• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jest tunel, chcą przejścia dla pieszych

Patryk Szczerba
8 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejście dla pieszych może zostać wyznaczone na wysokości ulicy Denhoffa. Przejście dla pieszych może zostać wyznaczone na wysokości ulicy Denhoffa.

O stworzenie przejścia naziemnego na ul. Morskiej na wysokości Denhoffa zobacz na mapie Gdyni obok tunelu podziemnego w Gdyni wnioskują działacze Miasta Wspólnego. - W okolicy jest szkoła, będzie lodowisko, a Grabówek zamieszkuje dużo osób starszych, więc warto spróbować - przekonują. ZDiZ odpowiada, że analizy w tej sprawie trwają, a rozwiązanie może pojawić się najwcześniej w 2018 roku.



Czy powinno przybywać naziemnych przejść na głownych arteriach?

Obecnie dwie strony ul. Morskiej w tym miejscu łączy tunel. Znajduje się przy kładce łączącej ulicę z przystankiem SKM Stocznia zobacz na mapie Gdyni. W okolicy jest przystanek komunikacji miejskiej. Teoretycznie, wszystko jest na swoim miejscu, ale społecznicy z Miasta Wspólnego przekonują, że może być lepiej, bezpieczniej i wygodniej zwłaszcza dla pieszych, o których powinno myśleć się w pierwszej kolejności.

Alternatywa dla tunelu

Do Zarządu Dróg i Zieleni trafił wniosek, by na wysokości ulicy Denhoffa wyznaczyć przejście naziemne przez ulicę Morską, które byłoby alternatywą dla tunelu.

- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na Targowej czy al. Jerozolimskich poprawiając komfort życia mieszkańców - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Zaznacza, że przykłady z innych miast wskazują, że w czasie szczytu korki i prędkość komunikacyjna jest taka sama, a poza szczytem straty w czasie przejazdu są znikome. Ci, którzy nie chcieliby czekać na zmianę świateł, mogliby dalej korzystać z tunelu.

W przyszłości dojście do lodowiska

Poważnym argumentem za wyznaczeniem przejścia są znajdujące się w okolicy placówki szkolne oraz planowane lodowisko. Dodatkowa "zebra" byłaby ułatwieniem dla młodych, ale także dla starszych w dużej części zamieszkujących Grabówek. Dziś, by przedostać się na drugą stronę ulicy muszą schodzić schodami. O montażu windy nikt z urzędników nie wspomina.

Wnioskodawcy szansy na zmiany upatrują też w dokumentach przyjętych przez radnych miasta.

- Niedawno rada miasta przyjęła strategię rozwoju do roku 2030, która zakłada m.in. dostosowywanie przestrzeni miejskiej Gdyni dla potrzeb pieszych, w tym rodzin z dziećmi, osób starszych i niepełnosprawnych, jak również likwidowanie barier transportowych i przestrzennych - podkreśla Kajetan Lewandowski, działający w stowarzyszeniu Miasto Wspólne i Rowerowa Gdynia.
Tunel nie zmieniłby swojej roli. Tunel nie zmieniłby swojej roli.
Urzędnicy: widzimy sens, trwają analizy

Urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni odpowiadają, że analizy w tej sprawie już trwają, a  wnioskodawcy powinni być dobrej myśli. Przejście mogłoby się pojawić w 2018 roku, choć nic nie zostało jeszcze przesądzone.

- Sprawa była omawiana na ostatnim kolegium prezydenckim. Rzeczywiście, wydaje się, że jest potrzebne, zwłaszcza w związku z planami inwestycyjnymi miasta. Na pewno potrzebna byłaby sygnalizacja świetlna oraz połączenie kładki z nowym przejściem. Analizujemy to rozwiązanie, biorąc je pod uwagę - opowiada Bogusław Moniuszko, kierownik działu dróg z Zarządu Dróg i Zieleni.
O podobnych staraniach coraz częściej słychać w Gdańsku. W ostatnich dniach ośmioro radnych miasto powtórnie zaapelowało do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska w ramach inwestycji Forum Gdańsk.

Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.

Czytaj więcej o apelu radnych Gdańska.

Miejsca

Opinie (272) 4 zablokowane

  • (3)

    ten Piesiewicz to jakis kretyn.

    • 16 10

    • (2)

      chyba ty

      • 3 10

      • (1)

        trzeba być idiotą takim jak ten społeczniak by nie umieć przewidzieć co się stanie kiedy piesze matolstwo będzie miało kolejną okazję do przełażenia na czerwonym

        • 10 4

        • napisz jeszcze, że piesi to zdradzieckie mordy i kanalie

          ciekawe, jakim sposobem poruszasz się do swojej sypialni?

          Kiedy byłeś ostatnio na spacerze?

          Lubisz tracić czas podwożąc dzieci do szkoły/

          Jak się będziesz poruszał jak stracisz prawo jazdy?

          • 0 2

  • Bardzo dobrze. Likwidować tunele dla pieszych. Jakie kierowcy chcą to niech dla siebie je sfinansują.

    • 5 16

  • Jak słyszę "rowerowy" to mi sie już niedobrze robi... i wiem wszystko o tym człowieku.

    Kajetan Lewandowski, działający w stowarzyszeniu Miasto Wspólne i Rowerowa Gdynia.

    • 18 6

  • Analizy

    Gdy słyszę o urzędniczych "analizach" przypomina mi się skecz kabaretu Dudek o książce życzeń i zażaleń w wyk. J. Kobuszewskiego :(

    • 5 1

  • znow jakies przypaly wymyslaja bzdury (1)

    Jest tunel i powinien wystarczyc bo spokojnie zaspokaja potrzeby. Wymyslanie przejscia dla pieszych to utrudnianie ruchu drogowego.

    • 20 4

    • utrudnianie ruchu pojazdom czy ludziom?

      nie każdy człowiek się porusza i chce poruszać pojazdem po mieście

      • 0 1

  • te miasto wspolne takie same pajace co ci z samokliki

    jedni warci drugich

    • 5 2

  • Dziadki leśne?

    • 5 1

  • (2)

    analizy w tej sprawie trwają, a rozwiązanie może pojawić się najwcześniej w 2018 roku.

    heheheheheheh. Slowo wytrych u gdynskich urzedasow - analizy trwaja

    • 8 2

    • chyba jakieś głębokie te analizy ;) (1)

      czekają aż ludzie si ę bardziej powkurzają i wtedy wkroczy urząd ;)

      • 0 2

      • Meliska.

        A na co się wkurzą, że są leniami jak kierowcy i nie chce im się iść tunelem ?

        • 0 0

  • (1)

    Budujcie przejścia naziemne :) pierwszych 10 pogrzebów pieszych, którzy tam zginą, niech finansują pomysłodawcy tego przejścia...

    • 17 3

    • tak słabo oceniasz umiejetnosci kierowcow?

      • 1 1

  • Powiem tak. Kierowcy wyp...alać z miasta. (7)

    zostańcie ze swoimi gruchotami pod swoją oborą. Nie przyjeżdżajcie do miasta.
    Czy nie widzicie że nie chcą was w mieście? czy nie widzicie że trujecie, wprowadzacie chaos, niebezpieczeństwo? Dlaczego trujecie moje dzieci? Trujcie się sami.

    Te rury wydechowa wsadźcie sobie do kabiny, w której podniecacie się wciskaniem guziczków na konsoli. Wiem, wiem, w ursusach takich nie ma i chcecie poszpanować i buraczanej lali obok pokazać że wy umiecie obsłużyć "komputer".

    Zostawcie samochody z dala od miasta. Do centrum - komunikacja, rowerek, i szczególne sytuacje: chorzy do szpitala, policja, karetka, straż, naprawy, itp.

    Ja wiem że hejterzy z wioski mi zaraz odpiszą "w swojej gwarze". Ale mam was gdzieś i zdania nie zmienię bo mam rację.

    • 6 38

    • Spaliny w nowszych autach 2008 i później są mniej szkodliwe dla środowiska od tego, co wydostaje się z Twojej i Twoich bękartów rur wydechowych. Także przestań truć środowisko i leć na księżyc.

      • 8 1

    • Czegoś Ty się bucu najarał ?

      Człowieku nie wiem co Ty wąchasz ale zejdź na ziemię.

      • 9 1

    • Corko lesnika spadaj do lasu razem ze swoimi bahorami jak nie pasuje zycie w miescie.

      Wracaj tam skad spadlas. To miasto a nie jakas zabita deskami wiocha i nie rob obory.

      • 11 1

    • Słowo klucz u córy leśnika to "rowerek" i wszystko jasne.

      • 5 3

    • Debil ( ka)!

      • 1 1

    • Popieram.

      Niech się buraki w swoich blachach wyżywają na swoich polach, a nie do ludzi sie z tym obornikiem pchają.

      Miło patrzeć jak się wkur...ją gdy w korkach stoją. i tak codziennie. hahaaha. Tak sobie wybrali.

      • 0 1

    • a odbudujesz linie kolejową? Ze Skarszew nie ma jak dojechać do Trójmiasta tym samym trzeba jechać autem

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane