bardzo dobrego położenia w okolicach trasy Kwiatkoskiego.

    Nic jeżeli UM postawi na swoim, trzeba się pogodzić z tym, że firmy będą uciekały do Gdańska, a co za tym idzie także kontenery przesuną się z Portu Gdyńskiego do Gdańskiego.

    Gdańsk zadbał, aby drogi się budowały, a tu się tylko o nich myśli.

    • 57 13

    • (3)

      tylko powiedz, co to za super trasa kwiatkowskiego, ktora sunie tak pod górkę i tworzą się korki bo niemal codziennie jakiś tir tam się zdupi?
      bez OPATU nie ma to najmniejszego sensu.
      chociaż OPAT i tak by uatrakcyjnił Hutniczą logistycznie :} bardziej niż planowaną dolinkę

      • 10 1

      • (2)

        To że Kwiatkowskiego jest pod górkę, to nie robi większego problemu ino to, że tiry są przeładowane i to te blokują jezdnie, bo reszta to lata normalnie. Gorzej, że osobówki latają po kwiatkowskiego jak po autostradzie uniemożliwiając pozostałym włączenie się do ruchu.

        A OPAT nie powstanie i tak, bo koszty jego są ogromne, a Gdynia oczekuje, że państwo jej to sfinansuje zamiast zwrócić się po środki unijne. OPAT miałby większą rację bytu gdyby ograniczyć tą ilość zjazdów.

        • 7 2

        • (1)

          hmm ograniczyć, ale zostawić miejsce na przyszłą rozbudowe.
          i ogólnie kał jest taki, że te wszystkie nasze obwodnice są i projektuje się je jako 2 pasy.

          mogli by też podzielić to jakoś na odcinki i brać kasę z UE :)
          no i Hutnicza dwupaśna by się przydała :)

          • 3 0

          • Zostawić miejsce jak najbardziej.
            To nie projektowanie dróg dwu pasmowych jest problemem, a raczej głównie to że projektuje się je w miejscach, gdzie nie ma możliwości poprowadzenia większej ilości pasów.

            W stanach też są głównie 2-3 pasmowe drogi, ale tam gdzie jest taka potrzeba budują dwie równoległe drogi obok siebie, co czasem bywa zgubne dla kierowców, gdy jadą nie tą co trzeba ;).

            • 2 1

  • piękny pomysł aby pozbyć się przez miasto podatników

    ...........

    • 18 0

  • Gdynia - Zdrój to jest ten projekt

    .........

    • 6 0

  • prawda

    A według mnie prawda jest taka, że o tereny przy ulicy Hutniczej ( między innymi te na których znajdują się duże Depa kontenerowe ) upominają się prawowici właściciele. Większa część Gdyni znajduje się na terenach, które po wojnie bezprawnie zabierano właścicielom. No więc pan prezydent aby uniknąć problemu wmówi wszystkim, że to dla ich dobra i takie tam. Nie będzie miał problemu z ewentualnymi odszkodowaniami dla firm bo prawowitym właścicielom prędzej czy później i tak będzie musiał oddać ziemię wraz z należnymi odszkodowaniami.

    • 7 2

  • Ankieta jest bez sesnu!

    Oczywista i jedyna prawdziwa jest odpowiedź ostatnia! Koszt składowania, formowania, załadunku, sanepidu, odpraw z dala od portu jest olbrzym,a często jest to niemożliwe. Place skłądowe muszą być jak najbliżej portu!

    • 10 1

  • Brawo UM Gdynia ! Proponuję jeszcze nazwę "Gdynia Logistic Valley"

    Super trendy open er plejgraund dyzajn dejs.

    • 28 3

  • Prezydium i naczelnik powinno się zdymisjonować

    a kierownik prezydium od handlu powinien stracić pracę za brak prowadzenia programu firm w mieście bo kiedyś w gdyni był plan czteroletni i firmy dobrze były prowadzone. czy wie ktoś czy firmy mogom same sie przenosić bez zgodzenia prezydium miasta ? pod sond postawić za to kierownika takiej firmy jak sie przenosi z miasta. ja mieszkam w gdyni od 76 lat a teraz moje wnuki przyjechali z komputerem bezprzewodu i pokazali co pisze w komputerze o tym i jestem zdziwiona jak czytam ola boga gdzie naczelnik miasta i sondy albo milicja nie robi nagonki na nich

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane